پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشکلات خریداران از یک شرکت واردکننده خودرو، که اخیرا پلمب شده است، همچنان ادامه دارد.
به گزارش «انتخاب»، شرکت پرشین خودرو، روز 5 خرداد ماه امسال با دستوری که یک ماه قبل از آن در دوم اردیبهشت صادر شده بود پلمب شد. این شرکت که در زمینه واردات خودرو فعالیت می کند، تا کنون تخلفات متعددی در زمینه عدم تحویل و دیرکرد در تحویل خودرو داشته است.
به گفته برخی مشتریان این شرکت، تا کنون حدود 300 نفر از پرشین خودرو خرید کرده اند و ضمن پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت، خودروی خود را نیز تحویل نگرفته اند. زمان تحویل خودرو درمورد این مشتریان متفاوت است اما زمان همگی آنها منقضی شده و شرکت نه تنها هیچ خودرویی تحویل نداده بلکه از بازگرداندن وجه پیش پرداخت نیز خودداری کرده است.
به گفته برخی شاکیان، این شرکت با گذشت مدتی از زمان تعیین شده برای تحویل خودرو و عدم تحویل آن به مشتری، از آنها خواسته است تا نامه انصراف را امضا کنند. این نامه به گونه ای تنظیم شده است که همه حقوق مشتری را سلب کرده و هیچ مسئولیتی را متوجه شرکت نمی کند.
یکی از این مشتریان برای خرید خودروی کیا سراتو، مبلغ 42 میلیون تومان پرداخت کرده و بر اساس قرارداد، مقرر شده بود مابقی قیمت 22 میلیون تومانی آن در زمان تحویل 20 تا 30 روز بعد، وصول شود. اما تنها چند روز بعد از قرارداد، شرکت مذکور پلمب شده است.
یکی دیگر از مشتریان مبلغ 100 میلیون تومان به صورت علی الحساب برای خرید یکی از خودروهای شرکت رنو را پرداخت کرده و بر اساس قرارداد، باید مابقی مبغ را با توجه به زمان تحویل آن، و قیمت روز، پرداخت می کرد. اما با گذشت زمان تحویل، هیچ خبری نه از بازگشت پول با سود آن - طبق قرارداد – است نه تحویل خودرو.
یکی از علل شکایت مشتریان این شرکت آن است که به گفته آنها، تاکنون تعزیرات حکومتی و دستگاه های دیگر نیز به موضوع ورود کرده اند اما جلوی تخلفات این شرکت گرفته نشد و آنها آزادانه به کار خود ادامه داده بودند.
اکنون با پلمب این شرکت، آنچه بیش از هر موضوعی برای مشتریان اهمیت دارد، تعیین تکلیف خودروی خریداری شده و یا مبلغی است که به آن پرداخت کرده اند؛ مبلغی که به گفته می شود رقم آن به ذه ها میلیارد تومان می رسد.