arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۰۰۵
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
جو سنگین «جوسازان همیشه مدعی» علیه وزیر خارجه ؛

چگونه «ظریف» چند ساعت از «مصدق زمان» به «احمدی نژاد دوران» بدل شد؟!

«ما در ایران کسی را به خاطر عقیده و نظرش زندانی نمی کنیم»، این جمله ی ظریف در مصاحبه ی چالشی با چارلی رز مجری شبکه ی PBS، باعث هیاهو و حملات بی سابقه ای به مرد محبوب یک سال اخیر ایران شد که او را برای مدتی کوتاه تبدیل به یک «احمدی نژاد» کرد که از زمین و زمان در رسانه های خارجی و برخی دیگر از رسانه های خارج نشین با انتقاد مواجه می شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چگونه «ظریف» چند ساعت از «مصدق زمان» به «احمدی نژاد دوران» بدل شد؟!

«ما در ایران کسی را به خاطر عقیده و نظرش زندانی نمی کنیم»، این جمله ی ظریف در مصاحبه ی چالشی با چارلی رز مجری شبکه ی PBS، باعث هیاهو و حملات بی سابقه ای به مرد محبوب یک سال اخیر ایران شد که او را برای مدتی کوتاه تبدیل به یک «احمدی نژاد» کرد که از زمین و زمان در رسانه های خارجی و برخی دیگر از رسانه های خارج نشین با انتقاد مواجه می شد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»، وزیر خارجه کشورمان به منظور حضور در نشست بازنگری NPT و همینطور مذاکرات هسته ای به نیویورک سفر کرد و طبق روند سابق با موجی وسیع از درخواست های مصاحبه رسانه های آمریکایی و بین المللی مواجه شد.

او پس از چندین مصاحبه از جمله با دیوید اینگناتیوس خبرنگار و مقاله نویس مشهور آمریکایی، با چارلی رز مجری شبکه PBS به گفتگو نشست.

با نگاهی به متن این مصاحبه می توان دریافت که این گفتگوی دو مرحله ای به چه میزان برای ظریف دشوار بوده است. او اما به شدت در این گفتگوها موفق ظاهر شد، به طوری که با طرح سئوالاتی از مجری در مورد اسرائیل، او را مجبور به عقب نشینی کرد.

ظریف در این مصاحبه خطاب به مجری شبکه PBS گفت: پس چرا با این مسئله(تجهیز اسرائیل به بمب هسته ای و عدم عضویت این رژیم در NPT) برخورد نمی کنید. این یک واقعیت است. چرا به ادعاهای ما توجه نمی کنید. این حقایقی است که هیچکس به آنها توجه نمی کند. ایران هیچگاه به همسایگانش حمله نکرده است اسراییل هر دوسال یکبار به غزه حمله می کند.

چارلی رز : من نمی خواهم وارد این مسایل شوم.

پاسخ های قانع کننده و صریح ظریف و عملکرد او در نیویورک به حدی بود که بسیاری از رسانه ها نسبت به رویکرد او زبان به تحسین گشودند و کریستین ساینس مانیتور نیز گزارشی با عنوان «چرا ظریف انقدر جذاب است؟» را منتشر کرد.

وزیر خارجه در واکنش به سئوالی در مورد ماجرای جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست، این گونه پاسخ داد: «ما در ايران هیچ کسی را به خاطر عقيده‌اش زندانی نمی‌کنيم».

این پاسخ دیپلماتیک ظریف منجر به حملات و انتقادات بی سابقه ای از سوی برخی کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به او شد و کار را به جایی رساند که او نیز نسبت به این هیاهوها ابراز گلایه کرد و خواستار توجه آنان به مصالح ملی شد.

وی در صفحه ی فیس بوک خود نوشت: گروهي از هموطنان در داخل و خارج پاسخ مشخص، دقيق و ضروري بنده به سؤال در مورد يک خبرنگار — که وضعيت او اين روزها بهانه چندين اصلاحيه در سناي آمريکا براي مقابله با توافق هسته اي شده است — را دستمايه مقالات طولاني در اين زمينه کرده و برخي دوستان نيز بدون شنيدن پرسش و پاسخ، بنده را مورد مرحمت و لطف قرار داده اند!»

