صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۳۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
رابعه امامی رضوی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان با تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت بخشی به دختران در مدارس افزود: روند تدریجی سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه‌افکنی حجاب، شبکه‌سازی بی‌حجابی، عادی‌سازی بی‌حجابی و هویت‌زدایی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان با تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت بخشی به دختران در مدارس افزود: روند تدریجی سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه‌افکنی حجاب، شبکه‌سازی بی‌حجابی، عادی‌سازی بی‌حجابی و هویت‌زدایی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رابعه امامی رضوی در سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با اشاره به این‌که برای تحقق سه شعار معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی نیازمند حکمرانی تمدنی هستیم، افزود: از اقتضائات حکمرانی تمدنی کارآمدی، مردمی‌سازی حکمرانی و جذب سرمایه اجتماعی است و برای آموزش و پرورش تحولی بایدکار علمی کرد و با الگوبرداری به استانداردها و نظام معیار دست یافت. 

وی با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش تحولی نیازمند تغییر و بازمهندسی است، افزود: لازمه این تغییر سناریونویسی با رویکرد آینده‌پژوهی است. آموزش و پرورش در منظر آینده‌پژوهی به معنی یادگیری برای آینده است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در ادامه خاطر نشان کرد: رویکرد امور زنان در این خصوص نگاه به عملکرد دشمن در ترویج سبک زندگی غربی است. روند تدریجی سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه‌افکنی حجاب، شبکه‌سازی بی‌حجابی، عادی‌سازی بی‌حجابی و هویت‌زدایی است. در برابر این تفکر و اباهه‌گری غربی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هویت بخشی به دختران و زنان است. در این رابطه دو جلد کتاب هویت دخترانه و سبک زندگی دخترانه در امور زنان تدوین شده است. 

امامی رضوی بیان کرد: مدرسه اثربخش مدرسه‌ای سرشار از نشاط و انگیزه و ایمان است. مدرسه‌ای که دانش آموزان را مشتاق رشد و بالندگی و یادگیری می‌کند. مدارس دخترانه در شرایط کنونی از حساسیت بیشتری برخور دارند. تامین امنیت مدارس دخترانه با همکاری اولیا و هرگونه تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس بسیار ضروری است. 

وی در پایان گفت: آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی، حرکت در مسیر خودسازی و کمال انسانی، رصد مستمر شرایط جامعه از منظر فرهنگی و سیاسی و قدرت تحلیل و تبیین را چهار ویژگی معلم تمدن ساز است.