arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۸۱۰
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۳

واکنش شریعتمداری به حضور ظریف در پاریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

 آقای دکتر ظریف، وزیر محترم امور خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید به این پرسش پاسخ بدهند که در هنگامه پردامنه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و در حالی که دولت فرانسه مدیریت رسمی این ماجرای زشت و پلید را  با کمک مالی یک میلیون یورویی بر عهده گرفته بود،  حضور ایشان در پاریس چه ضرورتی داشته است و این حرکت - بسیار فراتر از- نابجا در آموزه‌های اسلامی - که ایشان معتقد به رعایت آن هستند، - و نیز در عرف شناخته شده دیپلماتیک چه توضیح قابل قبولی دارد؟! و چرا با حضور سؤال‌برانگیز خود در کانون اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) آنهم در اوج اعتراضات سراسری جهان اسلام بی‌آن که متوجه باشد، آبروی جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار بیداری اسلامی و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است خدشه‌دار کرده است؟! ... و دراین‌باره گفتنی‌هایی هست؛

1- حمله تروریستی به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» - صرفنظر از واقعیت پشت صحنه ماجرا که این روزها شواهدی از ساختگی بودن آن در دست است - روز چهارشنبه 17 دیماه/ 7 ژانویه - صورت پذیرفته بود و راهپیمایی پاریس در اعتراض به این عملیات تروریستی روز یکشنبه 21 دیماه - 11 ژانویه - برپا شد و سران کشورهای اروپایی و چند کشور غیر اروپایی دیگر از جمله نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز همان روز و البته در محلی بیرون از راهپیمایی عمومی در آن شرکت کرده بودند.

اولین شماره نشریه شارلی ابدو  بعد از ماجرای حمله تروریستی پاریس، روز چهارشنبه 24 دیماه - 14 ژانویه - در 3 میلیون نسخه، 16 زبان و در 25 کشور دنیا منتشر شد، در حالی که کاریکاتور موهن علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام روی جلد آن چاپ شده بود و آغاز مذاکرات ظریف و کری در ژنو نیز دقیقا در همین روز بوده است و اکنون، این پرسش‌های جدی در میان است.

الف: میان راهپیمایی پاریس با مشخصات ضداسلامی آن که از قبل اعلام شده بود و آغاز مذاکرات ژنو، حداقل 3 روز فاصله بوده است و هیئت مذاکره‌کننده کشورمان می‌توانست و وظیفه داشت با اعتراض به اهانت کشورهای غربی که 4 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، اعضای اصلی گروه 5+1 هستند، از حضور در میز مذاکره خودداری کند و دستکم این که زمان آن را به بعد موکول کند که نکرد! مگر نه این که اساس تقابل قدرتهای غربی با ایران در هویت اسلامی انقلاب و کشورمان است؟ بنابراین ترک میز مذاکره و یا موکول‌کردن آن به زمانی دیگر با انگیزه دفاع از حریم رسول خدا(ص) و اعتراض علیه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس آن حضرت، کمترین انتظاری است که مردم این مرز و بوم و همه ملت‌های مسلمان از تیم مذاکره‌کننده کشورمان داشته‌اند.

ب: آقای ظریف روز چهارشنبه 24 دیماه در حالی با جان کری همتای آمریکایی خود به مذاکره می‌نشیند که کاریکاتور موهن علیه پیامبر‌ اسلام(ص) در همان روز و با اعلام قبلی در 3 میلیون نسخه چاپ و منتشر شده است و طرف مذاکره ایشان، یعنی جان کری وزیر خارجه کشوری است که از انتشار این کاریکاتور موهن بیشترین حمایت رسمی و علنی را داشته است! آیا تعجب‌آور نیست که نماینده جمهوری اسلامی ایران با نماینده کشوری که اهانت به رسول‌خدا(ص) را «آزادی بیان»! و «ضروری»! دانسته است رو در‌رو بنشیند؟! و انگار نه انگار که طرف مقابل او نه فقط همه هویت و موجودیت ایشان - به‌عنوان یک مسلمان معتقد - بلکه جان‌مایه همه مسلمانان جهان را به اهانت و سخره گرفته است!

ج: ناپختگی وزیر خارجه کشورمان - و نه خدای نخواسته بی‌اعتنایی‌ ایشان به ساحت مقدس رسول خدا(ص)! - به همین اندازه خاتمه نمی‌یابد بلکه جناب ظریف در اقدامی تعجب‌آور و برخلاف عرف شناخته شده و فرموله دیپلماتیک، به اتفاق جان کری، محل رسمی مذاکره را ترک کرده و همراه ایشان در یکی از خیابان‌های ژنو به قدم زدن می‌پردازد! این اقدام آقای ظریف که خبر آن در سطح گسترده‌ای منتشر شد، زیر این عنوان قابل تعریف است که اولا؛ برخلاف نگاه رسمی و منطقی جمهوری اسلامی ایران که آمریکا را دشمن خونریز و غارتگر می‌داند و برای آن هزاران سند غیرقابل تردید  ارائه  می‌کند، آقای ظریف نگاهی دیگر دارد و با قدم زدن در کنار جان کری و بیرون از محل مذاکرات، در پی اعلام تفاوت نظر خود با دیدگاه رسما اعلام شده جمهوری اسلامی ایران است که البته می‌دانیم ایشان چنین منظوری نداشته است ولی این برداشت تنها برداشتی است که از اقدام یادشده به عرصه سیاسی ایران و جهان پمپاژ می‌شود.