حملات برخی افراد به ظریف در حالی مطرح می شود که ظاهرا ادامه پاسخ او توسط بسیاری خوانده نشده است. او در ادامه پاسخ خود گفت: «افرادی که مرتکب جرم می شوند و قوانین کشور را نقض می کنند، نمی توانند پشت عنوان روزنامه نگار یا فعال سیاسی پنهان شوند، همه باید قوانین را رعایت کنند.»

با این اوصاف، می توان گفت که ظریف به عنوان وزیر خارجه فعلی ایران همانطور که انتظار می رفت بهترین پاسخ ممکن را به زبان آورده است، ضمن آنکه نباید این موضوع را از قلم انداخت که به گفته ی ظریف، او «در پاسخ به سئوالی در مورد جیسون رضائیان» این سخنان را بیان کرده است.

با این حال، به نظر می رسد برخی که این روزها به شدت به حاشیه رفته اند، با علم کامل نسبت به سخنان ظریف، قصد این دارند که با تاختن بر او به بهانه های واهی قدری مطرح شوند و شهرت هر چند اندک سابق خود را با فدا کردن مصالح ملی، از این راه باز یابند. هر چند دورنمای این اتفاقات نشان می دهد که این جنجال های بی مورد همچون برخی انتقادات دلواپسان داخلی و خارجی کم اهمیت و گذرا است و نباید آن را باعث نگرانی دانست.

در این میان، البته یک نکته بسیار جالب و قابل تامل بود ، همان گروه از افراد که در شبکه های اجتماعی (که پای ثابت «تمجید اغراق آمیز» و «فحاشی های زشت» از شخصیت های مختلف در ایام سال هستند) ، پا به پای «جو ساختگی» ، به ظریف تاختند و او را یک شبه از عناوینی چون «مصدق زمان» به «احمدی نژاد دوران» تقلیل دادند ، در شرایطی که سعی می کردند واکنشی «قهری» در برابر سخنان ظریف داشته باشند ، اما در میانه کلمات و توصیفاتشات از وزیر خارجه ، همچنان از واژگانی چون «قهرمان» ، «بزرگمرد» و ... استفاده می کردند! در واقع شاید ظریف ، از نظر این جماعت ، چند ساعت «مصدق» و «احمدی نژاد» توامان بود!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۹۷
غیر قابل انتشار: ۱۳۹
نويد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
1673
116
ظريف محترم است اما در اين حد و اندازه نيست كه احمدي نژاد دوران باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
در اینکه احمدی نژاد در حد ظریف نیست که اصلاً شکی وجود ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
البته که نیست. خدا آنروز را نیاورد. حتی مقیسه اش هم درست نیست. ظریف آدم بسیار شریفی است.
سبحان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
بله بله صحیح میفرمایید تا ابد هیچکس شبیه احمدی نژاد به دنیا نمیاد که ماشین 7 ملیونی رو بکنه 25 ملیون تا پایان بشیریت هی وقت این چنین اتفاقی نمی افته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
توهم بدی برت داشته! احمدی نژاد کل باقی‌مانده‌ی عمرش را تلاش کند که به اعتبار و جایگاه علمی و دیپلماتیک ظریف برسد نمی‌تواند.
ناشناس
| Finland |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
برو نوید جان دست بردار احمدی نژاد دوران . خوش به حالت که متوجه نمیشی چی به سر مملکت آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
نه اینکه حالا شبیه احمدی نژاد بودن خیلی افتخار بزرگیه!!!!!!
دلواپسه دلواپسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
حق با شماست دوست عزیز.
هیچ کس در حدو اندازه های احمدی نژاد نیست،هیچ انسانی نمی تواند در مدت 8 سال اینچنین کشوری را از صدر یه زیر بکشد و هزاران هزار میلیارد تومان را عده ای اختلاس کنند، در حالی که بسیاری از هموطنان ما به خاطره فقر از بین میروند،و هزاران رانت و اختلاس دیگر، و در عین حال میگوید دولت من پاکدست ترین (!) دولت ایران بوده است!!!!
آری برادرم،هیچ کس در حدو اندازه های احمدی نژاد نیست!!
ناشناس
| Hong Kong |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
آره اصلا این قیاس از اساس نادرسته
عقل و منطق را نمی شه با هیچ چیز مقایسه کرد.
ایرانی
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
شاید هیچ کس نتونه احمدی نژاد باشه!!!!!!!!!!!!!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
کاملا درسته چون نه ظریف میتونه پیشگویی کنه(مثل پایان دوران 400 ساله آمریکا) و نه میتونه هاله نور ببینه
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
مقایسه این دو نفر قیاس مع‌الفارغ است، ظریف که صلح جو و دارای وجهه‌ی بین‌المللی است که باعث افتخار ایران است و احمدی نپاد مایه‌ی انزوای ایران بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
احمدی نژاد در حد ظریف اصلا نیست.هر کس حد خود را دارد و باید حدش را نگهدارد.حد احمدی نژاد کجا حد ظریف کجا.ظریف هنوز سالهای سال باید جان بکند تا به نصف حد اجمدی نژاد برسد
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
احمدی نژاد دوران جلیلی بود که 4 میلیون رای آورد!

