صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۶۰۳۶۴
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
مصباح یزدی که در ایام اصلاحات با اتهام زنی های بی سابقه باعث شد جریان حاکم با عمده کردن اظهاراتش، او را به عنوان نماینده جریان رقیب معرفی کند تا چهره برخی جریان های عاقل اصولگرا را تند و خشونت طلب معرفی کنند، مدتی است بار دیگر اظهاراتی از همان جنس را در دستور کار خود قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله مصباح یزدی که در ایام اصلاحات با اتهام زنی های بی سابقه باعث شد جریان حاکم با عمده کردن اظهارات وی، او را به عنوان نماینده جریان رقیب معرفی کرده تا چهره برخی جریان های عاقل اصولگرا را تند و خشونت طلب معرفی کنند، مدتی است بار دیگر اظهاراتی از همان جنس را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند بار دیگر، ضمن معرفی خود به عنوان نماینده جریان ضددولت، زمینه ساز ظهور یک احمدی نژاد دیگر شود!

به گزارش «انتخاب» ؛ وی در تازه ترین اظهارات خود با بیان اینکه برخی برای برنده شدن در انتخابات حتی با یهودی‌ها نیز لابی می‌کنند، گفت: این افراد قطعاً به دنبال وضع قانونی نیستند که برخی از آنها رنجیده شوند.

محمدتقی مصباح یزدی امروز در همایش راهکارهای تحقق اصل هشتم قانون اساسی «امر به معروف و نهی از منکر» که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما ثمره امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از عظیم‌ترین وظایف اسلامی است.

وی با طرح این سؤال که چرا بعد از 35 سال توجه جدی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر نشده است، گفت: این مسئله در قانون اساسی آمده اما توجه چندانی به آن نشده است.

به نوشته ی فارس، رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مجلس تا کنون به دنبال وضع قانون امر به معروف نبوده است، ابراز کرد: البته که اگر قانونی نیز از ابتدا در این باره وضع می‌شد باید می‌دیدیم اجرایی می‌شود یا نه.

مصباح یزدی با بیان اینکه اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر وضع شود تمام اقشار مردم و قوای سه گانه را در بر گرفته و استثنایی ندارد، افزود: به خاطر اینکه هر انسانی نمی‌خواهد در قید و بند باشد علاقه چندانی به قانون امر به معروف مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فرهنگ جهانی بر اساس آزادی و بی‌بند‌و‌باری بنا شده است، بیان داشت: امروز پرچم‌دار این فرهنگ آمریکا است و در جهان بت آزادی پرستش می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این فرهنگ به کشورهای اسلامی نیز سرایت کرده و روشنفکران ما نیز متأثر از این مسئله هستند و جرأت ندارند در برابر این بت جهانی مخالفت کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که وزیر ارشاد اسبق می‌گفت ما ارزشی بالاتر از آزادی را برای مردم نیاوردیم، گفت: این فرهنگ الحاد جهانی بر برخی مسئولان ما نیز حاکم است.

مصباح یزدی با تأکید بر اینکه امر به معروف در فرهنگ جهانی یک فضولی نابخشودنی است، ابراز کرد: چنین فرهنگی خود را تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وقتی عده‌ای که قدرت قانونی و اجتماعی را در قوه مجریه و مقننه در دست دارند اما متأسفانه تحت تأثیر چنین فرهنگی هستند، راه به جایی نمی‌بریم،‌ اظهار کرد: برخی عنوان می‌کنند که شرایط زمانه تغییر یافته و باید مطابق با آن حرکت کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه فقهی توجه شود، گفت: باید اعتراف کرد که هنوز بسیاری از ابعاد فقهی مسئله برای خود ما روشن نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی با انقلاب امام خمینی(ره) به خاطر خوف ضرر مقابله می‌کردند ابراز داشت: این افراد می‌گفتند به خاطر خوف ضرر تکلیف ساقط است.

وی با اشاره به فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه در مبارزه با رژیم شاهنشاهی تقیه حرام است ولو هزاران نفر کشته شوند، اظهار کرد: شاید در عصر و قرن ما چنین فتاوایی صادر نشده است.

مصباح یزدی تأکید کرد: زمانی که خطری متوجه کیان اسلام، ضروریات و ارزش‌های اسلامی شد باید از جان گذشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید ابعاد مختلف مسئله امر به معروف از لحاظ فقهی روشن شود،‌ افزود: در چنین حالتی مجلس می‌تواند قانونی برای امر به معروف وضع کند.

