صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۷۵۶۷۰
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
مشاور رییس جمهور در امور فرهنگی با اشاره به حجم زیاد تبلیغات و مغایر بودن این رویکرد با اقتصاد مقاومتی از مسئولان رسانه ملی خواست که اجازه دهند بعضی شبکه‌های صداوسیما از زنجیر تبلیغات تجاری آزاد شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رییس جمهور در امور فرهنگی با اشاره به حجم زیاد تبلیغات و مغایر بودن این رویکرد با اقتصاد مقاومتی از مسئولان رسانه ملی خواست که اجازه دهند بعضی شبکه‌های صداوسیما از زنجیر تبلیغات تجاری آزاد شوند.

به گزارش «انتخاب»، حسام الدین آشنا درباره آسیب‌شناسی تبلیغات تلویزیونی عنوان کرد: اتفاقی که در سال‌های اخیر به ویژه 2 سال گذشته در صداوسیما در حوزه تبلیغات تجاری رخ داده است یکی از فجایع فرهنگی در کشور ما است که با نبود تدبیر مناسب در مورد مدیریت دخل و خرج یک بنگاه مدیریتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه صداوسیما بدون اینکه با مانعی جدی مواجه شود شروع به فروختن آنتن به ارزان‌ترین قیمت و نازل‌ترین کیفیت کرده است. دیده می شود که محصولاتی در مناسب‌ترین ساعات پخش رسانه‌ای ترویج می‌شوند که از حداقل کیفیت هم برخوردار نیستند و بعضی شرکت‌ها به صورت انحصاری توانسته‌اند حجم زیادی از آنتن را به خود اختصاص دهند.

مشاور رییس جمهور که با مهر گفتگو می کرد، با بیان اینکه ارزان‌فروشی آنتن تنها یک پدیده اقتصادی نیست، تاکید کرد: این امر نشان دادن وجهه پایین رسانه است که به این ارزان‌فروشی دست پیدا کرده است. متاسفانه امروزه بسیاری از مسئولان رسانه مدعی هستند که افزایش آگهی‌های تجاری به معنای توجه شرکت‌ها به میزان بالای مخاطبان رسانه است حال آنکه در شرایط وجود بازار رقابتی این ادعا درست است و در بازار انحصاری افزایش آگهی و تبلیغات تجاری صرفا به معنای افزایش سود و از طریق فروش آنتن است.

آشنا با اظهار امیدواری از کاهش تبلیغات بازرگانی عنوان کرد: امیدواریم در دوره جدید اصلاحات بنیادی در این زمینه انجام شود. من بعنوان یک دانشجوی ارتباطات از مدیران صداوسیما تقاضا می‌کنم حداقل اجازه دهند بعضی شبکه‌ها از زنجیر تبلیغات تجاری درون برنامه‌ها آزاد شوند تا مردم بتوانند همین برنامه‌های ضعیف صداوسیما را روان ببینند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه امیدواریم نهاد مستقلی وجود داشته باشد که این تبلیغات را ارزیابی کند در واکنش به اینکه بعضی این تبلیغات را در جهت تولید می‌دانند، تصریح کرد: کسانیکه این تبلیغات تجاری را اینطور در رسانه‌ها به عرضه می‌رسانند به امید فروش کالاهای خود هستند اما نتیجه نهایی اینها این است که اتفاقا تولید داخل را ضربه می‌زند چون اینها کالاهایی نیستند که نیاز اساسی جامعه باشد.

وی در پایان بیان کرد: کالاهای تبلیغ شده معمولا کالاهایی هستند که بدون تبلیغ تلویزیونی فروش نمی‌روند و این نشان می‌دهد که اینها نیازهای کاذب هستند و علاوه بر آن با شعارها و اصول ما مثل اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و خودکفایی اقتصادی چندان همخوانی ندارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۵۵
غیر قابل انتشار: ۰
سارا
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واقعاً 40 هزار تا کارمند داره؟ بعد اینها چیکار می کنن؟؟ 24 ساعتی یک فیلم یا سریال از هر شبکه پخش می شه, بقیهء 24 ساعت هم غیر از اخبار؛ یا دو نفر باهم دارن حرف می زنند, یا 3-4 نفر باهم گل می گن و گل می شنون؛ دیگه این که 40 هزار کارمند نمی خواد, هر شبکه رو نهایتاً 5 نفر می تونن پوشش بدن, برای این برنامه سازی صدا و سیما, نهایتاً خونهء پرش با پارتی بازی؛ 100 تا کارمند, 50تاسرپرست, 25 تا رئیس, 10 تا مدیر کافیه 15 نفر هم نیروی خدماتی کلاً 200 نفر خیرش رو ببینید.