ضمن اینکه احمدی نژاد دوران همون خود احمدی نژاد باشه بهتره ، افتخاراتش هم مال خودش!

ظریف نیازی بهش نداره!
كيوان افشاري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
ظريف يه دونه است مردي باهوش و با ايمان . لذا ايشان از دلواپسان نبايد اميد دلداري داشته باشند چون آنان غير از تخريب چيزي بلد نيستند و با زبان ديپلماسي هيچ سنخيتي نداردند .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
شآن ظریف اجل از آن است که با احمدی نژاد مفایسه شود. لطفا در حق منطق و متانب ظلم نکنید با این مقایسه نابجا
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
ببینین این آقا نوید مارو. عین هلو میمونه. احمدی نژاد میخواد بخورتش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
پناه بر خدا از این مقایسه،
شما فکر می کنید هیچ کس می تونه مثل ان مرد رفته باشه؟!!! خدا دوباره اون روزها رو واسه این مملکت نیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
درود بر ظریف.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
80
741
دوستان مهم نیت ظریف است نه حرفاش. درکش می کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
212
687
حرف درستی نزد...اونجا که خوب عمل کرد تحسین شد و اینجا که اشتباه کرد سرزنش...بت نسازیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
ظریف سیاستمدار است ... اجازه بدهید سیاستمداران کار خودشون رو بکنند روزنامه نگاران هم کار خودشون رو
سبحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
199
548
واقعا انتظار این جمله رو از آقای ظریف نداشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
شما باید اول معنای دیپلماسی را متوجه شوید دوست عزیزم. نمیتواند آنجا جلوی رسانه خارجی خودزنی کند و اتهام را بر علیه خودمان ثابت کند. هرچند واقعیت داشته باشد. آنجا در محضر رقیب نشسته بودیم نه رفیق!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
پس به احمدی نژاد هم این ایراد وارد نیست
بنیامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
62
518
ظریف دوستت داریم
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
556
82
دورد بر ظریف راست گفته فقط مخالفین نظام زندانی هستند انهایی که به مملکت خویش خیانت کردن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
اول حرفهای ظریف را بادقت بخون بعد افاضه فیض کن جناب ایمان
دولت اصلاحات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
59
350
عشق است ظریف...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
ظریف1400
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
11
312
مصدق هم قابل نقد است بزرگمهر هم اشتباه کرده است همه اشتباه میکنند
و بنایی بر سکوت نیست
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
کاملا صحیح فرمودید، همگان قابل نقد هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
505
41
درود بر احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
هزاران بار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
همچنین درود بر تمام افراد دیگری که اقتصاد و سیاست خارجه و محیط زیست وفرهنگ این کشور را با خاک یکسان کردند!!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
درود! آخه برای چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
7
190
هیچ کس قهرمان نیست،هر کسی تا زمانیکه منافع مردم ایران رو درست تامین کنه مورد احترامه، مصدق یا احمدی نژاد بودن رو تاریخ تعیین میکند نه اظهارات روزانه مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
18
200
ما طرفدار ظریف هستیم اما در مورد مذاکرات هسته ای ،اگه قراره با هر رفتار و کلام ایشان چشم بسته موافق باشیم اصلاح طلب نیستیم ،پیچوندن مجری و و از زیر پاسخ در رفتن با سئوال متقابل هنر اقای احمدی نژاد بود که ماها از این شیوه انتقاد میکردیم ،اگه واسه اون بده واسه ظریف که افتخار نیست ...از ادما افسانه نسازید فرو میریزند با کوچکترین انحرافی ادما رو در قالب توانایی هاشون بپذیرید ،ما نیاز به معجزه هزاره دیگه نداریم کسیو میخوایم که بتونیم در برابر اشتباهاتش بازخواستش کنیم بدون ترس از فر ریختن هیبت ساختگیش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
بهترین کامنت بود. سپاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
آخه کجای رفتار آقای ظریف با احمدی نژاد شبیه به همدیگه است که قیاس میکنی؟
اون آقا بی ربط حرف میزد و خیلی ساده لوحانه جواب میداد اما آقای ظریف با هوشیاری و خیلی سیاستمدارانه جواب میدن.
دانشجو
| United Arab Emirates |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
چشم بسته موافق نیستیم اما ما هم مثل دکتر ظریف دیپلمات نیستیم. ایشان متخصص هستند و ما هم به اقتضای عقل و اندیشه، تا جایی که در توانمان است و سر در می آوریم، نظرمان را می گوییم، ولی در جایی که تخصص ما نیست نباید چیزی بگوییم.

