صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۱۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرعامل برند ایتالیایی که بعد از مذاکرات 1+5 اولین شعبه محصولاتش را در ایران افتتاح کرده است، گفت: قول می‌دهم اگر یک جوان ایرانی دیزاین خوبی برای محصولاتمان طراحی کند به خرج شرکت برای ارائه کارهایش به ایتالیا سفر کند و تنها شاخصه‌ی ما برای این کار خلاقیت است.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگری ایسنا، مارکو پالمیری - مدیر عامل برند ایتالیایی «پیکوادرو» - که از دیدن ایران و خبرنگاران هیجان زده بود در نشست خبری که عصر روز چهارشنبه (7 مرداد ماه) برگزار شد، بیان کرد: از حضورم در کشور ایران احساس خوش شانسی و هیجان می‌کنم. به چشم من و دنیا، ایران یک کشور سحرآمیز است. شاید عجیب باشد اما تمام فانتزی‌های من از ادبیات ایران شکل گرفته است.

او افزود: تمام تصورات من درباره این کشور از ادبیات و رمان‌هایی است که 40 سال پیش خوانده‌ام و خیلی خوشحالم که می‌توانم این تصورات را از نزدیک ببینم.

پالمیری که به همراه استفانو گوزلی، مدیر صادرات این شرکت در اولین نشست مطبوعاتی افتتاح برند "پیکوادرو" بعد از توافق 1+5 در ایران حضور پیدا کرده است، بیان کرد: اینکه بعد از چند روز از این توافق بزرگ، در ایران هستیم برای ما نکته قابل توجهی است و مطمئن هستم قراردادی که امضا شده است بسیار هوشمندانه بوده و جنبه‌های مثبتی برای ایران خواهد داشت.

مدیر عامل این برند ایتالیایی اضافه کرد: موقعیت‌های بزرگ تجاری می‌تواند در انتظار ایران باشد. این موقعیت را تمام ایرانیانی درست می‌کنند که تحصیلکرده و با فرهنگ و آماده پذیرایی و همکاری با هر کشور دیگری هستند. این شانس ایرانیان برای داشتن شخصیت‌های این چنینی از تاریخ قدیمشان نشأت گرفته است.

آیا واقعا این همکاری می ارزد؟

او ضمن ابراز خوشحالی با شهرام اخلاص پور که نماینده این برند در ایران است، اظهار کرد: هنگامی که چند روز پیش از توافق 1+5 به من پیشنهاد همکاری داده شد، با خودم گفتم آیا واقعا این همکاری می‌ارزد؟ اما زمانی که آشنایی با آقای اخلاص‌پور و تیمش را داشتم، متوجه شدم که ایران می‌تواند چه بازار حرفه‌ای داشته باشد و چه نکات مثبتی در بازار ایران وجود دارد که من از آنها بی خبرم.

پالمیری درباره سابقه این برند گفت: این شرکت کیف چرم و متعلقات آن را تولید می کند که 15 سال پیش ثبت شد. شاید تمام تجربیات من بی ربط با این کار باشد چون من مهندسی کامپیوتر خواندم و زمانی که با دوستم که چرم شرکت های معروف دنیا را تامین می کرد صحبت می کردم از خودمان پرسیدیم چه کاری می توانیم انجام دهیم که با بازارهای دیگر متفاوت باشد و مشتری مورد توجه خودمان را داشته باشیم؟

صاحب این برند ایتالیایی افزود: امروز این شرکت در بورس ایتالیا سهیم است و 100 مغازه در دنیا دارد و تقریبا در همه ی قاره ها حضور دارد. رقابت در بازار ایتالیا بسیار است و با این حال شرکت ما روز به روز در حال پیشرفت است. ماه اخیر نیز فروشگاهی در یکی از خیابان‌های نیویورک افتتاح کردیم و دو ماه پیش هم مغازه‌ای در کوآلالامپور مالزی.

افتتاح 4 مغازه دیگر در ایران

او اظهار کرد: به فکر افتتاح چهار مغازه دیگر تا پایان امسال در ایران هستیم. شرکت ما دو بار در سال در هفته مد میلان و کلکسیون بهار - تابستانه و پاییز - زمستان شرکت می‌کند و رقابت تنگاتنگی با شرکت‌هایی که در هفته مد حضور دارند، داریم.

پالمیری خلاقیت، نوآوری و به‌روز بودن از لحاظ تکنولوژی را یکی از شاخص‌های این برند دانست و گفت: این شرکت همچنین از خلاقیت و استعداد کسانی که معلولیت جسمی دارند هم استفاده می‌کند. به نظر من خلاقیت نکته بسیار مهمی در زندگی ماست و ایتالیا هم به دلیل خلاقیت در این عرصه معروف است.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: تیم ما در 15 سال اخیر جایزه‌های بسیاری را در طراحی برده است و آخرین آن جایزه (wallpaper) بوده است و پرفروش‌ترین کالای ما را به عنوان بهترین کیف سال انتخاب کردند.

او با بیان اینکه آینده روشنی برای سرمایه‌گذاری در صنعت چرم با ایران می‌بیند، گفت: ایران کشور بزرگی با قشر تحصیلکرده است و خوشحالیم که در این شرایط با ایران همکاری می کنیم. بازار ایران بکر است و پتانسیل های بالایی دارد.

پالمیری همچنین یکی از کوله پشتی های شرکتش را به دوستداران سفر پیشنهاد داد و درباره ویژگی‌های آن بیان کرد: این کوله پشتی جیب های مخفی دارد که از بیرون قابل دید نیست و شما می توانید کلاه یا وسایل دیگرتان را در آن بگذارید. قاب این کیف سبک است. این کوله جادار است و کاربردهای ریزی دارد که شاید به فکر کسی نرسد.

مدیرعامل این شرکت افزود: این کوله پشتی‌ها همچنین یک باطری برای شارژ وسایل الکترونیکی دارند و تا آخر سپتامبر هم (GPS) به کیف هایمان اضافه می‌کنیم. این کوله ها قابلیت اتصال به تلفن هوشمند را دارد و با توجه به برنامه هایی که دارد می توانیم آخرین مکانی که کوله پشتی در آن جای گرفته است را ردیابی کنیم.

او درباره استفاده از طراح های ایرانی در محصولاتشان گفت: بدمان نمی آید محصولاتی را ویژه ایران تولید کنیم شاید هم مسابقه ای برای طراحان برگزار کنیم تا شاخه‌ای از "پیکوادرو" را با سلیقه ایرانی اجرا کنیم. چند وقت پیش هم چنین مسابقه ای را در انگلیس برگزار کردیم.

شهرام اخلاص‌پور که نماینده رسمی این برند در ایران است نیز بیان کرد: دنیای مد 30 سال از ایران دور بوده است و کسانی که می خواهند در این عرصه در ایران حضور داشته باشند مشکلاتی هم دارند.

او گفت: یکی از دلایلی که ما به این شرکت رسیدیم دنبال کردن خط چرم ایران بود. در ایران پردازش و پروسه چرم انجام نمی‌شود، به همین دلیل این کار را کشورهای دیگر خودشان انجام می دهند. در واقع هنر شرکت های ایتالیایی دیزاین است و اگر می خواهیم این بخش را به دست بیاوریم نیاز به دانش فنی و تجهیرات داریم. در واقع این کار آزمون و خطاست و ما حاضریم هزینه های آن را بپردازیم.

به گزارش ایسنا، اولین بوتیک "پیکوادرو" در ایران روز پنجشنبه (8 مرداد ماه) در مجتمع "سام سنتر" خیابان فرشته در ساعت 18 افتتاح می‌شود.