پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش باشگاه خبرنگاران،جنگ سوپر اسپرتها تازه به جاهای جالب آن نزدیک می شود. پورشه برای به خاک و خون کشیدن لافراری و مک لارن پی وان، کمر همت بسته و تیغ خود را تیز کرده است.
Porsche 918 Spyder prototype
پورشه
918 اسپایدر به گفته جیمز ایستوود، مدیر تولید پورشه، ترکیبی از پیشرانه
هایبریدی 887 اسب بخاری و انتقال نیروی الکتریکی به هر چهار چرخ است به
گونه ای که آن را قادر می سازد با رقبایی با توان بیش از 900 اسب بخار
رقابت کند.
2014 Porsche 918 Spyder
50 اسب
بخار نیروی بیشتر و 100 کیلوگرم وزن کمتر، باعث شده تا 918 اسپایدر در پیست
نیوبرگ رینگ، زمان 7 دقیقه و 14 ثانیه را ثبت کند که بسیار سریعتر از
کاررا Gt و 911 توربو S می باشد.
2014 Porsche 918 Spyder
پیشرانه
V8 با حجم 4.6 لیتر قادر است 608 اسب بخار نیرو و 530 نیوتن متر گشتاور
تولید کند. در کنار آن دو موتور الکتریکی هم با توان 156 اسب بخار (محور
عقب) و 129 اسب بخار (روی محور جلو) و در مجموع 887 اسب بخار قدرت و 800
نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می گذارند.
2014 Porsche 918 Spyder
با پورشه
918 اسپایدر می توان شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه ای و حداکثر سرعت 340
کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. باله ها و اسپویلرهای فیبر کربنی وظیفه
دارند تا در سرعتهای بالا از پرواز این ماشین جلوگیری کرده و آن را به جاده
بچسبانند.
شاسی 318 به صورت یک تکه و از فیبر کربن ساخته شده و با وجود
صرفه جویی در وزن قسمتهای مختلف خودرو با استفاده از ترکیبات پلیمری، هنوز
وزن 1685 کیلوگرمی آن نسبت به رقبای 1300 کیلویی، آزار دهنده است. بیشتر
این وزن اضافه از 312 سلول باتری های لیتیوم یون ناشی می شود.با این وجود
می توان مصرف سوخت شگفت انگیز 3.3 لیتری در هر صد کیلومتر آن را به همراه
میزان دی اکسید کربن تولیدی تنها 79 گرم از برتری های آن دانست که پیش از
این در هیچ سوپر اسپرتی انتظار نمی رفت.
2014 Porsche 918 Spyder
در هنگام
شروع می توانید یکی از حالتهای حرکت با پیشرانه الکتریکی، هایبریدی،
هایبریدی اسپرت، هایبریدی مسابقه ای و هات لپ را انتخاب نمایید. پیش فرض
البته همان حالت تمام الکتریکی است که می توان به تنهایی 29 کیلومتر دوام
بیاورد. در این حالت شتاب صفر تا صد 7 ثانیه است. برای شارژ کامل باتری ها
از طریق برق خانگی نیاز به 7 ساعت صبر می باشد. با این حال با استفاده از
حالتهای پویاتر، می توان نتایج بسیار بهتری را دریافت کرد.
Porsche 918 Spyder interior
انتقال
قدرت از طریق گیربکس هفت سرعته مجهز به سیستم PDK و کلاچ دوبل به محور عقب
صورت می گیرد. همانند 911 جدید از یک سیستم فرمان دهی به هر چهار چرخ نیز
استفاده شده که در سرعتهای پایین، چرخهای عقب را در خلاف جهت چرخهای جلو
هدایت می کند که باعث مانور بهتر مخصوصاً برای پارک و دور زدن می شود. در
سرعتهای بالا چرخهای عقب در جهت چرخهای جلو زاویه می گیرند تا به نحو موثری
ثبات خودرو بهبود یافته و همانند خودروهای با طول کمتر رفتار نماید. ترمز
های این ماشین هم از جنس کربن و سرامیک می باشند که 16 اینچ قطر
دارند!پورشه 918 اسپایدر در تعداد محدودی و از اوایل ماه سپتامبر تولید
خواهد شد و قیمت آن نیز 845 هزار دلار خواهد بود.