arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۲۱۸
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

جلسات تفتیش علمی، عقیدتی، شخصی و خانوادگی فرهاد رهبر/«به اساتید می گفت، در تمام لحظات کلاس های شما را زیر نظر دارم»

فرهاد رهبر به دانشگاه شانیت نداد و دانشگاه تهران را به صورت یک دانشگاه محله ای در آورد و در نهایت سطح را از سطح دانشگاه علامه به ریاست آقای شریعی پایین تر آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دکتر تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران طی مصاحبه ای با پایگاه خبری «تیک» (Tik.ir)، از ناگفته های دوره مدیریتی فرهاد رهبر در دانشگاه تهران گفت.

وی در بخشی از این گفتگو اظهار داشت: رهبر به دانشگاه شانیت نداد و دانشگاه تهران را به صورت یک دانشگاه محله ای در آورد و در نهایت سطح را از سطح دانشگاه علامه به ریاست آقای شریعی پایین تر آورد.

دکتر تقی آزاد ارمکی در بخش دیگری بیان داشت: اساتید از لحاظ عقیدتی، علمی ، شخصی و خانوادگی مورد تفتیش فرهاد رهبر قرار می گرفتند. با این حال هیچگاه تنشی ایجاد نشد، چراکه اساتید معمولا سکوت می کردند تا کارشان پیش رود.



اهم اظهارت این استاد برجسته دانشگاه در گفتگو با پایگاه خبری «تیک» (Tik.ir) در زیر می آید:

{ارزیابی از دوره ی فرهاد رهبر در دانشگاه تهران} دکتر رهبر در ابتدا استار یار بود، احتمال این وجود داشت که سرانجام زمانی رئیس دانشگاه شود اما در فرایندی طولانی. برای مثال در ابتدا استاد تمام و سپس معاون دانشگاه و بعد رئیس دانشگاه. اما ایشان یکدفعه از استادیار دانشگاه تبدیل به رئیس دانشگاه شدند. این مسئله می توانست باعث بدفهمی هایی راجع به دانشگاه شود، چراکه ایشان ظرفیت های کافی برای استادی دانشگاه و مدیریت را نداشتند.

دانشگاه تهران را به عنوان نماد آموزش عالی کشور می شناسد و معمولا روسای دانشگاه از شخصیت های علمی – فرهنگی بوده اند، اینکه ایشان از استادیاری به ریاست دانشگاه برسند، منشا یک بدفهمی در مورد علم و دانشگاه شده است.

باوجود اینکه دکتر رهبر یک بچه مسلمان و انسان خوب و خوش طینتی بود، اما ایشان در شان دانشگاه نبود. آقای رهبر به دانشگاه شانیت نداد و دانشگاه تهران را به صورت یک دانشگاه محله ای در آورد و در نهایت سطح را از سطح دانشگاه علامه به ریاست آقای شریعی پایین تر آورد.

مدیریت آقای رهبر با مدیریت آقای شریعتی فرقی نمی کرد اما ایشان شان را پایین تر از دانشگاه علامه آورد که در حقیقت تازه تاسیس است. از چندین جهت می توان عملکرد آقای رهبر را مورد داوری قرار داد، اما مهمترین مسئله در این داوری این است که آیا محصولات علمی در دوره ی ایشان افزایش داشت یا کاهش؟ که باید بگویم کاهش داشت.  در واقع، ما با افت جدی در سطح بین المللی و داخلی مواجه شدیم که ناشی از کاهش ارائه مقالات و کاسته شدن از میزان مشارکت دانشگاه در سطح بین المللی و کارهای تحقیقاتی. یکی از ضربه های دیگری که در دوره آقای رهبر به دانشگاه تهران وارد شد، عدم ورود دانشجوی نمونه و ممتاز بود.

در این دوره، دانشجوهای ممتاز علاقمندی کمتری برای ورود به داشنگاه تهران نشان می دادند یا حتی به داشنگاه های دیگر یا خارج از کشور می رفتند. پییش از این، از امتیازات ویژه داشنگاه تهران این بود که به ترین دانشجوها در رشته های مختلف در دانشگاه حضور داشتند. طبیعتا دانشجوی خوب نیروی  تقویت کننده و منشا انرژی استاد است، اما اکنون دانشجویان بی انگیزه هستند.



