arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۷۱۰
تعداد نظرات: ۸۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۳
حسن روحانی:

آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست / سر میز مذاکره نه آنها و نه ما راجع به آرمان و اصول بحث نمی‌کنیم / کشور با انزوا نمی‌تواند رشد مستمر داشته باشد/ برای مسائل مهم همه‌پرسی بگذاریم

روحانی با بیان این‌که کاهش تورم برای یک فصل یا یک سال کافی نیست، افزود: باید تورم به صورت مستمر کاهنده باشد تا به نقطه قابل قبول برسیم. پس مهار تورم باید با قوت در سال‌های آینده ادامه یابد و در سال 96 که پایان کار دولت یازدهم است به تورم 8 رقمی برسیم. چرا که کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که تورم دو رقمی داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست / سر میز مذاکره نه آنها و نه ما راجع به آرمان و اصول بحث نمی‌کنیم / کشور با انزوا نمی‌تواند رشد مستمر داشته باشد
رئیس‌جمهور با بیان‌ این‌که در کشور ما سال‌ها و دهه‌ها است که اقتصاد به سیاست یارانه می‌دهد، تصریح کرد: اقتصاد ما هم به سیاست خارجی و هم به سیاست داخلی یارانه می‌دهد و خوب است که یک بار هم شده برعکس عمل کنیم و از سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی و معیشت مردم و اشتغال جوانان چه خواهد شد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین روحانی در اولین کنفرانس اقتصاد ایران، اظهار کرد: خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که باید مدتی بیشتر به اقتصاد توجه کنیم، خاطرنشان کرد: کشور ما بیشتر سیاسی است تا اقتصادی محض؛ یعنی اقتصاد ما یا با سیاست داخلی تلفیق می‌شود یا با سیاست خارجی.

رئیس جمهور با بیان این‌که گفته می‌شود باید از همه مالیات بگیریم و این کار درستی است، افزود: نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی بکند و مالیات ندهد اما تا می‌گوییم فلان نهاد باید مالیات بدهد بساطی درست می‌شود. اما این دولت در هر موضوعی که بداند مصالح مردم است بدون واهمه از هیچ کس و هیچ نهادی موضوع را به مردم خواهد گفت و لایحه لازم را به مجلس تقدیم خواهد کرد.

روحانی گفت: برخی امور، سیاست داخلی‌اش خیلی خیلی قوی است. بیش از آنچه که فکر می‌کنید. در حالی که اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند و اگر موضوعی منحصر در دست گروه خاصی باشد فساد ایجاد می‌شود حتی اگر سلمان و ابوذر باشد.

روحانی با تأکید بر این‌که اقتصاد باید از انحصار نجات پیدا کند و در صحنه رقابت حضور پیدا کند، خاطرنشان کرد: اقتصاد باید از رانت نجات پیدا کند و همه دستگاه‌های دولتی فعالیت اقتصادی‌شان به صورت شفاف بیان شود. یعنی همه مردم باهم از آمار و ارقام و طرح‌های اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند، چون اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم.

وی با بیان این‌که اگر شفافیت ایجاد شود و رانت از بین برود می‌توانیم با فساد هم مقابله کنیم که همه جا ریشه دوانده است، تصریح کرد: مگر می‌شود با فساد حرکت اقتصادی ما سرعت پیدا کند؟

رئیس جمهور با بیان این‌که در اقتصادمان باید به حواشی هم توجه کنیم، افزود: تنها نمی‌شود که یک بسته سیاسی داشته باشیم، بلکه در کنارش باید سیاستی باشد که همراهش بوده و پشتیبانی‌اش کند تا کار جلو رود.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به این‌که حرکت اقتصادی کشور از سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: هرچه دستاورد داشته‌ایم مربوط به استفاده از نظرات صاحب نظران، دانشگاهیان و... بوده است و دستاوردهایمان حاصل اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی بوده است. همچنین حمایت های مردم و مقام معظم رهبری همه دست به دست هم داد تا توانستیم یک گام به جلوتر برویم و دستگاه اجرایی هم همه توان خود را به کار گرفت.

روحانی با بیان این‌که امروز توانستیم تورم را مهار کنیم، خاطرنشان کرد: کاهش تورم با ارزان شدن کالاها دو مقوله متفاوت است که باید برای مردم توضیح دهیم و از رسانه‌های عمومی خواهش می‌کنیم در کنار نقد و انتقاد که البته لازم و مفید است حواسشان باشد به اعتماد مردم صدمه نزند و اگر می‌بینیم حرکتی از سال گذشته آغاز شده است به خاطر سرمایه اجتماعی، رابطه دولت با مردم، اعتماد مردم به دولت و قبول کردن این مطلب است که دولت به مردم دروغ نمی‌گوید و اگر اینها را از دست بدهیم چیزی نداریم.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به این‌که سال آینده انتخابات است و اشکالی ندارد که رقابت کنیم، تصریح کرد: در مسائل ملی باید توجهمان به رشد پایدار باشد و در همین راستا بعد از کنترل تورم در دو فصل پیاپی نسبت به سال گذشته رشد حدود 4 درصد داشته‌ایم که امیدوار کننده است و ان‌شاءالله امسال را به گونه‌ای به پایان می‌بریم که تورم ما کمتر از 20 درصد باشد و اقتصادمان بعد از دو سال رشد منفی شاهد رشد مثبت باشد.

روحانی با بیان این‌که کاهش تورم برای یک فصل یا یک سال کافی نیست، افزود: باید تورم به صورت مستمر کاهنده باشد تا به نقطه قابل قبول برسیم. پس مهار تورم باید با قوت در سال‌های آینده ادامه یابد و در سال 96 که پایان کار دولت یازدهم است به تورم 8 رقمی برسیم. چرا که کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که تورم دو رقمی داشته باشد.

روحانی با اشاره به این‌که رشد در کشور شروع شده است، اما باید استمرار داشته باشد، گفت: ما توسعه پایدار مستمر همه جانبه می‌خواهیم و تجربه زندگی سیاسی ما می‌گوید کشور با انزوا نمی‌تواند رشد مستمر داشته باشد و معنای آن این نیست که دست از اصول و آرمان‌هایمان برداریم.

رئیس جمهور با بیان این‌که در میز مذاکره بحث آرمان و اصول نیست، افزود: سر میز مذاکره نه آنها و نه ما راجع به آرمان و اصول بحث نمی‌کنیم، چون در دنیای امروز هر کشوری دنبال منافع و خواست خود است. پس اساس بحث سیاست خارجی منافع است و نه اصول و آرمان‌ها.

وی با طرح این پرسش که مگر در مرحله اول توافق ژنو در بحث هسته‌ای آرمان‌ها و اصولمان را معامله کردیم؟ تصریح کرد: با هم حرف زدیم و توافق کردیم. چون ما یک خواست داشتیم و آنها هم خواست خودشان را مطرح کردند.

روحانی با بیان این‌که معنای مذاکرات این است که پلی بین خواست ما و طرف مقابل تعریف شود، خاطرنشان کرد: در توافق ژنو بخشی از تحریم‌ها در حوزه خودرو، پتروشیمی و کشتیرانی برطرف شد و بخشی از اموال بلوکه شده ما آزاد شد که در مقابل ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و بگوییم فلان نوع غنی‌سازی که در حال حاضر به آن نیاز نداریم برای مدتی متوقف می‌شود و آیا این کار به معنای زیر سوال رفتن آرمان‌ها و اصول ما است؟

روحانی تصریح کرد: آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، بلکه آرمان به مغز و قلب و اراده ما وصل است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که حرکتی در کشور با حمایت مردم آغاز شده است، تصریح کرد: اگر دولت مشکلی پیدا کند به صراحت برای مردم خواهد گفت و من به عنوان رئیس جمهور تردید و واهمه‌ای ندارم که مشکلات را با مردم در میان بگذارم. اما بدانید در بسیاری از امور حرکت جامعه باید با همکاری و هماهنگی باشد و این طور نیست که همه چیز به دست دستگاه اجرایی باشد. هر سه نهاد باید با هم باشند و همه ما در سیاست‌های کلی از چارچوب‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیروی کنیم.

وی تأکید کرد: هیچ کاری نبوده است که ما به مردم گفته باشیم و شروع نکنیم. اما برای به پایان رسیدن نیازمند همکاری هستیم.

وی با بیان این‌که شرایط کشور در منطقه و جهان به ما حکم می‌کند که امروز وحدت و اتحاد بیشتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دولت خود را خادم مردم می‌داند و مردم صاحب اختیار هستند پس اشتباه است اگر دولتی خود را سرور بداند و مردم هم بگویند که کارها به عهده دولت است و به ما ربطی ندارد.

روحانی با اشاره به این‌که امروز با پدیده جدید کاهش قیمت نفت مواجه هستیم که البته آن را در سال‌های 66 و 77 هم تجربه‌ کرده‌ایم، اظهار کرد: ضعف نفت طوری است که به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مرتبط می‌شود پس هرچه در دنیای صادرات و ارتباط با دنیا قوی‌تر باشیم دیرتر صدمه می بینیم و امنیت ملی‌مان تقویت می‌شود. یعنی اگر بتوانیم آب و گاز و برق به دیگر کشورها بفروشیم و از آنها بخریم و سرمایه‌دار خارجی به ایران بیاید و از ایران در خارج سرمایه‌گذاری کنیم امنیت‌مان تقویت می‌شود. چون آن زمان گذشت که اگر سرمایه‌دار خارجی به ایران می‌آمد استقلال کشور به خطر می‌افتاد بلکه امروز برعکس است اما چارچوب‌هایی دارد که باید رعایت شود.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این‌که باید از مرحله کاهش قیمت نفت عبور کنیم، ‌افزود: در حال حاضر کاهش قیمت نفت به مرز 50 درصد رسیده است که این موضوع می‌تواند در کنفرانس امروز مورد بررسی قرار بگیرد.

روحانی به مسأله یارانه‌ها و تأکید فراوان مبنی بر عدم پرداخت یارانه به افراد ثروتمند اشاره کرد و گفت: شناسایی افرادی که نیازمند نیستند کار سختی است. البته 50 در صد این افراد راحت شناسایی می‌شوند اما در شناسایی 50 درصد دیگر مشکلات فراوانی وجود دارد و باعث قضاوت در جامعه می‌شود.

روحانی با اشاره به این‌که ما یک سیستم اطلاعاتی جامع و کامل برای 80 میلیون جمعیت ایرانی نداریم،‌ افزود: گفته می‌شود به ایرانیان خارج از کشور یارانه ندهید اما عده‌ای از آنها مریض هستند و برای درمان از کشور خارج شده‌اند یا عده‌ای دیگر کارگر یا دانشجو هستند. همچنین گفته می‌شود مثلاً درآمد 3 میلیون را مشخص کرده و بر اساس آن به افراد یارانه تعلق بگیرد که این موضوع نیز در تهران، روستاها،‌ مرکز شهر یا خانواده‌هایی که معلول دارند، متفاوت است و نمی‌توان بر اساس آن عمل کرد.