برای نمونه وقتی می رویم دکتر، نباید نظر شخصی و برداشت خودمان از تجویز او را زیر سوال ببریم، چون متخصص نیستیم و عقل حکم می کند که از او تقلید کنیم و حرف او را بپذیریم.

نقد ما به احمدی نژاد، تکرار گفته های متخصصینی بود که از او انتقادهای حرفه ای می کردند، وگرنه ما که با او پدرکشتگی نداشتیم.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
63
119
عزیزان شعور سیاسی خود را بالا ببرید و به فکر مملکت خویش باشید و از ظریف حمایت کنید چون او نادان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
کی گفت نادان است؟؟ اتفاقا خیلی دانا است و از روی دانایی این حرف ها را میزند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
این که فکر کنیم کسی کامل باشه اوج نادانی است!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
یعنی هر کس انتقاد بجایی بکنه بیشعوره ؟!
دانشجو
| United Arab Emirates |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
آقای ناشناس از آلمان،
فلسفه بافی نکنید. منظور این است که آگاهی خود را از مسائل سیاسی بالا ببرید.

مثل این می ماند که فرد ساده ای مثل من بیاید از یک فوق تخصص انتقاد کند. برای انتقاد کردن باید حداقل یک دانشجوی پزشکی باشی آن هم با دلیل و مدرک نه از روی غرض و کینه.
محمد اسماعیل
|
United States of America
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
25
52
بسیار مطلب جالبی بود.بالاخره این موضوعات اندر معایب شبکه های اجتماعی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
64
81
سطح سواد و تجربه و عملکرد آقای ظریف بیش از این حرفها
است که افراد معمولی سعی در نقد و بررسی ایشان
بر آیند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
بت سازی شروع شد
دانشجو
| United Arab Emirates |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
این که شما اسمش رو میگذارید "بت سازی" همون شایسته سالاری یا "تکنوکراسی" است. نظر دکتر ظریف و طرز بیان او بسیار با یک فرد معمولی مثل من فرق دارد و من حق ندارم در حوزه ای که تخصصی در آن ندارم اظهار نظر کنم.
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
16
59
کسی منکر خدمات، هوشمندی و سیاستمدار آقای ظریف نیست
اینکه در شبکه های اجتماعی در رابطه با این جمله آقای ظریف جبهه می گیرند و زیادی تند می روند دلیل نمی شود تا شما هم مقاله ای تندتر بنویسید.
nashenas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
7
73
بی خیال انتخاب جان! کسانی انتقاد داشتند انتقاد کردند حالا باید انتقاد کننده گان را بکوبیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
انتقاد اگر منطقی باشد می شود نام انتقاد بر آن گذاشتف وگرنه اصلا انتقاد نیست، غر زدن و بهانه گیری است که اساسا جواب ندارد.
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
52
52
آقاي طريف هميشه و تا ابد محبوبه ميشه بپرسم پس انتظار داشتين چه پاسخي بدن؟ به نظر من خيلي هم درست گفتن امنيت كشور از همه چيز مهم تر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
خیلی محترمانه می گفتند این موارد مربوطه به دولت نیست قوه قضائیه بعنوان یک ق.ه مستقل قضائی باید پاسخگو باشد. همین
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
ایشون بایستی با ظراف پاسخ می دادند در ایران اصل تفکیک قوا داریم و من در قوه مجریه مسئول سیاست خارجی کشور هستم لطفا سوالاهای قضایی را از مسئولان قضایی کشور بپرسید . همین ! مژگان خانم : همه چیز را همگان دانند. انسان نباید در همه چیز اظهار نظر کنه ... حتی ظریف ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
