arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

بحران آب هم محل نان و نوا شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هادی خانیکی در نشستی با عنوان «آب، فرهنگ و رسانه» گفت: بر اساس گزارش محققانه دانشجویان دانشگاه تهران که در رسانه‌ها منتشر شد، از بین ۱۶۵ مسأله  مهم کشور در سال ۹۴، ۱۰ اولویت انتخاب شد. در میان این اولویت‌ها پس از مسأله  هسته‌ای، آب مهم‌ترین چالش ایران در سال جاری است.

به نوشته فارس خانیکی به تشریح هفت عنوان بر‌تر رسانه‌ها با موضوع آب طی دو سال گذشته پرداخت و گفت: مسأله  سد گتوند، به عنوان یک پروژه پرهزینه، بیشترین انعکاس را در فضای رسانه‌ای داشته و در ‌‌نهایت دیدگاه کار‌شناسان این بوده که این سد موزه عبرت محیط زیست ایران است. مسئول انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات ادامه داد: زاینده رود و ارتباط این رودخانه با فرهنگ ایرانی، بر هم خوردن رژیم آبی منطقه و در ‌‌نهایت تحصن نمایندگان در مقابل دفتر ریاست جمهوری برای اصلاح مدیریت آب زاینده رود، دومین تیتر برجسته مطبوعات بود.

خانیکی گزارش ناسا درباره ورود ایران به دوره خشکسالی ۳۰ ساله، سخنان عیسی کلانتری در نشست تالاب گاوخونی، سخنان رنانی در سلسله نشست‌های «آب، فرهنگ و جامعه» و نتایج گزارش محققانه دانشجویان دانشگاه تهران درباره مهم‌ترین چالش‌های دولت در سال ۹۴ را دیگر تیترهای برجسته مطبوعات در زمینه آب اعلام کرد. وی افزود: بحران آب در ایران سبب شده در سطوح کار‌شناسی عده‌ای به نان برسند که این مسأله  مانع شکل‌گیری گفتگو است. اما اگر فضای گفتگو شکل بگیرد، در این فضا سهم و نقش همه افراد تعریف می‌شود. به اعتقاد خانیکی در ایران که دچار پیچیدگی مخاطب هستیم، می‌توانیم از پتانسیل اهالی فرهنگ، هنر و ادب هم برای حل مسأله آب استفاده کنیم ضمن آنکه در جوامعی نظیر ایران که نقش دولت در مدل‌های توسعه، محوری است، نیاز به سیاستگذاری جامع رسانه‌ای داریم.


نظرات بینندگان