arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۶۸۱
تعداد نظرات: ۱۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

وزیر بهداشت: باید با گذاشتن کیت در خروجی شهرها، برای افرادی که می‌دانند آلوده‌اند و یا مشکوک به بیماری هستند جریمه سنگینی تعیین کنیم / گله‌مندی بسیار شدیدی دارم؛ چقدر باید از مردم خواهش کرد؟ / امسال یک سال استثنایی است و شاید یک بار در قرن این اتفاق برای دنیا بیفتد اما انگار نه انگار اتفاقی رخ داده / برخی کشورها با وجود فاصله فرهنگی با ما، موارد را رعایت می‌کنند؛ رفت و آمدشان در حد صفر است؛ اما اینجا همه سفر می‌روند و خرید می‌کنند

وزیر بهداشت همچنین ضمن گلایه از مردم به علت جدی نگرفتن کرونا، گفت: متاسفانه در چنین شرایط سختی، مردم همراهی کافی نمی‌کنند؛ مراکز خرید غلغله است و ترافیک و ایاب و ذهاب مردم را همانند قبل در سطح شهر شاهدیم؛ انگار نه انگار چنین اتفاقی رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت همچنین ضمن گلایه از مردم به علت جدی نگرفتن کرونا، گفت: متاسفانه در چنین شرایط سختی، مردم همراهی کافی نمی‌کنند؛ مراکز خرید غلغله است و ترافیک و ایاب و ذهاب مردم را همانند قبل در سطح شهر شاهدیم؛ انگار نه انگار چنین اتفاقی رخ داده است.

به گزارش «انتخاب»، وزیر بهداشت ضمن تشریح برنامه بسیج ملی کرونا برای شناسایی زودهنگام افراد مبتلا و اجرای آزمایشی این برنامه در ۴ استان، گفت: به دنبال اجرای این برنامه در استان‌های قم و گیلان، در چند روز گذشته موج ورودی بیماری نسبت به خروج آن در این دو استان منفی شده و اکنون در گیلان و قم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که امواج طوفانی بیماری را نداریم.

سعید نمکی در تشریح برنامه بسیج ملی کرونا که با همکاری بسیج و سازمان‌هایی نظیر نظام پزشکی، نظام پرستاری و سایر دستگاه‌ها اجرا می‌شود، گفت: این طرح با استفاده از بستر پرونده الکترونیک سلامت و ارتباط با خانواده‌ها در جهت بیماریابی کرونا انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۱۲ کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت در کشور طی چند روز گذشته و استقبال آنها از طرح بسیج ملی کرونا در ایران، گفت: آنها اعلام کردند که اگر این طرح اجرا شود می‌تواند به عنوان الگو و مدل موفق برای دنیا ارایه شود. آنها نیز اصرار داشتند که اگر بتوانیم بیماران را در اولین مرحله گرفتاری تشخیص داده و از چرخش آنها در جامعه پیشگیری کنیم، افراد مرتبط با آنها را شناسایی و ایزوله کنیم و آموزش‌های لازم را ارایه دهیم، زنجیره انتقال بیماری را قطع خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به لزوم افزایش سرعت تشخیص افراد علامت‌دار بیماری، ادامه داد: بر همین اساس تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کشور در این هفته به ۵۰ آزمایشگاه رسید و هفته دیگر به ۷۰ آزمایشگاه خواهد رسید. در این راستا بخش خصوصی مورد وثوق‌مان نیز به این چرخه خواهند پیوست تا به این ترتیب افراد در مرحله اول بیماری تشخیص داده شده و ایزوله شوند و به این ترتیب از آلودگی سایرین جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح ورود و خروج افراد مشکوک و آلوده جداسازی شده و با مسیر خاصی که تعریف کردیم این افراد با یکدیگر هیچ اختلاطی نخواهند داشت. همچنین بار تراکم بیمارستان‌ها کم خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: این طرح با مدیریت استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و بقیه سازمان‌ها اجرا می‌شود. این طرح در چهار استان کشور آغاز شد و نتایج مطلوبی در این چند روز گرفتیم. قرار بود پس از ارزیابی نتایج، به کل کشور تعمیم یابد.

وی ادامه داد: برهمین اساس این طرح در استان‌های گیلان، قم و نقاط دیگری که شروع شد، در چند روز گذشته موج ورودی بیماری نسبت به خروج آن منفی شده است و اکنون در گیلان و قم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که امواج طوفانی بیماری را نداریم و همکاران ما در این دو سه روز به آرامش نسبی بعد از آن طوفان رسیدند.

وزیر بهداشت افزود: ما در دو سه روز گذشته ۳.۵ میلیون نفر را ارزیابی کردیم و در بین این افراد ۱۲۰۰ نفر را شناسایی کردیم که باید تحت مراقبت قرار گیرند و در این بین فقط ۲۷۰ نفر بستری شدند و حدود ۲۷۰۰ نفر افرادی که با آنها ارتباط داشتند را نیز شناسایی کردیم که تحت مراقبت قرار گرفتند. بنابراین در ۴۸ ساعت گذشته توانستیم افراد پرخطر را شناسایی و از چرخش آنها جلوگیری کنیم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: امروز نشستی از طریق ویدئو کنفرانس با استانداران، روسای دانشگاه‌ها و فرماندهان بسیج داشتیم که مواردی را مطرح کردند و ما نیز طرح را توضیح دادیم. در روزهای آتی نیز معاون بهداشت وزارت بهداشت پیشرفت‌های ناشی از اجرای این طرح را اطلاع رسانی خواهد کرد.

گلایه شدید وزیر بهداشت از مردم: برخی‌ها نفس همکاران ما را گرفتند و خودشان را هم به زحمت انداختند

سعید نمکی ضمن گلایه از مردم به علت جدی نگرفتن کرونا گفت: گله‌مندی بسیار شدیدی دارم؛ برخی نفس همکاران ما را گرفتند و خودشان را هم به زحمت انداختند. چقدر باید این حرف را به مردم زد و خواهش کرد؟ امسال یک سال استثنایی است و شاید یک بار در قرن این اتفاق برای دنیا افتد و سازمان جهانی بهداشت پاندمی اعلام کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در چنین شرایط سختی، مردم همراهی کافی نمی‌کنند، در مراکز خرید غلغله است و ترافیک و ایاب و ذهاب مردم را همانند قبل در سطح شهر شاهدیم. انگار نه انگار چنین اتفاقی رخ داده است. مردم به صورت عادی در سطح شهر می‌گردند؛ در حالی که باید با امسال به عنوان یک سال استثنایی، طور دیگری برخورد کرد.