رئیس جمهور در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و تعدادی از آنها را برشمرد و افزود: تا اقتصاد را به مردم واگذار نکنیم درست نمی‌شود چون با اقتصاد دولتی و با اقتصاد خصولتی، اقتصاد ما درست نخواهد شد.

رئیس جمهور همچنین به اهمیت ایجاد اشتغال در جامعه به خصوص برای بانوان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های خلاق در کشورمان بهره بگیریم.

رئیس جمهور با بیان این‌که من به آینده امیدوارم چون در کشورمان افراد خلاق بسیاری داریم، گفت: در این شرایط نیازمند وفاق هستیم تا از پیچ فعلی عبور کنیم. چون می‌خواهیم به رشد توأم با اشتغال و رونق برسیم. چراکه هرچه توان اقتصادی ما قوی‌تر باشد می‌توانیم قوی‌تر با خارجی‌ها مذاکره کنیم و به موفقیت برسیم.

رئیس جمهور در ابتدای این کنفرانس با اشاره به این‌که در آیین مقدس اسلام به همان نسبت که به معنویت تأکید شده است، به موضوع کار و تلاش و پیشرفت‌های مادی نیز توصیه شده،‌ خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی فعالیت اقتصادی داشته‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به شرایطی که دولت یازدهم کار خود را در آن آغاز کرد، ‌افزود: در زمینه اشتغال مشکلات فراوانی داشتیم و کل مشکلات کشور در بازه زمانی ده ساله از 84 تا 93 از 20.6 میلیون به 21.5 میلیون رسیده است و این نشان می‌دهد که اقتصاد ما اشتغال‌زا نبوده است. همچنین بین سال‌های 85 تا 90 اشتغال خالص ما تقریباً صفر بوده است.

روحانی با اشاره به این‌که دولت یازدهم در انجام تمام کارها از تجربه تمام دانشمندان و صاحب‌نظران استفاده می‌کند، گفت: متأسفانه اقتصاد ما در مقطعی به دنبال خوددرمانی بود که نتیجه خوددرمانی هم روشن است.

رئیس جمهور در پایان افزود: آنچه امروز در این کنفرانس و بعد از آن از دانشگاهیان و صاحب نظران می‌خواهیم این است که راهکارهای مختلفی را به دولت ارائه کنند. چون هرچه بر میزان و تعداد دانشجویان، محققان و اساتید اقتصاد در کشور افزوده می‌شود باید روی میز دولت راه‌حل ‌های نوتر، دقیق‌تر، کارشناسی‌تر و بومی‌تر برای حل مشکلات وجود داشته باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۲۶
غیر قابل انتشار: ۴۱
مهدی یک شهروند عادی
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
29
456
آقا دمت گرم، گل گقتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
منفی زیرا

دو صد گفته چون نیم کردار نیست

از نزدیکان خود شروع کنید

و...
مهرداد
|
United States of America
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
28
414
متاسفانه سایت انتخاب با من دشمنی داره و نظراتما منتشر نمی کنه.
حرف های آقای روحانی بسیار منطقی و درست اند. اما متاسفانه عمل ایشان با گفتارشان همخوانی ندارد. ایشان اصلاح طلبانه حرف می زنند و اصول گرایانه عمل می کنند. من دکتر روحانی را دوست دارم و براشون احترام زیادی قائل ام. اما یک توصیه دارم: دکتر عزیز اصلاحات شهامت می خواد............... همه ایران حامی شما هستند.. فقط شما اراده کنید...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
من هم با نظر مهرداد کاملا" موافقم حرف وعمل اقای روحانی با هم متفاوت است

