پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه فرهیختگان در سرمقاله خود با اشاره به تبلیغات گسترده برای دریافت نکردن یارانه نوشت:
بار عمده این تبلیغات ناکارآمد بر دوش صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود که در همه شبکهها و برنامههای خبری، اقتصادی و حتی تبلیغاتی خود بهگونهای کمسابقه از سرمایههای اجتماعی اعم از هنرمندان، دولتمردان و مقامات سیاسی و مذهبی کشور و مردم عادی برای منصرف کردن مردم از ثبتنام استفاده کرد.
اگرچه نمیتوان منکر زحمت متولیان بخش رسانهای و صدا و سیما در همراهی با دولت شد ولی از آنجا که رسانه ملی در مراحل مختلف و سرنوشتسازی نتوانسته است با میانگین مطالبات عمومی خود را هماهنگ کند یا با خواستههای مردم سازگاری ایجاد کند، زحمات این رسانه خود به ضدتبلیغ تبدیل شده و اثر معکوس بهجا گذاشته است که این مساله حتی دامن دولت مورد اعتماد مردم را گرفته است.