نمکی با اشاره به جنب و جوش و رفت‌وآمد شهری و بین شهری در ایران در مقایسه با کشورهایی که به لحاظ فرهنگی با ما فاصله دارند و از ما دورتر هستند ولی موارد را رعایت می‌کنند، گفت: آنها همه چیز را رعایت می‌کنند و مسافرت‌ها و رفت و آمدشان در حد صفر و ماندن در خانه در حد ۱۰۰ در صد است، مگر در موارد ضروری و با هماهنگی دولتی. اما اینجا همه سفر می‌روند، به هرکجا بخواهند رفت‌وآمد کرده و خرید می‌کنند.

تصویب محدودیت‌های جدید ترددی

وزیر بهداشت با اشاره به تصویب محدودیت‌های جدید ترددی در جلسه بعدی ستاد با رئیس جمهور گفت: باید در خروجی شهرها کیت بگذاریم و هر مورد مشکوکی را بلافاصله به محلی که تعیین کرده‌ایم و جریمه سنگینی را برای افرادی که می‌دانند آلوده‌اند و یا مشکوک به بیماری هستند تعیین کنیم تا جریمه این ندانم کاری و نافرمانی اجتماعی را بپردازند که آن را هم ان‌شاءاله تعیین می‌کنیم. اگر مردم می‌خواهند سینی در سفره هفت سین اضافه کنند آن سین سلامتی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
3
10
خوب چرا گیت و جریمه نمیذارین که هرکس بخاد از شهر خارج بشه بگیرینش جریمه سنگین و زندان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
وزیر گلایه داره یعنی چی؟ تو مسوولی باید اقدام کنی دستور بدی و ....
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
فاصله ی فرهنگی؟!!!!
مردم ما در قعر فرهنگ قرار دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
بجای شناسایی و بستری و درمان مبتلایان ، آنها را دستگیر ، جریمه و زندانی کنند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
چرا از مردم همیشه طلبکارید برای مردم چه کار کردید هزینه زندگی مردم از کجا تامین میشه اجاره خونه از کجا بیاد ماسک و مواد ضد عفونی از کجا تامین میشه مردم گرفتارن دولت چه فکری براشون کرده حالا هی میگه خونه بمون چطوری بمونیم چرا دروغ گفتید به مردم تلویزیون گزارش گل و بلبل میداد از قم که هیچ خبری میست نرس نداره میریم رای میدیدیم مرگ بر آمریکا ، همش کار استکباره !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
54
استاندار تهران: برنامه‌ای برای تعطیلی ادارات در هفته آینده نداریم
به خودتون بگو همیشه طلبکارن
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
اینها فقط اولین فکری که به مغز فندقیشون میرسه اینه که چیکار کنیم که بتونیم مردمو جریمه کنیم. چون ایتالیا یه چیزی گفته اینها فوری دست پیش میگیرن. در ضمن این اقایون اگه از مردم همکاری میخوان باید به مردم دروغ نگن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
55
قطعا همه باید رعایت کنند
اما مسوولین هم متاسفانه دیوارهای دفاعی این ویروس را یکی بعد از دیگری نادیده گرفتن آقای وزیر چرا و چرا دادا و بیداد نکردین موقع شیوع این ویروس در چین؟
چرا حضرات را توجیه نکردین ؟
چرا قم را قرنطینه نکردین ؟
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
یکی بگه ، داستان چوپان دروغگو را چرا از کتابهای درسی حذف کردند . جناب نمکی اگر داستان چوپان دروغگو را خوانده بود ، الان از کسی متحیر نمی شد !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
44
ایشان باید این گله مندی را در رفتار قبل مسئولان و نظام با مردم ریشه یابی کنند و اکنون که چنین صادقانه سخن می گویند و راست هم می گویند به صداقت های وارونه قبلی و رفتار های مردم آزار و جامعه آزار قبلی حکومت با مردم مراجعه کنند تا دلیل گله مندی خود را دریابند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
شکمش سیره حرف میزنه، آقا حساباش پرو پوله از مردم خبر نداره، بدهی مردم رو بدید کلا کشور رو تعلیق کنید در همه زمینه ها مردم میشینن تو خونشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
54
مسئول این فاجعه کیست؟ چرا جلوی پروازها رو نگرفتبد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
مسئولش فقط و فقط عمه ی بنده هست.
اقایون واقعا بی تقصیرن.
والا راست میگم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
10
59
اگر ما مردم عقل و شعور داشتیم که شما وزیر نمیشدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
چرند نگو ، اگر تو عقل و شعور نداری به مردم چه ربطی داره؟
از خداوند مهربان تمنا داریم که این وزیر لایق و فهمیده رو کمک کنه که انشاالله با همکاری همکارانش بزودی کرونا رو در کشور ریشه کن کنه.
بهراد
| Australia |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
اگه شما واردید بفرمایید این کوی و این میدان!؟ اکه شما بلدید اول از خودتون شروع کنید اگه تونستید آقای وزیر رو خطاب قرار دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
بهراد، کاربر اصلی را نمی دانم ولی راه مقابله با این اپیدمی مشخصات روشنی دارد فیزیک کوانتوم هم نیست هم تجربه علمی و هم عملی اش موجود است در مرحله اول جلوگیری از ورود بیماری به کشور از مبادی رسمی و تا حد امکان غیر رسمی که عملا انجام نشد مرحله دوم اعلام امار دقیق به محض رویت اولین کیس و تداوم در ارائه امار مستمر که وضعش مشخص است در مرحله بعد تست گیری بسیار گسترده حتی با راه اندازی مراکز سیار و موقت تست گیری، قرنطینه کردن از منطقه تا شهر از شهر تا استان، خدماتی رسانی به مردم حتی با ساختن مرکز بهداشتی موقت، تامین مایحتاج بهداشتی عمومی حتی از دشمن برای نجات مردم و...موارد دیگر که بدیهیات است شما را نمی دانم کجا هستید ولی در کرج یک قطره الکل و یک تکه ماسک هم تهیه اش تبدیل به رویا شده....
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
اتفاقا کاملا درست میگه.
مشکل اصلی بی عقلی عمومیه.
ناشناس
|
France
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
3
59
خیلی باحالین وقتی ادارات رو تعطیل نمکنین کلی کارمند با تاکسی و مترو رفت و آمد میکنن و مریض میشن اول ازهمه آقای وزیر شما خودت باور نداری . با این کازتون داری به مرم القا میکنین که این مریضی مهم نیست
رطب خورده چون منع رطب کند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
باحال نیستن بی شعورن.
