پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شمار کاربران جهانی توییتر به 330 میلیون کاربر فعال ماهانه افزایش یافته است، اما کاربران آمریکایی فعال در توئیتر نسبت به دیگر کشورها رتبه ای قابل توجه را به خود اختصاص نداده اند . به نظر می رسد افزایش تعداد کاراکترهای توئیتر در استقبال مخاطبان موثر واقع شده است .
به گزارش سرویس آی تی «انتخاب» به نقل از دیجیتال ترندز ، در روز پنج شنبه، 8 فوریه، توییتر نتایج مالی سه ماهه چهارم و پایان سال مالی خود را به اشتراک گذاشت. نتایجی که نشان می دهند استفاده از 280 کاراکتر و حذف محدودیت های پیشین تا چه حد بر استقبال عمومی از این پیام رسان موثر واقع شده است .
شمار کاربران فعال ماهانه توییتر در سراسر جهان 4 درصد افزایش یافته است، این رقم طی 2 سال گذشته صعودی مشابه را پشت سر گذاشته است.اما رشد روزانه کاربران در این پلت فرم تجربه ای بسیار مثبت را ثبت کرده است. کاربران فعال روزانه توئیتر ، در سه ماهه آخرسال گذشته، رشدی 12 درصدی داشته اند، رشدی که عددی پنج رقمی را به مدیران توئیتر هدیه کرده است .
با همه این ها اعداد مرتبط با ایالات متحده، چندان مثبت نیستند . طی سه ماهه آخر سال گذشته ، تعداد کاربران فعال ماهانه در ایالات متحده حدود 2 درصد کاهش داشته و از 69 میلیون به 68 میلیون رسیده است . توئیتر اعلام کرده که این کاهش به دلیل تغییرات در ادغام برنامه های شخص ثالث سافاری است .افزون بر این ها علت ثانویه کاهش استقبال از این شبکه در ایالات متحده را می توان به راه افتادن هشتگ #WomenBoycottTwitter دانست . هشتگی که کاربران بسیاری را مجبور به ترک توئیتر کرد تا مورد سوء استفاده های پلتفرمی واقع نشوند.
از آن تاریخ تا کنون این شرکت برنامه های متعددی برای اصلاح قوانین و نحوه اجرای این قوانین انجام داده و قرار است طی سال 2018 نیز روی همین تلاش ها تمرکز کند .
توییتر می گوید : پس از بالا بردن محدودیت کاراکتر تا 280 عدد ، کاربران آن را آسان تر استفاده کرده و سریع تر توئیت می کنند.افزون بر این کاربران با سرعت بهتری ریتوئیت می کنند و در نتیجه پیروان خبرهای توئیتری نیز چند برابر شده اند.بر اساس آمار و ارقام مدت زمان حضور کاربران در توئیتر نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است .
تعامل کاربران با تبلیغات نیز شاهد افزایش چشمگیری بود؛ افزایش 75 درصدی در سال 2017 در مقایسه با سال 2016. توییتر می گوید بهبود گزینه های تبلیغاتی و ارائه تبلیغات مرتبط تر با کاربران به این تغییران منجر شده است . فیس بوک نیز روند مشابهی را در سال 2017 تجربه کرده است .
اگر نتایج 2017 را نشانه ای مثبت تلقی کنیم . احتمالا توییتر همچنان روی رشد ویدیو تمرکز خواهد کرد. تنها در سه ماهه آخرسال گذشته، این شرکت 22 شراکت جدید برای پخش زنده و سایر فرمت های ویدئویی را به سرانجام رسانده که در این میان 9 قرارداد درسطح بین المللی بوده است . این پلتفرم 1.140 رویداد زنده و 28 میلیون جریان زنده کاربری نیز ایجاد کرده است.