از سوی دیگر، مسئله اصرار به بازنشست کردن اساتید توانمند وجود داشت که کاملا تعمدی صورت می گرفت و به خاطر رسیدن به سن بازنشستگی نبود.

خیلی از اساتید مجبور به بازنشستگی شدند، اساتید توانمند و با تجربه  ای که با خروج آنها از دانشگاه، فضای کار علمی و پژوهشی کم شد.

از طرفی، اساتید به دلیل نوع برخورد و مدیریت دانشگاه، از مشارکت در ارائه مشاوره به سطوح مختلف نظام دور شدند.

به طور عادی اساتید دانشگاه تهران در سطوح متفاوت به خیلی از مراکز و نهادها مشاوره می دادند و کمک می کردند، اما با این شرایط افراد کمتری اماکن کمک را داشتند. دلیلش هم این بود که باید از فیلتری عبور می کردند. در نهایت هم عده کمی می تواسنتند از آن عبور کنند و باقی اساتید هم نامحرم شناخته می شدند.

{وجود فضای غیرعلمی در دانشگاه} ایشان دانشگاه را سیاسی مدیریت می کردند تا علمی و فضای سیاسی غالب شده بود.

ایشان حتی در مسائل شخصی استانید دخالت می کردند، به طوری که اساتید را یک به یک دعوت می کردند و با آنها صحبت می کردند. آقای رهبر مسائل شخصی اساتید را پیگیری می کرد و باتوجه به مسائل شخصی آنها در موردشان قضاوت می کرد. این مسئله ای است که تمامی اساتید می گویند و نسبت به آن ناراضی بودند و حتی بارها به آقای رهبر تذکر داده شد این نوع برخورد در شان استاد داشنگاه نیست.

در حقیقت اساتید از لحاظ عقیدتی، علمی ، شخصی و خانوادگی مورد تفتیش ایشان قرار می گرفتند. با این حال هیچگاه تنشی ایجاد نشد، چراکه اساتید معمولا سکوت می کردند تا کارشان پیش رود. مثلا به استاد می گفت، با این پول چه کار می کنید یا با خانواده تان چکار می کنید و کجا می روید. این اقدامات و این فضا، استاد را می ترساند و به حاشیه می برد. آن چیزی که ما انتظار داریم و رئیس جمهورمحترم می خواهد، شجاعت است. اما این اقدامات، شجاعت را می گرفت و استاد را تحقیر می کرد.

آقای رهبر حتی در جزئی ترین و نازترین سطوح هم مداخله می کردند.  برای مثال طی انتخابات، دو نفر برای مدیر گروه انتخاب می شدند و دانشگاه در نهایت یک نفر را انتخاب می کرد. اما ایشان اصرار داشت فرد مورد نظر خودشان مدیر گروه شود و معمولا اجازه انتخابات را نمی داد. برای نمونه، گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران را مشاهده کنید، در این مدت اخیر همین سرنوشت را پیدا کرده است.

آقای رهبر می گفتند، کسی باید انتخاب شود که من می گویم. برای همین رئیس دانشکده علوم اجتماعی را مدیر گروه کردند  و ایشان هم امکان مدیریت دانشگاه را نداشت. در واقع، آقای رهبر در اموری مداخله می کرد که هرگز در شان ریاست دانشگاه نبود و وظیفه مدیر دانشکده و استاد بود.

{چرایی بوجود آمدن موجی از خوشحالی در دانشگاه پس از تغییر فرهاد رهبر} روسای پیشین دانشگاه تهران در عرض یک یا دو روز یا نهایتا یک هفته به اساتید وقت ملاقات می دادند اما آقای رهبر بعد از 5 تا 6 ماه وقت می داد یا اصلا وقت نمی داد، با این حال من این فرصت را داشتم.

من از سال 54 دانشجوی دانشگاه تهران بودم، در این 40 ساله شاهد چنین حادثه و عکس العملی نبودم. با این حال، وقتی آقای رئیس دانا رفت و آیت الله عمید زنجانی آمد گروه های سیاسی اعتراض کردند، همچنین وقتی آقای عمید زنجانی رفتند و آقای رهبر آمد، اعتراضاتی شد. اما برای اولین بار بود که این اتفاقات رخ می داد که معنی اجتماعی دارد.

