پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون رگولاتوری دیروز از ثبت ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت مربوط به ارسال پیامکهای تبلیغاتی خبر داد که این نهاد با بررسی این شکایات، حدود ۳ هزار خط ارسال کننده این پیامکها را مسدود نموده است.
به گزارش انتخاب، چندی پیش امکان شکایت از شمارههای شخصی، تلفن ثابت و سرشمارههای تبلیغاتی فراهم شد و کاربران توانستند با ارسال اینگونه شمارهها به سامانه ۱۹۵ آنها را گزارش کنند. حال «مجید حقی»، معاون رگولاتوری آماری از این قابلیت ویژه اضافه شده به سامانه شکایات ارائه داده که به شرح زیر است:
«با توسعه امکانات سامانه پیامکی ۱۹۵ و فراهم شدن قابلیتهای جدید، تاکنون ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت ثبت شده است. از این تعداد شکایت، ۹۵ هزار و ۵۷۹ شکایت با قالب درست ارسال شده که ۹۰ هزار شکایت به خطوط تلفن همراه شخصی، یک هزار و ۶۷۶ شکایت به خطوط تلفن ثابت و ۳ هزار و ۴۴۵ شکایت به سرشمارههای تبلیغاتی مربوط میشود.»
به گفته وی، پس از بررسی این شکایتها که از سوی ۳۶ هزار و ۶۴۸ شاکی اعلام شده بود، دو هزار و ۹۷۸ خطی که پیامک انبوه مزاحم از آنها ارسال میشد، مسدود گشته است.
گفتنیست قالب درست ارسال شکایت از شمارههای ارسال کننده پیامکها تبلیغاتی بدین شکل است که مشترکان بایستی شماره ارسالکننده پیامک را برای شمارههای تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و *******۰۲۶ و برای سرشمارههای تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰، ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شمارههای تلفن همراه شخصی به شکل *********۰۹ و بدون فاصله برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.