در یکی از همایشهای سالانه صنعت کشور و یازدهمین جشنواره
قهرمانان صنعت ایران که با حمایت وزارت صنعت و معدن و تجارت در مرکز همایشهای بینالمللی
صدا و سیما برگزار و از یکصد برند برتر ایران رونمایی شد، به سراغ یکی از برندهای
برتر رفتیم که علی رغم تجربه کوتاهشان در حوزه تولید چای با اقبال عمومی مواجه
شدند . شرکت چای گوزل ظرف مدت 2 سال
توانسته با توجه به رکود و رقابت سنگین در صنعت چای خود را مطرح و به این موفقیت
نایل شود.
نسترن یاورپور عضو هیئت مدیره شرکت چای گوزل در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز درباره کسب این عنوان گفت : قهرمانی ایجاد اعتماد در بین مردمه، قهرمانی
اعتقاد به خدمت به مردمه، قهرمانی ایجاد بازار کار برای نسل جدیده و ما هنوز برای
رسیدن به قهرمانی گامهای زیادی رو باید برداریم، این تازه گام اول ماست .اگر
واقعیت را بگیم مجموعه ما با برنامه ریزی دقیق و 15 ساله از سال 92 شروع کرده و در
5 سال اول بازار ایران و در 5سال دوم منطقه خاورمیانه و 5 سال سوم برندینگ جهانی
با 10 گروه کالایی خواهیم داشت پس با تواصیف فوق فکر کنیم فعلاً شروع نکرده ایم .
وی درباره برنامه ریزی برای فضای پسابرجام هم خاطرنشان کرد
:در هر مقطع زمانی رشد اقتصاد و یا رکود اقتصادی برنامه ریزی برای فرصتها و
تهدیدهاست بعضی وقتها این ها بعنوان دوران طلائی عنوان می شوند و بعضی وقتها
بعنوان فرصت ولی واقعیت این است که همه همکاران و فعالین صنعت و تجارت ایران در
دهه اخیر واقعاً روزهای بسیار بسیار سنگینی را گذراندند و خیلی ها حذف شدند و خیلی
ها نهایت ضرر را کرده اند اما از امروز که برجام اجرایی شده است وقت رشد در این دوران
طلایی است
یاور پور همچنین تاکید کرد : شرایط قبل ازبرجام باعث بروز خلاقیت ها شد و باعث شد که جنبه های
کشف نشده ای از توانائی های نسل جوان ما بروز پیدا کنه . ما در دوران قبل ازبرجام
برنامه ریزی ارائه خدمات به مردم کشورمون را داشته و داریم و اکنون پس ازبرجام بازار کشورهای دیگر را هدف قرار
داده ایم تا بتوانیم کمک کنیم به اقتصاد بدون اتکا به نفت مطمئناً این نگاه و
هدفمندی باعث رشد و اعتلای اقتصاد کشور عزیزمان خواهد شد .
عضو هیئت مدیره
شرکت قهرمان چای کشور رمز موفقیت شرکت
متبوعش را توجه به نیروی انسانی عنوان کرد و افزود:شناسائی فرآیندها و برنامه ریزی
جهت رسیدن به اهداف و از همه مهمتر استفاده از نیروی انسانی متخصص در جایگاه درست
سازمانی وعرضه محصولی با کیفیت که سطح پوشش بیشتری در بین مصرف کنندگان را دارد که
هم اینک و بدین دلیل شاهد مطرح شدن برند گوزل در بین مردم می باشیم .
طی 2 سال گذشته
به واسطه محدودیت قیمت گذاری که اعمال می شد شرکتها به ناچار جهت حفظ خود در بازار
سطح کیفی محصولاتشان را تغییر دادند و ما در محصول چای کیفیت را
بعنوان مبنای رشد و پیشرفت شناسائی کردیم و بسیاری از هزینه های تبلیغاتی و
هدایایی که می توانستیم مستقیماً به مصرف کننده ارائه نمائیم با ارائه محصول
گرانتر و با کیفیت تر اما با همان قیمت های همکاران عرضه نمودیم که طی دوره کوتاه
شاهد این جهش شدیم .
واقعیت این است
که مردم ایران مردمی با فهم و درک بالایی هستند و اکر بغیر از این اتفاقی می افتاد
شاید ما می گفتیم جهش غیر طبیعی بود .جنس مردم ایران که اصیل ، شایسته و سطح زندگی
بالایی را طلب می کنند را ما شناسایی کرده بودیم و استراتژی کیفیت را برگزیدیم.
نسترن یاورپور در ادامه تصریح کرد :اگر به بررسی ورود و حذف برندها توجه کنید
چندین عامل را میتوان به عنوان شاخص عنوان کرد که 1- عدم وجود استراتژی شرکتها،
2- عدم شناخت از بازار، 3- عدم وجود آگاهی و مشاورین خوب تبلیغاتی را میتوان نام
برد چرا که اقتصاد ایران برای همه آزاد و با حمایت کامل نهادها میباشد و بازار
چای هر لحظه بر سایز آن افزوده میشود علیالخصوص صنعت بستهبندی، پس من اعتقادی
به روی خوش بازار یا حاکمیت نداشته و تنها علت را موارد فوق میدانم.
موضوع دیگری که بسیار مهم می باشد این است ما چای بدون رنگ افزوده را به مردم
ارائه داده ایم و در ضمن هیچگونه اسانس شیمیائی به محصولمان اضافه نکرده ایم و
جالب است که بدانید چای گوزل از زمان دستچین نمودن محصول در مزارع تا بسته بندی
بین 60 الی 90 روز زمان می برد که باعث تازگی محصول و ایجاد حال خوش در مصرف کننده
می گردد، ما معجزه ای نمی کنیم فقط مواردی که گفته شد به دقت رعایت می کنیم و این
باعث تمایز محصول ما نسبت به رقبا می باشد .
وی چشم انداز
آینده این برند را این گونه توصیف می کند :ما در حال اجرای برنامهای هستیم که طی
2 سال آینده حدود 5 هزار نفر اشتغالزایی با فعال نمودن واحدهای تولیدی تعطیل یا
نیمه فعال هستیم که اینک 20% آن محقق شده است که این استراتژی با ورود 10 گروه
کالایی به بازار انجام خواهد شد.که شامل: انواع تن ماهی، رب و کنسروجات، برنج،
زعفران ایرانی و ... میباشد.شرکت ما در سال 2015 در آسیا و افریقای شمالی جزء
پرجهشترین برندها در محدوده فعالیت ایران، آذربایجان, گرجستان و اکراین انتخاب و
معرفی گردیده است.
خاطرنشان می شود شرکت
تولیدی بازرگـانی بین المللـی نیلساکام ( چای گوزل ) از سال 1370 در زمینه تولید
محصـولات غذائی آغاز به فعالیت نموده است.این شرکت در طول دو دهه فعالیت با
استفاده از ماشین آلات و تجهیزات نوین، مواد اولیه با کیفیت و نیروی انسانی متخصص
و از طریق دفاتر نمایندگی در کشورهای روسیه، اوکراین، ترکیه و آذربایجان بر صادرات
محصولات متمرکز می باشد.
گوزل نامی آذری
است به معنی زیبا و خوب که این دو تعریف تعریفی کیفی است ضمن در برداشتن بار
معنائی فوق تعریفی از حال خوش را نیز شامل می شود