صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۵۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
با شغل پرجنب و جوش و سودمند اين روزها آشنا شويد؛
اين روزها شاهد انتشار اسامي مختلف در حوزه كانديداهاي شهرداري يا وزارتخانه ها هستيم؛ اسامي كه بعضاً حقيقي و مطرح هستند و بسياري كه در اين ميان، نه اندازه كانديداتوري اين پست ها هستند و نه حتي خود باور مي كنند كه به چنان صندلي هايي تكيه زنند! اين گزينه ها "فيك" هستند و خود نيز نسبت به ساختگي بودن اين گمانه، باور دارند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اين روزها شاهد انتشار اسامي مختلف در حوزه كانديداهاي شهرداري يا وزارتخانه ها هستيم؛ اسامي كه بعضاً حقيقي و مطرح هستند و بسياري كه در اين ميان، نه اندازه كانديداتوري اين پست ها هستند و نه حتي خود باور مي كنند كه به چنان صندلي هايي تكيه زنند! اين گزينه ها "فيك" هستند و خود نيز نسبت به ساختگي بودن اين گمانه، باور دارند!

به گزارش خبرنكار «انتخاب»؛ اين افراد طي هفته هاي اخير، به طرق مختلف در حال مطرح كردن خود در رسانه ها هستند. برخي مستقيماً خود را مطرح مي كنند و برخي ديگر، با واسطه دست به دامن رسانه ها شده اند!

اما اين رفتار چه سود و عايدي براي اين كانديداهاي قلابي دارد؟! 

بررسي هاي خبرنگار «انتخاب» نشان مي دهد، كاسبي پست و تشكيل اتاق فكر و ستادهاي مختلف، در اين زمينه وسعت گرفته و به چهره هاي رده چندمي رسيده كه همه تلاش خود را براي شكار يك پست دلچسب به كار بسته اند. 

اين جماعت، اما از انتخاب خود بعنوان شهردار يا وزير، اطميناني بيش از خوانندگاني دارند كه بي اطلاع از همه چيز، خبر سفارشي مذكور را مي خوانند! آنان مي دانند قرار نيست نه وزير شوند و نه شهردار؛ اما معتقدند از اين رهگذر ، مي توان پست هايي ذيل شهرداري يا وزارتخانه را تصاحب كرد!

براساس اين مدل به روز شده ي "كاسبي پست"، پس از طرح نام اين افراد بعنوان گزينه شهرداري يا وزارتخانه، دو مدل قابل پيش بينيست. مدل اول چنين است كه پس از طرح نام در رسانه ها، فرد مذكور طي تماس با گزينه ي اصلي و حقيقي، كناره گيري خود به نفع وي را اعلام مي كند تا بخاطر اين فداكاري و حقي كه بر ضمه اش مي گذارد، مستحق دريافت يك پست نان و آب دار شناخته شود!

براساس مدل دوم، برخي تنها توان طرح نام خود را در رسانه ها دارند و حتي امكان ارسال پيام فداكارانه خود "به گزينه اصلي" را ندارند؛ همين طرح نام در رسانه ها، اما كفايت مي كند؛ او اين "گمانه سازي رسانه اي" را بعنوان رزومه ي پروپيمان خود، به اين سو و آنسو مي برد تا بالاخره بتواند براي خود پستي نان و آب دار فراهم كند؛ شهردار نشد، معاون شهردار، نشد؛ يك اداره كل با بودجه قابل توجه نيز كفايت مي كند! نشد، تغيير لاين مي دهيم از  تهران به كلانشهر ديگر، يا از اين وزارتخانه به وزارتخانه اي ديگر ميروند! بالاخره  يكي اين وسط، فريب اين آب و تاب رسانه اي را مي خورد، تا گزينه ي فيك، قالب شود!

حالا خوب است بار ديگر، اخبار بعضاً سفارشي برخي رسانه ها در "گمانه زني كانديداهاي شهرداري تهران، كلانشهرها يا وزارتخانه ها" را مرور كنيد؛ كانديداهايي حقيقي، پرتوان و باسابقه را از ديگر گزينه ها تميز كنيد تا به كانديداهايي بعضاً فيكي برسيد كه با استفاده از يكي از دو مدل فوق الذكر (يا شايد مدل هاي به روز شده ي جديد)،  به "كاسبي پست" مشغولند! اين مجموعه رفتار حيرت انگيز، اما اين روزها به يكي از مشاغل پرجنب و جوش و اتفاقاً خوش سرانجام بدل شده است!