امیدوارم به خاطر درج این نظر مجددا" سایت شما فیلتر نشه!
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
دقیقاً.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
کاملا صحیح میگید دوست عزیز این که رئیس جمهور بعضی حرفها رو میدونه و میزنه دردی دوا نمیکنه چون خیلیا توی کشور خیلی حرفها رو میدونن و میزنن اما امروز مردم کسی رو میخوان که بتونه عمل کنه حرف بسه دیگه
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
آقا مهرداد دمت گرم ، به قول معروف جانا سخن از دل ما ميگويي
احسان
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
حرف وعمل آقای روحانی یکیست چشم هاتون رو باز کنید دوباره گول این تند رو ها رو نخورید.تورم 45درصد ورشد اقتصادی 5درجه زیر صفر رو یادتون نره.اصلاح تخریب های دولت احمدی نزاد کار ساده ای نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
13
303
حرفها قشنگن اما آقای روحانی ما نیاز به قاطعیت بیشتر دولت داریم. اینطور که دولت هر روز یه حرف قشنگ میزنه و فردا از ترس فشار گروههای فشار عقب میکشه ما کم کم امیدمان را از دست میدیم . اگر واقعا ترسی از هیچ فردی ندارید از مواضع خود عقب نروید، ضمنا شما در زمان انتخابات هم می دانستید که اختیارات دولت محدود است و توان تغییر همه چیز را یا لااقل چیزهایی که امروز گفتید را ندارد و با علم به این موضوع وارد عرصه شدید و قول دادید.
پاسخ ها
امید
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
بی انصافی نکنید تورم 50درصد را کنترل کردن ورشد اقتصادی چندین درجه زیر صفر را به 4 درصد رساندن یعنی معجزه این کسانی که به جا مانده از دولت قبل با کوچک نشان دادن دستاورد های دولت روحانی خوابهای جدیدی برای مملکت دیدن .دوستان بیایید با حمایت از دولت روحانی تو دهنی محکمی به جبهه پایداری وتند روها بزنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
18
158
دکتر عاشقتیم
روحانی دوست داریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
12
75
رضا
فرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
7
141
سه سال تمام کلی کارگروه و مشاور و وکیل مجلس و متخصص جلسه گذاشتن و بحث و بررسی و شاقول گذاشتن و و و و ...تا آخر رسیدن به یارانه دادن یکسان اونم به همه افراد جامعه از غنی و فقیر از ثروتمند و محتاج..اسمشم گذاشتن هدفمندی یارانه ها. جدا که خسته نباشن اون کارگروها و مشاورها و متخصص ها. عجب کار شاق و طاقتفرسایی کردن.!!!
جناب روحانی هدفمندی و عدالت اجتماعی یعنی اونی که پورشه و مازاراتی و بنز و ماشینهای چند صد میلیونی داره بنزین لیتری 10 هزار تومان بزنه و موتور سوار پیک و پراید آژانسی و مسافرکش بنزین لیتری هزار تومان....اونی که پنت هاوس و جکوزی و سونا و استخر و ویلای چند ده میلیاردی داره بابت گاز و برق و آب هزینه سنگین بده اونی که یه آپارتمان فسقلی داره طبق تعرفه معمول بده...نگین که اینکار نشدنیه که باور کردنی نیست. راه و چاره میخواد که باید از یه متخصص مجرب بهره بگیرین نه مدعیان متخصص و مشاوره ای!!!
این یارانه دادن بی حساب و کتاب به همه زهری شد به اجتماع که کشاورز و دامدار و صنعتگر و باغدار بیکار بشن و بیان تو شهرها کارگری کنن و زمینهای بکر و مرغوب تبدیل به ویلا و شهرک تفریحی بشه که فقط پسماند و فاضلاب تولید میکنه...جناب روحانی مردم کار و رفاه و آینده امیدوارانه میخوان نه گدایی برای گرفتن یارانه ناقابل بطور ماهانه. لطفا. خواهشا کمی بجنبید و جدی باشید. اونچه که مردم رو ناراحت و ناراضی و معذب میکنه ثروتمند شدن بعضی و فقیر شدن خودشون نیست...بیشتر از این نالان هستن که فرقی تو تقسیم درآمدها و امکانات کشور بین ثروتمند و غنی نیست.
ایشالا که انتخاب منتشر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بیشتر از این نالان هستن که فرقی تو تقسیم درآمدها و امکانات کشور بین ثروتمند و غنی نیست.
راستش منم فرقی بین ثروتمند و غنی نمیبینم و املاش فرق میکنه فکر کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
یعنی شما میگی اگه کسی پول داره دولت باید دمار از روزگارش در بیاره؟؟؟ خب داره که داره مال من و شما رو که نخورده (البته تا جایی که خلافش ثابت نشه) زحمت کشیده پول دار شده حالا نباید با این جور قانون ها نابودش کرد به نظرم همین که یارانه بهشون ندن کفایت میکنه البته با توجه به این که یارانه ای که از اونها گرفته میشه خرج کشور بشه نه این که هیچ فرقی نکنه در ضمن کسی که پورشه داره بخواد یا نخواد ده برابر اونی که پراید داره پول بنزین میده نیاز نیست براش بنزین رو گرون کنی
فرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
منظورم از درامد و امکانات یعنی محاسبه مبلغ انرژی که درامد کشوره بطور یکسان حساب میشه. حالا چه اونی که پنت هاوس داره و استخر چه اونی که یه اپارتمان یکخوابه داره. تنها تفاوت مصرف بیشتر برق اون پنت هاوس نشینه اینه که بخاطر چلچراغی خونه اش میده نه بخاطر داشتن ثروتش..
این دوستی هم که میگه ثروتمند مال من و تو رو نخورده انگار متوجه نیست که صحبت از حسادت و بخل نیست. جامعه ای که به برخی اجازه میده تا با تولید یا خدمات یا فوتبال یا بساز و بفروشی سودهای کلان ببرن باید از همونهام مالیات بیشتری بگیره. همونطور که شما در کل اروپا میتونی بالاترین مدل ماشین رو بخری اما باید بخاطر اون پول سنگینی که خرج خرید ماشین کردی مبلغ مالیات بیشتری حتی بابت مصرف بنزین بدی چون پولداری. این یعنی تقسیم عادلانه ثروت. فرض کن برای بازیکن فوتبال یا مربی فوتبالی که بطور متوسط روزی سه میلیون تومان از بیت المال درامد داره بیای یارانه 45 هزار تومانی ماهیانه شو قطع کنی. خدایش خنده دار نیست.؟؟؟
عزیز من نگران ثروتمندان پنت هاوس نشین و پورشه سوار نباش. چون وقتی بخاطر سلیقه خودش برای تزیینات ماشینش 80 میلیون قطعات از دبی و مالزی درخواست میکنه حالا سالی 20 میلیونم مالیات انرژی ماشینشو بده. چه ایرادی داره؟! شما برای کسانی داری سنگ به سینه میزنی که بخاطر گرفتن گرین کارت امریکا فقط 150 هزار دلار یعنی 450 میلیون تومان به وکیل پول میدن. حالا سرمایه گذاری و مالیات و بیمه به اون کشور برای دادن گرین کارت بماند. از این آدمها کم نداریم. برو تو بطن این ثروتمندان ببین چند ده هزار نفر گرین کارت امریکا دارن. چندین هزار نفر تو مالزی و دبی و ترکیه خونه و ویلا و فروشگاه دارن. اینا رو از ثروتهای همین مملکت برداشتن بردن اونجا. وگرنه خیالت راحت هچ کشوری به یک مهاجر فقیر ایرانی عمرا اجازه ورود و اقامت بده مگر مهاجر غیرقانونی باشه.
کشورهای دیگه خوب بلدن مراقب منافع مردمشون باشن. شما یا مازارتی و ماشین چند صد میلیون سواری که ناراحت شدی یا خیلی خوش خیال که فکر میکنی اغلب ثروتمندان دلسوز مردم و بیکاری و تولید و پیشرفت کشورشون هستن. یا علی
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
406
20
زیر پا گذاشت آرمان یعنی جناب آقای روحانی مذاکره مستقیم که داری با خون شهدا انجام می دی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
شماها مدیون خون شهدایید که با ندونم بکاریتون جنگ به راه میندازین....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
برای تثبیت منافع و سلیقه سراغ شهدا نروید
هانا
| United States of America |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
شما تندروها چی میخواین از جان این مملکت؟درود بر روحانی کبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
در 8 سال ریاست محمود، احمدی نژاد به یاد نمیارم که مذاکره مستقیم حتی با آمریکا، زیر پا گذاشتن آرمان معنی شده باشه!