5
91
همه ی اعضای دولت باید بدانند مردم زخم خورده اند و از هر ریسمان سیاه و سفیدی می ترسند - از اینکه دوباره بازیچه شوند می ترسند لطفا درک کنید و به افکار عمومی احترام بگذارید .
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
13
24
به بعضی از دوستان باید گفت:
سخن شناس نه ای جان من، خطا اینجاست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
29
37
طریف مجبور است در چند جبهه بجنگد و در بعضی جبه ها مجبوربه عقب نشینی است من عقب نشینی او را درک میکنم و از دیگران میخواهم علل عقب نشینی طریف را از بین ببرند این برای ایران و پیشرفت ان لازم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
16
53
ظریف هیچ وقت احمدی نژاد دوران و تاریخ نمیشود،ظریف همیشه ظریف است،بزرگ و قابل احترام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
مادامی که مدافع حقوق ملت باشد البته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
25
32
سیاست ایجاب می کند که گاهی به نعل زد و گاهی به میخ
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
5
37
همان طلا باش خودت به مس تبدیل نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
8
37
بگذارید ظریف کارش را بکند با این همه تجربه سیاسی در ایران چرا زود از کوره به در می رویم؟ جو گیر نشویم. کار ها به خودی خود سخت هستند. کار قابل ارزیابی ظریف در حوزه دیپلماسی خارجی است. در آن چارچوب از ایشان انتظار داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
خوب یک کلمه خیلی شیک و تمیز می گفت این موضوع در حوزه کار من نیست و لذا صلاحیت اظهار نظر در موردش رو ندارم. همه هم تحسینش می کردن و کسی بهش خرده نمی گرفت و به قول شما انتظار نداشت. اتفاقا انتظار ما از ظریف کار و اظهار نظر در حوزه دیپلماسیه . حتی ایشون در تلوزیون بارها تکرار کرد که در همون حوزه هسته ای که دارن مذاکره می کنن در بخش فنی اش تخصص ندارن و باید آقای دکتر صالحی نظر بدن . چه مانعی داشت اینجا هم همین رو می گفتن . هم واقعیت بود هم مردم رو مکدر نمی کرد!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
آفرین به این نظر هوشمندانه.کاشکی میشد صد تا مثبت میدادم.
حسینی دولت آبادی از قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
12
29
واقعاْ سخته که تو جایگاهی به این مهمی باشی و بخواهی حرفی بزنی که همه را راضی کنی. به دوستانی که مخالف حرف آقای ظریف هستند عرض میکنم که مشکلات داخلی به خودمون مربوطه و خودمون باید حلش کنیم .
وقتی غربی ها از هر حربه ای برای بهانه جویی استفاده میکنند آقای ظریف باید جوابی بدهد که راه اونها رو ببندد . خواهش میکنم نا خواسته هم صدای دلواپسان وطنی نشید .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
7
38
از آقای ظریف انتظار این صحبت نیست و واکنش ها هم به همین دلیل است. اگر احمدی نژاد و امثال ایشان این صحبت ها را کرده بودند که می شد مایه شادی و نشاط
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
33
12
جرم اون خبر نگار اقدام علیه امنیت ملی و کمک به گروهک های تروریستی بوده. چرا رسانه های خودمون اینقد شلوغش میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
9
50
این جمله رو نمی‌گفت بهتر بود
باید مث اون خبرنگاره می‌گفت: "من وارد این مسائل نمی‌شوم"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
24
22
عزیز من به عنوان وزیر خارجه یه کشور داره صحبت میکنه ها!

