صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۶۵۵۰
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
وزیر نفت گفت سالانه بیش از 80 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران پرداخت می شود که از آن می توان برای عمران و توسعه کشور استفاده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت گفت سالانه بیش از 80 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران پرداخت می شود که از آن می توان برای عمران و توسعه کشور استفاده کرد.

به گزارش «انتخاب»، بیژن نامدار زنگنه روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارتخانه های کشور و نفت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی افزود: این یارانه در نتیجه وجود تفاوت نرخ حامل های انرژی در داخل کشور با قیمت های بین المللی آن پرداخت می شود.

وزیر نفت با بیان این که وزارت نفت 100 میلیارد دلار اعتبار برای حمایت از طرح های بهینه سازی مصرف انرژی پیش بینی کرده است ، گفت: مجلس پیشنهاد اعتبار 5 میلیارد دلاری وزارت نفت در بودجه سال 1393 را به یکصد میلیارد دلار افزایش داد که این مبلغ به روش بیع متقابل و پس از حصول نتیجه پرداخت می شود.

زنگنه با تاکید بر بالابودن شدت مصرف انرژی در ایران افزود: تنها با استفاده از ابزار قیمتی نمی توان مصرف را کاهش داد بلکه باید از روشهای اصلاح الگوی مصرف نیز استفاده کرد.

وی در ادامه به تولید خودروهای پرمصرف در کشور اشاره کرد و گفت: ما از طریق انحصار، خودروهای پرمصرف را با قیمت بالا به مصرف کننده تحمیل می کنیم.

وزیر نفت تاکید کرد که باید برای کاهش مصرف انرژی، خودروهای کم مصرف و با کیفیت را با قیمت مناسب به مردم عرضه کنیم تا آنها قدرت انتخاب داشته باشند.

زنگنه نسبت به مطلوب نبودن وضعیت ناوگان کامیون های کشور ابراز تاسف کرد و گفت: این ناوگان دارای مصرف بالای سوخت و تکنولوژی قدیمی است.

وی با اشاره به وجود بخاری های پرمصرف خانگی، گفت: در حال حاضر 20میلیون دستگاه بخاری گازسوز پرمصرف در کشور وجود دارد که هر کدام سالانه معادل 600 مترمکعب گاز مصرف می کند که در صورت بهینه سازی و جایگزینی با بخاری های کم مصرف، در طی یک سال هزینه پرداخت شده برای نوسازی این بخاری ها بازمی گردد.

وزیر نفت در بخش دیگری از اظهارات خود حمایت وزارت نفت از توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را یادآور شد و اظهار داشت: وزارت نفت به روش بیع متقابل از توسعه ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه مترو حمایت می کند.

زنگنه افزود: شهرداری قول داده است ظرف 4 سال تعداد مسافران مترو را از سه و نیم میلیون نفر به 10 میلیون نفر در روز افزایش دهد که در صورت تحقق وزارت نفت کمک می کند.

وی تاکید کرد وزارت نفت به ازای صرفه جویی حاصل از اضافه شدن هر نفر به مسافران مترو ، به شهرداری کمک خواهد کرد.

زنگنه با بیان این که وزارت نفت از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی کلانشهرها نیز حمایت می کند، افزود: وزارت نفت قصد دارد در کلانشهرها جایگاه های کوچک و تک پمپی بنزین احداث کند تا ضمن کاهش هزینه ای جایگاه ها در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.

وی از برنامه این وزارتخانه برای احداث 200 تا 300 جایگاه تک پمپی در تهران خبر داد که برای اجرای آن به همراهی شهرداری نیاز دارد.

به گفته وزیر نفت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و بهینه سازی مصرف سوخت، می توان خودروهای برقی و هیبریدی را به کار گرفت.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز دوشنبه تفاهم نامه همکاری برای توسعه حمل و نقل عمومی را امضا کردند.

