صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
رئیس جمهور در حکمی با عنایت به مراتب شایستگی، تجارب ارزشمند و سوابق اجرایی، علی عبدالعلی‌زاده را به سمت نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور منصوب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور در حکمی با عنایت به مراتب شایستگی، تجارب ارزشمند و سوابق اجرایی، علی عبدالعلی‌زاده را به سمت نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،  مسعود پزشکیان در حکم انتصاب آقای علی عبدالعلی‌زاده به سمت «نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور» آورده، امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برنامه هفتم پیشرفت با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم مجدّانه بکوشید.

متن حکم رئیس جمهور و تفصیل مأموریت‌ها و انتظارات از دکتر عبدالعلی‌زاده به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای علی عبدالعلی‌زاده

در اجرای ابلاغیه مورخ ۱۶ آبان ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و برنامه جامع تحقق آن سیاست‌ها مصوب ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت محترم وزیران، با عنایت به مراتب شایستگی، تجارب ارزشمند و سوابق اجرایی جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت «نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برنامه هفتم پیشرفت با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم مجدّانه بکوشید.

تفصیل مأموریت‌ها و انتظارات از جناب‌عالی به پیوست این حکم ابلاغ می‌شود.

توفیقات روزافزون آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.

بسمه‌تعالی

۱- تلاش‌ در راستای عملیاتی‌سازی بندهای نه‌گانه سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۲- اجرای برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور مصوب ۱۴۰۳.۲.۱۲ هیئت محترم وزیران و یا اصلاح موارد مورد نیاز در راستای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور.

۳- تشکیل کارگروه تخصصی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، مدیریت دبیرخانه‌ای این نهاد و نیز ارزیابی مداوم عملکرد واحدهای تخصصی و دستگاه‌های اجرایی با هدف شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آنها.

۴- پیشنهاد قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و مصوبات لازم به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و پیگیری آن‌ها تا اتمام مراحل قانونی تصویب.

۵- شناسایی فرصت‌های توسعه دریامحور در سطح جهان، منطقه و به‌ویژه کشورهای همسایه و برنامه‌ریزی اجرایی برای بهره‌برداری از آنها.

۶- گزارش‌های دوره‌ای به ریاست محترم جمهور درباره پیشرفت برنامه‌ها، وجود چالش‌ها و موانع و پیشنهاد راهکارهایی برای بهبود امور.

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران