arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۶۸۸
تعداد نظرات: ۱۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

محسن رضایی: در زمان جنگ، به ما می‌گفتند اگر می‌توانید، با همین بودجه ناقص بجنگید، وگرنه به امام بگویید توان جنگ نیست / همین کسانی که برجام را امضا کردند، قطعنامه ۵۹۸ را تایید کردند / در آن زمان گفتم قطعنامه را قبول ندارم و این تابلو فریبنده است/ عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز عده ای به شهدای ما در کربلای ۴ و ۵ ایراد می‌گیرند، خجالت بکشید! امروز این همه به مردم فشار وارد شده است ولی عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند. امروز ترامپ می‌گوید باید دوباره برجام را بنویسید، اگر صدام هم بعد از قطعنامه پیروز می‌شد، درخواست قطعنامه جدید می‌کرد. صدام از متحدانش خشمگین بود و به این دلیل به کویت حمله کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده ای به شهدای ما در کربلای ۴ و ۵ ایراد می‌گیرند، خجالت بکشید! امروز این همه به مردم فشار وارد شده است ولی عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری‌ها، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس که صبح امروز برگزار شد، ضمن اشاره به اتفاقات دوران دفاع مقدس اظهارداشت: امروز باید چرایی ماندگاری حماسه دفاع مقدس را فهمید، هر بار که سعی در خاموش کردن آن کردند، بیشتر شعله ور شده است.

وی گفت: انقلاب حقیقت بسیار بزرگی است که قابل دفن نیست، هر بار در مناسبات مختلف تلاش می‌کنند که به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضربه بزنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه دفاع مقدس تصریح کرد: برخی به ما می‌گویند از جنگ صحبت نکنید، می گویند در اصل چرا جنگ کردید؟ در مورد این موضوعات باید ابتدا معلوم کرد که برای روشنگری می‌گویند یا تخریب، در ایام مختلف سال چون نسل‌ها تغییر می‌کنند، دشمنان سعی می‌کنند شبهه ایجاد کنند. از همین موضوع باید فهمید که جنگ و دفاع مقدس بسیار مهم است. مردم هم بسیار به دفاع مقدس اهمیت می‌دهند.

رضایی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: اگر امروز با کمک دوستان خود بر داعش پیروز می‌شویم به خاطر تجربه جنگ تحمیلی است. ما امروز نه تنها در جنگ پیروز شدیم بلکه خود متحدان را نیز به جان هم انداختیم.

وی افزود: شاهدیم که پس از جنگ تحمیلی صدام به کویت حمله کرد که شرح آن در خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی وجود دارد. طبق روایتی برخی علت حمله صدام به کویت مربوط به بدهی صدام به این کشور می‌دانند. حال در اصل عامل دیگری باعث حمله عراق به کویت شد و آن این بود که صدام از جنگ با ایران هیچ سودی بدست نیاورد و در پی جبران آن بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: از طرفی در قطعنامه ۵۹۸ هم چیزی کسب نکرده بود، بندهای قطعنامه اکثرا به نفع ایران بود. صدام دید با آن همه تلاش حتی آمریکا هم چیزی به او نمی‌دهد و به همین علت در تلافی آن به کویت حمله کرد.

رضایی ضمن اشاره به شرایط کنونی کشور با زمان دفاع مقدس گفت: سیاست امروز ترامپ شبیه حرکت صدام پس از پذیرش قطعنامه است، آن زمان همین کسانی که برجام را امضا کردند، قطعنامه را تایید کردند. صدام باز حمله کرد و تا ۳۰ کیلومتری کرمانشاه آمد. حال اگر در همان برهه زمانی پیروز می‌شد، قطعنامه را قبول نمی‌کرد.

وی ادامه داد: امروز عده ای به شهدای ما در کربلای ۴ و ۵ ایراد می‌گیرند، خجالت بکشید! امروز این همه به مردم فشار وارد شده است ولی عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند. امروز ترامپ می‌گوید باید دوباره برجام را بنویسید، اگر صدام هم بعد از قطعنامه پیروز می‌شد، درخواست قطعنامه جدید می‌کرد. صدام از متحدانش خشمگین بود و به این دلیل به کویت حمله کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر جنگ بلا تکلیف می‌ماند، صدام به کویت حمله نمی‌کرد و آمریکا هم به عراق سرازیر نمی‌شد و ما هنوز شاهد موجودی به نام صدام در عراق بودیم. کربلای ۴ و ۵ سرنوشت جنگ را تغییر داد. رزمندگان ما، جنگ را از کشور خودمان به سمت ائتلاف صدام و آمریکا فرستادیم.

رضایی گفت: این اتفاق با پیروزی‌ها میسر شد، آن روز حتی تمام بودجه کشور را به ما نمی‌دادند. به ما گفتند اگر با همین بودجه ناقص می‌توانید بجنگید و اگر نه به امام بگویید، توان جنگ نیست، در اواخر جنگ امکان غافلگیری بسیار کم شده بود. دشمن در درون ما هم نفوذ داشت.