ناشناس
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
صدا و سیما اینقدر نیروی اضافی و مازاد داره خوب تعدیل نیرو بکنند تا خرجشان به دخلشان بخورد
بانو
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
مشکل صداوسیما پول نیست، مدیریته. اونهایی که میگن پول به صداوسیما بدید تا تبلیغات رو کم کنه، دقیقا دارن استراتژی صداوسیما رو بیان می کنند. صداوسیما بنیادی ضرر ده هست و باید شیوه ی رفتارش رو عوض کنه.
رفتار صداوسیما الان مثل هیلاری کلینتونه که می گفت آمریکا باید ایران رو تحریم کنه تا صدای مردم دربیاد و حکومتشون رو عوض کنن، اینها هم میگن انقدر آگهی پخش می کنیم تا صدای همه دربیاد و دولت مجبور بشه پول زور به ما بده. دولت نباید کوتاه بیاد و باید دقیق معلوم باشه قرون به قرون پولهای صداوسیما چطور خرج میشه.
مجتبی 92
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
طرح تعویض ماهواره با دستگاه مبدل واقعا مسخرست
اخه صدا و سیما چه برنامه ای پخش میکنه که به درد مخاطبین بخوره. هر شبکه ای میزنیم یه میزی گذاشتن وسط دور همی دارن با هم حرف میزنن
منی که دارم شبکه ماهواره ای فلان رو میبینم که نمی خوام ازش نام ببرم برنامه های متنوع داره مستندات جالب بدون اینکه این شبکه پیام بازرگانی بزاره .
بعد بگید واسه چی مردم ما شبکه های ماهواره ای رو میبینند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
ادرسش تو تهران کجاست؟ من یک رسیور فدیمی دارم میخوام با این مبدلها تعویضش کنم
ناشناس
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
با اصطلاح "فاجعه فرهنگی" به شدت موافقم!
مهرداد
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
نه بابا بزارین بین پیام های بازرگانی فیلمم ببینیم...
ناشناس
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
من که فقط مسابقات فوتبال و برنامه نود رو از تلویزیون می بینم
ناشناس
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
از فردا صداوسیما هیچی نذاره تا خیال همه راحت شه
ناشناس
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
واقعا هنوز کسی پیدا میشه تلویزیون ایران رو نگاه کنه . البته غیر از فوتبال
پاسخ ها
محمد
| |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
من فقط جام جهانی رو از رسانه ملی دیدم اونم فقط به خاطر گزارش فوتبال
احسان
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
در پاسخ به مصطفی
صدا و سیما فقط بودجه اش دولتی است، اما جهت گیری جناحی دارد. یعنی از پول بیت المال ارتزاق می کند و به نفع یک جریان سیاسی تبلیغ. در این شرایط صحبت های آشنا اصلا فرار به جلو نیست. دولت هیچ نقشی در مدریت و سیاست گذاری صدا و سیما ندارد. به همین لحاظ هم نمی توان این مجموعه را دولتی دانست. در ضمن طبق گفته مسئولان صدا و سیما، این مجموعه به دلیل کاهش بودجه دولتی اش تا مرز 900 میلیارد تومان کسری بودجه دارد که باید توسط تبلیغات آن را تامین کند. این همان توجیهی است که مدیران این مجموعه برای حجیم شدن بخش تبلیغات در برنامه های این رسانه عنوان می کنند. اما هیچوقت توضیح نداده اند که چقدر زیادتر از این مبلغ توانسته اند از طریق تبلیغات کسب بودجه کنند. یک برآورد نشان می دهد که تنها برنامه 2014 برای پخش جام جهانی چیزی بیش از 200 میلیارد تومان توانسته از محل جذب آگهی برای صدا و سیما درآمد زایی داشته باشد. این تنها وضعیت یکی از بیشمار برنامه های چند ده شبکه صدا وسیما است که نشان می دهد درآمد تبلیغاتی سازمان بسار بیش از 900 میلیارد تومان باشد. مضافا اینکه اگر صدا و سیما اینقدر مشکل مالی دارد، دلیل تاسیس شبکه های جدید که تعدادشان کم هم نیست چه می تواند باشد؟ آیا این منطقی است که هم صدا و سیما کمبود اعتبار داشته باشد و هم از ان طرف مرتب بر تعداد شبکه های خود بیافزاید؟ اینها همه البته جدای از بحث انحصار رسانه ای در کشور است که توسط صدا و سیما ایجاد شده.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
موافقم
به نظر من هم باید
شبکه 4 و مستند و سلامت وشبکه آموزش ادغام بشن و یه شبکه علمی تشکیل بدن
همچنین شبکه 3 و ورزش یا باید ادغام بشن یا شبکه 3 که عواملش ورزشی هستن به شبکه 3 تغییر نام پیدا کنه و شبکه ورزش بشه شبکه سه و فیلم و سریال و اینا پخش کنه (البته حذفش بهتره)
شبکه بازار هم بعیده به تهعداد عواملش بیننده داشته باشه
ناشناس
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
آخه فدات شم وقتی مسوولان رسانه م...لی از راه تبلیغ چیپس و پفک و البته پوشک بچه ارتزاق میکنن چه جوری روزی خودشونو قطع کنن!؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
ارتزاق از پوشک عالی بود
ناشناس
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
انصافا خیلی از مشکلات فرهنگی از صدا و سیما ناشی میشه !