محمد
|
Germany
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
10
46
مردماز شما گله شديد دارند كه حتي توان قرنطينه يك شهر راهم نداشتيد، شما مسوول اين فجايع هستيد ابروي نظام را به خطر انداختيد، ابروي ملت را با ناكارامدي برديد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
شما نمیخواد نگران آبروی نظام و ملت باشی ، مراقب آبروی خودت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
اون ابرویی که شما نگرانشی خیلی وقته ریخته به دست مسئولان بی کفایت.... خیلی وقته با خیلی کارها
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
49
تمام‌ادرات بازه شما به مردم‌میگی نیا بیرون،پول کارگر
و کارمند جماعت بدید تا نیان بیرون .این ژست های طلبکارانه هم‌بزارید کنار حناتون رنگی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
5
41
آخه بى كفايت ، كجاى دنيا مرد با خواهش كردن يه نفر مثل تو ميمونن تو خونه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
منظورت اینه که در هر خونه یه پلیس بذاره ؟!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
7
54
با سلام. بهتر بود شما جناب وزیر جلوی پروازهای چین رو میگرفتی تا ایران ما با ۷۰۰۰ کیلومتر فاصله از ووهان نشه کانون اول ویروسی دنیا. لازم نیست برای مردم مظلوم این آب و خاک شاخ و شونه بکشی. مردم بی ملاحظه هستند در کارشون یا شما!!!
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
3
42
اینگونه مدیریت جای تعجت و تاسف دارد
در هیچ جای دنیا با خواهش و تمنا مردم را در خانه نگه نمی دارند
در ایتالیا که مهد فرهنگ اروپاست با اجبار و زندان و جریمه و تعطیلی ادارات و کارخانجات مردم را فرنطینه کردند. در چین نیز همینطور
شما ادارات را تعطیل نکردی، بانکها را تعطبل نکردی، کارخانجات را تعطیل نکردی بعد هم از مردم گله داری؟
قرنطینه با خوتهش و تمنا نمی شود بلکه قاعده دارد
پاسخ ها
گلان
| Italy |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
ایتالیا مهد فرهنگ اروپاست؟؟؟قبل اینکه ایتالیایی باشد مردم ایران مهد فرهنگ بوده و هستند.
مردم ایران حتما دلیلی دارند که از مسئولین فرمان نمی برند.اگر برای درخواست حق طبیعی مردم ایران از چوب و چماق و اسلحه استفاده نمی شد اکنون برای چنین بحرانی مسئولین روی ان را داشتند که به زور متوسل شوند.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
خنگ خدا! اولا که ایتالیا مهد فرهنگه.
ثانیا هم گفته مهد فرهنگ اروپا! چه ربطی به ایران داره پروفسور!! که تو زود غیرتی میشی!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
48
آقای وزیر شما تقصیری ندارین که نمی دونین چرا هنوز برخی از مردم باز بیرون میان چون مثل اونا زندگی نکردین و حتی اطلاعی از نحوه زندگیشون ندارین
جلوی خونه من یه پارکه چندین روزه از پنجره نگاه میکنم یه بچه را هم ندیدم اونجا بازی کنن اکثر مردم تا جای ممکن دارن رعایت می کنن ولی کسی که بهش گفتن اگه سرکار نیایی اخراجی و تنها راه درامدش همون کار بخور و نمیره چیکار کنه، کسی که با رانندگی و هزار کار روزمزد داره زندگی می گذرونه چیکار کنه.
فکر کنین پولی برای خرید مایحتاجتون ندارین و بیرونم خطر کرونا وجود داره شما باشین میمونین تا از گرسنگی تلف بشین؟
اینا همش فرافکنی و شونه خالی کردن از مسئولیته اگه خیلی دوست دارین مردم بیرون نیان شهرا مثل چین قرنطینه کنین و فکر مایحتاج مردمی که تو خونه موندن و بکنین بعد کسی بیرون اومد هر کاری لازم بود باهاش بکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
45
باید چند هزار نفر نفرن بمیرن تا متوجه بشین ،مردم رعایت نمی کنند. ..
اول جلو صدا و سیما رو بگیرید که تبلیغات تخفیف فروشگاه های زنجیره ای رو پخش میکنه !!!!!!!
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
25
با گله مندی چیزی درست نمیشه در این شرایط باید با تمام توان بر اساس تجربه جهانی عمل کرد متاسفانه این حرف فقط تو جیه وضعیت موجود است وقتی کانون اولیه قرنطینه نشد و شد چیزی که میبینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
29
الان وقت خواهش نیست وقت دستور است هر چند خودتان این را بهتر می دانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
28
با سلام
جهت قرنطینه و نرفتن مردم دولیت بایستی اقدام کند در چین و .. غذا و .. را در هر محله پخش می نمودند دولت و حکومت می خواهد هم هزینه برای مردم نکند و هم مردم بیرون نیایند خرید
1- جهت عدم استفاده از کارت بنزین و .. کلا بتوان با کارت جایگاه داران بنزین 1500 برای یک ماه زد
2- بیمه و حتی کسری از مالیات کارفرمایان و مغازه داران را جهت یک الی دوماه ببخشند تا در صورت تعطیلی هر بنگاه حداقل بتوانند حقوق کارگران را بدون کم و کسر بدهند
3- مالیات و بیمه قشر کارگر و کارمند را برای دو ماه از حقوق کم نکنند و حداقل 50 % یا کل آن را ببخشند .
4- هزین آب و برق و گاز همه مشترکان را برای دو ماه ببخشند و می توانند یارانه را بجایش دو ماه ندهند
مواد غذایی باقیمت بسیار کم در هر محله توزیع مثلا گوشت 50 هزار تومان مرغ 5 هزار تومان و ... کمی از کیسه مبارک هزینه کنند تا مردم بدانند هزینه زندگیشان کمتر می شود و دوماه آینده گرسنگی نخواهند کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
9
19
جناب پزیر متاسفانه هنجار شکنی برای اغلب مردم به صورت فرهنگ و افتخار درامده در نتیجه با گله و خواهش به حایی نمی رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
الناس علی دین ملوکهم.
دولتی که هیچ چی رو رعایت نمیکنه مردمش هم همونطور میشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
41
چیزی که کاشتید رو درو میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
احسنت.