وی ادامه داد: هنر فرماندهان این بود که در شرایط لو رفتگی در جنگ پیروزی کسب می‌کردند. همه به صدام اطلاعات می‌دادند و همه عملیات‌های ما با ضریبی از لو رفتگی انجام می‌شد. در والفجر ۸ هم مجبور شدیم در محلی دیگر عملیات فریب انجام دهیم تا دشمن گول بخورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دستاورد جنگ تنها آزادی سرزمین ما نبود، ما همه آنها را با خودشان درگیر کردیم وگرنه هنوز هم درگیری‌ها ادامه داشت. این مکر الهی بود، ما برای شهادت رفته بودیم. امروز عده‌ای به خانواده شهدا و فرماندهان با هدف مقابله با روحیه شهادت طلبی مردم حمله می‌کنند. اما کور خوانده اند. ما تمام قطرات خون خود را به امام حسین و حضرت ابولفضل (ع) نثار خواهیم کرد.

رضایی افزود: هرکدام از یاران امام حسین( ع) که به شهادت می‌رسید، دشمنان هلهله می‌کردند تا مقاومت امام حسین(ع) را بشکنند. ملت ایران حسینی و عاشورایی است. دشمن تحریم اقتصادی وضع کرده و افراد ناکارآمد در داخل به جای ایستادن دربرابر تحریم‌ها، از دفاع مقدس درس نمی‌گیرند و از طرفی به ما می‌گویند شهادت طلبی را زیر سوال بردید.

وی ادامه‌داد: کدام عملیات بود که امام شب قبلش ساعت‌ها برای رزمندگان دعا نمی‌کرد؟ جنگ مربوط به یک یا دو شخص نیست بلکه مربوط به همه ملت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره اینکه حمله عراق به ایران قابل پیش بینی بود یا نه، گفت: بله ،می‌شد از چند طریق آن‌را پیش بینی کرد. یکی اینکه دشمن به طمع نمی‌افتاد و دولت موقت دشمن را به طمع انداخت و قراردادهای اف۱۶ را لغو کرد.

رضایی گفت: در شرایط امروز کشور، من از دولت می‌خواهم که بودجه نیروهای مسلح را کاهش ندهد و خدای ناکرده غفلت صورت نگیرد.

وی افزود: صدام با ائتلاف آمریکا، کویت و عربستان از چند ماه قبل از پیروزی انقلاب وقتی امام را از عراق تبعید کردند، برنامه‌ای برای مقابله با انقلاب آغاز و جنگ را به ما تحمیل کرد.

رضایی ادامه داد: در جلسه ای که برای ورود به خاک عراق خدمت امام بودیم، بحث شد که در جنوب به مرز رسیدیم ولی ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از زمین‌های ما دست عراق است و مرز ما بیابان است که عارضه طبیعی ندارد و اگر بمانیم، باید نیروی عظیمی در آنجا مستقر کنیم ولی اگر رد شویم پشت رودخانه‌ای می‌توان دفاع کرد. ارتش عراق پشت رودخانه بود و با آبادان ۵۰۰متر فاصله داشت و ما ۲۰ کیلومتر با بصره فاصله داشتیم بنابراین موازنه دفاعی برقرار نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من و آقای هاشمی و آقای ظهیرنژاد گفتیم اگر اجازه دهید از مرز عبور کنیم. یک هفته بعد احمدآقا تماس گرفت و گفت، امام چند شرط گذاشتند که از مرز عبور کنید. یکی اینکه آتش توپخانه به مناطق مسکونی نرسد و دیگری اینکه اعلام کنید قصد اضافه کردن خاک عراق به سرزمین را ندارید.

وی درباره پذیرش با تاخیر قطعنامه ۵۹۸ گفت: ابهاماتی در قطعنامه وجود داشت. مسئولان می‌گفتند اول کمیته تعیین متجاوز نوشته شود و بعد اسرا جابجا شوند. قرار شد دبیرکل اعلامیه دهد و مسئولان منتظر بودند که ارتش عراق جملاتی بیان کند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در خصوص عامل تغییر استراتژی در سال ۶۵ در حرکت به سمت غرب کشور اظهار کرد: تحلیل فرماندهان این بود که سال ۶۵ در جنوب هدف قابل دستیابی بعد از کربلای ۴و۵ و فاو نیست و افقی در جنوب دیده نمی‌شود. بعضی می‌گفتند ۶ ماه وقت بدهید و در جنوب بمانیم و من گفتم بعد از ۶ ماه عملیاتی می‌شود. گفتند نمی‌دانیم. بررسی کردیم که می‌توان به سلیمانیه و کرکوک نزدیک شد و بر اساس تحلیلی از امام پس از موفقیت در جنوب، جبهه شمال باز شد.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه نقش وی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ چه بود، تصریح کرد: شما قضاوت کنید. من در نامه‌ای که به آن استناد می‌شود، نوشته‌ام که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را قبول نداریم و این تابلویی فریبنده است و ارتش عراق به ما حمله خواهد کرد. اگر امکاناتی که تقاضا کرده‌ایم به ما داده شود جنگ را زودتر تمام می‌کنیم و اگر داده نشود هم جنگ را ادامه می‌دهیم‌؛ این نامه را یک ماه قبل از پذیرش قطعنامه نوشته بودم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا در طراحی عملیات‌ها بین ارتش و سپاه اختلاف بود یا نه، خاطر نشان کرد: اگر بوده تخصصی بوده و با یک دیدگاه، دیدگاه انقلابی و بر اساس تجربه. دیدگاه ارتش کلاسیک بود و با دیدگاه انقلابی تفاوت داشت. اختلاف سیاسی نبوده است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در ادامه در پاسخ به این سوال که علت عقب نشینی از فاو چه بود، گفت: عقب نشینی اجباری بوده است.

