صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۰۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران گفت:طبق بررسی های میدانی انجام شده 80 درصد افراد فعال در حوزه شبکه های اجتماعی، بانکداری در این حوزه را به شرط این که نرم افزار آن داخلی و سرورهای آن در ایران باشد ، مطلوب دانسته اند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران تاکید کرد: فناوری و تکنولوژی در دنیا به سرعت در حال پیشرفت و توسعه بوده و بانکداری بر بستر شبکه های اجتماعی،مدل بلامنازع بانکداری آینده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران ،مسعود خاتونی گفت: تکنولوژی بانک ها را به شدت متاثر ساخته و بانک های سنتی امروز برای بقا در فضای کسب و کار آتی باید با توجه به معیارهایی نظیر اندازه بانک، میزان اعتبار نزد مشتری، قدرت مالی، راهبرد سازمانی و زمینه فرهنگی که در آن ارائه خدمت می ‏کنند، مدل یا مدل های مناسب کسب وکار آتی خود را انتخاب کنند.

وی افزود: آینده بانکداری، بانکداری هوشمند مبتنی بر ارائه خدمت از طریق کانال های ارائه خدمات همبسته و یا بانکداری در بازار یا خدمات متمرکز شده در قالب زیست بوم دیجیتالی و یا بانکداری در شبکه‏ های اجتماعی و یا مدل ترکیبی از حالت های مذکور هر چه باشد، هدف رفع بازه نامحدودی از نیاز مشتری در زمان و مکان وقوع و با کیفیت عالی خواهد بود.

 به گفته خاتونی ،جدا از اینکه بانک ها چه مدل کسب و کاری را برای آینده خود انتخاب کنند، تمرکز و رقابت در بانکداری آینده فراتر از خدمات مالی پایه بوده و محدوده وسیعی از خدمات مالی ارزش افزوده و غیرمالی را با توجه به نیاز گروه‏ های مختلف مشتری دربر خواهد گرفت. لذا الزام بانک ها به تشخیص رفتار مشتری، گروه بندی مشتریان و شناسایی نیازهای واقعی هر گروه بیش از بیش خواهد بود و این امربا تعامل نامحدود و حضور پیوسته در کنار مشتری در شبکه های اجتماعی به وقوع خواهد پیوست.

 وی تصریح کرد: بعد از پایداری و دسترسی پذیری خدمات که شبکه های اجتماعی بخش قابل توجهی از آن را تامین می ‏کنند، امنیت مهمترین رکن تعامل بانک در این شبکه ها خواهد بود. از این‏ رو اعتماد به بستر امن شبکه‏ های اجتماعی باید همسنگ اعتماد به خود بانک باشد.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران گفت:طبق بررسی های میدانی انجام شده 80 درصد افراد فعال در حوزه شبکه های اجتماعی، بانکداری در این حوزه را به شرط این که نرم افزار آن داخلی و سرورهای آن در ایران باشد ، مطلوب دانسته اند .

 وی افزود: با توجه به جایگاه بانک ملی ایران و انبوه مشتریان آن، این بانک به صورت بالقوه استعداد را دارد که در بزرگترین شبکه اجتماعی کشور، بستری برای ارائه خدمات بانکداری مبتنی بر شبکه ‏های اجتماعی را راه‌اندازی و معرفی نماید. همچنین امنیت تبادلات مالی این بانک در فضای اینترنت نیز سرمایه و مزیت دیگری برای تحقق بانکداری مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی در این بانک است.

خاتونی ابراز داشت:با توجه به ضرورت حرکت بانک ها در حوزه بانکداری اجتماعی،بانک ها باید ضمن طراحی و ظرفیت سازی مناسب شبکه های پیام رسان داخلی،شرایط را برای استفاده بهینه از این بستر مورد توجه مردم فراهم کنند.