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
3
14
با سلام، ضمن تشکر از زحمات تمامی کسانی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند به ویژه وزیر محترم بهداشت و همکارانشان، در مورد فرمایشات ایشان دو نکته باید عرض نماییم. اول اینکه فاصله فرهنگی ما و دیگر ملتها که ایشان می فرمایند به قولی روی کاغذ است و در عمل و در تعاملات اجتماعی یکدیگر کمتر شاهد آن هستیم. دوم اینکه همه در شرایط فعلی قبول داریم که ۱۰۰ درصد مردم باید مقررات قرنطینه را رعایت کنند، ولی آقای وزیر چند سالی است که مردم از شما مسئولین و مدیران گله مند هستند و به قول آقای وزیر بشدت هم گله مند هستند ولی یه گوش تان در است و گوش دیگر دروازه، می دونم خیلی سخته این وضعیت که از دست کسی گله مند باشی، و نتونی کار بکنی، شاید کرونا فرصتی باشد که وضعیت گله مندی مردم رو درک فرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
30
تا 10 الی 15 روز تعطیل نشه این وضعیت ادامه داره شما وزیر محترم هم انقدر حرص نخور وقتی بانک ها ادارات و شرکتها و ..... باز هستند ترددها هم ادامه داره.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
4
19
کار فرمانده خواهش تمنا نیست دستوره وقتی مثل سرباز رفتار میکنی انتظار حرف شنوی نداشته باش اونیکه برلش انگار نه انگاره اون روحانیه که واقعا دلیل عدم استعفاشو. نمیفهمم .... کل ایرانو الوده کردید وسایل پیشگیری نیست کمک های دنیا نیست بود و نبود تو و اون رییست یکیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
3
21
اقا اخه چیز خاصی نیست که از انفولانزا هم کم خطر تره چرا هی بزرگش می کنید !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
این وسط خوب اومدی ها که جریمه سنگین !!!! اینجوری کلی درامد داره برای دولت
اقایون برن کیش مردم هم که تعطیل نشن، بیمارستانها هم پذیرش نکنن این بیماری گستره بشه و بی درمان شما هم فقط هی جریمه کنید
این طرح شما باید هم الگویی باشه برای جهان و مطمئناخیلی ها ازش استقبال می کنن یعنی طرح شعار و حرف محور ،همه چی ارومه ،ما چقدر خوشبختیم و.....
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
30
شما لطفا همون روش های مدرن رو پیگیری کنید!! بی نظمی و بی مدیریتی خودتون رو تو زمین مردم.نندازید! همه میدونند که مقصر اصلی این فاجعه مسولین هستند! وقتی مسولین حرف میزنن آدم.میخواد واقعا منفجر بشه! سکوت کنید بهتره !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
22
بر خلاف اظهارات جناب وزیر بسیاری از مردم کرونا را جدی گرفته‌اند و موارد ایمنی را در حد توان‌شان رعایت می‌کنند. آمار کاهش مسافران مترو و اتوبوس و تاکسی در داخل شهر و نیز کاهش سفرهای بین شهری این را کاملاً نشان می‌دهد. در مراکز خرید هم «غلغله» نیست و ترافیک و ایاب و ذهاب مردم را «همانند قبل» در سطح شهر شاهد نیستیم. کاش جناب وزیر به جای متهم کردن مردم کمی هم به فکر عمل کردن به مسئولیت‌های خودشان بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
25
دست پیش گرفته اید که پس نیفتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
دقیقا دارن همین کارو میکنن، از حد گذروندن
ناشناس
| Spain |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
قم رو نتوانستید قرنطینه بکنید کل ایران
را ویروس کرونا فرا گرفت بی کفایتی خودتان رو گردن مردم نیاندازید
ناشناس
| France |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
به قول یکی از همین کامنت ها، همیشه ی خدا، اگه دشمن مقصر نباشه، مردم حتما مقصرن. بیچاره مسئولین مظلوم واقع میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
25
برادر من شما که می گفتید چیزی نیست در حد یک انفولانزا هست یک چند تا پیرمرد و پیرزن حدود ۲ درصد میمیرن
همش توی تلویزیون اعلام می کردید
مردم باور کزدن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
آمار تلفات کرونا تو ایران 50 درصده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
10
«جریمه سنگینی را برای افرادی که می‌دانند آلوده‌اند و یا مشکوک به بیماری هستند تعیین کنیم...»
افرادی که می‌دانند آلوده‌اند و یا مشکوک به بیماری هستند خیلی که هنر کنند بتوانند در این وانفسای کمبود امکانات با بیماری خود مقابله کنند و به طور معمول در خروجی شهرها پیدا نمی‌شوند. شما لطف کنید و کیت‌هایتان را به جای گذاشتن در خروجی شهرها به مراکز درمانی کشور بدهید تا به افرادی که آلوده‌اند و یا مشکوک به بیماری هستند و با پای خودشان به این مراکز درمانی مراجعه کرده اند به دلیل کمبود کیت جواب رد ندهند و آنها را از سر باز نکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
5
10
دراین مواقع باید زور بالای سرمردم باشه
چاره ای نیست!
ali
|
France
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
14
فرماندهی کنید (فرمان):
- ممنوعیت تردد
ممنوعیت سفر
جریمه سنگین برای عدم رعایت
- ممنوعیت با نیروی نظامی نه با کارمند راهداری که به مرگ تهدید میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
19
وقتی مردم را نامحرم میدانید وقتی برای شما مردم اهمیتی ندارن چه انتظاری از مردم دارین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
14
قرنطینه کن
لبرون جیمز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
4
واسه حل این قبیل بحرانها به مدیریت قاطع و افراد جسور نیازه که متاسفانه وزیر کنونی بهداشت اون شخص لازم نیست, وزیر قبلی شخصیت قاطع تر و نترسی داشتن, با خواهش چیزی درست نمیشه از روز اول جریمه رو تو قم و یکی دو شهر دیگه میذاشاتن اوضاع بهتر بود, قرنطینه نکردن حداقل مجبور میکردن مردمو که رعایت کنن نه خواهش
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
8
سنگ پای قزوین که میگن این آقای وزیر بهداشته، آقای وزیر شما بودید که پروازهای ماهان به چین را متوقف نکردی، به دستور شما و اعضای دیگر دولتتان هواپیمای ماهان از کشورهای دیگه مسافرین چینی را انتقال داد و باعث ورود بیماری به کشور شد آنوقت از مردم طلب کارید؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
8
از خبرا معلومه که اون بالا حسابی بلبشوست هر روز هرکس یه حرفی میزنه این وسط مردمند که دارن قربانی بی‌کفایتی مسئولان میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
3
اگر منظور آقای وزیر از همکاران‌شان مقامات وزارتخانه و از این که «نفس همکاران ما را گرفتند» این است که این بیماری برای مقامات وزارتخانه دردسر و گرفتاری درست کرده است، من از طرف همه‌ی بیماران و خانواده‌هایشان از جناب وزیر عذر می‌خواهم که به خاطر یک مریضی پیش‌پا افتاده که مبتلایان به آن، به هر حال دیر یا زود، یا خوب می‌شوند و یا فوت می‌کنند، مصدع اوقات این بزرگواران شدیم و آنها را از پرداختن به اندیشه‌های بلند و طرح‌های نبوغ‌آمیزشان باز داشتیم. ولی اگر منظور ایشان از «همکاران» پزشکان و پرستارانی هستند که بدون امکانات حفاظتی در صف اول مبارزه با بیماری جنگیدند و بعضی‌هایشان مظلومانه جان سپردند بهتر است در ردیف اولِ آنهایی که «نفس این عزیزان را گرفتند» از وزارتخانه‌ای یاد شود که با وجود این که زمان و امکان هم داشت از تأمین حداقل ملزومات کادر درمانی از قبیل لباس ایزوله و مواد ضد عفونی و حتی ماسک کافی برای این همکاران، در هفته‌های اول شیوع بیماری، خودداری کرد و چنین فاجعه‌ای را باعث شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
3
آقا آوردند و این پادگان های ارتش و سپاه تعطیل کنید بخاطر خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
4
خواهشنا همینکار را انجام دهید ،عده ای از مردم با دقت خود مراقبتی را اولویت قرار دادن و رعایت میکنند ولی برا یه عده انگار عید آخر دنیاست و دیگه همه چی تمومه بابا بشین داخل خونت اینقدر قصه لباس و آجیل شب عیدت را نخور به خدا هیشگی خونت نمیاد تو با این لباست و خود آرائیت ملکه نمیشی این کادر درمان ببین داغون هستن به خاطر ندونم کاری ماها زندگیشون تعطیل ، روحیه داغون اونا هم انسان هستند . کمک میکنن مراقبت میکنن ولی معجزه نمیکنن اگه خودت بیمار شدی اول خودت دوم خونوادتو نابود کردی که دیگه اگه هزارتا عید بگیری و شیکت ترین لباسها را هم بپوشی دیگه فایده نداره، پس اول به خودت ، دوم به به این کادر پزشکی بیچاره (جسارت نباشه به عزیزان) که خط مقدم هستند و واقعا از جانشان مایه میزارن و سوم به مردم جامعه ات کمک کن با محافظت از خودت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
10
سلام
قرنطینه برای جنگ جهانی اوله !!!!