رضایی در پاسخ به این سوال که امام روحانی بود، چطور می‌توانستند جنگ را اداره کنند نیز اظهار کرد: در جنگ تصمیم گیری دارای ابعاد مختلفی است. یک بعد رزمندگی است، بعد دیگر تاکتیک، سطح دیگر عملیات است. سطح راهبردی جنگ را امام می فهمید حتی از سیاستمداران دنیا هم بهتر متوجه می‌شدند. اگر قبل از قطعنامه ۵۹۸ آتش بس پذیرفته می‌شد، جنگ تا امروز ادامه داشت، چون سند محکمی وجود نداشت همانطور که امروز هم می‌بینیم در برجام چند اشکال در مسائل اقتصادی بوده و ترامپ از آن سوءاستفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۴۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
10
118
بس کن محسن!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
با اون توییت مسخره اولین اهانت رو ایشون کردن.
من بعنوان یک سرهنگ بازنشسته سپاه و جانباز ۶۵درصد با ۶۰ماه حضور در جبهه به نمایندگی از عده کثیری از همرزمانم نسبت به استفاده ابزاری امثال رضایی از خون شهدا و ایثارگران ابراز نفرت و انزجار می کنیم.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
علیرغم علاقه ای که به ایشان به خصوص یادگار دوران جنگ دارم ولی متاسفانه تحلیل های ایشان پر مغز نیستند و به نظرم خیلی بهتر است با تامل حرف بزند
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اقا محسن جنگ طلب نیست او مدافع شجاع این اب وخاک است که متاسفانه دشمنان ودوستان جاهل در پی تخریب این مرد بزرگ هستند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
شما بس کنید که حرف منطقی را قبول نمی کنید .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
شما بس کنید که بدون اگاهی نظر میدهید سخنان ایشان کاملا درست است
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اقای به اصطلاح جناب سرهنگ شما خجالت بکشید اقای محسن رضایی محبوب دل ما بسیجیان رزمنده پیشکسوت است . وفداکاری این مرد بزرگ فراموش نشدنی است. برای ایشان احترام نظامی کن سرهنگ جان
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
جناب سرهنگ خخخخخخ
به فرمانده ات احترام کن در ضمن از طرف ما رزمنده گان که از نزدیک با اقای رضایی در زمان جنگ اشنایی داریم مایه نگذار ایشان محبوب شهدا و رزمنده گان بوده وهستند.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
اقا محسن خار چشم دشمنان این اب وخاک است زنده و سلامت باشی سردار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
ایشون و بعضی ازفرماندهان سپاه برای تصمیم گیری در موردانتخابات مجلس به کرمانشاه رفته بودند وجبهه جنوب راخالی ازامرای سپاه گذاشتن,سقوط فاو در همین برهه زمانی اتفاق افتاد که ایرادات زیادی هم به ایشون وارد شد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
11
106
شما دوست دارید با غرب بجنگید! ؟ مردم از نظر شما آیا عددی محسوب می شوند!
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
ایشان جنگ طلب نیست ولی ترسو وبزدل هم نیست.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
ایشان همان کسی نیست که زمان حمله امریکا به صدام تاکید زیادی بر هم پیمان شدن با صدام داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
8
103
همش تحلیلهای غلط
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
تحلیل ایشان کاملا درست است عیب از جنابعا لی است .
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
چون سخن ز صاحبدلی شنوی مگو که خطاست
سخن شناس نیی جانم خطا اینجاست.سخنان اقای رضایی درست است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
7
100
تو که در زمان برجام مرتبا برجام را تایید می کردی . الان شدی مخالف؟ !!! اگر ترامپی نیود بازم اینگونه حرف می زدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
یک سوال ؟؟؟
آمریکا ترامپی شد
آیا اروپا هم ترامپ دارد؟؟
برجام رفت که رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
گل گفتی یسره بتابناک بزنی وبادوسال پیش وحتی یکسال پیش مقایسه کنی میفهمی حدودصدوهشتاددرجه عوض شده این سایتیکه هرروز من بمدت شیش سال بازمیکردم اما دیگه نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اوشان يك جا ميگه من قطعنامه را قبول نداشتم و در جاي ديگه ميگه قطعنامه به نفع ما شد وصدام چيزي عايدش نشد!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
8
105
سردار وارد سیاست میشی لطفا از جنگ و شهدا مایه نذار. دامنت را میگیرند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
فعلا که امورات در دست این اقایان پر مدعی است که وضع مملکت را به روز انداخته اند امثال اقا محسن خیلی بهتر می توانستند مملکت را اداره نمایند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
ایشان از شهدا مایه نمی گذارند چون با شهدا زندگی کرده بودند وبهتر از همه قدر ومنزلت شهدا را میدانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
12
95
شما که 12 هزار کشته جنگ تازه عملیات فریبت بوده؛ معلومه که افق دیدگاهت چیه!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
دوست من در عملیات کربلای 4 که بنده حضور داشتم اصلا اینقدر شهید نداشتیم امار بنیاد شهید را نگاه کنید.این امارهای غلط برای تخربیب اقای رضایی از طرف مخالفان ایشان مطرح میشود وصحت ندارد.
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
تعداد شهدا عملیات 4 خیلی کمتر از این است که شما میگویید به امار بنیاد شهید رجوع کنید .در ضمن شهدا ا وخانواده شهدا حتیاجی به دلسوزی شما اقایان دنباله رو دشمنان نظام ندارند اقای رضایی در وقت خودش نشان داده که چه مردی بزرگ است