ناشناس
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
صداسیما خودش تبدیل شده به یک فاجعه فرهنگی و سیاسی. واقعا غیرقابل تحمل شده
ناصر هشترودی
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
اقای ضرغامی یکی از کسانی است که هیچ کس به ایشان اعتماد ندارد .به همین خاطر است که پشت بام ها
با بشقاب های جور به جور انباشته شده در حال حاضر به نظر بنده 90% مردم از ماهواره استفاده می کنند .چون تلوزیون ایران از مردم سلب اعتماد کرده
ناشناس
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
شما پول بدید تا صدا و سیما هم تبلیغات رو کم کنه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
بهتر نیست تعداد کارمندانتون رو کم کنید ؟ شنیده شده 40 هزار کارمند دارید !
کیان
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
بنده از وقتی که اقای احمدی نژاد رییس جمهور شد تلویزیون رو کلا گذاشتم کنار. وقتی اینترنت و ماهواره هست برای چی باید تی وی ببینم. صدا و سیمایی که علنا داد میزنه میگه: مخاطبان من بی شعورن!!! و بعد اقای ضرغامی ازین ژست های خنده رو و انتقادپذیر به خودش میگیره و بعد با خودش میگه: عجب ملته...
انتخاب
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
آی گفتی!!!
دیگه ما عادت کردیم وسط پیام بازرگانی فیلم یا فوتبال ببینیم
ناشناس
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
بنده ندارم ماهواره واقعا این یکی از معضلات موجود می باشد که جنابعالی این رو فرمودید
به امید خدا از طریق قانون این مسائل رو پیگیر بشید
لطفا پیرامون مسابقات والیبال هم اقدامی بفرمائید
مصطفی
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
صدا و سیما دولتیه.
دولت بهش بودجه بده(نه مثل امسال که بودجه اش رو نصف کرده... اونم در سال فرهنگ!) بعد ازش بخواد تبلیغات پخش نکنه.
آقای آشنا جوری فرار به جلو می کنن انگار نه انگار که صدا و سیمای ما دولتیه!
پاسخ ها
سعید
| |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
صدا و سیما دولتی نیست و بودجش در مجلس تصویب میشه
ناشناس
| |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
بروید تعاریف مدیریت و کارآفرینی را بخوانید تا متوجه شوید، پول مولد کیفیت نیست.
ناشناس
| |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
صدا و سیما دولتیه؟؟؟؟؟
بعد با تمام توان علیه دولت روحانی فعالیت میکنه!!!!!
ناشناس
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
مخاطب که آگاه شد، اهداف پیام نادرست مسیر عکس را طی می کند!
ناشناس
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
کم کم داره انتظارمون بالا میره! صدا و سیما بد کرد اجازه داد میان تبلیغات بازرگانی یه برنامه واسه رفع خستگی پخش بشه؟!!!:-)
پاسخ ها
یاس
| |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
فقط مونده که وسط اذان تبلیغات انواع و اقسام اجناس را هم راه اندازی کنند!!!!
بابا یکی از شبکه هارو اختصاص به تبلیغات کنند که هرکس مایل بود بره و تبلیغ نگاه کنه.
هرچند که میدونند بااین کار اون شبکه هیچ مشتری نخواهد داشت.