ثانیاً؛ قدم زدن صمیمانه با جان کری در حالی که اهانت به پیامبر اعظم(ص) و انتشار 3 میلیون کاریکاتور موهن به خبر اول دنیا تبدیل شده و آمریکا یکی از اصلی‌ترین حامیان این اهانت بی‌شرمانه است، غیر از بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی ایران در قبال اهانت به رسول خدا(ص) چه مفهوم و معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

بعد از انتشار این خبر و بازتاب آن با سمت و سوی یادشده، عکس‌العمل روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت، بیشتر از آن که تأسف‌آور باشد، خنده‌دار بود. این روزنامه‌ها با عکس و تیتر درشت «پیاده‌روی ایران و آمریکا» به استقبال حرکت یادشده رفتند و بعد که متوجه شدند - یا متوجهشان کردند - که به بیراهه رفته‌اند، عذر بدتر از گناه آورده و نوشتند: خروج ظریف و کری از محل مذاکرات برای پیشگیری از شنود احتمالی سرویس‌های جاسوسی بوده است! و این پرسش بدیهی را بی‌پاسخ گذاشتند که از ترس کدام سرویس جاسوسی؟ «سیا»؟ «اینتلجنت سرویس»؟ «موساد»؟ B.N.D. آلمان؟ D.C.R.I فرانسه؟!... کدامیک از این سرویس‌های جاسوسی با آمریکا همپیمان نیستند؟ و از کی تا به حال سرویس‌های اطلاعاتی ایران و آمریکا با یکدیگر خاله و خواهرزاده شده‌اند؟ ضمن آنکه امروزه فقط با یک دستگاه الکترونیکی کوچک و جیبی به آسانی می‌توان سیگنال‌های شنود را کشف کرد. یعنی آمریکا از داشتن این دستگاه که ایران هم در اختیار دارد، محروم بوده است؟!

2- آقای ظریف روز جمعه 26 دیماه - 16 ژانویه - یعنی دو روز بعد از انتشار 3 میلیونی نشریه شارلی ابدو و کاریکاتور اهانت‌آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) به پاریس، کانون پر سر و صدای اهانت و پایتخت کشوری که مدیریت این اقدام بی‌شرمانه را برعهده داشته است می‌رود. بهانه سفر، ملاقات و گفت‌وگو با فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و جان‌کری، وزیر خارجه آمریکاست که در این‌باره گفتنی است؛

الف: حضور وزیر خارجه کشورمان در کانون اصلی اهانت به ساحت پیامبر‌اعظم(ص) چه مفهومی غیر از این می‌تواند داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهانت پلشت یاد شده - نستجیربالله - بی‌خیال و بی‌اعتناء بوده است؟! ممکن است جناب ظریف بفرمایند که ما به دستور کار مذاکراتی خود مشغول بوده‌ایم! که باید گفت؛ اولا؛ اشکال اصلی همین است که چرا در هنگامه پر سر و صدای اهانت به رسول اکرم(ص)، کمترین تغییری در دستور کار مذاکراتی خود نداده‌اید؟! و ثانیا؛ به فرموده پیامبر عظیم‌الشأن که « اتقوا من مواضع التُهم - از موضع اتهام بپرهیزید» توجهی نکرده‌اید؟!

ب: شهر ژنو، از قبل به عنوان محل انجام مذاکرات تعیین و اعلام شده بود، چرا آقای ظریف برای ادامه مذاکرات و یا انجام بخشی از آن، شهر  محل مذاکرات را ترک کرده و به پاریس می‌رود؟! آیا این سفر، از قبل برنامه‌ریزی شده بود؟ اگر آری؟ چرا باید تیم مذاکره کننده کشورمان به آن تن داده باشد؟ زیرا، ژنو به عنوان یک مرکز بین‌المللی شناخته می‌شود و فرانسه فقط یکی از 6کشور طرف مذاکره است و سفر وزیرخارجه به پاریس در فرهنگ دیپلماتیک، می‌تواند به مفهوم برتری فرانسه و دست بالای این کشور در مقایسه با ایران تلقی شود.  روال تعریف شده دیپلماتیک آن است که فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به عنوان یکی از اعضای 5+1 به محل مذاکرات در ژنو بیاید ولی متأسفانه وزیر خارجه کشورمان با سفر به فرانسه، این فرمول شناخته شده را نادیده گرفته است. آنهم فرانسه‌ای که عملا هیچکاره است.

ج: بر فرض برنامه‌ریزی قبلی سفر، آقای ظریف به دلایل بدیهی پیش گفته نه فقط وظیفه داشت از انجام آن در هنگامه اهانت به رسول خدا(ص) خودداری کند بلکه انتظار آن بود که با شدت و در اقدامی علنی به فرانسه و سایر کشورهای اهانت‌کننده اعتراض کند و در پی این اعتراض میز مذاکره را ترک و ادامه مذاکرات را به بعد موکول نماید.