.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
8
76
"..امروز عده ای به شهدای ما در کربلای ۴ و ۵ ایراد می‌گیرند، خجالت بکشید!.."
مگه تو تو عملیات کربلای 4و 5 "شهید" شدی؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
هيچكس به نه تنها به شهداي كربلاي 4،5 ايراد نگرفته بلكه به هيچيك از شهيدان سرافراز مان ايراد نگرفته بلكه از تحليل شما انتقاد ميكنند ولي شما خود را جاي شهدا حساب ميفرمائيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
متاسفانه در کشور ما سالهاست مسئولین خودشان را پشت شهدا و رزمندگان مخفی میکنند . هرکسی به آنها ایرادی بگیرد زود میگویند داری به خون شهدا توهین میکنی !
بس کنید و اینقدر از خون این عزیزان مایه نگذارید . نسل جدید که نه جنگ دیده و نه حال زمان جنگ را میداند بخاطر همین سوء استفاده های شما ها از نام شهدا برای شهدای وطن هم ارزشی قائل نیستند . شما نام آنها را هم خراب کردید . بیشترین توهین را شما با این کارهایتان به شهدا میکنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
5
80
منظورش چیه؟؟؟اینا چرا اینقدر عاشق جنگ هستند؟؟
پاسخ ها
حسین علی زاهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
والا من هم نفهمیدم منطورشان چی هست! تا جایی به یاد دارم کسی به شهدا ایراد نگرفته ولی به مدیران جنگ ایراد می گیرند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
7
90
با این اظهارات اینطور میشه استنباط کرد که علی الظاهر ایشون دوست داشتند تا ابد کشور درگیر جنگ باشه !!!
مجتبي زارعي فرزند شهيد برازجان بوشهر
|
Germany
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
7
69
سكوت كن بست عشق شما جنگ لذت شما داريد ميبريد تا كي بايد داخل أين كشور اختلاف باشد أين كشور ارامش ميخواهد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
10
86
جوانان را به کشتن دادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
3
76
خیلی کم از واقعیت میگویید . برای ادامه جنگ درخواست سلاح هسته ای داشتی . از دست دادن فاو و شلمچه و مجنون یادت هست تقریبا" در زمان قبول قطعنامه مانعی بر سر راه عراق تا اهواز نبود . خدمات و زحمت خودتان را دارید ضایع میکنید .
ناشناس
|
Singapore
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
2
51
شما خوب
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
66
9
آقای رضایی منتظر دوباره عملیات فریب از سوی آشنا باشید اگر چند روز دیگه علیه شما دوباره تخریب هدفمند را سرلوحه کارش قرار داد آماده باش و جواب داشته باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
جناب آشنا بهتر است جواب فریب 5ساله ی دولت مطبوعشان در عملیات برجام راتحلیل بفرمایند
عنلیات فریب گشایش اقتصادی ...........
عملیات فریب گره زدن حتی آب خوردن ملت به برجام
عملیات فریب بتن ریزی در دستمایه ی دانشمندان شهید هسته ای .....
این عملیات فریب 5 ساله نزدیکتر است به تحلیل
ashkan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
8
71
دوران شما تمام شده.............. باید با دنیا تامل کرد داداشم.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
نتیجه ی تعامل 5ساله آقایان کاملا آشکار شده است که دوباره سینه چاک تعامل شده اند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
6
90
اقای سردار حالا که از نبودن هاشمی مطمئن هستید نطقتون راجع جنگ و مسائل پیرامون آن باز شده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
احسنت
کهنه سرباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
این شروع یک حرکت مرموز برای اتهام به هاشمی در مورد قبول قطعنامه هست.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
45
9
من تضمین نمیدهم با این حرفهای شما دوباره نوک تخریب دولت تدبیر به طرف شما نیاد
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
6
71
ایکاش دوسال اول جنگ تصمیمی صحیح گرفته شده بود.
جانباز دفاع مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
5
21
آقای جنگ طلب انگار شرایط زمان پذیرش قعطنامه 598 را فراموش کردی !!!! با این حرف هایی که تو میزنی معلومه تو عاشق جنگ و عاشق شهادت جوانان و عاشق ویرانی و موشک باران کشور بودی!!!!!!؟؟؟ مشخص شد مخالفت تو با پذیریش قعطنامه 598 بخاطر حفظ قدرت تو و ادامه فرماندهی ات در جنگ ان هم فقط در اطاق عملیات زیر زمینی نه در میدان رزم بوده
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
دوست من حرفهای رضایی را درست متوجه نشده اید منظور ایشان درج بندهای محکم در قطعنامه بود تا صدام در اینده از ان سو استفاده نکند .در ضمن ادامه جنگ چه نفعی برای رضایی و فرماندهان جنگ داشت که بخواهند جنگ ادامه پیدا کند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
