صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۰۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
سوئد قصد دارد بزرگ راه های خود را به فناوری و قابلیت "شارژ در جای" خودروهای الکترونیک مجهز کند.روشی که برای نخستین بار در جهان اجرا می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سوئد قصد دارد بزرگ راه های خود را به فناوری و قابلیت "شارژ در جای" خودروهای الکترونیک مجهز کند.روشی که برای نخستین بار در جهان اجرا می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز،  سوئد ریل های الکتریکی را در امتداد بزرگراه های خود به قدرت EVS متصل می کند.

یک راه  مرسوم برای نگه داشتن وسایل الکتریکی (EVs)  در جاده ها این است که تسهیلات مشابه ایستگاه های گازوئیل را در جاده ها بسازید تا بتوانید باتری اتوموبیلتان را دوباره  شارژ کنید. اما شما برای ساخت چنین تاسیساتی نیاز به زمین، هزینه و البته زمان زیادی دارید. 

راه دیگر این است که جاده را به برق بزنید! با این روش نیاز به توقف وجود نخواهد داشت و زمین را برای دیگر مقاصد نیز می توان مورد استفاده قرار داد. در ضمن چنین سیستمی راننده  را از  "اضطراب محدوده  شارژ " فارغ می کند.

به نظر می رسد سوئد گزینه دوم را آزمایش می کند. بر این اساس نخستین  جاده الکتریکی جهان را افتتاح خواهد کرد. جاده ای که می تواند مثل یک راه آهن قدرتمند،باتری اتوموبیل های شارژی را همواره آماده نگه دارد.

به نظر می رسد همه تلاش های سوئد بخشی از برنامه ملی این کشور  برای دور زدن سوخت های فسیلی در 12 سال آینده است. 

راه آهن اولیه این طرح  فاصله 2 کیلومتری (1.2 مایل) از فرودگاه بین المللی استکهلم تا شهر را پوشش خواهد داد. به طور قابل توجهی،این سیستم حتی می تواند پیگیری کند که انرژی مورد استفاده هر فرد  از EV چگونه است و بر همین اساس از مالک خودرو هزینه دریافت کند.

این سیستم اجازه می دهد تا باتری ها به طور مداوم بالا بماند و البته هزینه شارژ باتری را برای افراد پر مصرف کاهش می دهد.هزینه های کنونی ساخت این راه آهن هوشمند  1 میلیون یورو (1.23 میلیون دلار) در هر کیلومتر ارزیابی شده است.

مدیر این پروژه می گوید به آینده طرح بسیار امیدوار است .چرا که فاصله بین دو بزرگراه هرگز بیش از 45 کیلومتر (28 مایل) نیست و اتومبیل های الکتریکی می توانند از این فاصله بدون نیاز به شارژ مجدد عبور کنند. 

شرکت آلمانی زیمنس مجری این طرح است. سخنگوی این شرکت می گوید "طرح بزرگراه الکترونیکی " تا 2 برابر کارایی بالاتر  نسبت به موتورهای احتراق داخلی دارد و به همین ترتیب باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا می شود.

این شرکت در حال آزمایش  این سیستم در سوئد و  سپس ایالات متحده است، آزمایشات بعدی برای بزرگراه های آلمان در سال 2019 برنامه ریزی شده است.