بیش از 50 درصد از والدین کودکان و نوجوانان بریتانیایی در معرض پیام های ضد واکسیناسیون قرار دارند. این پیام ها عموما به هشتگ نه به واکسیناسیون در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حداقل نیمی از پدران و مادران بریتانیایی تحت فشار هشتگ نه به واکسیناسیون هستند. هشتگی که به طور مشخص والدین دارای کودک زیر 5 سال را هدف گرفته اند تا از واکسن های ویروسی برای کودک خود اجتناب کنند.
جنبش ضد واکسیناسیون این روزها در رسانه های اجتماعی بریتانیا جنجال به پا کرده است و یک سخنگوی وزارت بهداشت می گوید مردم خواهی نخواهی تحت تاثیر این هشتگ قرار می گیرند. یک گزارش جدید از انجمن سلطنتی بهداشت عمومی (RSPH) بریتانیا نشان می دهد که بسیاری از والدین جوان در معرض اطلاعات نادرست درباره واکسیناسیون فرزندشان در شبکه های اجتماعی قرار دارند.
بر اساس این گزارش جدید که به بررسی 2000 بالغ بریتانیایی در سال 2018 پرداخته است. 41٪ از والدین با کودکان زیر 18 سال، در معرض پیام های منفی درباره واکسیناسیون در شبکه های اجتماعی هستند و 50٪ والدین با کودکان زیر 5 سال، نیز این نوع تبلیغات را دیده اند.
جنبش ضد واکسیناسیون کودکان، معتقد است که واکسن ها مضر یا کشنده هستند.شاید بتوان نقطه آغاز این ادعا را به سال 1998، مرتبط دانست. یعنی هنگامی که دکتر اندرو ویکفیلد در یک مقاله پژوهشی ادعا کرد که ارتباطاتی بین واکسن MMR و اوتیسم وجود دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت بریتانیا در مورد این ماجرا به شدت نگران است و می گوید: "نمی توانیم در مورد اثرات شبکه های اجتماعی آرام باشیم. در حالی که جذب واکسنهای مناسب کودکان در کل اروپا طی سال های اخیر بهبود یافته است، واکسن های مختلف در بریتانیا با شایعه پراکنی مواجه است."
اما آیا واقعا شبکه های اجتماعی در این زمینه بی مبالاتی می کنند؟ سخنگوی فیس بوک می گوید که در حالی که فیسبوک مشتاق پیشگیری از گسترش اطلاعات غلط است، پنهان کردن پیام های ضد واکسن در شبکه های اجتماعی می تواند مصداقی از تضعیف آزادی بیان باشد.
نگرانی مقام های بهداشتی بریتانیا نسبت به یک موج مجازی / چالش «نه به واکسیناسیون» شبکه های اجتماعی را تسخیر کرده است
بیش از 50 درصد از والدین کودکان و نوجوانان بریتانیایی در معرض پیام های ضد واکسیناسیون قرار دارند. این پیام ها عموما به هشتگ نه به واکسیناسیون در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حداقل نیمی از پدران و مادران بریتانیایی تحت فشار هشتگ نه به واکسیناسیون هستند. هشتگی که به طور مشخص والدین دارای کودک زیر 5 سال را هدف گرفته اند تا از واکسن های ویروسی برای کودک خود اجتناب کنند.
جنبش ضد واکسیناسیون این روزها در رسانه های اجتماعی بریتانیا جنجال به پا کرده است و یک سخنگوی وزارت بهداشت می گوید مردم خواهی نخواهی تحت تاثیر این هشتگ قرار می گیرند. یک گزارش جدید از انجمن سلطنتی بهداشت عمومی (RSPH) بریتانیا نشان می دهد که بسیاری از والدین جوان در معرض اطلاعات نادرست درباره واکسیناسیون فرزندشان در شبکه های اجتماعی قرار دارند.
بر اساس این گزارش جدید که به بررسی 2000 بالغ بریتانیایی در سال 2018 پرداخته است. 41٪ از والدین با کودکان زیر 18 سال، در معرض پیام های منفی درباره واکسیناسیون در شبکه های اجتماعی هستند و 50٪ والدین با کودکان زیر 5 سال، نیز این نوع تبلیغات را دیده اند.
جنبش ضد واکسیناسیون کودکان، معتقد است که واکسن ها مضر یا کشنده هستند.شاید بتوان نقطه آغاز این ادعا را به سال 1998، مرتبط دانست. یعنی هنگامی که دکتر اندرو ویکفیلد در یک مقاله پژوهشی ادعا کرد که ارتباطاتی بین واکسن MMR و اوتیسم وجود دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت بریتانیا در مورد این ماجرا به شدت نگران است و می گوید: "نمی توانیم در مورد اثرات شبکه های اجتماعی آرام باشیم. در حالی که جذب واکسنهای مناسب کودکان در کل اروپا طی سال های اخیر بهبود یافته است، واکسن های مختلف در بریتانیا با شایعه پراکنی مواجه است."
اما آیا واقعا شبکه های اجتماعی در این زمینه بی مبالاتی می کنند؟ سخنگوی فیس بوک می گوید که در حالی که فیسبوک مشتاق پیشگیری از گسترش اطلاعات غلط است، پنهان کردن پیام های ضد واکسن در شبکه های اجتماعی می تواند مصداقی از تضعیف آزادی بیان باشد.
ر
مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک موفق شده از طریق استوری ها به افزایش درامد بیش از 100 درصدی برسد. این رشد درامد را می توان حاصل تکنیک های مناسب تبلیغاتی دانست.