81
8
محسن این جماعت از فتحعلی شاه هم بدتر هستند هنوز نمیخواهند باور کنند برجام شکست خورده مداوم دنبال مذاکره هستند نمیفهمند مذاکره با آمریکا یعنی همه چیز را باید تحویل بدهی همانطور که در هسته ای هم وادادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
برادر محسن کسانی که خود باخته ی غرب هستند وهمه چیز را از دریچه حقارت در برابر غرب میبینند را نمیشود قانع کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
آخه آقا محسن اول با آب و تاب از برجام تعريف و تمجيد ميكرد
ناشناس
| Finland |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
توافق برجام با تمام جزئیاتش ماحصل تصمیم نطام بوده. تبعاتش هر چی باشه، چه خوب و چه بد، به نظام برمیگرده. ام شما "برادران" طبق روالی که از اول انقلاب هم جزو ویژگی های شاخص شماها بوده هر جایی که نظام کم آورده و یا فکر کردین که کم آورده به دروغ به رقیب سیاسی وقت نسبت دادین!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
نان برجام رو خوردین و هنوز دارید فحش میدین؟ بابا شما چه رویی دارید؟
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
نان برجام را اقازادها و اقا دامادها خورده اند برای بیچاره مردم غیر از گرانی و تورم تا بحال نتیجه ای نداشته است.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
اره حاج محسن من یه رزمنده ام که در 16 سالگی در مناطق جنگی بودم ولی الان میبینم که شما فقط جنگ را برای پست و مقام میخواستید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
13
8
محسن میگم آشنا دوباره تخریبت کنه ها!!!!
ناشناس
|
Denmark
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
4
16
جناب رضایی همه ملت میدانند شما کاندید اصلی اصولگرایان در سال 1400 هستید و قرار هست با لاریجانی رقابت کنید دیگه اینقدر تخریب هم خوب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
1
25
در دیاری که عقل معزول است
هر چه خواهی بگو که مقبول است
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
4
26
بخدا قسم ایشان لیاقت فرماندهی یک دسته را هم نداشته اند. به سخنانش نگاه کنید، می خواهد حرف بی اساسش در باره کربلای۴ را ماله بکشد باز هم خراب کاری دیگری می کند. آقا بس کن چرا اینقدر سخنان بیهوده به زبان می آوری؟!
پاسخ ها
خلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بیخود چرا قسم میخوری ایشان اگر لیاقت نداشت حضرت امام ره اورا فرمانده سپاه نمیکردند . در ضمن تقصیر خود شماست چون اگر در جبهه حضور داشتید حتما بجای اقای رضایی شما فرمانده می شدید خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
من توی جنگ بودم چهار عملیات مختلف شرکت داشتم. شما از نامه ای که ایشان به امام نوشته و در آن ابزار لازم برای فتح عراق را توضیح داده بفهمید سطح تحلیل فرمانده سپاه تا چه اندازه پایین و کودکانه است
توانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
2
24
نظرات کارشناسی آقای رضایی در مورد حمله امریکا به عراق یادمون هست امیدوارم در زمان جنگ این گونه نظریه پردازی نکرده باشه
فرزند شهید
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
1
26
آقا محسن خودت را کوچک نکن. مظلوم نمایی هم نکن قایم شدن پشت شهدا دیگه بسه٬ دیگه هیچ چی نگو بدتر فقط خراب میکنی
علیرضا
|
Germany
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
2
27
جناب رضایی!
کمی خجالت بکش. این شما بودی که بچه های ایران را به صورت فله ای در جنگ به کشتن می دادی. روز قیامت باید جواب خون این شهدا را بدهی.
پاسخ ها
رحمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
در جنگ که حلوا پخش نمی کنند بعنوان رزمنده وجانباز شهادت میدهم که اقای رضایی و سایر فرماندهان جنگ ازهمه بیشتر در فکر سلامتی رزمنده گان بودند .
ایوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
شما واربابانتان خجالت بکشید و با بزرگتر از خودتان بی ادبانه صحبت نکنید . اگر عرضه داشتید شما هم مثل اقای رضایی و....در مقابل دشمن می ایستادید.
علیرضا
| Germany |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
هموطن عزیز! ایوب خان!
سن بنده به جنگ هشت ساله قد نمیداد، اگر قد می داد صد در صد سینه چاک بودم. الان هم اگر خدای ناکرده جنگی رخ دهد، اولین کسی هستم که به جبهه می روم. ولی فکر نکنم امثال شما که فقط سینه چاک برخی هستید، حتی فکر رفتن به جبهه هم به فکرتان خطور کند.
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
1
12
لطفا بند های زیر را خود سردار مجدد ملاحظه بفرمایند؟؟؟؟؟
همین کسانی که برجام را امضا کردند، قطعنامه ۵۹۸ را تایید کردند / در آن زمان گفتم قطعنامه را قبول ندارم و این تابلو فریبنده است/ عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند”