وی با بیان اینکه ما در مقابل فرهنگ جهانی، حالت انفعالی به خود گرفته‌ایم بیان کرد: فرهیختگان ما سعی می‌کنند بگویند کارهای ما خلاف آزادی نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی رأی مردم را در همه امور ضروری می‌دانند، گفت: ‌این عده اعتقاد دارند حتی اگر مرم به ترک ضروری‌ترین احکام اسلام رأی را دادند باید اجرا شود.

مصباح یزدی با تأکید بر اینکه در مقابل فرهنگ جهانی باید با صورت حساب شده و منطقی ایستاد، ابراز کرد: باید شجاعت داشته باشیم و از اینکه ما را بی سواد یا به عدم شناخت جامعه متهم کردند نترسیم.

وی با بیان اینکه پرستش هوای نفس زشت‌ترین بندگی‌ها است، اظهار کرد: باید در رسانه‌ها و منابر فرهنگ اسلامی را رواج دهیم و در مبارزه با پرسش بت، آزادی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه در ادامه با انتقاد از کسانی که به بهانه حقوق شهروندی بهایی، یهودی و مسلمان را یکسان می‌بینند، گفت: یکی از بهترین راه‌ها در انتخابات همراه کردن اقلیت‌ها است و افراد برای رأی آوردن به این مسئله توجه دارند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی برای برنده شدن در انتخابات حتی با یهودی‌ها نیز لابی می‌کنند، افزود: این افراد قطعاً به دنبال وضع قانونی نیستند که برخی از آنها رنجیده شوند.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه برخی سخن از مبارزه با اختلاس می‌زنند اما هیچ اقدامی نمی‌کنند، گفت: چون با پول و حمایت آنها کار را پیش می‌برند و اگر اینها را ناراضی کنند رأی نمی‌آورند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳۶
غیر قابل انتشار: ۱۷۴
ناشناس
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
آقای مصباح کشور متولی دارد ولی فقیه دارد. بهتر نیست بجای تحریک علیه دولت قانونی ونظام اسلامی به درس وبحث خود بپردازید؟
محمد
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
ما در انتخابات بعدی با رای به اصلاح طلبان بیروزی را تکمیل میکنیم زنده باد روحانی
ناشناس
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
درود بر آيت الله مصباح
ناشناس
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
شما ترس دارین که مردم کسانی را دوست داشته باشند که طرز فکرشون با شما تفاوت دارند
ناشناس
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
هرچی فکر میکنم میبینم حرف آقای مصباح منطقیه ونمیتونم حرفش رو ندید بگیرم وقتی مطالبی بر اساس منطق وفلسفه مطرح میکنه حرفش رو نقد کنید نه اینکه توهین کنید به ایشون چون ما رو نسبت به خودتون ناامید میکنید این همه شعار هایی که ما میدیم از اخلاق فقط برای دیگران خوبه...نوع رفتار دولتمردان مقداری مردم رو ناامید کرده بنده شخصا مخالف احمدی نژادم ولی یه مقداری تمایل به بازگشت ایشون در مردم پیدا شده واین رو جدی,بگیرید
ناشناس
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
نمی دونستم از دست دادن قدرت تا اینحد آزار دهنده است .
ناشناس
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
مگر یهودیها هموطنان عزیز ما نیستند؟!!! صحبت کردن و لابی کردن با آنها هم جرم است؟!!! عجب!!!!
ناشناس
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
علامه به چه زبانی بگویند که اعتقادی به رای مردم عامه ندارند.
علیرضا
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
آقای فقیهی لطفا تیتر خبرتون رو تغییر بدین...ما هموطنان یهودی بسیاری داریم...ممکن است بد برداشت شود
محمد
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
انتخاب بهت قول میدم این مردمی که من میبینن دیگه به هر کسی که مثل احمدی نژاد ظاهر بشه رای نخواهند داد.مردم یه بار از جانب امثال... گزیده شدن و این آدمای عاقل برای بار دوم گزیده نخواهند شد.امثال اینا در مقابل خواست مردم وایسادن ولی به امید خدا توسط همین مردم شکستشون خواهد اومد.این مردم چشم و گوششون باز شده و در راه افکار افرادی مثل آقای خاتمی پا خواهد گذاشت.بزرگ های خیر خواهی که مطمئنا مردم بهشون اعتماد دارند و تصمیمهای آنها رو تصمیم خودشون میدونن.همینطور که اونا گفتن روحانی ما نیز یک صدا روحانی شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
بعید می دونم
ناشناس
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
حضرت آقا!مثل اینکه این اختلاس در دولت مورد حمایت شما اتفاق افتاده و آن کسی هم که دم از دوستی با اسرائیل و یهودی ها میزد ... بود. حالا دست پیش رو میگیرید که ...
ناشناس
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
"مصباح یزدی با اشاره به اینکه برخی سخن از مبارزه با اختلاس می‌زنند اما هیچ اقدامی نمی‌کنند، گفت: چون با پول و حمایت آنها کار را پیش می‌برند و اگر اینها را ناراضی کنند رأی نمی‌آورند."