3- و بالاخره اگر چه در این‌باره گفتنی‌های فراوان دیگری نیز هست ولی در خاتمه تنها به این نکته بسنده می‌کنیم که مذاکرات هسته‌ای با 5+1 اگرچه دقیقا همانگونه که از قبل به وضوح قابل پیش‌بینی بود به جایی نمی‌رسد و تاکنون فقط بر حجم و گستره تحریم‌ها افزوده است و در مقابل امتیازات نقدی که داده‌ایم، یک مشت وعده نسیه دریافت کرده‌ایم ولی ادامه آن به دو علت ضروری است اول؛ اثبات این واقعیت که حریف قابل اعتماد نیست و دوم؛ آن که ایران اسلامی به لحاظ فنی و حقوقی دست بالای مذاکرات را دارد و چنته طرف مقابل خالی است. از این روی باید از دولتمردان محترم پرسید، مگر در طول یکسال و چند ماه مذاکره چه به دست آورده‌ایم که توقف موقت آن در اعتراض به اهانت شرم‌آور مورد اشاره را برنتافته‌اید؟!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۹۷
غیر قابل انتشار: ۸۸
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
49
938
این آقا فکر کرده کیه که تو هرکاری مداخله میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
نخود هر آش.........
سعیدرایگان
| Switzerland |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
نخود هر آش را شنیده ایی ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
بله مشکل اصلی مملکت ما هم همینه.
لطفا دیگه خبری از این شخص منتشر نکنین.
داخل کشور ادم تحصیل کرده و دانشمند کم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
فضول باشی.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
این آقا متخصص آسمونو به ریسمون بافتنه دو سه روز پیش هم از همین حرف در خصوص علی مطهری میگفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
واکنش سناتورها به روابط دوستانه کری با ظریف
واکنش شریعتمداری به حضور ظریف در پاریس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
مک کین هم لابی صهیونیست ها در واشنگتن از روابط دوستانه جان کری با ظریف طی مذاکرات این روزها در ژنو به خشم آمده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آقائي كه نوشتي : نخود هر آش ؛ عفت كلام داشته باش ، اگه قدرت بر جواب داري با استدلال جوابش بده نه با بي احترامي ؛؛ سردمداران فكر شما هميشه دم از اخلاق ميزنند ولي متأسفانه خودشون بد اخلاق بد اخلاق هستند ، واقعاً كه ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
مفسر و وکیل مردم ایران
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
27
692
آقاي شريعتمداري در كدام قوه هستند؟
از نمايندگان هستند؟ لطفا در اخبار خود شخص را معرفي كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ایشون سردبیر روزنامه وزین و پر محتوای کیــــــهان هستند
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
چرا به خودت توحید میکنی دادا
یعنی جنابعالی حتما باید در قوه ای باشی تا نظر بدی؟
اگه نبودی تو قوه ای یعنی آدم نیستی؟
اول یکم فکرکن بعد حرف بزن
آفرین پسر خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
دانیال جون خوب شد گفتی قربونت برم ، تو این مملکت اگر وزیر و وکیل هم باشی اما با نظرات شریعتمدار هماهنگ نباشی ، حق حرف زدن نداری
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
18
619
مشخص است که جناب شریعتمدار با توافق ومذاکرات مخالف است چرا از احساسات مدهبی استفاده ابزاری می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
نه امثال این آقا ناراحت هستند که چرا هم حزبی های ایشان و یا احمدی نژادی ها نتوانستند با امریکاییها کنار بیایند، و بتوانند روی پل راه بروند و حرف بزنند.
مگر اون آقا نبود که مدام به اوباما نامه مینوشت که بیا مسائل رو بریزیم روی میز و حل کنیم؟؟؟؟؟؟
بله تنها ناراحتیشون اینه که فقط خودشون کارها رو باید درست کنن .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
19
524
کی از دست این قضاوت های بی درو پیکر راحت می شویم؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
21
471
شریعتمداری با خودش هم درگیری دارد،زیاد حرف هایش را جدی نگیرید،همین اعراب که ایران از آنها حمایت می کنند مدام به تشیع و ایران توهین جناب شریعتمداری صم و بکم نشسته است،هدف شریعتمداری بحث مذاکرات است که شکست آن برایش بهترین بهار را به همراه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
مشکل این نیست که ما جدی نگیریم،متاسفانه ایشان خوراک مناسب را برای یک سری مراکز قدرت فراهم می نماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
بهارو خوب اومدی !!!!!!!!!!
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
9
322
و باز هم
آب دوغ خیار ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
10
353
خسته شدیم از بس این شریعتمداری خودشو نخود هر آشی میکنه. نه کسی تحویلش میگیره نه روزنامه شو کسی میخره همش حرف میزنه. اگر میشد از وزارت ارشاد شکایت میکردم به چه حقی ماهانه چند صد میلیون تومان پول بیت المال رو میده به این کیهان شریعتمداری که فقط یاوه سرایی کنه.
پاسخ ها
کانون بشری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
اگر روزنامه اش رو کسی نمیخره پس این یاددشات امروزش رو چجوری شماها و مدیران سایت انتخاب خوندن و تو سایتشون گذاشتن؟
اگر تحلیل ها و حرفهای آقای شریعتمداری خریدار نداره پس چرا شماها همش دارید کامنت میذارین که ایشون رو تخریب کنید.از چی میترسین؟!!!عزیزان بقول اونی که دیگه رفته : لطفا آب رو بریزید .................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
چرا یه عده ای مجبورن بخونن
لاریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
11
303
درباره اعتراض کیهان به مذاکراتی که از لحاظ ایران حیاتی است و هر روز که از به درازا کشیدن آن میگذرد، ضرر بیشتری نصیب ملت مسلمان ایران و به سود غربی های زیاده خواه خواهد بود لازم است, وقایع صلح حدیبیه را برای کیهانیان و خوانندگان بار دیگر مرور نماییم تا ببینیم نحوه رفتار پیامبر اکرم در هنگام استهزا نماینده مشرکین نسبت به پیامبری وی و از آن بالاتر رحمان و رحیم بودن خداوند چگونه است. آیا ایشان سهیل بن امر را پس فرستاد و مذاکرات را به بعد موکول کرد یا با قدری کوتاه آمدن از خواسته غیر ضرور به قراردادی مشترک رسیدند؟
... هنگامی که در اولین جمله قرارداد نوشتند: " بسم الله الرحمن الرحیم"، نقل به مضمون سهیل بن امر گفت اول دعوا اینجاست که ما این صفات را برای خدایی که شما می گویید قبول نداریم! بنابراین نام خدا را خط بزنید
حضرت علی (ع) فرمودند " من چطور نام خدا را خط بزنم؟" و مسلمین هم همین موضع را داشتند.
اما پیامبر(ص) قرارداد را گرفت و نام خداوند را به دست مبارک محو کرد و طبق آنچه قریشیان هم قبول داشتند نوشتند: " بسمک اللهم ".
مجددا وقتی اول متن قرارداد امیرالمومنین (ع) نوشتند که قرارداد ما بین پیامبرخدا (ص) و سهیل بن امر بسته می شود، نمایندگان قریش گفتند اگر ما شما را به پیامبری خدا قبول داشتیم که مشکل و دعوایی با هم نداشتیم! باید نام پیامبری خدا را خط بزنید و از نام او استفاده کنید.
بار دیگر حضرت علی (ع) و مسلمانان گفتند " ما نمی توانیم چنین کنیم" که پیامبر (ص) گفتند اشکالی ندارد بنویسید " قرارداد صلح بین محمد بن عبدالله و سهیل بن امر بسته می شود."
این نشان می دهد که پیامبر نیز معترف بودند که بالاخره در قرارداد صلح باید یک چیزی بدهید تا یک چیز بگیرید و هر دو طرف باید پله ای از خواسته هایشان پایین بیایند!