خوب مردم دارند کارشون رو میکنند شما هم کارتو درست انجام بده
برای پزشکان و پرستاران لوازم تامین کردی!!!!
برید تو شهرهای کوچک ببینید چه خبره حتی برای کادر درمانی هم لوازم پیشگیری بیماری وجود نداره
وای بر شما از این همه سهل انگاری و بی تفاوتی
به جتی پاسخگویی طلب کار هم هستید آقای وزیر
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
5
آمارها که میگن تهران 2.5 نفر از هر 10000 مبتلا شدن، تعطیل و قرنطینه که نکردید، قرار بود اقساط وامها را عقب بندازید که گفتید بخش زیادی از وامها شامل این اتفاق نمیشه، هیچ برنامه خاصی هم برای کسانی که تو خونه هستند ندارید، واقعا چرا انتظار دارید که توی خونه بمانیم؟ چون اتفاقش 100 سال یک بار رخ میده باید توی خونه بود؟ احساس میکنیم که از سر سرخوشی میایم بیرون؟ یکی نیست بگه تو کارت را بکن و توصیت را هم بگو، چی کار داری به تصمیمات مردم؟ ملت خودشون بلدن تصمیم بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
همراه اول هم خط رو یه طرفه کرد تا پول بگیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
3
بس کنید اعتراض رو دارن تمام مردم بدبخت ستمدیده میمیرن توروبه خدا بسه دیگه اونهایی رو که کوتاهی کردن به خدا بسپاریدنمک رو زخم مسیولیین زحمت کش نپاشید دعا کنیم تا از مصیبت رها بشیم ،عزیزانمون دارن پرپر میشن خدایا فقط خودت به داد دلمون برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
3
دیروز یکی از بستگان را بعد از چند روز التماس به اورژانس و هلال احمر و بیمارستان، سر آخر با پارتی بازی بردیم بیمارستان. تست گرفتن و به فوریت قرنطینه کردند. مادرش که با او تماس فراوان داشت، اصرار می کرد که از من هم تست بگیرید که نگرفتند.
وزیر ظاهرا از اوضاع زیرمجموعه خود بی خبر است که با این توپ پر مردم را تهدید می کند. ایشان پاسخ دهد که چه تضمینی ایجاد کرده است که اگر کسی احساس کرد که مشکوک است و به مراکز مراجعه کرد، به او پاسخ سربالا ندهند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
8
من میدونم آخر کار مردم مقصر میشن و مسئولین خوب! خخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
5
اتفاقا مردم جدی گرفتن و تا حد توانشون دارن رعایت میکنن.
با این همه فشاری که روشون هست بهتر از مردم خیلی از کشورای ثروتمند دنیا دارن رفتار میکنن. ندیدی بقیه چطوری سر دسمال توالت و ... به جون هم افتادن؟
مردم رو بدبخت کردین، 80 درصد مردم برای روزی همون روزشون باید تلاش کنن. بمون خونه تو خرج زندگیشون رو میدی؟
ایران تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
8
جناب دکتر سعید! روز اول برای مصالحی موارد مشکوک در قم قرنطینه نکردی و سوء مدیریتت همه جا خودش را نشون داد ،پزشکان و مردم را به زحمت انداختی . چرا سر مردم داد و هوار میکنی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
3
اگر دولت ما مردم رادوست داشت زودتر اطلاع رسانی میکردوحال مردم در شرایط سخت زندگی هستند دولتمردان باید قبض آب وبرق گازوتلفن موبایل و اقساط مردم برای دویاسه به مردم ببخشم وبا اجرا کردن قرنطینه همه شهرها باعث کاهش این ویروس از کل مملکت‌ بشوند
على
|
Finland
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
7
جناب وزير جاى گل ندارد از شماست بر ملت مگر پنهان كارى خودتان نبوده كه موجب اين وضعيت بحراني بوده اولين گزارش ورود وبروس كرونا در١٤ بهمن ماه بوده ولى شما بخاطر برخى مصلحت هاى بيمورد پنهان كرديد تا بعد از انتخابات الان هم بين خودتان وحدت نظرى وجود ندارد مديريت فعلى ملوك الطوافة بوده و بعضا باعث درگيرى مردم با مردم شده است اگر از اول صداقت بود اعتمادهم بود به نظر درحال حاضر راه چاره وحدت ملى و استفاده از توان ملى است
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
3
ما باید همه بسیج شویم تمام دستگاه بسیج شدن ما مردم هم باید یه زره به فکرخودمون باشیم حالا یک سال عید سفرنرویم اتفاقی نخواهد افتاد یه زره به فکرکادردرمان کشورمان باشیم انها درنوک حمله این بیماری هستن انها برادروخواهران ماهستن من به همشون خدا قوت میکم ودستشونو میبوسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
7
اون روزی که توی صدا و سیما گزارش تهیه و پخش میکردید که این حرفا شایعات است و به مردم میگفتید به شایعات توجه نکنن باید فکر الانو میکردید و گله میکردید به عواملش نه الان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
3
ما توهم فرهنگ داریم..... با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه...چیزی از فرهنگ هم بوده واسه گذشته بود که وارث خوبی نبودیم براش ما بدفدهنگ هستیم یه چیزی بین داشتن و نداشتن فرهنگ
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
4
دلیلش خیلی واضح کشور های دیگه یه چیزی دارند به نام فرهنگ و تو ایران مردم چیزی ندارند به نام فرهنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
3
هموطنان محترم و عزیز همه گله مندی ها رو قبول دارم اما با رعایت نکردن و فرافکنی عملا جون هزاران دکتر و پرستار رو به خطر می اندازیم . که اونا هم ایرانی هستند و دوست دارند سالم در کنار خانواده هاشون باشند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
10
مردم جانشان از دست شماها به لبشان رسیده .
