arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ادعای نیویورک تایمز به نقل از گزارش های اطلاعاتی:

ایران فعلا در مقابل ترامپ استراتژی «خویشتن داری» را انتخاب کرده؛ تهران نمی خواهد در «تله» آمریکا بیافتد / ایران معتقد است هر نوع اقدام تلافی جویانه علیه آمریکا در مقطع فعلی به نفع ترامپ تمام می شود

نیویورک تایمز در گزارشی با استناد به گفته‌های مقام‌های آمریکایی و کشورهای هم‌پیمان آمریکا مدعی شده که ایران، در مقطع فعلی از هر نوع انتقامجویی و رویارویی مستقیم با آمریکا اجتناب کرده و فقط فعالیت‌های سایبری خود علیه واشنگتن را گسترش می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک تایمز نوشت براساس اطلاعات موجود، به رغم آنکه دولت ترامپ فشارها به ایران را افزایش داده، اما تهران راه خویشتن داری را انتخاب کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛  نیویورک تایمز در گزارشی با استناد به گفته‌های مقام‌های آمریکایی و کشورهای هم‌پیمان آمریکا مدعی شده که ایران، در مقطع فعلی از هر نوع انتقامجویی و رویارویی مستقیم با آمریکا اجتناب کرده و فقط فعالیت‌های سایبری خود علیه واشنگتن را گسترش می دهد.

نیویورک تایمز در این مطلب با استناد به گزارش اطلاعاتی که در اختیار مقام‌های آمریکایی و متحدان آنها قرار گرفته، می‌گوید ایران همچنین برنامه‌های پارسال خود را برای تاثیر بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پاییز امسال کنار گذاشته‌ است؛ نقشه‌هایی با هدف این که شوک اقتصادی آن بر انتخاب مجدد دونالد ترامپ اثر بگذارد.

در این گزارش، نیویورک تایمز با استناد به منابع خبری خود و تحلیل آنها از اوضاع ایران می‌گوید تهران در محاسباتش به این نتیجه رسیده که بعد از بحرانی که همه‌گیری کرونا برای اقتصاد جهان ایجاد کرد، هر نوع حمله به منابع نفتی بی‌اثر است. و اینکه ایران باور دارد که هر نوع حمله‌ای جز حملات سایبری به نفع ترامپ خواهد بود چرا که به او اجازه می‌دهد با هدف تامین نظر رای‌دهندگان حامی خود، آمریکا را برای یک پاسخ نظامی به ایران آماده کند.

نیویورک تایمز با استناد به مقام‌های ارشد آمریکایی و کشورهای هم‌پیمان که در جریان گزارش اطلاعاتی قرار گرفته‌اند، نوشته ایرانی ها "می دانند که آمریکا و اسرائیل پشت عملیات‌های اخیر علیه ایران بوده‌اند، اما از هرنوع تلافی خودداری می‌کنند، چون این رویدادها را "تله‌ای" می‌دانند که چیده شده تا ایران تلافی کند و به دنبالش آنها هم به ایران حمله کنند.

نظرات بینندگان