عامو مذاکره ی مستقیم پیامبر (ص) با کفار و مشرکین هم زیر پا گذاشتن آرمان نبود! حالا موقعیت ما و 5+1 که دیگه حتی شبیه اون موقعیت هم نیست!
ارومیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خون شهدا رو شماهاپایمال کردین برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اونی که باعث فقر و تن فروشی ناموس مردم میشه ، مدیون خون شهداست می فهمی؟؟
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اگر شهدا الان زنده بودند به هیچ وجه راضی نبودند مردم اینگونه زندگی کنند آبروی مومن از کعبه محترم تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
یاسر جان: تا کی میخواین از خون شهدا استفاده ابزاری کنین؟
19 میلیون و اندی نفر به روحانی به خاطر همین حرفا رای دادن! اینو یادتون نره برادر!
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
ساعت کاریت کی تموم میشه بری دست ورداری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
زیر پا گذاشتن آرمان یعنی اختلاس ، دزدی از بیت المال ، ریاکاری ، چابلوسی ، نشستن در مناصبی که به هیچ عنوان شایسته آن نباشی ، فقر و بیکاری در جامعه ، بی عدالتی ، تبعیض ، دروغ گویی آشکار به مردم و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
صد بار گفتم ، این هم دفعه 101 ، کی گفته شهدا شما رو قبول دارند ، کی گفته آرمان شما آرمان شهدا بوده ! کدوم شهید پای خیالات شما پای دشمنی های شما امضا زده که حرف از شهدا میزنید ، شهدا رفتند تا وطنشون رو حفظ کنند ، وطنی که مال مردم بود ، نه مال بعضی ها ، انها برای شما و امثال شما شهید نشدند ، انها برای میهنشان برای مردم میهنشان شهید شدند ، برای حفظ منافع مردم و کشور شهید شدند نه برای حفظ منافع یک عده خاص ، بس لطفا دستتون رو که بدون اجازه در جیب شهدا برده اید بیرون بکشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
برادر یاسر لطفا حداقل به یکی از این مواردی که دوستان اینجا گفتن جواب بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
اين منطق منطق مخالفان پيامبر ص در حديبيه مخالفان امام حسن ع در صلح با معاويه و مخالفان امام رضا ع در صلح با مامونه
علی
|
United States of America
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
13
121
روحانی جون عاشقتم......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
4
183
آرمان ما زندگی مثل بقیه کشورهای خوب و بدور از شعارزدگی و توهم توطئه و ارتباط با دنیاست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
5
197
همه پرسی یعنی اینکه برای نظر ملت ارزش قائل هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
6
122
درود بر رییس جمهور فهیم دکتر روحانی
بی خبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
6
82
نمیدونم چرا دیگه هر وقت صحبت از استفاده کارشناسان و نقد پذیری دولت میشه، یاد فیلتر شدن انتخاب میفتم.
مهرداد
|
United States of America
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
61
ممنونم.......... فکر نمی کردم نظرما منتشر کنین.... بازگشت انتخاب را به همه دوستان تبریک میگم... من حداقل روزی 10 بار سایت انتخابا بررسی می کنم...... واقعا تعجب کردم چرا دولت روحانی سایت انتخابا فیلتر کرد. کاری که دولت با انتخاب کرد بعید می دونم شریعتمداری در کیهان با انتخاب انجام بده......... پاینده باشین
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
0
66
لطفا اصلاح فرمایید:"به تورم 8 رقمی برسیم". یا باید باشد به تورم تک رقمی برسیم یا به تورم 8 درصدی برسیم.
naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
82
لطفا در مورد هسته ای رفراندوم برگزار کنید تا یک عده این قدر از طرف مردم صحبت نکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
53
در مورد همه پرسی سخنان گه ار بار آقای مصباح یزدی از منظر احترام به مردم و رای آنها مورد توجه بسیاری از روانشناسان اجتماعی می باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
0
23
"باید تورم به صورت مستمر کاهنده باشد تا به نقطه قابل قبول برسیم. پس مهار تورم باید با قوت در سال‌های آینده ادامه یابد و در سال 96 که پایان کار دولت یازدهم است به تورم 8 رقمی برسیم."
منظور تک رقمی است.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
43
رفراندم
برگزاری رفراندم درموضوعات ملی ومهم ازاصول قانون اساسی است.
امروزه دولت منتخب مردم دراجرای خواست رای دهندگان بامقاومت شدیدنهادهای خارج ازدولت که ازبودجه عمومی بدون پرداخت مالیات استفاده می کنند،روبروست.
این نهادهابه کسی پاسخگونیستندودرقدرت وثروت رسوب کرده اند.
همانطوریکه رئیس جمهورفرمودند نسل جوان که هیچگونه نقشی درتدوین قانون اساسی فعلی نداشتندیکبارهم که شده خواستاربرگزاری رفراندم هستند.بخصوص درزمینه سیاستهای هسته ای ورفع حصرآقایان کروبی وموسوی نیازفوری به رفراندم برای حل منطقی این موضوعات احساس می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
69
رفراندم عالیییییییییییییییه