میخوای بیاد ضد خودمون حرف بزنه؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
5
29
آقای ظریف روی طناب راه میرودونبایدحرکت اضافی داشته باشد
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
16
27
دکتر ظریف عزیز دوستت داریم و خسته نباشید بزرگ مرد ایران
نیکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
7
22
ما اگر میخواهیم مشکل هسته ای هم حل بشود برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان کشور دراثر سیاستهای نادرست و تحریمهای نابجاست .پس انتظار نداریم یکجا هدف اقدامات و سخنان این باشد و یکجای دیگر ، برخلاف این . سخن اقای ظریف با هیچ بهانه ای یا توجیهی اصلا پذیرفتنی نیست .
حق باعلیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
12
18
مردم سرزمین من تمانم قدبه احترام دکترظریف بلند میشپندوتشکرمی کنند
آقا نوید اخمدی نژاد۱۰سال دیگه هم نمییییتونه به ظریف برسه
علی
|
Hong Kong
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
13
14
معذوریت داشته ببخشیدش
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
4
26
همون جمله آخر که گفت داریم شرایط رو بهبود می دیم کافی بود می تونست جملات ابتدایی رو نگه
صمد
|
Poland
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
9
36
میتونست بگه وارد این مسایل نمیشم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
10
46
ظریف را دوست میدارم ولی این حرفش را قبول ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
ببخشید نه اینکه تو آمریکا الان دارن با سیاه پوستا به خاطر رنگ پوستشون مهربانی میکنن...
مجید
|
Germany
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
17
17
دلیلش روشنه! مدعیان حقوق بشر که تحریم های به این بزرگی رو که بزرگترین رفتار ضد بشری علیه ایران است رو نمی بینند! و فقط مسائل حقوق بشری داخلی رو برای اعمال فشار به نظام پیگیری می کنند!

کسی مخالف پیگیری مسائل حقوق بشری ایران توسط افراد دلسوز واقعی نیست. اما خوب تو این چند سال چند نفر به خاطر تحریم دارو فوت کردند؟ چند نفر به خاطر تحریم دارو دچار معلولیت شدند؟ چند نفر یا بهتر بگم چند صد هزار نفر به خاطر تحریم دارو دارند زجر می کشند؟

اینا رو که می گی ، می گن دارو تحریم نیست! ولی واقعا چه فرقی داره. درسته دارو تحریم نیست ولی وقتی هیچ بانکی حاضر نیست پول خرید دارو توسط ایران رو منتقل کنه ، عملا یعنی دارو تحریمه!

تو این سال ها چشم انتظار ماندیم تا بلکه صدایی از فعالان حقوق بشری ایرانی و مدعی علیه تحریم های دارو بیرون بیاد ، اما دریغ!