خوشحالی دانشجویان داشنگاه تهران به خاطر آن بود که سرانجام از یک شرایط بسته و تحت کنترل خارج شدند. اساتید و دانشجویان از درب ورودی دانشگاه تا همه جا تحت کنترل بودند. حتی آقای رهبر خطاب به اساتید گفتند، من در تمام لحظات، اتاق کلاس های شما را زیر نظر دارم ، به من ایمیل می دهند و گزارش می کنند و کاملا در جریانم که شما چه کار می کنید.

رئیس دانشگاه شخصا بارها در جلسات عمومی این مسئله را گفته بود و بسیاری اعتراض کرده بودند. وقتی در دانشگاه، حتی تا داخل کلاس، افراد کنترل می شوند، فضای تنگی بوجود می آید و همه احساس خفگی می کنند. اما با رفتن ایشان همه نفس راحتی کشدند و نجات پیدا کردند. البته من نمی گویم، نظارت نباید وجود داشته باشد، من می گویم کشور قاعده و قانونی دارد. در واقع، چنین مسائلی باعث می شود به اساتید و دانشجویان سخت بگذرد. این مسئله ی عبرت آموزی است، آقای رهبر ببینند و کسی که می خواهد ریاست دانشگاه را برعهده بگیرد، ببیند و فکر کنند چکار کنند که موقع رفتنشان افراد احساس ناراحتی کنند.

{آینده ی ریاست دانشگاه و فضای حاکم بر آن} در مورد ریاست دانشگاه، هفت تا هشت کاندیدا وجود دارد اما به پیشنهاد وزیر محترم قرار است انتخابات برگزار شود. دکتر امید معاون وزارت علوم هستند، نه رئیس دانشگاه، ایشان آمده امد که شرایط انتخاب رئیس جدید دانشگاه را فراهم کنند.