روحانی مچکریییییییییییییییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
70
فقط همه پرسی
هادی
|
Australia
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
57
آخی دلم خنک شد . حرف دل منو زد کلی راحت شدم . واقعا بت امیدوار شدم . از تیتر سایت انتخاب هم در مورد این خبر خوشم اومد دست گذاشته
ناصر هشترودی
|
United States of America
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
50
درود بر شما اقای روحانی همه پرسی حلال مشکلات و راه گشای کشور است و حرف مردم حجت میشود .این کار باید انجام شود چون همه دم از مردم میزنند پس بهترین تصمیم گیرنده مردم است .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
3
35
جناب اقای روحانی اگر در اجرای اهداف سیاسی واقتصادی وفرهنگی عقل کل جامعه ویا به عبارتی نظر کل جامعه پرسیده شود ومورد قضاوت قرا ر گیرد باوربفرمائید نتایج بس میمون ومبارکی حاصل میشود جناب اقای روحانی این کشور ومملکت تا ابد نمیتواند هر ماه 3700 میلیارد تومان به حساب غنی وفقیر ویا صعیف وقوی واریز کند شما حسابش را بکنید وقتی با 200 الی 300میلیارد میشود کارخانه ای در حد کارخانه تولید ورق خودروی استان........ احداث کرد ومستقیم وغیر مستقیم حدود 10000 نفر اشتغال ایجاد کردانوقت با این 3700 میلیارد تومان شما حسابش کنید چقدر کارخانه های متوقف شده را میتوان به چرخه تولید برگرداند ویا کارخانه های جدید احداث کرد جناب اقای روحانی خواهشمند است ضمن بررسی محاسن ومعایب واریزی هر ماه یارانه ها بطور جامع وکامل برای ملت شریف ایران در نهایت انرا به همه پرسی بگذارید ودولت را از این عیال باری 80 میلیونی پرهزینه و وحشتناک نجات دهید بگذارید فکرها برای سازندگی وطراحی وساخت وساز وبرنامه ریزی ازاد باشد تا دغدغه واریزی ماهیانه یارانه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
تا زماني كه وضع اقتصاد خراب است و اجناس هر روز گران ميشوند يارانه مسكني است تا افرادي كه در آمدي ندارند بتوانند زنده بمانند و زير چرخ توسعه له نشوند ولي با حذف يارانه سرمايه داران كه در آمد كلاني دارند 100در صد موافقم صاحبان خانه هاي 200متري مديران و معاونان تمامي شركتهاي دولتي و غير دولتي روحانيون با درجه آيت الهي درجه سروان به بالا اينها همه شدني است چرا دولت طفره ميرود اگر نميتوانيد برويد كنار تا ببينيد چگونه اين كار شدني است حداقل 10ميليون يارانه بگير براحتي حذف ميشود و الباقي ثرتمندان با لو دادن همين افراد براحتي شناسائي ميشوند
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
یعنی هر کس که بی عرضه است یارانه بگیرد وکسی که فکرش کار میکنه جور اون یارو بیعرضه که کلی بچه درست کرده رو بکشه.اگه اینجوریه از فردا بشینیم تو خونه تا خرجمونو بهزیستی و یارانه و غیره بده.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
3
7
تورم 8 رقمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
4
14
بدترین جمله ای که یه رییس جمهور میتونه بگه:
"رسانه‌ها دولت را نقد کنند و خوب است، اما حواس‌مان جمع باشد که به اعتماد مردم صدمه نزنیم."
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
64
همه پرسی 95% رای میاورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
44
بنده در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده ام،اما اکنون پشیمانم چون آقای روحانی واقعا دارد درست کار میکن این را حتی از مقایسه منطق حرف زدن ایشان بادوره ی آقای احمدی نژاد هم براحتی میتوان فهمید. آقای روحانی اهداف خوبی دارد و لااقل در این راستا شروع به حرکت هم کرده است ما باید از ایشان حمایت کنیم تا کی باید بی برنامه کشور اداره شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
57
رفراندم عالیییییییییییه