مردم را اذیت می کنید . تحقیر می کنید . توهین می کنید . دروغ می گویید . هزینه حماقت ها و بی عرضگی های خودتان را بر گردن مردم انداخته اید .
الان هم بعد از افتضاحی که با تداوم دروغهایتان به بار آورده اید ، متحیر رفتار مردم هستید و مردم را مقصر می دانید ؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
آفرین
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
4
اقاي وزير .... مردم دارن جون ميدن . هنوز خواهش ميكني؟! اقتدار نداريد اقا
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
7
اقا ااان با رور پسر منو سرکار تا 9 شب نگر میدارند انبار گردانی دارند یک روز نره اخراج مردم چیکار کنند شما تعطیل عمومی بدین نه اقایان نشینند در لواسان دستور سلامتی بدهند اصلا نمیدونند مردم چگونه زندگی میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
5
همیشه مردم مقصرن شما مقصر نیستین.تو ایتالیا و چین و ویتنام و هنگ کنگ هم از مردم خواهش کردن یا اجباری قرنطینه کردن آقای دکتر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
5
آقای وزیر
حرف تا عمل راه زیاد است
یا شما نمی توانید کاری انجام بدهید تا نمی خواهید
اگه نمی توانید کنار بروید تا شخص دیگری کاری انجام دهد
اگر نمی خواهید که ( بقینا همین است) خدا فقط به دادمان برسد
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
13
مگر معاون شما نبود که میگفت قرنطینه اقدام قرون وسطایی هست؟! فکر کردیم پیشنهاد بهتری دارید و با درایت بالاتری نسبت به قرون وسطا مملکت داری می کنید، ظاهرا اشتباه می کردیم و کنترل امور طبق معمول از دستتان خارج شده! هزینه ندانم کاری های پی در پی شما رو چرا مردم باید بدن و جریمه بشن؟ کی مسئولین مملکت رو جریمه می کنه؟ اون زمان که قرنطینه رو اقدام قرون وسطایی خوندید، پروازهای ماهان رو ادامه دادید، اصلا از اساس وجود کرونا رو شایعه خوندید و تکذیب کردید، اون زمان که مسئولین یکی یکی میومدن جلوی دوربین و با غرور و لبخند اعلام می کردند من هم کرونا گرفتم و مردم چیزی نیست و مثل سرماخوردگی هست!، اون زمان فکر امروز رو نکرده بودید نه؟ حالا اعلام می کنید مردم دردمند و بی پناه باید جریمه سنگین بشن و هزینه بی درایتی های شما رو با پول و جونشون بدن؟ احسنت به این حجم تدبیر و درایت و خدمتگزاری که در دنیا واقعا بی نظیر هست!
مری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
7
اینهمه مردم داد زدن از بدبختی و گرونی و بیکاری مسئولان صداشون نشنیدن حالا یکمی هم مسئولان مزشو بچشن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
8
هر چه بگندد نمکش می زنن وای به روزی که بگندد نمک
با توجه به اینکه همه ژن خوب ها با پارتی و سفارش اومدن بالا ،متاسفانه مدیریت بحران هایی این چنینی با دکترا های پولی و سفارشی به جایی نمی رسه .و مردم عادی هم مثل من می فهمیم که کار از کار گذشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
4
واقعا که متأسفم برای مردمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
1
مملکت ما به درست زیستی و انسانیت و حیا داشتن در تمامی امورات شدیدا نیازمنده. چه مردم و چه مسئولین. چون پایه و اساس زندگی بشری اینها هستند و ذات طبیعت. یهنی دریت زیستی با کسب شوخی نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
10
اجازه تعطیلی ادارات هم که نمی دین بازم طلبکار هستی ؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
9
چرا بیماری از قم شروع شد. قم چه ویژگی داشت؟چرا پرواز های چین قطع نشد.
چرا تا همین اواخر می گفتند شایعه است؟
چرا خبر رسان ها را تحت تعقیب قرار دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
6
من موندم چی بگم به ایشون روز اول که نبایستی دولت جلوی پادو ستد با چین و می گرفت بخاطر یه سری از آقایون که منفاتشون در این کار بود این کار نکردن الان که ویروس به جونمون انداختن هی تذکر میدهم از همه اینا مهمتر بیرون تریم از کجا بخوریم این عرضه دارند که مثل کشور چین بسته کمک مایشتی ببرن درب منازل مردم خودمون داریم با کشورهای مهم دنیا مقایسه می‌کنیم ولی در واقعیت حال و روز ما چیز دیگری تا کی با حرف الکی میخواهیم کشور اداره کنیم بعد گذشت حدود بیست و چند روز هنوز نه ماسک ونه دستکش کافی در بازار نیست اونی هم که تولید شده اتحکار میکنند البته وابستگان به خود دولت مردان هستند وگه نه که من شخص عادی که دسترسی به جایی وچیزی ندارم و کاری هم نمی‌توانم بکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
6
وزیرجان خیلی بانمکی. به مصاحبه قبلی خودت گوش کن. به این فهوی گفتی چیزی ازآنفلوآنزا خیلی ضعیفتره وشبکه مجازی بزرگش کردند.بعدا که فهمیدی اوضاع بیریخته...ازمردم شکایت نکن که تاج سرند.قصداهانت ندارم وفرصت نقدجدی نیست. یشنهادمیکنم به تمام کسانی کارمندجایی نیستندودرآمدثابتی ندارند لطف کنیدبه هرخانواده ۵میلیون تومان شارژکن. تا۱۰اردیبهشت درخانه میمانند
مادرآمدروزانه وحداقلی داریم.اصلاکارپیچیده ای نیست
گلان
|
Italy
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
5
قبل از اینکه کشوری در جهان ابراز وجود کند.ایرانیان مهد فرهنگ و ادب و شعور بوده اند و با فرهنگترین مردم خواهند ماند.انهایی که نام کشورها را می اورند و دم از این می زنند که باید با مردم ایران به زور رفتار کرد حتمی خودشان با این روش تربیت شده اند.اینها همانهایی هستند که تا پلیس نباشد چراغ قرمز را نمی ایستند.اگر مردم ایران در این لحظه بحرانی همکاری نمی کنند حتمی دلیلی دارد.باید دید وقتی مردم کمترین حقوق اولیه خود را طلب می کردند با آنها چه برخوردی شده که اکنون در چنین موقعیتی که نیاز به وحدت و همدلی هست برعکس عمل می کنند. اکنون که نه ماسک داریم و نه وسایل و امکانات ضد کرونا و مردم دارند قربانی می دهند ایا نیرویی سراغ دارید که روی آن را داشته باشد که با زور با مردم برخورد کند؟چه گلی بر سر مردم زده اید که می خواهید با زور هم با مردم رودرو شوید؟چه کمک مالی به مردم کرده اید؟واقعا باید از خودمان خجالت بکشیم و سر تعظیم در مقابل صبر و شکیبایی مردم ایران فرود آوریم.شرم کنید و بیش از این خود را در مقابل مردم قرار ندهید.آن کشوری که با مردم خود به زور رفتار کرده قطع یقین در مواردی که مردمشان کمک خواسته اند به ملتشان یاری رسانده اند نه اینکه هزاران هزار مشکل برای مردم بوجود بیاورند و بعد طلبکار هم باشند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
3
شما باید این ویروس در چین بود به مردم اعلام میکردیم به صورت کنونی مایحتاج خود خود را تهیه کنید ما نیز درصورت بروز ویروس درایران قرنطینه خواهیم داشت مردم بیشتر آماده مقابله میشد ما الان به خاطر نون بیرون میرم به فرمانداران اعلام کنید نون مردم را هفته ای بهشون برسوند تا مجبور نشیم پیروان بیایم
ناشناس
|
France
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
5
شما ها دیگه کی هستین، خداییش سنگ پا قزوین باید بیاد جلو شما لنگ بندازه
خجالت بکشین
بی شرمی هم حدی داره
بی حیایی حدی داره
ازین مردم نجیب تر و حرف گوش کن تر هم مگه داریم ؟!