وی مفاد قرارداد صلح حدیبیه را یک به یک برشمرد و ادامه داد: این قرارداد 12 یا 13 بند دارد که عبارتند از: 1- مدت قرارداد 10 سال است که در این مدت میان دو طرف آتش بس خواهد بود 2- توافق می شود در این مدت هیچ یک از مسلمین و قریشیان کاری به کار هم دیگر نداشته باشند 3- کسی از هر طرف به دیگری نپیوندد 4- کلک زدن و دزدی از اموال طرفین صورت نگیرد 5- پیامبر (ص) پذیرفت که اگر کسی از مسلمانان به قریشیان ملحق شد، آنها می توانند شخص را تحویل ندهند اما در مقابل اگر یکی از قریشیان به مسلمانان پیوست، آنها باید شخص را دستگیر کرده و تحویل قریشیان بدهند. جمعی از مسلمانان معتقد بودند این بخش از قرارداد یکطرفه و به ضرر مسلمین بود اما پیامبر (ص) آن را پذیرفت 6- اگر کسی از قریش خواست در خانه اش مسلمان باشد، آنها جلویش را نگیرند 7- مسلمانان به قوم های هم پیمان با قریش حمله نکنند 8- از محلی که الان مسلمانان در آن مستقر شده بودند، جلوتر نیایند و برگردند 9- سال دیگر جمعی از مسلمانان برای زیارت کعبه به مکه بیایند که در این زمان قریشیان بیرون از مکه اقامت می کنند 10- فقط پیامبر (ص) و اصحابش می توانند در آن 3 روز به مکه بیایند 11- آنها تنها 3 روز می توانند در مکه باشند و بیشتر نمانند 12- سلاح جنگی با خود نیاورند 13- شمشیرهایی که به طور طبیعی همراه شان را هست از (غلاف) بیرون نیاید که در غیر این صورت معنایش تهدید قریش و اعلان جنگ است.
سرانجام این قرارداد را پیامبر (ص)، سهیل بن امر، حضرت علی (ع)، عثمان و سایر نمایندگان هر دو طرف امضا کردند اما همه مسلمین از این قرارداد ناراحت و عصبانی بودند، بویژه آنکه بدون زیارت کردن باید برمی گشتند.
از پیامبر(ص) سوال کردند مگر شما در خواب ندیده بودید که به همراه مسلمین در مکه زیارت می کنید که پیامبر(ص) در جواب فرمودند: " این خواب را دیدم اما اینکه زیارت در امسال باشد یا سال دیگر را خداوند به من اعلام نکرد."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
واقعا ب جا و زیبا بود ... عالی(y)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
درود بر شما؛ نظر مبسوطی بود، هیچ وقت تا حالا ویژگی های صلح حدیبیه رو مطالعه نکرده بودم! ولی واقعا جالب بود! به ویژه انعطاف پذیری حضرت پیامبر!
فقط اگر مرجع (رفرنس) مطلب رو هم اعلام می کردین؛ خیلی خوب میشد.
mit
| France |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
خیلی عالی و به جا بود ...بسیار سپاسگذارم ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
لایک 1000
مجیداردبیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
427
30
برای اولین بار