“از طرفی در قطعنامه ۵۹۸ هم چیزی کسب نکرده بود، بندهای قطعنامه اکثرا به نفع ایران بود”
“اگر جنگ بلا تکلیف می‌ماند، صدام به کویت حمله نمی‌کرد و آمریکا هم به عراق سرازیر نمی‌شد و ما هنوز شاهد موجودی به نام صدام در عراق بودیم”
“آن روز حتی تمام بودجه کشور را به ما نمی‌دادند”
جهان
|
United States of America
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
1
21
تو باز حرف زدی که جبران مافی کنی > بشوری قبلی ها را ؟ بدترش نکنید که
حالا هرکی من باشم
|
United States of America
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
1
15
بابا مردم بچه هایشان را با هزار مصیبت بزرگ کرده اند .آخه جنگی که به آن پاکی ب.د نتیجه اش این شده ] حالا اگر یک جنگی اتفاق افتاد آخرش میخاد چی بشه .
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
2
24
این شما هستید که باید از شهدا خجالت بکشید و بدانید که دیگر نمی توانید با فداکاری دیگران برای خود موقعیتی بسازید گذشت آن روزهای سیاه فریبکاری و جنایت !!!!!!!
رزمنده اواخر جنگ
|
United States of America
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
3
33
درخواستهای آقای رضایی بابت جنگ:
90 درصد بودجه کشور . تبدیل تمام صنایع به نظامی و پشتیبان . الزام رفتن به جبهه حداقل 4 ماه در سال برای تمام کارمنان و کارگران و کشاکرزان و کلا همه مردم ایران . خرید ان تا تانک و جنگنده و ...
اواخر جنگ حتی معادله تعدادی ما نسبت بهعراق بعم خورده بود و تعداد نیروهای ما کمتر از عراق بود . سربازی 4 ماه اضافه شده بود و به سربازی نامحدود داشتیم میرسیدیم رزمندگلن دو دل بودن کهدفاع مقدس به جنگ و تهاجم مقدس تبدیل شده . هنوز اون نسل زنده هستند . هنوز ب ای تحریف زوده آقای رضایی . چرا حرفی میزنی که بعد مجبور بشی هزار تا توجیه و کتمان کنارش بگذاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
اواخر جنگ ما دیگه نیرو نداشتیم,مراجعه میکردن به کارخانه ها و به کارگران وپرسنل اداره ها میگفتن کی میخواهید به جبهه برین,
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
3
23
دنبال جنگی نه ؟ از جنگ‌خوشت میاد ؟ تو جنگ می تونی هی عملیات فریب درست کنی ؟ دوست داری حرف اول و آخر رو بزنی ؟ دوست داری همیشه مطرح باشی ؟
پاسخ ها
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
دوست من دیدید که همه فرماندهان جنگ حرف اقای رضایی را تایید کردند واقای اشنا هم عذر خواهی کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
2
15
اگر کسی هزینه و خسارات حرفها و اقدامات اشتباه خود را ندهد و دیگران بدهند ، به حرفها و اقدامات اشتباه خودش ادامه و عادت می کند و دیگران هر روز بدبخت تر و بد لخت تر می شوند .
از قم
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
2
19
آقای رضایی معلوم است شما در کدام جهت باد حرکت می کنید قبلا جزو موافقان بودی و حالا برای اینکه بگی کی بود کی بود من نبودم صحبت جنگ را می کنی یعنی شما که موافق پایان جنگ نبودی میشه بگی تا کی باید این جنگ ادامه پیدا می کرد تا شما هر چند سال مواضع متغیری پیدا نکنی
حسین
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
5
23
در نبود فرمانده عالی جنگ هاشمی قهرمان و امیر کبیر زمان جوجه ها سر برآوردن...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اقای رضایی وامثال ایشان نبودند مرحوم اقای هاشمی چکار میتوانست بکند منصف باشید برادر من
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
18
5
سلام انتخاب چرا نظراتی که در تایید سخنان اقای رضایی ارسال میشود را درج نمیکنید انتظار ما از شما که همیشه نظرات مخالف وموافق را درج می کنید بیش از اینهاست
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
شما مگه از نظرات سایرین خبر دارین یا گروهی با هم خبر میزارین که میگید درج نمیشه ؟
تابان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
2
22
باز هم یه فریب دیگر مردم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
3
25
اتمام جنگ خوب نبود؟پس چی خوب بود؟ ؟؟چقدر جوون رو به کشتن دادید.تا کی از ملت بدبخت مایه میذارید؟ ؟برجام خوب نیست پس چی خوبه با همه دنیا بجنگیم؟ ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
4
21
بازهم دروغ وفریب!وتحلیلهای آبکی! سردارسلیمانی لطفابه صحنه بیایید وخرابکاریهای ایشان را،اصلاح بفرمایید.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
22
5
بنده بعنوان یک اصلاح طلب سخنان ایشان در مورد جنگ را قبول دارم .چون در زمان جنگ مدتی در جبهه جنگ حضور داشتم . ایشان فرمانده بزرگ جنگ بودند و ایکاش وارد سیاست نمی شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
1
1