این شمایی که گند زدی تو همه چیز با اون همه حرف نادرست و رفتار های بی کفایتی ...
کی بود میگفت از آنفولانزا خطرناکتر نیست ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
2
حالا چرا باید تا جلسه بعدی با حضور رییس جمهور صبر کنند؟ این که نشد مدیریت بحران!
پرستار گرگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
2
ما پرستار های در این وضعیت بسیار سخت که هم در بیماستان با پرستاری از این بیماران کرونایی وبا خستگی جسمی وروحی باید مشغله عدم وصول مطالبات ماتفاوت یکسال مونده طرح یکسال معوقه وعدم مزایا باید از همه طرف دغدغه داشته باباشیم
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
2
آخه یکی نیست بگه تو چرا صدات اون موقع که باید یک شهر رو قرنطینه می کردند در نیومد؟ تو این کشور مسائل راحت حل میشه . یا دشمن خارجی یا مردم!!!
شما چه تمهیداتی برای مردم در نظرگرفتین که از خونه در نیان؟ هزارتا کار میشه کرد. من اگر وزیر بودم به جای این ژستهای بی ارزش، میگفتم
1- رایزنی میکردم که مالیات سال آینده مغازه دارن پوشاک و مشاغلی که باید با طیف گسترده کار کنند 90 درصد بخشوده شود.
2-ایستگاه سیار برای کنترل و غربالگری در سطوح شهرهای آلوده با کمک امکانات شهرهایی که کمتر آلوده شده اند میذاشتم .
3- فیلمهایی از شرایط بیمارستانی و وخیم (به صورتی که افکار عمومی جریحه دار نشه و باعث نگرانی نشه )پخش میکردم .
4- به مدت دو ماه فیلترهای مربوط به شبکه های اجتماعی رو با همکاری وزیر ارتباطات و مقامات بالادستی حذف میکردم
5-اقدامات انجام شده رو روزانه از طریق یک شبکه جداگانه به اطلاع مردم میرساندم و در ارائه آمار شفافیت به خرج میدادم
6- نقشه پیش بینی گسترس ویروس در کشور رو از طریق کار کارشناسی و مدیران میانی تهیه میکردم و اقدامات پیشگیرانه رو در اولویت قرار میدادم
7- درصد وامهای بانکی برای افرادی که دچار مشکلات فروش در بازار شده اند رو حذف میکردم یا به حداقل میرسوندم .
8- به شرکتهایی که توان ساخت تجهیزات تنفسی دارند و از طریق پارکهای علم وفناوری معرفی می شوند امکانات کامل و وام در نظر میگرفتم .
9- شروع به جذب پرستاران افتخاری با درآمد بالا میکردم و یک برنامه آموزش فشرده یکماهه برایشان در نظر میگرفتم که بتوانند کمک دست همکاران پرستار باشند. فکر میکنم حداقل بین 2 تا 3 هزارنفر باید برآورد شوند .(نیاز به بررسی دارد.)
10- کانونهای اساسی گسترس ویروس در مناطق مختلف شهرها رو به مردم معرفی میکردم و در بعضی از نقاط با همکاری نیروی انتظامی محدودیتهای تردد رو بلافاصله عملیاتی میکردم.
11- ماسک و وسایل شستشو رو با قیمت تمام شده یا با 5% سود از طریق شهرداری ها در سطح شهر به صورت گسترده به مردم تحویل میدادم.
12- بلافاصله با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راه، شماره ماشینهایی که بومی منطقه نباشند یا از مناطق پرخطر اقدام به سفر کرده اند رو شناسایی و حداقل جریمه 500 هزارتومان به بالا برایشان اس ام اس میکردم .( برای یکماه آینده فعلا فقط).
13- در ورودی و خروجی شهرهای درگیر ماشینها رو از طریق کارواشهای دستی ضدعفونی میکردم.( با همکاری شهرداری ها)
14- سریعا یک بودجه بندی برای موارد فوق و اقدامات دیگر که باید انجام شود رو برای تامین به مقامات ارشد ارائه میکردم. (خصوصا اینکه ایران مقرر شده است وام بین المللی بگیرد)
15- یک کانال تلوزیونی راه اندازی میکردم ( در یک هفته ) یا از ظرفیت کانالهای تلوزیونی متفرقه استفاده سیستم نظام پیشنهادات رو برای اخذ خرد جمعی مردم راه اندازی میکردم و به افرادی که پیشنهادات قابل قبولی داشتند رقم های قابل توجه جایزه در نظر میگرفتم.
16- شرکتها و ادارات رو مجبور میکردم به صورت روزانه با تب سنج گزارش تب سنجی کارکنان رو به اداره کار یا وزارتخانه یا .... ارسال کنند. ( به صورت اجباری) یک شرکت 300 نفری حداکثر در 4 ساعت توسط یکنفر میتواند تب سنجی شود.