برای من دست کم روشن شد که حقوق بشر سیاست زده و فعالیت برای حقوق بشر سیاست زده یکی از کثیف ترین مشاغل امروزه!
ایران وطن من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
21
24
بهترین پاسخ ها رو ارائه داد چرا که شرایط را باید درک کنیم.وشرایط ان محیط همان پاسخی بود که ظریف داد.افرین بر قهرمان ملی ایران.درود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
11
26
مقایسه ظریف واحمدی نژاد قیاس مع افارق است
شاید فردمذکور خواسته با این مقایسه مقداری به باز سازی چهره ووجهه احمدینژاد بپردازد
اما این بی انصافی وظلم به ظریف ایت
امین تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
20
14
قشنگ با وسواس زیاد نشستم حرفای مخالفان دکتر ظریف رو تو فیس خوندم. قریب به اتفاق اون دوستان به خاطر لایک گرفتن اون مطالب رو نوشتن! پس نباید زیاد رو انتقادات یه عده ی مغرض همیشه مخالف حساب باز کرد. البته جناب ظریف قابل نقد هستن. شاید میتونست جواب بهتری بدن در مقابل اون سوال ولی با تمام این حرفا باز هم دکتر ظریف شایسته تقدیر و حمایت هستن.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
19
18
جناب اقای دکتر ظریف هیچگاه به حرفهای بچه گانه اهمیت نمیده.یاشاسین دکتر ظریف
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
35
10
چه تناسبی بین ظریف شکننده و احمدی نژاد محکم است .
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
20
24
در حق ظریف بی انصافی نکنید. دکتر ظریف دوستت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
بی انصافی نکریم . اجرش تو کارای مذاکرات محفوظ . اینجا نقدش کردیم. اگر نکنیم بت ساخته می شه
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
11
12
اولویت اساسی منافع ملی است شما از وزیر امور خارجه ایران انتظار دارید در برابر تلوزیونهای آمریکا مشکلات داخلی را مطرح کند مشکلات داخلی مشکلات خودمان است و هیچ چیز بر منافع ملی ارجح نیست!!
محمد محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
10
12
اگه شما یه دیوار بزرگ مستحکم بسازید همیشه بعضی ها فقط دنبال یه دونه آجر توی اون دیوار هستند که خراب یا کج باشه!
آقای دکتر هم انسانه معصوم که نیست! بعضی ها فقط دنبال بهانه اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
باشه اما بذاریم نقد بشه و اون فرد هم بپذیره که اشتباه هم می کنه ... نه اینکه هزار تا توجیه بیاریم که چنین بود و چنان بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
4
29
ظریف را به مصدق تشبیه نکنید-
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
7
32
آقای ظریف میتونستن بگن بر اساس مسئولیت های مختلف قوا این مسائل کاملا به ما مربوز نیست ولی ما در حال بهبود این شرایط هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
24
15
بگذارید دکترظریف کارش را بکند اذیتش نکنیم . سنگ اندازی نکنیم؛ ایشان نماینده رهبری و مردم هستن بیاید کمی فکرمان را باز کنیم و الکی حرف نزنیم بعضی ها ناسلامتی در راس امورند و ظاهرا هدفی جز خوشحال کردن دشمنان ندارند ، بخودتان رحم نمیکنید به بچه هایتان و آینده کشور رحم کنید ....
ناشناس
|
Slovenia
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
17
5
انتخاب راست میگه ، دکتر ظریف این جملات رو برای جیسون رضاییان گفت.