جناب رضایی گفتنیها دارند که دراین شرایط نمیتوانند بگویند و فعلا تهمتها را بجان میخرند.
حاتم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
4
31
آقا محسن، برای شما بهترین کار سکوت است. شما نه تنها چگونه حرف زدن را نیاموختید بلکه گریه کردن ساختگی در یک برنامه تلویزیونی را هم خوب اجرا نکردید
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
اقای حاتم عزیز اقای رضایی در مورد کربلای 4و5 کاملا توضیح دادند وسخنان ایشان مورد تایید فرماندهان جنگ و رزمنده گان که در عملیات فوق شرکت داشتند بود و اقای اشنا هم ار روشنگری ایشان تشکر وعذر خواهی کردند ولذا بهتر است بجای دعوت به سکوت رضایی خودمان سکوت کنیم.
جانباز (چراعچی)
|
Germany
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
4
29
بدون هیچ تجربه و علم نظامی و 28 سال سن و ... فرمانده کل شدی بنابراین انتظاری بیش از این هم از شما نبود .سخن بسیار است ولی به حرمت شهدا و جانبازان فعلا سکوت می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
درورد بر شما و نظرتون جانباز عزیز
رشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
اقای رضایی در 28 سالگی جوان پخته ای بود و جوانان بهتر میتوانند قابلیت خود را نشان دهند و این جوانان بودند که بارشادت خود مقابل صدامیان ایستادند .وحیف که امروز بهای کمتری به جوانان در مدیریت ها داده میشود.
جانباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
برای فرماندهی احتیاج به علم و تجربه است آقای رضایی این علم و تجربه را از کدام دانشکده و میدان چنگ دیده و
حتی مانور نظامی در فرماندهی جنگ که جان و مال و ناموس و سرحدات مملکت مطرح است نمی توان از تجربه و خطااستفاده کرد .. البته می دانم ومی دانید و می دانند که علت استفاده از این جوانان چه بود.
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
6
سردار محترم. گیرم که قطعنامه 598 رو امام قبول نمی کردند و ایران با فدا کردن جوانان بیشتری ، روزی عراق را به طور کامل تسخیر میکرد. خب نسخه شما برای بعد از تسخیر عراق چه بود؟ اگر منظورتون نصب یک حکومت دست نشانده در عراق بود که الآن این کار به برکت حمله استکبار جهانی به عراق، بدون اینکه قطره خونی از دماغ رزمندگان ایرانی بیاید مفت و مجانی انجام گرفته و شما به هدف خود رسیده اید. حالا به نظر شما تفاوت آن حکومت دست نشانده فرضی با این حکومت فعلی عراق چه چیزی می توانست باشد که به آن دست نیافته اید و شاکی و نالان هستید؟ اگر به جای امکانات جنکی و نیروی انسانی تلف شده امریکا در طول جنگ با عراق، نیروی انسانی و امکانات مردم ایران چند برابر آنها تلف می شد شما راضی می شدید؟ اگر برجام نبود و خطر جنگ قریب الوقوع به برکت برجام رفع نمی شد و کشور درگیر یک جنگ وحشتناک (این دفعه نه با عراق و صدام حسین که مستقیما با کل دنیا) می شد شما راضی می شدید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
6
سلام
لطفا بیدار شوید
ali
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
3
حالا که هاشمی مرده همه هفت تیر کش شدن
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
5
آقای رضایی خیلی وقته تاریخ مصرف تو امثال تو گذشته،اما نمیخوای بفهمی .حیف وقتی امثال شما شروع به کار میکنید براتون تاریخ انقضا نمیذارن.یاد اونها که بی هیچ انتظارو توقعی جونشون رو برای مردم وسرزمینشون فدا کردند همیشه زنده باد.
پاسخ ها
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
نام مردان بزرگ در تاریخ می ماند و نام محسن امام هم به کوری چشم کوته اندیشان در تاریخ خواهد ماند وتاریخ مصرف کسانی که به کدخدا وبرجام امیدوار بودند تمام خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
4
آقای سردار همیشه در صحنه!
از قدیم بزرگان فرموده اند: تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
5
بزرگترین زیان جنگ نابودی نسل طلایی ایران بود . نسلی که شاید هر 500 سال یکبار تکرار میشه . واقعا اگر بزرگ مردان بی ادعای کشته شده جنگ بودن امروز کارمون به آقا زاده های لوس و بیسواد و پر مدعا و ژن های برتر ناتوان و بزرگنمایی شده و رانتی می رسید؟ امروز اینهمه سلطان داشتیم؟ امروز اوضاع اقتصادی انقدر قمر در عقرب بود؟ وقتی مملکت از شایستگان بی ادعا خالی میشه اینجوری نالایقان پر مدعا به همه چیز چنگ میندازن. . برادر محسن اثر پروانه ای مصایب جنگ هنوز ادامه داره و هنوز به اوجش هم نرسیده .
ناشناس
|
Finland
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
7
محسن هرچند عطش ریاست جمهوری داری و بهتر از جنگ مایع نگذاری.
آقا محسن بعضی وقتها بهتر ادم در اوج صحنه را ترک کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
8
