صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۹۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
گروه ایرباس قصد دارد در جهت تسهیل تجارت خود و در راستای کاهش هزینه‌ها و تغییرات جدید در این شرکت، تمام شرکت‌های زیرمجموعه خود را زیر یک سقف گرد هم آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«350» و «320 نئو»، دو مدل جدید این شرکت، با مشکلاتی در تامین موتور و طراحی فضای داخلی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که به کاهش فروش این شرکت ختم خواهد شد.

گروه ایرباس قصد دارد در جهت تسهیل تجارت خود و در راستای کاهش هزینه‌ها و تغییرات جدید در این شرکت، تمام شرکت‌های زیرمجموعه خود را زیر یک سقف گرد هم آورد.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، در یکی از این تغییرات عمده، فابریس برژی که به‌تازگی به‌عنوان مدیر‌اجرایی این گروه منصوب شده است، پس از اندرس، مدیرعامل ایرباس، دومین مقام اجرایی قدرتمند این شرکت است.

برژی در حالی مدیر اجرایی این گروه می‌شود که هواپیماسازی فعلی ایرباس با تغییر نام به «هواپیمای تجاری ایرباس» به یکی از زیرمجموعه‌های این گروه تبدیل خواهد شد. این بدین معنی است که از این پس، تمام زیرمجموعه‌های این گروه ازجمله واحدهای هواپیماسازی، هلی‌کوپترسازی، موشک‌سازی، ماهواره‌سازی و تجهیزات دفاعی، تحت مدیریت و نظارت مستقیم وی فعالیت خواهند کرد.

این تغییرات که خبر آن اواخر هفته گذشته رسانه‌ای شد، در جهت بازسازی و اصلاح ساختار پیچیده ایرباس است؛ شرکتی که در سال 2000 میلادی با ادغام چند هواپیماسازی بزرگ از کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا پدید آمد. اندرس، مدیرعامل ایرباس، در این باره می‌گوید:

«ادغام ایرباس با گروه ایرباس، راه را برای تغییرات عمده و اساسی در این شرکت هموارتر، ساختار شرکت را ساده‌تر و زوائد، مشکلات بیهوده اضافی را کمتر و طبیعتا، بازدهی شرکت را بیشتر خواهد کرد.»

مروان لحود، شخصی که سال‌ها به عنوان مقام دوم این شرکت شناخته می‌شد، اکنون مسئول مدیریت استراتژی شرکت است، در حالی که بخش تحقیق و توسعه به پاول ارمنکو که سابقه همکاری با گوگل را دارد و یکی از بازوهای قدرتمند پنتاگون به‌شمار می‌رود، تحویل داده خواهد شد.

اگرچه ایرباس اشاره‌ای به تغییرات بالقوه در نیروی کار خود نکرده است، اما یادداشتی به‌دست‌آمده از اندرس، مدیرعامل این شرکت، بیانگر این است که آثار این تغییرات در نیروی کار این شرکت قابل اغماض نیست.

این در حالی است که کاهش فروش این شرکت منجر به محدودیت تولید هواپیمای مدل «380» و برخی مدل‌های هلی‌کوپتر شده است. با این‌حال، اندرس معتقد است انجام تمام تغییرات، باز هم شرکت را به وضعیت یک دهه گذشته که در آن شرکت با تعدیل 8 هزار نیرو موفق به صرفه‌جویی سالانه 2.5 میلیون یورو در هزینه‌های خود شد، نزدیک نخواهد کرد.

به دلیل چندملیتی بودن این شرکت، همواره دو دفتر مرکزی در کشورهای آلمان و فرانسه به فعالیت می‌پرداختند و دو مدیر اجرایی مسئولیت‌های اجرایی این شرکت را برعهده داشتند. با وجود این که هواپیماسازی ایرباس شرکتی مستقل و در اختیار کامل فرانسه به‌شمار می‌رود، اما دیگر بخش‌های این گروه، در این سال‌ها به‌طور موازی مدیریت می‌شدند.

ساماندهی مجدد ایرباس که دارنده دو‌سوم درآمد گروه ایرباس است، در جهت سرعت بخشیدن به افزایش تولید هواپیماهای تک‌راهرو و پهن‌پیکر این شرکت است. «350» و «320 نئو»، دو مدل جدید این شرکت، با مشکلاتی در تامین موتور و طراحی فضای داخلی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که به کاهش فروش این شرکت ختم خواهد شد.