ببخشید حضرت استاد
مگر شما سال 84 نگفتید در خواب آن عالم اهوازی دیده است که امام زمان (عج) برای یکی از همین مدعیان فساد ستیزی دعا می کردند؟ عجب، حالا می گید که فلان و بهمان، عجب!!!!
ناشناس
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
ایشان نقش خودشان را در زمان اصلاحات بازی میکنند. شما هم نقش خودتان را در زمان اصلاحات بازی کنید:
بازتاب دادن اشتباه سخرانی های این بزرگوار
تخریب شخصیتی ایشان
منتسب کردن ایشان به جریانات سیاسی
و...

اما بدانید علامه مصباح کار خودش را کرده و تلاشتان همان گونه که در زمان اصلاحات ناکام ماند الان هم ناکام خواهد ماند

لااقل این یدونه نظر رو منتشر کنید. تا حالا که نظری از ما منتشر نکردید... داریم ناامید میشیم ازتون
hossein
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
علامه مصباح درست میگن
ناشناس
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
داشتن تقوی به خصوص تقوی سیاسی , ارزش است و از علما پسندیده تر انشاءالله که بدون حب و بغض سیاسی و فقط برای خدا حرف بزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
میزان رأی ملت است، که مدتهاست توسط این فرقه فکری رد شده است...
سید
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
اقای مصباح یزدی یعنی شما اعتقاد دارید که اکثریت مردم با صهیونیست ها در ارتباط هستند و از آنها تاثیر می پذیرند! این عین اهانت به رای مردم است که امام فرمود میزان رای ملت است. مگر میشود کسی در این کشور برای رسیدن به قدرت با صهیونیست ها لابی کند مگر آنها در این کشور جایگاهی دارند یا قدرتی این تهمتی است آشکار به مردم. همچنین بزرگترین اختلاس ها در دوران فردی که اطاعت از او را اطاعت از پروردگار عالم دانسته بودید رخ داده است اختلاس هایی که باعث شد تا همان صهیونیست ها به بی در و پیکر بودن این کشور بخندند و ما مورد تمسخر قرار دهند که در این کشور 3 میلیارد دلار را فقط یک نفر می تواند به جیب بزند و آبروی انقلاب را بردید با آن فردی که با تمام وجود از او و افکارش حمایت کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
از کجای حرفاش اینو در آوردی دادا؟!
س
| |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
بی انصافی نفرمائید ایشان هم منتقد احمدی نژآد بود
ناشناس
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
حاج آقا امیدوارم در مورد فصل حقوق مردم در قانون اساسی هم حساسیت داشته باشید حقوقی که هر روزه از طرف برخی اشخاص و ... نقض می شود . مردم هم با شما هم عقیده اند که از مبارزه با اختلاس حرف زیاد زده می شود اما مبارزه ای انجام نمی شود مثلا یکی اختلاس می کند و روزنامه ای خبر آزادی او با وثیقه ی نجومی ( که معلوم نیست چگونه این سرمایه را جمع کرده است ) را اعلام می کند اما به جای برخورد با احتلاس گر روزنامه تعطیل می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
برادر خب امر به معروف و نهی از منکر یک قانون چند جانبه است در آن هم حق هست و هم تکلیف،
هم مردم نسبت به مردم،
هم مردم نسبت به مسئولین و
هم حکومت ها نسبت به مردم،
که البته اگر اولی و دومی درست اجرا بشه،گزینه سوم بسیار بسیار محدود خواهد شد
خوب است قبل از انتقاد نسبت به چیزی برادر جان اطلاع کافی نسبت به اون پیدا کنید
اگر درست تبیین شود که امر به معروف و نهی از منکر چیست باور کنید همه ازش استقبال می کنند پس با ذهنیت سراغش نریم و ببینیم چیه بعد نظر دهیم
/یا حق/