امیدوارم که فضای خوبی در داشنگاه تهران حاکم شود. مدیریت بعدی باید مدیریتی باشد که اکثر استادان با آن موافق باشد. رئیسی نباشد که تازه به فکر استاد تمامی و چاپ مقالات باشد. مدیری نباشد که بخواهد تازه تبدیل به یک شخصیت شود و به تلویزیون برود و خودش را نشان دهد و بگوید من مهم هستم تا بلکه وزیر و وکیل شود. رئیس بعدی دانشگاه باید کسی باشد که از تظاهر و ریاست سیراب باشدو نیز نماد فرهنگ و اخلاق باشد.  اساتید زیادی در دانشگاه تهران وجود دارند که شایسته ی ریاست بر دانشگاه هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۴۵
غیر قابل انتشار: ۳۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
50
567
چرا همه تا یکی میره زبون باز میکنن.
یعنی یکی جرات نداشت این حرفها رو وقتی رئیس دانشگاه بود بزنه!!
پاسخ ها
سارا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
نه! چون اخراج می شد!
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
عزیزم.. شما یا دقدقه ی نان نداری ، یا کار دولتی نداری... متوجه منظور و مطلب که شدی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
می گویند خروشچف در جلسه حزب از استالین بد می گفت. ناگهان یکی از بین جمعیت گفت آن موقع کجا بودی؟ خروشچف گفت کی بود؟ پاسخی نیامد.چند بار پرسید جواب نیامد. گفت همان جایی که الان شما هستید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
فکر می کنم عواملی چون اخراج وتنبیه را فراموش کرده اید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
درد نان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
داداش من! ایشان هم مثل خیلی های دیگه زن و بچه داره و لابد نمی خواست خانواده اش را از نون خوردن بیندازه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
اونوقت نان زن و بچه اش را شما می دادی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
بحث جرأت نیست، موضوع مرگ و زندگیه یک استاده. زندگی خود و خانواده اش را با یک انگ تباه میکنند. به امید دمیدن نسیم دلچسب اعتدال در کلیه دانشگاه های کشور.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
30
407
ایشان تا جایی که تونستن دانشگاه رو زیر چکمه هاشان له کردند
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
واقعا متاسفم. کجای دنیا اینطور نیست آخه. کجای دنیا همه همونطور دموکراتند که اینجا باشند. تو این فرانسه به اصطلاح مهد آزادی پروفسور گارودی به دلیل یک بحث علمی چند سال تو زندان ماند حالا شما میگین یه استاد دانشگاه هر طور دلش خواست حرف بزنه؟ به قول یکی از دوستان دنیا دیده تو اروپا هیچ آزادی نیست بجز آزادی پارچه یعنی فقط آزادی چند سانت یا متر که دلت خواست تو لباست استفاده کنی و جز این آزادی نداری و اینکه چرا تو کشورهایی مثل ایران آزادی نیست شده چماق این غربیا برای نفوذ راحت تر تو دل ماها. چون هم شعار زیبا و دلپسندیه هم باهاش هر نوع مانوری علیه دولتهای مخالف خودشون میتونن استفاده کنن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
تو دولت قبل هم تا يكي و بركنار مي كردن كلي بد و بيراه بهش مي گفتن. باب دكتر رهبر آخرين مدير سازمان مديريت دوره آقاي خاتمي بوده. چرا آخه مملكت ما اينطوري شده
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
78
193
آقای استاد چرا الان ... از دکتر رهبر غیبت کنی تادیروز که قربون صدقش میرفتی واقعا بعنوان دانشجو متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
دوست عزیز من دانشجوی دانشگاه تهران بوده ام الان هم کارمند دانشگاه هستم شرایطی که تیم مدیریتی دکتر رهبر برای دانشگاه تهران ایجاد کرد باور نکردنیه ولی کسی نمینوانست اعتزاض کند چون اخراج میشد
mahan
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
دكتر رهبر شما انقدر شناخته شده هستند كه احتياج به غيبت ندارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
23
106
آفرین بر این تحلیل
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
17
145
صرف نظر از میزان درستی موضوع مطروحه وباقبول این نکته که اقای رهبر از خدمتگزاران نظام بوده وهست صرف گذاشتن معون وزارت اطلاعات کشور به ریاست بزرگترین دانشگاه متاسفانه یکی از بزرگترین ضلم وتوهینها به حیثیت نظام جمهوری اسلامی بود که توسط عوامل دولت نهم ودهم صورت پذیرفته است
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
وزارت اطلاعات چیه بابا وزارت علوم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
این استاد عزیز گفته باید کسی رو بذارن که تازه نخواد وکیل و وزیر بشه .. خوب آقای رهبر که پیش از ریاست معاون راهبردی رئیس جمهور بود پس دنبال این نیود که وزیر بشه چون میدونست نمی تونه .. درضمن این حرفا خیلی قابل تائید نیست چون فقط یکنفر این حرفو زده و بقیه اساتید شکایتی نداشتند..
