صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۴۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ۹ هزار کانتینر کالا‌های متروکه در بندر شهید رجایی وجود دارد که متأسفانه شاهد آن هستیم زنجیزه تولید ثروت، درآمد و معیشت مردم بیش از آنچه از خارج در تحریم باشد گرفتار تحریم داخلی و ناهماهنگی‌های میان سازمانی و سیستمی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ۹ هزار کانتینر کالا‌های متروکه در بندر شهید رجایی وجود دارد که متأسفانه شاهد آن هستیم زنجیزه تولید ثروت، درآمد و معیشت مردم بیش از آنچه از خارج در تحریم باشد گرفتار تحریم داخلی و ناهماهنگی‌های میان سازمانی و سیستمی است.

محسن رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر شهید رجایی مهم‌ترین بندر کشورمان است که ۸۱ درصد کل کالا‌های کانتینری از این بندر وارد و صادر می‌شود و ۵۰ درصد کالا‌های غیرنفتی از این بندر واردات و صادرات می‌شود.

وی به برنامه‌ریزی برای توسعه این بندر اشاره و گفت: چیزی حدود ۹ هزار کانتینر با حجم ۱۰۰ هزار تن کالا یعنی به ازای هر خانوار ایرانی ۵ کیلو کالا در این اموال تملیکی بندر شهید رجایی بلاتکلیف است و از این مسائل در کشورمان فراوان وجود دارد که زنجیره تولید ثروت یا تولید درآمد و زنجیره معیشت مردم بیش از آنچه که از خارج در محاصره باشد، در داخل تحت تحریم داخلی و اقتصادی است.


معاون اقتصادی رییس جمهور عنوان کرد: روابطی که بین ادارات وجود دارد سبب شده که کالایی که می‌آید بجای حمل یکسره و رسیدن به دست مردم برای مصرف، هفته‌ها و روز‌ها و ماه‌ها اینجا می‌ماند و این‌ها ربط به اقتصاد داخل و مدیریت اقتصادی داخلی دارد و ما باید این مشکلات و گره‌ها را به دست جوانان متخصص خوب، بگشاییم و زندگی مردم را بهتر کنیم.

رضایی افزود: ما در این زنجیزه تولید ثروت که سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت است، مشکل داریم و ما دنبال زدودن گره‌ها از این زنجیره هستیم که درآمد، رفاه و آسایش مردم بهبود یابد.

وی تأکید کرد: زدودن این موانع و سد‌های داخلی از تهران امکان‌پذیر نیست و باید در میدان کار وارد شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان داشت: سیاست ما بر تقویت حمل یکسره است و بسیاری از معطل‌های بندری از کانتینر تا کشتی هزینه‌زا است و گاهی هر روز توقف کالا در بنادر تا ۱ درصد بر نرخ کالا اثر دارد و هزینه انبارداری و دموراژ بر قیمت کالایی که بدست مردم می‌رسد اثر می‌گذارد و ما باید این شرایط را مدیریت کنیم تا هم دموراژ ندهیم و هم نرخ تمام شده کالا را برای مردم کاهش دهیم.

به گزارش فارس، محسن رضایی در ادامه سفر به هرمزگان از دقایقی قبل در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت حاضر شده است.