روحانی مچکریییییییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
8
3
تورم 8رقمی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
نتيجه هشت سال فلاکت در اقتصاد و مملکت داري.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
38
روحانی عاشقتم اگه بخوای کاری بکنی پشتت هستیم دوستت دارم کسایی هم که میگن خون شهدا پایمال میشه به این سوال مهم جواب بدن که شهدا رفتند و جنگیده اند که ما ایرانی ها تا آخر عمرمان ارتباط با دنیای برون رو قطع کنیم و وضیعت زندگی ما این باشه!!!! البته من ناشکر نیستم خدا رو شکر !! روحانی ما تو رو انتخاب کردیم که تغییر ایجاد کنی اگه تغییر نمیخواستیم به جلیلی رای میدادیم دیگه!!!! تغییر رو شروع کن تغییر واقعی با رفراندوم و همه پرسی.....
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
60
والله مردم ایران خیلی باسواد تر و اقتصاد دان تر و سیاست مدار تر از افراد داخل مجلس هستند . رفراندوم مطالبه اکثریت مردم ایران بر سر مباحث مهم سیاسی و اقتصادی . به خدا اگر مردم را از انزوا بیرون بیاورید رشد می کنید
از سار کاشان
|
United States of America
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
40
از سخنان عالمانه و مهم شما بسیار لذت بردم.
نهادهای فراتر از قانون میدان عمل را بر دولت تنگ نموده اند. باید تفکیک قوای حقیقی در کشور داشته باشیم.
و نظامیان نظامی گری کنند.
مهدی بوشهری
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
39
8
روحانی با اشاره به این‌که ما یک سیستم اطلاعاتی جامع و کامل برای 80 میلیون جمعیت ایرانی نداریم،‌ افزود: گفته می‌شود به ایرانیان خارج از کشور یارانه ندهید اما عده‌ای از آنها مریض هستند و برای درمان از کشور خارج شده‌اند یا عده‌ای دیگر کارگر یا دانشجو هستند. همچنین گفته می‌شود مثلاً درآمد 3 میلیون را مشخص کرده و بر اساس آن به افراد یارانه تعلق بگیرد که این موضوع نیز در تهران، روستاها،‌ مرکز شهر یا خانواده‌هایی که معلول دارند، متفاوت است و نمی‌توان بر اساس آن عمل کرد.


خوبه که میدونید سیستم اطلاعاتی جامع و کامل برای 80 میلیون ندارید.

خب استارتش رو بزنید.

یعنی کمتر دولت قبل هستید که یک پروژه آی تی مثل تبادل اطلاعات جایگاه های سوخت را تا درون روستاها اجرا کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
دولت قبل هفتصد میلیارد دلار که آقای خاتمی براش گذاشت برای مردم فریبی هدر داد الان پول نمونده که خرابکاریهای دولت قبل رو درست کنه
ايراني
|
Russian Federation
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
53
آقاي روحاني شهامت داشته باش و اگر دواپسان براي هسته اي سنگ اندازي كردند رفراندم بگذار ، مردم ايران بايد نظر بدهند نه دلواپسان.اگر همه پرسي بگذاريد ما همه پشتوانه شما هستيم
هرنگ
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
4
38
جناب روحانی
حرفهای زیبا و قشنگ را همه می توانند بزنند اما به قول حضرت فردوسی:

«بزرگی سراسر به گفتار نیست /
دو صد گفته چون نیم کردار نیست»
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
45
چندسوال اساسی ازمردم پرسیده شودکافی است دیگه راه ومسیرمشخص میشود.چه خوب میشوددیگه همه بنام مردم وبرعلیه مردم نمیتوانندحرف بزنند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
33
آرمان ما به عقل و منافع ما وصل است نه به دشمن تراشی و بهانه تراشی های یک عده در جهت منافع شخصی خودشان !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
منافع ما خیلی باحال بود
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
21
6
سال 96 که پایان کار دولت یازدهم است به تورم 8 رقمی برسیم.
تورم 8 رقمی یعنی چی اون وقت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
تورم 8 درصدی منظورشه.
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
41
16
دو ساله ک فقط داره حرف میزنه این رییس جمهوره تدبیر و امید،ما ک دیگه کلا امیدی نداریم شما چطور؟
هرمزمیهندوست
|
United States of America
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
4
34
چناب اقای روحانی از اینکه پس از 36 سال اولین رئیس جمهوری هستید که میگوئید در مذاکرات باید بدنبال منافع بود و نه آرمان ها و ایدئولوژی ، بسیار خوشحالم زیرا شما در کشورداری رمز آن را در تحقق منافع ملی و مصالح عالیه ایران می دانید . ثانیا به رفراندوم هم بعنوان مراجعه به افکار عمومی بعنوان اجرای یک اصل قانون اساسی مطرح کردید .این نشان می دهد حداقل از لحاظ فکری ، از روسای جمهور گذشته متمایز هستید .صمیمانه خواستار عملی شدن دیدگاههایتان هستیم متاسفانه تابحال عمل جدی از شما در منزوی کردن افراطیون ندیده ایم .فقط زورتان به مطبوعات و سایت ها و فعالان مدنی رسیده است .امیدوارم همان کانون های فساد ( تجمع پول و اطلاعات و ... ) را از عرصه اقتصاد برانید .شما می دانید فراگیر شدن فساد اقتصادی ناشی از همین باندهای قدرتمند در اقتصاد هستند .
جناب آقای روحانی . اگر براستی بدنبال عدالت هستید لطفا پرداخت مستقیم یارانه را متوقف کنید .پرداخت مستقیم چندرغاز به شهروند ایرانی ، توهین بوده و صفت بد گداپروری است .شما که بدنبال افزایش تولید هستید ، خواهشمندم یارانه را به بخشهای مولد و زحمتکش بدهید تا سرمایه گذاری بیشتر در تولید انجام گیرد .قربانت گردم این به مصالح عالیه بوده و مثل کشورهای مترقی است .مخصوصا باید به بخش تولید و خصوصی توجه کنید که راه توسعه ایران نیز هست . قلبا برای تان صمیمانه در دفاع از منافع جمعی ایرانیان ( و پرهیز از آرمانگرائی های بی ثمر و هزینه افزا در مذاکرات هسته ای )و شکوفائی اقتصاد ورشکسته ایران موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اگر ببينيد چقدر مردم در شب پرداخت يارانه در پشت كارتخوانها صف ميكشند هيچوقت بدنبال قطع يارانه دنخواهيد رفت بلكه بدنبال حذف افراد پر درامي كه شناسائي آنها خيلي راحتر از آن است كه فكر كنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
فکر کردی اگه یارانه قطع بشه وضع بهتر میشه ؟؟!!!
پاویر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
9
تورم 8 رقمی؟؟؟
یا رقم 8!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
2
34
اقا چرا باید نکات مهم سخنرانی رئیس جمهور رو از شبکه‌های ماهواره‌ای یا سایت‌ها شنید. صدا و سیما جوری خبر رو منعکس کرد که با این صحبت‌ها کلی تفاوت داره. کلی زور زد تا یه کلمه‌ی انحصار ازش شنیدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
4
43
آفرین بر دکتر روحانی. این سخن شما:«برای مسائل مهم همه‌پرسی بگذاریم » یعنی دموکراسی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
20
21
حرف عالی
عمل خالی
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
53
8
آقای روحانی بفرمایند فرق آرمان و منافع چیست؟
آیا آمریکا منافعش در خلاف جهت آرمان هایش هست؟
سایت انتخاب تو بگو لااقل!
ما در انزوا هستیم؟رهبری چه می فرمایند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
البته که در انزوا هستیم اگه نبودیم که وضع کشور خراب نبود.والله مصر با جمعیت بیشتر وتولید نفت کمتر وضعش از ما بمراتب بهتره.
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
30
اقای روحانی یکی از شعارها وارمانهای انقلاب سال57 اجرای اقتصاد اسلامی بود ایا این است اقتصاد اسلامی ؟ ایا این اقتصاد را میتوان برای دیگر مردم کشورها تبلیغ کرد ؟ زمین در شهر من در نقطه ای از ان در سال 60متری هزار تومان بوده است اما امروز بالغ بر متری هفت میلیون تومان میباشد ایا همه اش تقصیر دشمن میباشد ؟ یا ندانم کاری مسیولان ؟یا افزایش بی رویه نقدینگی ؟تا دیر نشده است فکر عاجلی بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
10
2
آقای رئیس جمهور می گوید "خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم" این اظهار نظر رئیس جمهور محترم در حالی است که مراجعه به رفراندم در دو جای قانون اساسی آمده است که دو نوع متفاوت با یکدیگر است.

