صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۹۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
قائم مقام مدیرعامل اپراتور اول تشریح کرد؛
قائم مقام مدیرعامل همراه اول در همایش بین المللی «ایران کانکت ۲۰۱۶» روند توسعه اینترنت همراه در ایران را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همایش دو روزه «ارتباطات ایران۲۰۱۶» یا «IRAN  CONNECT۲۰۱۶» که از روز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه کار خود را با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیران شرکت ‌های ارتباطی داخلی و بین ‌المللی فعال در حوزه مخابرات، ‌اینترنت و تلفن همراه آغاز کرده بود، پایان یافت.

دکتر حمیدرضا نیکوفر، قائم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، در سخنرانی خود در این کنفرانس با توجه به سرمایه گذاری عظیم همراه اول جهت توسعه نسل های بالاتر موبایل در ایران، روند شکل گیری و توسعه نسل های اینترنت موبایل در اپراتور اول، شهرهای تحت پوشش و برنامه های استراتژیک این اپراتور برای توسعه شبکه موبایل را تشریح کرد.
نیکوفر با اشاره به تاریخ صنعت مخابرات و روند تکامل بازار تلفن همراه ایران از زمان تأسیس همرا اول تاکنون، از گسترش خدمات نسل چهارم تلفن همراه و الزامات متفاوت آماده سازی برای راه اندازی G۵ در ایران خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه باید مانع تاخیر بسیار در ارتقاء شبکه تلفن همراه کشور به ۵G  شد بیان داشت: از هم اکنون باید به فکر تدوین چارچوب ها و الزامات راهبردی و توسعه همکاری های بخشی بود.
این همایش دو روزه، نخستین گردهمایی برای آشنایی شرکت ‌های بین ‌المللی با بازار ارتباطات و مخابرات ایران است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان دو میزبان مشترک و همچنین شرکت Capacity Media به عنوان برگزار‌کننده این کنفرانس بر این باور هستند که این گردهمایی می‌تواند شاهراه ارتباطی بازار تلکام ایران با بازارهای بین ‌المللی باشد و فرصتی مناسب برای همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های بین ‌المللی در برابر بازار نوظهور تلکام ایران به حساب آید.
در این همایش مدیران اپراتورهای اینترنتی و موبایلی خارجی از جمله شرکت‌ های بین ‌المللی BICSبلژیک، DBT-Telecom امارات، Orange فرانسه، QualityNet کویت، Sparkle ایتالیا و UCom LLC ارمنستان به عنوان حامی و شرکت‌کننده حضور دارند و مدیران این شرکت ‌ها هر کدام در کارگاه ها یا بخش ‌هایی از کنفرانس حضور دارند.