در ضمن آدم باید کمی منطقی باشه ، آخه ده ها خبرنگار امریکایی دارن توی تهران فعالیت می کنند چرا باید جیسون رضاییان رو بگیرن؟ اینکه صرفا اوباما میگه جیسون آدم خوبیه به نظرم ملاک برای آزادی طرف نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
5
14
تمامی بدبختی های مملکت از دوران احمدی‌نژاد شروع شد، بنابراین هر کس مثل احمدی‌نژاد رفتار کند از طرف مردم مزمت خواهد شد حالا ظریف باشد یا هر کس دیگری،ضمناً احمدی‌نژاد را نمی توان با ظریف مقایسه کرد ظریف یک سیاستمدار قهار است
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
14
7
آقا ظریف راست میگه بخاطر عقیده جیسون رضاییان رو دستگیر نکردن.... از کجا معلوم یه حرکتی نمی زده
محمد
|
-
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
25
8
می دانیدخوبیهای احمدی نژادچی بوداوچون مردمی بودوبه فکرمردم بودبامستضعفان بودمحبوب شد دین مداربورمردم مداربودیک قلمش رامی گویم اوفرصتهای پولی زیادی رابرای مردم به وجودآورد تاهرکه تلاش کردبتواندزندگیش رااداره کندنه اینکه مثل بعضیهها پول راجمع کردند تامردم به پول دسترسی ندارندفقط یک عده دسترسی دارندوجیبشان پرمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
مردمی بوده که در دولتی که بیشترین درآمد رو داشته، اینقدر فساد حاصل شده. مردمی بوده که با ندونم کاریا و بی فکر حرف زدنهاش اینجوری تحریم شدیم و اوضاع به اینجا کشیده.
آدمی که مردمی باشه بخاطر منافع کشور و ملتش عاقلانه حرف میزنه. نه اینکه چشم بسته بره جلو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
5
15
ظریف کارهای مثبتی برای ایران انجام داده است وقابل احترام است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
5
20
از قدیم گفتنه اند بتی نسازید که مجبور بشوید آن را بشکنید
یا به عبارت دیگر
تراشیدم پرستیدم شکستم
کار ما ایرانی هاست
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
6
11
حرفای دوستان متین بهتر بود جور دیگری پاسخ میدادن اما همان طور که مقایسه ایشان با مصدق بسیار ساده انگارانه است یکی دانستن ایشون با احمدی نژاد هم همان قدر دور از عقل و انصافه بازم میگم این هجمه ها کاملا هدفمنده و برنامه ریزی شده
رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
31
7
درود بر احمدي نژاد.ظريف انگشت كوچكه احمدي نژاد هم نميشه
فاطمه شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
7
15
آقای ظریف گفتند بخاطر عقیده، نگفتند بخاطر ابراز عقیده. پس حرفشان صد در صد درست است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
10
18
واقعا چقدر نادانند کسانی که ظریف رو تخریب میکنند
جی 20
|
United States of America
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
14
14
ظریف با اقتدار غرب را مچل کرده

درود بر دیپلماسی لبخند و امید
تایپ99
|
United States of America
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
10
17
از موضع های محکم و خردمندانه ایشان در مورد فضاسازی های حقوق بشری تشکر میکنیم
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
24
9
بسیار حرف منطقی و درستی زده است
واقعا متاسفم برای اصلاح طلبان مدعی
Admin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
11
34
کنار هم قرار دادن نام ظریف و احمدی نژاد، توهین به دکتر ظریف است!!!
احسان
|
United States of America
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
4
18
یک عده فقط در حال بت سازی و یک عده فقط در حال تخریب اقای ظریف هستند.به خاطر همین هست که اکثریت مردم ایران یا افراط می کنند یا تفریط.انسان باید منصفانه انتقاد کند. در ضمن اقای ظریف وزیر خارجه است پس باید هم نظرات جمهوری اسلامی را انتقال بدهد.
خداداد افشاریان
|
United States of America
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
17
15
ظریف دست هرچی مجری هست از رو بسته!
این پسر خیلی مسلط و توپر و تنومند هست
آدم لذت می بره وقتی انگلیسی حرف میزنه
من افتخار میکنم ظریف وزیر امور خارجه هست
ایشالله رییس جمهورم هم بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
5
21
بت سازی بد است چه از ظریف چه از احمدی نژاد . هیچکس نباید فکر کند که می تواند با هوچیگری سنتی یا مدرن از نقد مردمی شانه خالی کند.
نظرات بینندگان