ایرانی55
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
امیر جان همون معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات صحیح است!!
محسن
| UNITED STATES |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
امیر جان آقای رهبر معاون وزارت اطلاعات بودند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
نه خیر, وزارت علوم کجا بود؟ آقای رهبر معاون اقتصادی وزارت اطلاعات بوده اند که از آن خارج شده و چند سال بعد رییس دانشگاه تهران شدند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
24
324
من هیات علمی دانشگاه تهران هستم.
واقعا دکتر رهبر در حد رییس دانشگاه تهران نبود. مدیر گروهی هم برایشان زیاد بود.
رییس دانشکاه ملزوماتی دارد که ایشان نداشتند
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
قابل توجه آقای کوچک زاده!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
آقای هیئت علمی منظورتان همان الزامات است دیگر ؟!
دانشجوی دکترا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
16
230
هشت سال است که با دانشگاه تهران ارتباط دارم، چه زمان مرحوم عمید زنجانی که استاد ما بودند، چه ایشان.
اولین چیزی که از ریاست فرهاد رهبر به یاد دارم گذاشتن گیت و امنیتی کردن فضا بود. یک ماه نبود که آمده بودند دیدیم ورود و خروجمان به دانشگاه با گیت و کنترل همراه شد. دانشگاهی که پیش از آن مامن همه فرهنگیان بود.
من هم از رفتن ایشان خوشحالم. همیشه زمستان میره و روسیاهیش برای ذغال باقیه
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
موافقم. دانشگاه شده بود عین پادگان
مدیر سابق دانشگاه تهران
| CHINA |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
جالب است بدانید که 20 میلیارد ریال در زمانی که بودجه های پژوهشی و گرنت ها پرداخت نمی شد صرف ساخت گیت های بی خاصیت شد. گیت هایی که فقط برای کنترل بود
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
4
99
مشکل ایشون و امثال ایشون نیست. مشکل خفت پذیریه که دامن گیر شده و الا ایشون تلاش کرده رشد کنه ایرادی هم نیست . همه دوست دارن بنز سوار بشن . اونایی که اجازه میدن این افراد براحتی برن بالا و کار رو به اینجا برسونن هم مقصرند. هرکسی نون شانش رو میل میکنه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
8
136
خوشخال شدیم از خروج ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
ما هم همینطور
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
6
89
خب خداروشکر که رفت...
هحمدی نژادی بود
ناشناس
|
BELARUS
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
6
132
دوره ای که ایشان رئیس دانشگاه بودند، وزیر علوم که بود؟ رئیس دولت که بود؟ !!! پس انتخاب ایشان پر بیراه هم نبوده!
كتابي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
7
111
معاون اداري و مالي فعلي دانشگاه تهران فردي مثل فرهاد رهبر است كه ظرفيت هاي لازم را ندارد و با رانت خود را به اينجا رسانده است كه لازم است هرچه زودتر بركنار گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
بله کاملا موافقم.معاون اداری مالی فعلی دانشگاه تهران در دولت احمدی نژاد از معاونت دانشجویی دانشگاه شهرکرد یک شبه شد رییس دانشگاه کاشان.
خودش رو کرد عضو هیات علمی دانشگاه کاشان، بعد به خاطر خوش خدمتی و رانت و لابی و.... رفت معاون پارلمانی وزارت علوم شد.در حالی که دکتری کشاورزی از مسکو داشت.
توی وزارت هم ... یه کمیته ای تحت عنوان کمیته خیرین درست کرد که ... و با کمک معاون اداری مالی وقت وزارت علوم و معاون فرهنگی برای کانون دانشگاهیان و انتخابات مجلس حسابی از بودجه وزارت هزینه کردند.نتیجه اش هم شد اینکه تعداد زیادی از افراد لیست اونها توی مجلس رای اوردند.
وقتی معاون وزیر بود خودش رو عضو هیات علمی دانشگاه تهران کرد،بعد انتخابات مستقیم رفت معاون اداری مالی دانشگاه تهران شد...
این آقا داستانش مفصل و طولانیه....
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
معاون پارلمانی وزرات علوم شدن این آقا ربطی به مدرک تحصیلی نداره شازده تو مجلس انواع و اقسام کمیسیونها داریم از جمله کمیسیون کشاورزی و هر کسی که سابقه فعالیت سیاسی و حضور در مجلس رو داشته باشه فارغ از رشته تحصیلی میتونه این سمت رو داشته باشه
ميثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
5
73
بنده دانشجوي ترم آخر كارشناسي ارشد دانشگاه تهران هستم، متاسفانه در دوره مديريت فرهاد رهبر اساتيد بسيار خوب و شايسته اي عليرغم ميل خودشان بازنشسته شدند و اساتيد غير متخصص و كم كيفيتي در برخي از دانشكده ها جايگذين آنها شدند.