نوع اول، رفراندم تقنینی است که موضوع اصل 59 قانون اساسی است. این نوع از رفراندم اِعمال قوه مقننه است و از طریق مجلس صورت می‌پذیرد. با این توضیح که اصل 59 تصریح می‌کند در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی می توان اِعمال قوه مقننه را از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم انجام داد و همین اصل تاکید دارد درخواست مراجعه به آرای عمومی (رفراندم تقنینی) باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد. بنابراین بر خلاف آنچه رئیس جمهور محترم اعلام کرده‌اند، با این نوع از رفراندم نمی توان مجلس را دور زد.

اما نوع دیگر رفراندم یعنی رفراندم قانون اساسی در اصل 177 آمده و موضوع آن، فقط تجدید نظر یا بازنگری در قانون اساسی است. این رفراندوم است که منوط به فرمان رهبری است و اجرای آن از مجلس نمی گذرد. بنابراین باید گفت اگر منظور آقای رئیس جمهور، همانگونه که اعلام کرده اند، مسائل فرهنگی و اجتماعی و... است که راهکار آن باز هم از مجلس می گذرد. درباره نوع دوم نیز بعید است منظور آقای رئیس جمهور تغییر قانون اساسی باشد که موضوع اصل 177 است و به تصویب مجلس نیازی ندارد. اگرچه آن نیز مقدمات خاص خود را دارد و منوط به فرمان رهبری است.
hamid
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
1
16
این جمله را باید با طلا نوشت «همه پرسی»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
3
7
دکتر عاشقتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
3
10
روحانی دوست داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
2
10
روحاني حركت كن ملت پشت سرت هستن نمونش اين همه نظر خوب،
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
3
5
من یک قشر فقیر جامعه هستم وام دار هیچ کس هم نیستم تا کنون به هیچ کس تملق نگفته ام می خواهم یک حرف حساب بزنم و به ان رای دهید یارانه حق همه مردم است چه فقیر چه غنی چرا چون72 دوملیون نفر درخواست یارانه دارند ان دو ملیون انصرافی هم مر بوط به انهایی هست که اطلاعات غلط دادنند در سایت مثل ازدواجیها (دو) ثروتمندان مالیات بشتر می دهند شغل ایجاد می کنند چرخه اقتصاد کشور دست انهاستانها را تشویق کنید تا به دولت وملت کمک کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
18
4
عقب نشینی را نگاه!!!
روحانی قبل: سانتروفیوژ بچرخد، زندگی مردم هم بچرخد.
روحانی اکنون: آرمان ما به سانتروفیوژ وصل نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
0
15
آرمان ما وصله به سرهائي که گرسنه به زمين گذاشته ميشه، وصل به خانه هائي که پدران بيکار شرمنده زن و بچه اند، وصله به جيبهاي خالي که منتطر دريافت حقوق سه ماه يکبارن، پيشرفت خوبه ولي نه پيشرفت آلوده به سياست و دشمني با دنيا.
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
9
2
بازهم بگم٬بازهم بگم شروع شد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
1
10
نتخاب دوست داریم.همیشه ازمنتخب ملت دفاع کن.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
8
5
دو صسد گفته چون نیم کردار نیست . با تمام احترام به نظرات دیگران و همچنین سعه صدر سایت مردمی انتخاب اما حرف ملاک نیست عمل ملاک است .ایشان به تعداد زیادی از شعار هایش عمل نکرد .
نظرات بینندگان