صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۶۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
یک مقام وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسرائیلی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقامات این رژیم خواستار ارائه جایگزین‌های آن‌ها برای توافق هسته‌ای شده که باعث محدود شدن غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریه اینترنتی اکسیوس گزارش داده است که وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر به اسرائیل از نخست وزیر آن، که مخالف احیای توافق هسته ای (برجام) است، پرسیده چه راه حل جایگزین دیگری به جای آن برای مهار غنی سازی اورانیوم توسط این کشور پیشنهاد می کند.

به گزارش «انتخاب»، آکسیوس روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسرائیلی نوشت که مساله ایران در کانون مذاکرات آنتونی بلینکن و نفتالی بنت در روز یکشنبه قرار داشت.

به نوشته اکسیوس بنت در پاسخ آنتونی بلینکن به او گفته که اگر ایران بداند با تحریم های شدیدی مشابه آنچه بر روسیه تحمیل شده روبرو خواهد شد، از غنی سازی با خلوص ۹۰ درصدی که کاربرد نظامی دارد منصرف خواهد شد.

براساس این گزارش بنت همچنین گفت که توافق هسته ای فقط وصله ای است که برای چند سال مشکل را برطرف می کند و همزمان میلیاردها دلار در اختیار ایران می گذارد که می تواند از آن برای دنبال کردن به گفته او "فعالیت های شرورانه" در منطقه استفاده کند.

بنت ظاهرا گفته این کشورهای منطقه هستند که باید با تبعات توافق قدرت ها و ایران کنار بیایند.