بنده بركناري ايشان را به دانشجويان واقعي دانشگاه تهران تبريك عرض مي كنم.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
جناب آقای میثم (دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد دانشگاه تهران) فکر کنم کلمه "جایگذین" از نظر املایی درست نباشد .!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
2
47
به واقع آقای رهبر دانشگاه را از دید امنیتی خودش یک پادگان می دانست و اساتید و دانشجویان را نظامیانی که صرفا باید فرمانبردار باشند و هیچگونه حق انتخابی ندارند حتی حق انتخاب مدیریت گروه های آموزشی را که قدمتی به قدمت دانشگاه داشت از گروه ها گرفتند . بحمدلله ایشان رفت کاش زودتر می رفت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
3
42
انگار رئیس و معاونان دانشگاه تربیت مدرس فراموش شده اند و آنان بدون هیچ دغدغه ای به ریاست خود مشغولند. به ویژه معاونت دانشجویی دکتر محمد رضا اصلاحچی که راه چند دهه ای مدیر ارشد شدن را به محض ورود به این دانشگاه در چند ماه طی کرد. ایشان تمامی امور پیمانکاری دانشگاه را به بستگان خود واگذار کرده و قوانین عجیبی برای اخذ مبالغ غیر قانونی در امور خوابگاه ها تصویب کرده ...
برسید به داد تربیت مدرس ما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
2
53
در برابر افرادي مثل بذرپاش كه با هيچي بالا رفتند و صاحب پستهاي بسيار بالا شدند و انواع و اقسام رانت ها را دريافت كردند فرهاد رهبر خيلي چيزي نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
با نظر این بزگورار موافق . واقعا همینطورب بوده که ایشون اشاره داشتند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
1
36
بنده هم به زعم خودم بسیار تبریک میگم رفتن ... فرهاد رهبر را از محیط علمی دانشگان تهران واقعا شایستگی چنین پستی رو نداشتن.امیدوارم که ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
13
24
امیدواریم که رئیس جدید این مشکلاتی که فرمودید (انتخاب سلیقه ای و جناحی و...) رو اجرایی نکنه.
چون هنوز زمان اصلاحات یادمون نرفته!
رهگذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
9
7
این دانشگاه حراست نداره ... ...به این بزرگی رو کی باور میکنه ...
قوتاز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
4
43
دوستان احمدی نژاد همه از نوع تیپ احمدی نژادی بودند وشباهت پزنتیکی به هم دارندباید سجده شکر بجا اورد که کشور ازز دست این تیپ ادما رهایی پیدا کرد.قدر دولت تدبیر و امید را دانست و از فرصت به وجود امده نهایت استفاده را کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
60
9
ايرادي ندارد. بناليد. حالا وقت ناليدن شماست. حالا وقت اين است كه كسي مثل فرهاد رهبر را خراب كنيد. يك روز كه رفتيد سراغ رئيس وقت دانشگاه علامه و گفتيد كه چه و چه و حالا رفتيد سراغ فرهاد رهبر
فارغ التحصیل دانشگاه تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
3
38
ایشان فقط به درد نگهداری یک پادگان می خورد و ابدا وجهه فرهنگی و علمی لازم برای ریاست بر دانشگاه تهران که دانشگاهی مادر است نداشت.بگذریم که در 16 آذرماهها چه می کرد و چه اشخاصی را تحت عنوان داشجو وارد اجتماعات دانشجویان می کرد .ما او را بخدا واگذار کردیم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
17
21
خوب جامعه شناسی خوندی!
بعد از عزل کسی راجع اش صحبت و تحلیل نکنید راست می گید زمان مدیریت ایشان انتقاد می کردید.
بعد توقع داریم به لحاظ اجتماعی پیشرفت کنیم. ...
هيات علمی دانشگاه تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
64
14
بنده حدود ده سال است که عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و دست کم سه دوره ریاست در این دانشگاه را تجربه کرده ام. خدا را گواه می گیرم که نمی خواهم از دکتر رهبر دفاع کنم، اما با توجه به شناختی که از ایشان دارم، و در عین حالی که در برخی موارد منتقد عملکردهای ایشان بوده ام؛ این بی انصافی ها را در مورد ایشان قبول ندارم. بالاخره همه ما روزی این دار دنیا را به سمت منزل ابدی خویش ترک خواهیم کرد، پس جایز نیست حالا که به هر دلیل ریاست دانشگاه عزل شده (یا دوره مسئولیت ایشان به سر آمده است) هر رطب و یابسی را به هم ببافیم و هر برچسبی را که دلمان می خواهد به ایشان بچسبانیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
2
21
سلام چرا وقتی حرف از دانشگاه میشه فقط دانشگاه تهران براشون مهم است در صورتی همه دانشگاهها بسته به دانشجو و امکاناتشان وضعیت بهتری از نظر علمی و اموزشی دارند چرا وزیر علوم به فکر دانشگاههای دیگر شهرهای غیر از تهران نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
همه دانشگاه های ما فرهاد رهبر دارن درجه اش فرق میکنه!
صادق فولادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
1
28
یکی مثل همین دکتر رهبر در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان داره ریاست می کنه خدا کنه زودتر عوض بشود واقعا با رانت همه کاری میکنه اقایون مسئولین وزارت علوم فکری به حال ما دانشجویان این دانشگاه بکنید
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
3
26
دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار هم در این موارد شبیه دانشگاه تهران در زمان ریاست دکتر رهبر است.
نباتلخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
0
7
قطعا این اظهار نظرها هیچ کدوم سیاسی نیست و همه از سر دلسوزی و درد و علم هستش
رضا
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
11
این چیزایی که نوشته شده برای رئیس دانشگاه شریف آقای روستا آزاد هم هست. او هم کم استادان و دانشجوها رو اذیت نکرده و اساتید رو با زور بازنشسته یا اخراج و تفتیش عقاید و باز کردن ایمیل اساتید توسط عواملش. چرا ایشونو برکنار نمی کنند آقای فرجی دانا؟ تا دیروز رفیق زاکانی و جلیلی و مشائی و شریعتی و کامران دانشجو اینا بود، حالا رنگ عوض کرده و رفیق ظریف و فرجی دانا و بقیه شده! عجب روزگاری است و تو روز روشن چطوری روشون میشه این آقایون؟
عضو هیات علمی دانشگاه تهران
|
CHINA
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
10
فرهاد رهبر کسی است که اعتقاد داشت مدیریت غیررسمی رمز اداره کردن دانشگاه تهران است. برای همین در فضاهای مختلف اییمیل خود را در پشت تریبون اعلام می کرد تا شبکه خبری خودش را سامان دهد. شبکه ای که مبتنی بر دخالت در امور خصوصی افراد بود. فرهاد رهبر به همراه عبدالزضا سیف(معاون سابق فرهنگی) و بوذری نژاد(مدیر نیروی انسانی) ... اقدامات را برای امنیتی کردن فضا، پرونده سازی برای اساتید قدیمی و جذب ناتوان ترین ها به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تهران انجام دادند. دست وزیر علوم درد نکند که این فرد را از مدیریت دانشگاه برکنار کرد. امید داریم که با دست توانای دکتر امید، شبکه ... رهبر متلاشی شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
7
از درد و دل آن بزرگوار در مورد دانشگاه تربیت مدرس آن هم معاونت دانشجویی دکتر اصلاحچی واقعاً چه درست اشاره نمودند. ایشان یک شبه از جانب همین دکتر رهبر به سازمان مدیریت ورود پیدا کردند سپس هم با رفتن رهبر یک شبه به دانشگاه تربیت مدرس آمدند و یک شبه هم معاون و عضو هیأت علمی شدند. امیدوارم مهندسی مجدد در تمام دانشگاهها انجام شود
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
4
سلام.
اولا در متن همه جا به جاي دانشگاه، داشنگاه نوشته شده. ثانيا فكر مي كنم منظور از دكتر رييس دانا به عنوان رييس دانشگاه تهران قبل مرحوم عيد زنجاني دكتر فرجي دانا باشد. لطفاً اصلاح بفرماييد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
4
این ازهمان تیپ کارهایی بوده که "وزیر علوم سابق" میخواست انجام بده و رؤسایی همچون رهبر در صدد اجرای آن بودند: "گل گرفتن در دانشگاهها"
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
0
كمي هم انصاف داشته باشيد. شريعتي و رهبر؟؟؟!!!
حمید
|
UNITED STATES
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
11
دانشگاه تهران را خدا آزاد کرد.
فردا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
4
علوم تحقیقات خوزستان زمستانی است مثل قطب شمال
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
7
دانشگاه تهران خدا رحمتش کنه

فقط ساختمان داره همین
حسیبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
5
انشاءالله مدیران جدید این خصوصیتهای بد را نخواهند داشت بعد از چهار سال وقتی مدیر جدید منصوب میشود پشت سر این مدیر این مصاحبه ها خواهد بود بی چاره مردم و.......
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
8
همه چیمون سیاسیههههههههه
حالم به هم خورد از این زندگی
دانشگاه اصفهان هم همینطوریه
رئیس دانشگاه رو باید دانشجویان و اساتید انتخاب کنن نه رئیس جمهور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
12
همین سکوت اساتید در زمان حکومت رهبر بر دانشگاه بود که دانشگاه به این روز افتاد
صدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
16
ايشان وظيفه داشتند كه در چهار سال ماجرايي ، دانشگاه تهران را آرام و ساكت نگه دارند تا ديگران بدون دغدغه كارشان را انجام دهند و من فكر مي كنم در مأموريت محوله بسيار موفق بودند و السلام .
نظرات بینندگان