پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرکل حمل و نقل جادهاي و پايانههاي استان تهران با اعلام اينکه امسال اوج سفرهاي نوروزي همزمان با 25 اسفند ماه آغاز شده است، گفت: در اين مدت بيشترين تقاضا براي سفر جادهاي به مشهد، شيراز، اصفهان و شهرهاي شمالي بوده است.
مرتضي رحماني موحد، معاون گردشگري کشور و رييس ستاد هماهنگي خدمات سفر امروز، پنجشنبه 28 اسفندماه به پايانهي اتوبوسراني جنوب تهران رفت تا با همراهي اسماعيل غلامي، معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حملونقل جادهاي کشور و حميدرضا شهرکي، مديرکل حمل و نقل پايانههاي استان تهران از دومين پايانه پرتردد اتوبوسراني پايتخت بازديد کند و در جريان خدماترساني ناوگان حمل و نقل جادهاي به مسافران نوروزي قرار گيرد.
شهرکي، مديرکل حمل و نقل پايانههاي استان تهران در اين بازديد با بيان اينکه از 25 اسفندماه تا روز گذشته يک هزار و 377 فروند جابهجايي از چهار ترمينال جادهاي استان تهران صورت گرفته است، گفت: از ترمينال جنوب براي 163 مقصد خدماترساني انجام ميشود. ضمن آنکه 31 درصد جابه جاييهاي استان تهران نيز از اين پايانه صورت ميگيرد.
وي اضافه کرد: روزانه 860 اتوبوس از ترمينال جنوب جابهجايي دارند که اين ظرفيت در روزهاي اوج و تعطيلات نوروزي به 3200 دستگاه رسيده است.
به گفتهي شهرکي، 25 درصد از اتوبوسهاي ترمينال جنوب را اتوبوسهاي ويژه تشکيل ميدهند که اين حجم در ترمينال غرب به 75 درصد از کل اتوبوسها ميرسد.
او همچنين با اشاره به فضاي آرام پايانه اتوبوسراني جنوب تهران، اظهار کرد: امسال با توجه به پيشفروش بليتها فضاي آرامي را در پايانههاي اتوبوسراني شاهد هستيم و تقاضاي ما کماکان بر اين است که مردم بليتها را پيشخريد کنند.
شهرکي در ادامه با اشاره به انجام بازرسيها از مجتمعهاي بين جادهاي و پايانههاي اتوبوسراني، گفت: اگر مسافران در طول تعطيلات نوروز شکايتي داشتند ميتوانند به شماره تلفن 3000143 پيامک کنند.
او سپس به بنرهاي نصب شده در محوطه ترمينال که مربوط به نرخ بليتها و مقاصد ميشود اشاره کرد و افزود: طبق مقررات هر شرکتي موظف است قيمت خود را در تابلو اعلام کند، براي همين تمام شرکتها مسيرها، خدمات و قيمتهاي خود را در پايانه مشخص کردهاند.
در ادامهي اين بازديد نظارتي، فارسي، مديرعامل ترمينال جنوب تهران با ارائه توضيحاتي درباره ارائه امکانات و خدمات اين ترمينال در پاسخ به سوال معاون گردشگري درباره تحول رخ داده در ترمينال جنوب با هدف خدمترساني به مسافران، اظهار کرد: تعداد صندليهاي سالن ترمينال به اندازه کافي موجود است و به ندرت جايي براي نشستن پيدا نميشود. همچنين در گذشته محدوديتي براي ورود کالاها به داخل ترمينال وجود نداشت که اکنون اتوماسيون بار راه اندازي شده است.
وي اضافه کرد: عدهاي از مسافران دوست دارند با خود پتو بياورند و خانوادگي در فضاي ترمينال استراحت کنند که ما بخشي از فضاي اين ترمينال را براي اين قشر اختصاص دادهايم.
او همچنين گفت: در فضاي ترمينال جنوب 120 واحد سرويش بهداشتي در اختيار مسافران قرار دارد.
فارسي درباره کنترل کيفيت اغذيه فروشيهاي ترمنيال جنوب، اظهار کرد: براساس آخرين بازديد کارشناسان بهداشت که 26 اسفند ماه از اغذيه فروشيهاي اين ترمينال صورت گرفت هيچ مورد غيربهداشتي گزارش نشده است و مرتب نمونهبرداري از اقلام خوراکي صورت ميگيرد.
رحمانيموحد، رييس ستاد هماهنگي خدمات سفر در پايان اين توضيحات به جمع مسافران رفت و از آنها درباره نرخ بليتها، نحوه تهيه بليت و همچنين خدماترساني اتوبوسها پرس و جو کرد. او در پايان اين بازديد، گفت: بايد کمبودها و کاستيهاي سفرهاي وابسته به وسايل نقليه عمومي برطرف شود تا متناسب با نياز مسافران مصرفکننده اين نوع وسايل نقليه، خدمات افزايش يابد.
او بيان کرد: ارائه خدمات در ترمينال مسافربري جنوب تهران خوب است، هرچند مشکلاتي درباره نحوه تهيه بليت وجود دارد که اميدواريم پيگيري شود.
معاون گردشگري همچنين گفت: در ايام نوروز با توجه به حجم مسافران لازم است ناوگان حمل و نقل جادهاي توسعه يابد تا مشکلات ترددي کمتر شود.