این دفعه با شریعتمداری موافقم
همایون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
12
252
کور به کچل چه ربطی دارد . !!!!
حل مسئله هسته ای به نفع منافع ملی و تمامیت ارضی ایران است .
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
11
268
اقاي ظريف ، پرت و پلا گويي هاي شريعتمداري تمامي نخواهد داشت زياد جدي نگير.سلام كن و به كارات برس.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
9
204
اقای شریعتمداری هر چیز نامربوط را به هم ربط نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
9
204
من فقط سر تیتر رو خوندم و اصلا وقتمو برا این مقاله هدر نمیدم. چون میدونم شریعتمداری باز خواب نما شده و همون حرفای تکراری 10 سال پیشو میزنه. اگه یه جمله تازه از شریعتمداری شنیدین بدونین دنیا و هستی در حال تحوله و ایران از ناحیه خشک به ناحیه معتدل تبدیل میشه و هر روز باران و برف داریم.
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
منم همینطور . فکر میکنم 90 درصد از کاربران فقط تیتر رو بخونن . چون چیز جدیدی نگفته و همش تکرار حرفهای گذشته هست
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
5
178
این بهانه های بنی اسرائیلی نخ نما شده نخست وزیر ترکیه در راه پیمایی پاریس در یک ردیف با ناتنیاهو راه پیمایی کرد ولی در بازگشت کلی علیه سیاست اسرائیل و نخست وزیرش صحبت کرد.شما بفرما دنبال این هستید برای حفظ منافع جناحی خود مذاکرات را به شکست بکشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
8
175
ای فوضول ، بابا مگه تو نماینده مردمی که خودتو نخود هر آشی می کنی ، بیش پول بیت المال را بگیر روزنامه بی محتواتو چاپ کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
6
153
شما فکر کردین اگه نباشین امام زمان ظهور نمیکنه؟؟؟؟؟؟
نخیر آقای شریعتمداری اسلام ناب راه خودش رو پیدا میکنه و همواره با افراط گری مقابله میکنه میکنه.ضمن اینکه به عنوان یک مسلمان از انتشار کاریکاتور پیامبر رحمت بسیار متاسف شدم و مطمینم خدا خودش سزای بدی اونها رو میده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
183
15
واقعا درست می گه.....
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
7
144
واکنش شریعتمدراری به....نظر شریعتمداری درباره...اظهارنظر شریعتمداری...
مگر شریعتمداری تندرو شاقول و معیار است؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
7
153
آقاي ظريف از شما بعيد بود
چرا از شريعتمداري اجازه نگرفته رفتي بايد از طريق دلواپسان استيضاح بشويد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
تازه قبلش هم با کری رفته پیاده روی!
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
7
119
میدونین چیه؟ببینید تو این 8سال چی به روز کشور اومده که که سر دبیر یه روزنامه که تیراژش بسیار پایینه به خودش اجازه میده بره مناظره کنه و در مسایل مهمی مثل سیاست خارجی و انرژی هسته ای و ... اظهار نظر کنه .اخه کی به حرف شما گوش میده مردم خودشون عقل دارن و تصمیم میگیرن شما لطفا برو گندایی که زدید و برای پنهان کردنش آرشیوتون رو پاک کردید.خداییش افراطیون منزوی شدن و مثل مار زخمی به خودشون میپیچن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ببخشید که اینو میگم ... مردم ما اگه عقل داشتند تو انتخابات ازش استفاده میکردند و وضع مجلس و ریاست جمهوری که با رای مردمه این نبود ...اون از 8 سال قبلی و این هم از مجلس فعلی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
6
118
اخه مگه شرسعتمداری دیپلمات است که اظهار نظر میکنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
5
105
چطورخ بریم سفارت فرانسه رو منهدم کنیم؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
5
136
مملکت داره نابود میشه.جان مادرت یه مدت ساکت شو لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
72
نه فقط تو پختی!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
4
83
فقط بگرد دنبال بهانه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
114
آقای شریعتمداری جناب ظریف وسط مذاکره یک مشت بزنه زیر چشم جان کری دل شما خنک میشه ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
4
97
ایشون چرا احساس میکنن که درباره همه مسائل صاحب نظرند؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
4
93