17- با رئیس جمهور صحبت میکردم هر دو روز اقدامات عملی انجام شده رو به مردم گزارش دهند ( درطی یک گزارش 20 دقیقه ای)
18- تیم هایی به کشور چین فرستاده و تجارب آنها رو به صورت برنامه های تلوزیونی به مردم نشان میدادم .
19- به مدت دو ماه یارانه سلامت پرداخت میکردم (برای خرید اقلام بهداشتی)
20- بلافاصله تیزرهای جذاب تلوزیونی برای راهنمایی و آموزش کودکان باهمکاری شرکتهای خصوصی تهیه میکردم و به صورت مرتب به جای تبلیغات تلوزیونی پخش میکردم.
و هزارتا کار دیگه....
افسوس که وزیر نیستم....!
پاسخ ها
مختومه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
این صحبت ها کرونا را درمان نمی کند.اینکه مشکل جای دیگری است شک نکنید اما فعلا باید به توصیه های پزشکی توجه کرد مگر اینکه با آغوش باز پذیرای بیماری باشیم و فقط اعتراض کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
چه خبره داداش !!! دو روز دیگه سینما هم میخوای و سیگار هم بکشی و رفراندوم هم برگزار کنند و ..... چه توقعاتی داری ؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
1
جناب وزیز محترم من یکی
از پرسنل بهداشتی در ستاد مرکز بهداشت شمال هستم اونجا حتی دستگاه حضور وغیاب هنوز به شکل انگشتی هست حتی الکل هم کنارش نیست مرخصی ها تا دیروز لفو بود حتی شیفتی نکردن در حالی که با یه تدبیر اندیشی صحیح می شد پرسنل رو شیفتی کنن و کارها هم انجام بشه سطح رعایت در پایین ترین سطح درد یکی دوتا نیست
وقتی مدیران ما که پزشک هم هستند اینقدر بی اهمیتن و بعد از کلی فکر کردن تازه ساعات کاری رو کم کردن واقعا چه فایده این یه مجموعه کوچکه چه انتظاری از مردمه تا زمانی که این سوء‌مدیریتها رو واریم هیچ امیدی نیست دیگه به اخر خط رسیدیم انقدر حرص خوردیم که دیگه حوصله ای نمونده
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
2
مراکز خرید غلغله است و ترافیک و ایاب و ذهاب مردم را همانند قبل در سطح شهر شاهدیم؛ انگار نه انگار چنین اتفاقی رخ داده است. شما هم وقتی قم را قرنطینه نکردید انگار نه انگار اتفاقی افتاده بود . مامردم و مسئولین همه شبیه همیم . در و تخته بهم جوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
0
اقای وزیر اگر این امکان وجود داشت که همه مردم کاری راصرفا به خاطر خوب بودنش انجام بدن یا بخاطر بد بودن ان را ترک کنند ما هیچوقت دزد و قاتل و قاچاقچی و... نداشتیم دیگه نیاز به پلیس و مامور مسئول نداشتیم، حتی امر به معروف و نهی از منکر هم نیاز نبود شما از مردم خواهش میکنید چون قادر نیستید وظیفتون را به خوبی انجام بدین چون حاضر نیستید از جیب مبارک دولت که پر از پول خود ملته هزینه ای برای حفظ جان مردم بکنید گله ای که شما دارید از همون افرادیست که در نبود قانون به قانون خدشون عمل میکنند ما هم ازشون گله داریم و اینها درصد زیادی از مردم نیستند کنترل این عده وظیفه دولته ولی ...
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
0
دمی جون کاش می‌تونستی به آنهایی که چند هفته ورود کرونا رو مخفی کردن تا و بعد از بروز بیماری و شیوع آن مانع قرنطینه قم شدن هم اینطوری نشر می‌زدی!!!!
وزیر بی شرم
|
Germany
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
وزیر اگه جان مردم براتون مهمه تنها راه حل قرنطینه اجباری در خانه البته با تامین خورد و خوراک مردم تا رفع این فاجعه هست با وضعیت قرمزی که در مورد کرونا به وجود اومده هیچ راه دیگری وجود نداره باز هم تاکید میکنم اگه جان مردم براتون مهمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
بنده قصد اهانت ندارم ولی دراین وضعیت وقتی ماسک والکل درداروخانه ها پیدا نمیشه ..... الان بیش از۲ هفته است که بیماری ازشهر قم منتشر شده نه این شهر قرنطینه شده نه هیچی بابا اینها بی کفایتیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
اگر قم قرنطینه میشد گسترش ویروس در کشور تا به این حد نمی شد. چند موردی که در سایر نقاط کشور بود راحت تر مدیریت میشد. چرا به مردم توصیه می کنید مسافرت نکنند و از خانه خارج نشوند؟ برای این که الودگی را منتقل نکنند. شما نقاط الوده را در اختیار ملت گذاشتید تا افراد نادان و خلف کار که غیر از خودشان نه به مردم و نه به کشور اهمیت می دهند در این شهرها هر جور که می خواهند رفت وامد کنند. رفتار وزارت بهداشت مانند ان است که پلیس بگوید چون مردم در همه کشور تخلف رانندگی دارند پس تخلف ازاد است. به نظر من کل دولت برنامه ریزی می کند تا نشان دهد ما ملت ایران قادر به اداره کشور خود نیستیم و باید نوکر امریکا شویم تا کشور اداره شود
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
آقای وزیر بهداشت! این کارها مال جنگ جهانیه! اگر همون اول دست به کار میشدی و همه چیز را به سخره نمیگرفتی الان این وضعیت را نداشتیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
این چه صیغه ایست دیگر؟ شما حتی در این شرایط بحران اپیدمی از بیماری استفاده میکنید تا مردم را بچاپید؟ آن بابایی که تهران را ترک میکند از کجا میداند که کرونا دارد؟ بجای اینکه در صورت مثبت بودن او را ببیمارستان هدایت و یا درمان کنید از او پول میگیرید و بحال خودش وامیگذارید؟ از شماها این نابخردیها بعید نیست
مختومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
اینکه چرا فلان نشد یا بهمان نشد دردی را فعلا دوا نمی کند .گروهی فقط حرف زور را می فهمند.باید ارتش وارد عمل شود و شهرها را خلوت کند. ارتش که فقط برای جنگ نیست برای اینگونه مواقع نیز می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
مسئول قطع پروازها به چین مردمند؟
مسئول قرنطینه قم مردمند؟
مسئول تهیه مقدمات تجهیزات پزشکی مردمند ؟
کسی که گفت از شنبه همه چی به روال عادی برمیگردد مردم بودند؟
کسانی که میگفتند حتی یک مورد مشکوک کرونا مشاهده نشده مردم بودند؟
کسی که در 13 بهمن از هتل اسپیناتال به قرنطینه منتقل شد توسط مردم بود ؟
نظرات بینندگان