اگر از شما باشد که تا کل مردم ایران را از بین نبرید زمین نخواهید نشست حاصل 8 سال جنگ جز از بین رفتن بهترین انسانهای دوران بوده خداوند رحمت کند فردی که امام را وادار کرد تا قطع نامه را قبول کند و کلی از کشته شدن جوانان ایران و عراق جلوگیری شد
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
6
چندی پیش شیخی بالای منبر از خاطرات شهید برونسی میگفت و اینکه چگونه باز کردن معبر به او الهام شده است همان وقت فردی که نزدیکم نشسته بود پرسید پس چه کسی به خواب عراقیها می آمد وبه آنهاالهام می کرد که در کربلای ۴ آن بلا را بر سر ما آوردند یا به قول سردار تا سی کیلومتری کرمانشاه پیش روی کردندو در طول هشت سال این همه شهید و جانباز را روی دست ما گذاشتند این سوال ساده بیانگر یک طرز تفکر و یک شیوه ای بود (مقدس سازی، سوء استفاده از احساسات مذهبی و ملی و...) که به کار گرفته می شد و نتیجه اصلی آن یک جنگ فرسا یشی و پر کردن جیب سازندگان و فروشندگان اسلحه بود که برایشان فقط منافع کشورشان مهم است نه کسانی که کشته می شوند خواه ایرانی باشند یا عراقی یا افغانی و..... ضمنا من خودم شش ماه در خط مقدم جبهه حضور داشته ام
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
جنگ ما دفاع از خود بود و شهدای ما همه اهل معرفت و عاشق دین ومملکت خود بودند واکثرا از خانواده های محروم .در ضمن شما برادر عزیز بهتر است خاطرات رزمندگان و وصیتنامه شهدا را بخوانی تا بدانی انها چه خصوصیات بارزی داشتند. واقای رضایی و مرحوم اقای هاشمی توضیح دادند که در کربلا 5 چه خسارت سنگینی به ارتش عراق از بابت اجرای عملیات کربلای 4 وارد کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
3
2
با سلام .برادر محسن عزیز ما شمارا دوست داریم .شما در هنگامه غربت وتنهایی این ملت از کشور جانانه دفاع کردید ما میدانیم که جنگ ما جنگ تمام دنیا علیه یک ملت وانقلاب نوظهور بود . ارتش کشور از هم پاشیده بود .فرماندهی واحد نبود .سازماندهی نبود و.... ما معجزه دفاع مقدس را که با خوان جوانان سپاهی ، جهادی ، ارتشی ، بسیجی ومردم شکل گرفت فراموش نمیکنیم .اما شمارا به خدا وبه خون شهدایی که به آنها اعتقاددارید .بسیار بسیار مراقب حرف زدنتان باشید .از شما انتظار داریم حداقل مثل سردار سلیمانی حرف بزنید .اینقدر از دیگران اشکال نگیرید .اینقدر زمین وزمان را بهم نریزید که خودرا توجیه کنید قطعا شما هم اشتباهات فاحشی داشته اید .شما اگر بعد از عملیات آزاد سازی خرمشهر در مقابل نظر امام مبنی بر خاتمه جنگ ایستادگی نمیکردید وحرف ونظر امام را گوش میکردید .شاید امام مجبور نبود جام زهر قطعنامه را بنوشد .قطعا نسل جوان پرسشهایی در مورد دفاع مقدس دارد که باید به سبک وروش سردار سلیمانی عزیز به آنها پاسخ دهیم .بازهم از شما خواهش میکنم سبک وسیاق وروش سردار سلیمانی را پیشه کنید آنوقت نتایج شیرین آنرا خواهیدددید .ومن الله التوفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
4
اگر موافق جنگ هستی چرا از جوانان این مرز و بوم مایه میگذاری آقا محسن چرا با خودت رو راست نیستی دروغ نگو خودت همش در اتاقهای امن بودی بالاخره هم سن من میرسد و هم ...
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بعنوان یک رزمنده سابق عرض می نمایم اقا محسن همیشه در وسط میدان بودند و فرمانده هان ورزمندگان وبخصوص امام ره و اقای هاشمی سفارش میکردند که ایشان بدلیل نقش اهمیت فرماندهی جنگ مراقب خود باشند
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
3
آدم وقتی حرف ندارد بزند یک حرفهایی میزند نسنجیده بعد ازپشیمانی انرا ماست مالی میکند
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
2
1
اقای محسن رضایی بنده حقیر جانباز کربلای5 از طرف همه برادران وخواهران که اگاهانه یا غیر اگاهانه مطالبی را که در شان شما نبود مکتوب کردند عذر می خواهم . سردار عزیز اگر انروزها شما وامثال شماها بجای حضور در جنگ بدنبال کارهای خود می رفتید ومثل برخی ازاین سیاستمداران به فکر منافع خود بودید شاید امروز اینقدر به شما حمله نمی شد.خداوند متعال شما را با یاران شهید خودبالاخص شهدای کربلای 4 و5 محشور کند.
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
4
ما زخم خورده های جنگ اصلا دوست ندارم مزخرفات این را بشنویم شما هم اگر مطلب ندارید سکوت کنید بهتر است تا چنگ به تن و روح مردم بیاندازید
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
3
بنظر میرسد اقای رضائی دچار مشکل هستند، و بهیچ وجه متوجه صحبت های خود نیست. حتما حضور ایشان در پست های کلیدی چندان مناسب نیست، و میتواند باعث سوء استفاده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
3
همه بایدقبول داشته باشیم که دارای نقاط ضعفی هم هستیم.آقای رضائی هم همچنین!ایشان درگذرزمان اشتباهاتی داشته است که آیندگان قضاوت خواهندکردشایدبعضی مسائل مطرح نشوندبهترست؟19/10/1397
نظرات بینندگان