پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ناهید خداکرمیعضو شورای شهر تهران با هشدار درباره اینکه از مدیریت بحران شهر عقب افتادهایم گفت: سازمان زیباسازی کار سازمان تبلیغات را میکند.
به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، ناهید خداکرمی در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در تاریخ یکم آذر ماه سال ۹۶ تذکری را در خصوص اجرای مفاد برنامه شهری در زمینه مدیریت بحران شهر تهران داده بودم که در طی ۱۴ صفحه پاسخی را که شهردار ارائه کرد، اعلام کردند که نکته مهم تاخیر در انجام احکام عدم تخصیص اعتبار بوده و در این ۱۴ صفحه پروژههای زیادی را معرفی کردند که همه مربوط به مدیریت قبلی شهر تهران بود که به فروش شهر توجه بیشتری داشتند تا کنترل مشکلات مردم و مسائلی که ممکن است در بحرانها ایجاد شود.
وی با بیان اینکه اگر نقدی هم وجود دارد بر مدیریت ۱۲ سالهای است که بحران و زلزله برایش کمترین اهمیت را داشته است؛ تاکید کرد: در داخل شهرداری تهران میبینیم که سازمان زیباسازی شهرداری تکالیف سازمان تبلیغات اسلامی را انجام میدهد، معاونت فرهنگی اجتماعی تکالیف بقیه حوزهها را انجام میدهد و برای همین است که در حوزه آموزش همگانی و هماهنگی اجتماعی و تقویت آن شاهد کار جدی نبودیم و برای همین در شب زلزله شاهد رفتار هیجانی مردم بودیم.
این عضو شورای شهر تاکید کرد: به همه نهادها و سازمانهایی تذکر می دهم که مکلف در مدیریت بحران شهری هستند؛ سازمانهایی اعم از شهرداری، هلال احمر، وزارت کشور و سایرنهادهای ذیربط و اعلام میکنم لطفا همگی خارج از تولید سند و بخشنامه و گزارش، گزارش عملیاتی خود در مورد تکالیفی که داشتند به صورت ریز ارائه دهند و گزارشی ارائه کنند که قابل اندازهگیری باشد و بگویند چراعقب هستند و چرا امروز در اینجا ایستادیم؟
الهام فخاری نیز در تذکری از شهرداری خواست تا موضع خود را در مورد تردد خودروهای دیزلی مشخص کند و گفت: در حالی که برای خودروهای شخصی محدودیتهایی اعلام شده، شهرداری میتواند دستکم خودروهای دیزلی سازمان خود را در شرایط آلودگی هوا بهتر مدیریت کند.
وی به چرخه رسیدگی به درخواستها و گزارش شهروندان در 137 اشاره کرده و تاکید کرد: به نظر میرسد این سیستم کارا نیست وقتی اختلالی در ساعت غیراداری در منطقه به بررسی طی 24 یا 48 ساعت آینده موکول میشود. این ضد اهداف سازمان است که قرار است در کوتاهترین زمان ممکن اختلالات شهری را برطرف کند.