arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / چگونه وضعیت اعتباری صادرکننده چک را استعلام بگیریم؟ / تلاش وزارت بهداشت برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از یک مدیر عامل ایرانی‌الاصل زرتشتی در هند / آمریکا پس از درگیری با روسیه نیروهای بیشتری به سوریه می‌فرستد / نتایج امیدوارکننده سلول درمانی بیماران کرونایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / چگونه وضعیت اعتباری صادرکننده چک را استعلام بگیریم؟ / تلاش وزارت بهداشت برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از یک مدیر عامل ایرانی‌الاصل زرتشتی در هند / آمریکا پس از درگیری با روسیه نیروهای بیشتری به سوریه می‌فرستد / نتایج امیدوارکننده سلول درمانی بیماران کرونایی

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

آمریکا پس از درگیری با روسیه نیروهای بیشتری به سوریه می‌فرستد: ایالات متحده پس از چندین درگیری با نیروهای روسیه در خاک سوریه حضور نظامی خود را در این کشور تقویت می‌کند. ارتش آمریکا گفته است نیرو و تجهیزات نظامی خود در شمال شرقی سوریه را تقویت می‌کند، این در حالی است که این کشور حضور چندانی در این منطقه ندارد.

نتایج امیدوارکننده سلول درمانی بیماران کرونایی: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره همکاری این وزارتخانه با رویان برای سلول درمانی بیماران کرونایی گفت: تحقیقات مهمی روی برخی از بیماران مبتلا به کرونا انجام شد. این بیماران به هیچ درمانی جواب نداده بودند و نتایج سلول درمانی آنان امیدوارکننده بود؛ اما لازم است که این روش روی بیماران بیشتری انجام شود.

چگونه وضعیت اعتباری صادرکننده چک را استعلام بگیریم؟: بانک مرکزی اعلام کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک و ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی، از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند. طبق اعلام بانک مرکزی در راستای توسعه خدمات سامانه صدور یکپارچه الکترونیک دسته چک (صیاد) و با هدف ایجاد شفافیت در فضای کسب و کار از طریق ارائه خدمت استعلام مربوط به سوابق چک برگشتی مشتریان، اطلاع از وضعیت اعتباری صادرکننده چک صیادی با اخذ استعلام از طریق پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی قابل بهره برداری است.

تلاش وزارت بهداشت برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از یک مدیر عامل ایرانی‌الاصل زرتشتی در هند: سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا اظهار داشت: یک شرکت هندی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به آمریکایی‌ها پیش فروش کرده است، مدیر عامل این شرکت فردی ایرانی‌الاصل زرتشتی است که به ما قول داده است ۲۰ میلیون دوز واکسن را با قیمت پایین‌تر به ما بفروشد. وی عنوان کرد: ما در حال انجام اقدامات لازم برای تامین این واکسن هستیم که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد. البته تیم‌های تحقیقاتی ما نیز درحال تلاش شبانه‌روزی برای تولید واکسن هستند که به نتایج مثبت این تحقیقات خیلی امیدواریم.

واگذاری ساخت ۱۰ بزرگراه به بخش خصوصی: به فاصله حدود دو ماه پس از واگذاری ساخت ۵ بزرگراه به بخش خصوصی، معاون وزیر راه و از واگذاری ۵ طرح بزرگراهی دیگر به خصوصی ها خبر داد.سرمایه بخش خصوصی قرار است از اخذ عوارض بازگشت داده شود.

استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی: بر اساس اعلام بانک مرکزی، هموطنان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی و ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی، از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند. به گزارش بانک مرکزی، هم وطنان گرامی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی و ارسال شناسه استعلام 16 رقمی مندرج در چک‌های صیادی، از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند.

واشنگتن‌پست: مدیر کارزار ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ رأی نداده است: واشنگتن‌پست از افشای اسنادی خبر داد که نشان می‌دهد، «بیل استفن»، مدیر کارزار ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در این انتخاب رأی نداده است. واشنگتن‌پست گزارش کرد، آخرین باری که استفن رأی داده، سال ۲۰۱۵ در نیوجرسی بوده؛ جایی که او در آن زمان برای رأی دادن ثبت‌نام کرد. یک مقام ارشد کارزار ترامپ به واشنگتن‌پست گفت که استفن در سال ۲۰۱۶ متقاضی رأی غیابی شده اما این درخواست هرگز اجابت نشده و بنابراین او قادر به رأی دادن نبوده است. کمپین ترامپ به درخواست هیل برای اظهارنظر، واکنشی نشان نداده است. استفن در حال حاضر برای رأی دادن در واشنگتن ثبت‌نام کرده است.

حناچی: ۴۰۰ مورد از املاک شهرداری تهران بازپس‌گیری شد: شهردار پایتخت در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد، تاکنون حدود ۲۰۰۰ ملک در تهران تعیین تکلیف شده و ۴۰۰ مورد با پیگیری‌های قانونی بازپس‌گیری شده‌است. پیروز حناچی در دو توییت وابسته به هم در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: در راستای حفاظت از بیت‌المال، اقدامات لازم برای بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران از طریق سازمان املاک و مستغلات و کمیسیون بند شش ماده ۵۵ مستمراً در حال انجام است. وی افزود: تاکنون حدود دو هزار ملک تعیین تکلیف شده و ۴۰۰ مورد با پیگیری‌های قانونی بازپس‌گیری شده‌است.

سایۀ سنگین مرگ قاضی روث گینزبرگ بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: مرگ قاضی گینزبرگ کفۀ ترازو را به نفع محافظه‌کاران آمریکا سنگین کرد و این فرصت را در سنای این کشور در اختیار آنها گذاشت تا بتوانند از میان قضات محافظه‌کار، جانشینی هم‌عقیده با خود را برای این کرسی برگزینند. دیوان عالی آمریکا متشکل از ۹ قاضی است و دونالد ترامپ از زمان ورودش به کاخ سفید دو قاضی محافظه‌کار را برای این مقام منصوب کرده؛ چنانچه او موفق به انتصاب سومین قاضی برای این مقام بشود آنگاه در مجموع ۶ قاضی محافظه‌کار در مقابل ۳ قاضی چپگرا در بالاترین نهاد قضایی آمریکا حضور خواهند یافت که اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ این کشور است.

ظریف: اسنپ بکی در قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: اسنپ بکی در قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد. پومپئو می‌گوید یک سازوکار ساده است و آن را نخوانده است و الان منتظر است فیلم برجام بیاید بیرون. این بار ۱۳ کشور نامه نوشتند و گفتند آمریکا حق این کار را ندارد آن کشوری که به ادامه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران رای داده بود اینجا سکوت کرده و از آمریکا حمایت نکرده است. وی افزود: آمریکایی‌ها ادعا می‌‌کنند ۱۲ شب به وقت گرینویچ پایان ۳۰ روز است و قطعنامه‌ها برمی‌گردند ولی خودشان می‌دانند این ادعایشان باطل است.

۱۶۶ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۹ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید. لاری در توضیح استانهای در وضعیت قرمز کرونا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرات بینندگان