به این آقا چه ربطی داره که خودشو نخود هر آش میکنه؟ من جای ظریف بودم بدجور اینو سر جاش می نشوندم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
البته فکر کنم اینبار اقای ظریف زود اومد سر جاش نشست چون برگشتند ایران وایندفعه درمذاکرات حضور ندارند خودشان فهمیدند مذاکره با دشمنان ایران واسلام بی فایده است .بله شریعتمداری تند رو است ودلواپس .اما بعضی ها هم خوش خیالند وزود باور
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
4
76
وقتی اکثریت مردم به روحانی رای دادند منظورشان این بود و هست که تفکر روحانی و ظریف حاکم بر قوه اجرایی بشود حال فهم این مهم برای امثال شریعتمداری سخت است.
عطا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
98
اگر با منطق جناب شریعتمداری موافق باشیم که انتشار کاریکاتورهای موهن با حمایت دستهای پشت پرده بوده، چرا به ذهن همیشه شکاک آقای شریعتمداری این مطلب خطور نمیکنه که غرب با علم بر اینگونه حساسیت های ما علی الخصوص ساحت مقدس نبی مکرم اسلام چنین دسیسه چینی انجام نداده باشه تا بتونه به این بهانه پای مذاکره کننده گان مارو از میز مذاکره عقب بکشه و بعد اعلام کنه که ایرانی ها میز مذاکره رو ترک کردن و تمام زحمات این مدت رو دود کنن و به هوا بفرستن ؟؟؟
جناب شریعتمداری ! شما که به همین سادگی دکتر ظریف که سرمایه ارزشمند کشور عزیزمون هستن و سالهای بابت تربیت ایشون از جیب بیت المال هزینه شده و اتفاقا بر خلاف نظر شما دیپلمات با شخصیت و آگاهی هستن به ناپختگی متهم میکنید توجه داشته باشید پختگی بیش از حد نتیجه ای جز ..... نداره. مراقب باشید و به پختگی بیش از حد خودتون زیاد افتخار نکنید...
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
4
82
آقای شریعتمداری خیلی دوست داره با یه بهونه ای این مذاکرات رو تعطیل کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
4
85
این مرد چرا این همه بی ربط حرف می زنه یعنی واقعا پیش خودش چی فکر می کنه.
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
4
82
آقای شریعتمداری لیاقت شما همان دولت نهم و دهم احمدی نژاد بوده است که کلکسیون اختلاسهای نجومی آن دوره مردم را از زندگی ساقط و ارزش پول ملی را به باد داد و در مقابل تحریمهای همه جانبه را به بار آورد و تورم را به 50 رساند و خود را در هاله ی نور دید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
90
11
واقعا درست می گه.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
5
75
شریعتمداری دوست داره احمدی نژاد بیاد و دوباره مامان چاوز رو بغل کنه ...
شریعتمداری دوست داره بابک زنجانی بیاد و پول بیت المال رو جمع کنه ببره ...
شریعتمداری دوست داره دوباره تحریمها محکمتر بشه ...
باید گفت آقای شریعتمداری اون.... رو لولو برد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
56
حاج حسین برات کاری نداره که. یه تیتر بزن ایندفعه به جای کمرش، گردنش بگیره.
اصلا به افرادت تو مجلس دستور بده ازش سوال کنن تا رفت پشت تریبون بیارنش پایین جلو تریبون اعمال قانونش کنن.
بابک
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
51
یاد کارآگاه علوی افتادم... این بنده خدا فیلم زیاد میبینه.
اعتدال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
86
4
اقای دکتر ظریف با انکه خیلی زحمت میکشید ولی همه اش با دیپلماسی لبخند نمیشود مقابل این امریکایی های زور گو ایستاد؛
یه ذره هم مثل خودشون حرف بزن؛
اخه مردمم غرور و غیرت دارن؛
زنده باد کورش کبیر
پاسخ ها
دانشجو
| United Arab Emirates |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
از کجا می دونی مثل خودشون حرف نمی زنه؟ اتفاقا آقای ظریف در جلسات مذاکره طبق گفته منابع موثق داد زیاد می زنه.
نظری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
2
52
جناب شریعتمداری متخصص در کلیه امور سیاسی اقتصادی نظامی فرهنگی اجتماعی و.....اماده گیر دادن میباشد
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
2
49
به نظر من باید حسین شریعتمداری را به جای ظریف بفرستند پای میز مذاکرات تا هرچه زودتر این مسئله هسته ای حل بشه ... بنده خدا خیلی دوست داره یه پست و مقام دولتی بهش بدند ولی نمیدونم با این افکار باز و ذهن خلاق چرا هیچکس هیچی حسابش نمیکنه ....
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
2
55
نظرت چیه فرانسه رو هم تحریم کنیم !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
61
3
واقعا درست می گه.....
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
57
پدر این کشوررو شما باافکارواعمالتون دراوردید .
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
2
45
بنظرم اساسا باز نشر نظرات يكي از افراطيون كه مدام تحليلهاي اب دوغ خياري ارائه ميدهد و هيچكس بدان توجهي ندارد از اشتباهات مسلم سايت وزين انتخاب است ايشان نميداند قرارهاي ديپلماتيك ادابي دارد كه از مدتها قبل برنامه ريزي شده و نميتوان انرا براحتي بر هم زد .بي توجهي به نظرات اين افراطي متحجر عين صواب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
انتخاب جان درست میگه شمارو بخدا حرفهای این آدم رو منتشر نکن
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
2
44
همه این ماجراها را می توان از منظر دیگر نیز نگاه کرد.در چندماه گذشته مجلس فرانسه بصورت نمادین کشور فلسطین را برسمیت شناخت کاری که توسط دیگر کشورهای اروبایی نیز دنبال شد. اسراییل از این اقدام فرانسه بشدت عصبانی بود. حتی دولت فرانسه از نتانیاهو تقاضا کرد که در راهبیمایی ضد تروریسم شرکت نکند اما او با بروریی تمام شرکت کرد. بعداز آن صهیونستها مساله کارکاتور موهن را جلو کشیدند تا عملا از دولت فرانسه انتقام بگیرند تا دیگر کشورها جرات نکنند اقدامات مشابه به نفع فلسطین انجام دهند. حالا جناب شریعتمداری در کجای این معادله قراردارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
40
ظاهرا حیات آقای شریتمداری و امثال اینها به تحریم ایران و عدم توافق گره خورده و مردم و بدبختی مردم اصلا برایشان مهم نیست که با 850000 تومان چه جور زندگی می کنند با این هزینه ها بنده پیشنهاد می دم حقوق حضرت عالی را فقط یک ماه 850 هزارتومان بدهند اونوقت .....
kamiiis
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
45
اسناد غیر قابل انکارت تو حلقم :) بابا راستگو، سند دار، تهمت نزن، سورس شناس اوج اخلاق
فریبرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
36
شری جان میخوای یه دیوار مثل دیوار بزرگ چین بکشیم و کشورهایی مثل کومور و .... بیاریم در مناطق کویری جابدیم . آقا جون از جان این مردم بدبخت چی میخوای .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
37
خدا نکند روزی این مملکت آنقدر بی صاحب باشد که وزیر امور خارجه مکلف به پاسخگویی به جناب آقای شریعتمداری باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
39
من عاشق اين شواهد و مداركي هستم كه فقط ايشون دارن و هيج حا ديگه نيست
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
34
ناراحتي از اينكه اون نشريه 3 ميليون نسخه داره ونشريه ايشان 3 هزار خواننده هم نداره
خوب حق داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
26
جالب بود .... کلی خندیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
26
پیشنهاد می کنم همونطوری که کیهان نمی خونید مطالبش هم تو هیچ سایتی نخونید البته سایتهای دیگر برای انبساط خاطر بازدیدکنندگان و دلگرمی به کیهان آنرا چاپ می کنند تا بازنشستگی!
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
23
این یعنی دقیقا روش امتحان شده ی مذاکره کنندگان قبلی. قضاوت با شما....
داریوش
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
28
به امثال آقای شریعتمداری نباید اعتنا کرد آنجه که پیداست سیاست ایشان برخلاف منافع مملکت است
رحمان
|
Azerbaijan
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
32
از سورس يادت رفت بگي انهم ربطش ميدادي افزين صد افرين هزار و سيصد افرين
اعتدال ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
28
کاش روزنامه کیهان و شخص آقای شریعتمداری به جای این همه تهمت به وزیر محترم امور خارجه ، فقط یک کاریکاتور در محکومیت شارلی میکشید .
ولی گویا با روحیات آقای شریعتمداری این کارهای هنری و ظریف و ادیبانه سازگار نیست !
سروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
29
این سیاست همیشگی آقای شریعتمداریه که دو چیز بی ربط رو به هم پیوند میده تا به نتیجه مورد نظرش برسه. ایشون نگران توهین به پیامبر نیست بلکه هر کاری میکنه تا این مذاکرات به نتیجه نرسه
سرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
31
"ناپختگی وزیر خارجه کشورمان - و نه خدای نخواسته بی‌اعتنایی‌ ایشان به ساحت مقدس رسول خدا"



آقای همه چییییییییییییییییز دان و فقیه و عالم ربانی و دارای سلوک عرفانی که ذات و درون همه را خدا برایت همینطوری مجانی باز کرده!!!!به فکر فردای قیامت هم باش.....
انقلابی گری بدون دینداری و اسلام بدرد نمیخورد....

شما برای انقلابی گری درحال از دست دادن دینت هستی.....تهمت و کنایه از حرفهای شما کاملا مشهوده....

اقای ظریف و دلش و نیتش و اعتقاداتش فقط برای خداش اشکار هست والاعمال بالنیات....
شما به فکر قیامتت باش..کم برای جناح بازی آتیش اون دنیاتو سنگین تر کن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
احسنت واقعا بهترین توصیه
که این شریعتمداری که خیلی طرفدار امربه معروفه باید اول خودشو درست کنه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
5
54
حالم به هم میخوره:
واکنش ... به ظریف
واکنش ... به زیباکلام
واکنش ... به مطهری
واکنش ... به خاتمی
...
اینو فقط واسه واکنش ساختن....
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
37
بنده خدا اخه یک کلمه مثبت در ذهنت خطور نمیکنه شما مگر دولتی که برای وزیر تعیین تکلیف میکنی
م ی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
51
4
18 ماه مذاکره و شفاف سازی با چاشنی لبخند و پیاده روی زیر پرچم اعتدال و عقلانیت= باقی ماندن تحریمها + سقوط بی سابقه قیمت نفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
اخه قیمت نفت چه ربطی به مذاکرات دارد شما هم مثل این حرف های بی ربطی می زنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
56
5
نمی دونم تا کی ما میخواهیم به جای نقد منصفانه توهین کنیم. به جای اینکه حرف امثال شریعتمداری رو نقد کنید چرا توهین میکنید؟ به هرحال من هم معتقدم که باید آقای ظریف بای به تعویق انداختن مذاکرات اعتراض خود را اعلام می کرد. نباید به خاطر مذاکرات در مقابل اتفاقی به این بزرگی سکوت کرد.
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
53
5
نتایج کرنش آقایان در مقابل کدخدا را خواهیم دید
آدمی که خوابه رو میشه بیدار کرد
ولی وقتی خودشو میزنه به خواب هیچکاری نمیشه کرد
روحانی اولین رییس جمهور 4 ساله ایران خواهد بود
شک نکنید
محمد روحی عیسی لو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
38
خدایی این حسین آقا اسم همه سرویسها را با جزئیات می داند
«سیا»؟ «اینتلجنت سرویس»؟ «موساد»؟ B.N.D. آلمان؟ D.C.R.I فرانسه؟!...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
34
فعلا ظریف وزیر خارجه ماست نه شریعتمداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
61
6
شنیدن حرفهای شریعتمداری نیار به آگاهی سیاسی وغیرت دینی ااست که این رورها متاسفانه کمترمی ببنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آهای آگاه !!! با غیرت !!! منو دریاب !!!
ثمن
|
-
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
33
اگر این شریعتمداری اندکی درک و فهم در زمینه سیاست و اجتماعی و یا هر چیزی داشته باشد که البته... با خواندن این نظرات دیگه میره واسه خودش.
لطفاً با مثبت و منفی تائید کنید و انتخاب جان اگر تونستی این نظرات را به سمع و نظر جناب شریعتمداری برسانید
رضامیانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
14
من نمی دانم چرا به داستانهای این اقا این قدر اهمیت می دهید وبزرگش می کنید بزارید هر چه دل تنگش می خواهد بگوید اخه اون که کاره ایی نیست حرفهایش هم بی اهمیت ما داریم بزرگش می کنیم
علی
|
Germany
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
15
باسلام و عرض ادب واقعا وقتتون را خراب نکنین برا جواب حرفهای شریعت ....دستش برا ملت رو شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
2
9
حاج آقا به پای تو که نمی نویسند بزار به حال وضع این مردم فکری کنند اگه نشد اون وقت توپت را آماده شلیک کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
24
4
احسنت بر مطلع امور سیاست و دلسوز منافع کشورمان جناب آقای شریعتمداری امثال شما چشم بینا پرچمدار آزادگی جرائدوتغدیه افکار عمومی هستید.وازیاوهگوی عده ای بی اطلاع و یا شا ید مغرض نگران نشوید .درودبرشما
لُر
|
Finland
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
2
17
این آقا کلا همه نظراتش و همه حرف هایی که میزنه صددرصد و همیشه بر خلاف نظر من و خانوادم و دوستان و آشنایان من هست. من جز ملتی که این آقا در موردش حرف میزنه اعلام میکنم که نیستم. من با تمامی حرف ها و موضع های این آقا مخالفم. من این اظمینان رو دارم که هرجا شریعتمداری عصبانی شد و پرخاش کرد مطمئنم که کاری درست و شرافتمندانه و به نفع ملت داره انجام میشه.
حاج حسن
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
2
22
آقا جرج سوروس يادت رفت...
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
35
5
حق با آقای شریعتمداری است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
3
19
کیهانه دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
5
21
برای خودمان متاسفم که چنین فردی (شریعتمداری) سکان روزنامه دو.لتی را خواننده ای هم ندارد، در دست دارد!
saber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
3
24
خبرگزاری کیهان نمونه بارز یک خبرگزاری با ازادی بیان بالا در ایران است که در مورد رسیدگی به پرونده های بزرگ اختلاس کاری نداره فقط کارش به رفتار مسئولین ختم می شود.اونم رفتار دولتی ها.رفتار احمدی نژاد مهم نبود که ظریف نباید با کری میخندید، پایه های اسلام با اینها به لرزه در میاد نه با اختلاسهای کلان.
مختار
|
Finland
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
4
31
بیا برو یه سر جنگ با داعش ما قدرتو بیشتر بدانیم.....
به جای نیش به قهرمان ملت یکم حال این ابوبکر بغدادی رو بگیر.خودکارتم بزار جیبت.ممنون
يك فرهنگي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
5
27
خدايا ما چه گناهي كرده ايم كه هر بار ميخواهيم روزنامه اي بخوانيم بايد به نظرات شريعتمداري برخورد كنيم؟ نظرات شريعتمداري تو همون كيهان خودش كه چاپ ميشه خيلي زياده ديگه شما چرا دوباره چاپش ميكنيد؟
جاوید نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
9
14
به حرف کسانی که میگن اظهارات شریعتمداری رو چاپ نکن، اصلا توجه نکن.
چرا؟ چون یکی از مشکلات ما تو این مملکت اینه که یک سویه و تک جناحی مطالعه و سپس موضع گیری می کنیم. باید مواضع متفاوت رو شنید و نقد کرد.
هر کسی هم که نقدی داره مطرح کنه، نقد علمی و دقیق نه تیکه انداختن و هو کردن
نظرات بینندگان