هوشنگ خندان معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص این تفاهم نامه که در دفتر وزیر کشور به امضا رسید، گفت: در تبصره 2 قانون بودجه سال 93 برای کاهش مصرف انرژی دربخش های مختلف اقتصاد از جمله حمل و نقل عمومی و ریلی درون شهری، به وزارتخانه های کشور و نفت اجازه داده شده با رعایت قانون درخصوص اجرای سیاست های کلی مطابق با اصل 44 قانون ، ضمن سرمایه گذاری با بخش خصوصی و عمومی قراردادهایی را منعقد کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
گناه یک میلیون کارگر نیست گناه مدیریت اشتباه وقتی ما پتانسیل تولید را داریم چرا باید تولیدمون به این شکل باشه
مهندس عمران
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
جناب آقای وزیر یکی از مشکلات عمده عایق نبودن ساختمانهای ساخته شده در کشور است. قوانین موجود است ولی اجرا نمیشود.
بهمن تهرانی
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
تنها راه حل ایجاد و ابلاغ برنامه ای 25 ساله برای ساخت یا واردات بهترین و پر بازده ترین خودروهای برقی و هیبرید از بهترین برندها و ارائه تسهیلات دولتی با سود بسیار پاببن به تمام مردم صاحب خودرو می باشد. الان تکنولوژی با 10 سال پیش زمین تا آسمان فرق کرده بطور مثال برند خودروهای تسلا در امریکا توانسته خودروهای بسیار لوکس برقی ارائه دهد که در کنار شارژ با استفاده از جایگاه های برق خورشیدی کوچک کنار جاده ای و برق شهری با سرعت بالا برد بالای حدود 500 تا 600 کیلومتر نیز می تواند با یک شارژ حرکت کند. بنظر من در سال 2050 تنها کشورهایی می توانند پیشرفته و سالم برای زندگی باشند که بسوی این نوع از خودرو و انرژی خورشیدی رفته باشند که پیشاپیش امریکا و کانادا شروع کرده اند. یعنی ایجاد و طراحی طرحی اینچنینی در کنار توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی در کنار فرهنگ سازی قوی از دوره ابتدایی مدارس می تواند ایران را به کشوری پیشگام و سالمتر تبدیل کند. مزیت های توسعه انرژی خورشیدی و باد و امواج دریا و هیدروالکتریک ایران را که دیگه هر بچه ای میدونه.... ما باید فقط نفت رو به محصولات با ارزش افزوده بالاتر تبدیل و صادر کنیم و داخل باید کنتر وابسته با این مواد مضر به حال انسان و زمین باشد
کاوه
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اقای زنگنه علیرغم ارادتی که به شما دارم میشه لطفا بفرمایید چه مدلی حساب کردید؟ من با احتساب دومیلیون بشکه مصرف داخلی که البته خیلی دست بالاست ، بشکه ای 90 دلار و سیصد روز تولید هم به این عدد شما نمی رسم. اصلا فرض کنیم که محاسبه و عدد شما، درست باشد. حالا بفرمایید تکلیف سوبسیدی که ملت ایران بابت بهای ناچیز نیروی کارش به دولت می دهد را کجا حساب کردید و از این هشتاد میلیارد دلار کم کردید؟ کارگری را که اگر در المان کار کند، 2500 یورو می گیرد ولی در ایران به او 100 یورو می دهید را کجا محاسبه می کنید؟ پول کاغذ پاره ایرانی را که ظرف 15 ماه ارزش به 25 صدم کاهش پیدا کرد و این تورم 50درصدی را در این محاسبات چگونه وارد می کنید/؟ شما اول فرض کنید که دلار 3000 تومان است و بعد سایر محاسباتتان را انجام می دهید اما این تورم کمر شکن را دولتمردان و مدیران بی دانش و بی تدبیر به ما تحمیل کردند. ...، باید بدهد. مگر ما حقوق اروپایی ها و امریکایی ها را می گیریم که با سطح هرینه آنها زندگی کنیم؟ مرغ و گوشت و میوه . اجاره مسکن در ایران، از همه جای دنیا گرانتر نباشد، ارزانتر نیست. بروید نظام مالیاتی تان را درست کنید و شهرام ها و بابک ها و خاوری ها و ... را از سیستمتان حذف کنید. بروید سایر رانتخواران را سر جایشان بنشانید. ضمنا کسانی که ماشین فرنگی سوار می شوند، به اندازه 100% قیمت اتومبیلشان حقوق و عوارض گمرکی به دولت داده اند. که می تواند جبران سوبسید بنزین مصرفی شان را بکند. آنها هم که ماشین اشغالی ایرانی سوارند، ماشین بی کیفیت داخلی را به سه برابر ارزش واقعی ماشین، خریده اند. ماشا الله نیروی انتظامی هم که 1000 میلیارد تومان در سال 92 جریمه رانندگی از مزدم گرفته ، این که هیچ، نفت هم به او داده اید تا بفروشد تا ماشین آخرین مدل زیر پایش باشد. اقای زنگنه، مسائل را با هم تجزیه و تحلیل کنید و هنگامی که در گیر و دار محاسبه هستید، یک نفر مثل من را هم کنارتان داشته باشید تا شما را متوجه اشتباه محاسباتی تان کند. پولدار ترین ارگانها ی این مملکت مالیان نمی دهند و کسی هم جرات ندارد آنها را حسابرسی کند. در این مملکت نیروهای نظامی و انتظامی هم کاسب شده اند، یکی قرار گاه زده و پروژه های چند میلیارد دلاری می گیرد و خودش هم که کننده و بلد به کار نیست و کار را دست دوم به چینی ها می دهد و آن دیگری با فاینانس بانکی که خود ، تاسیس کرده بیش از 500 پروژه ساختمانی چند صد میلیارد تومانی در دست اجرا دارد و مرد می خواهد برود و مالیات این درآمد ها را از آنها مطالبه کند. زور شما به مردم بیچاره کوچه بازار رسیده و فکر می کنید خیلی اندیشمندانه دارید ریشه مشکلات را شناسایی می کنید؟!!! نه جان برادر ، این گونه که شما می فرمایید، نیست. داستان، روایت دیگری هم دارد. شما مگر اقوام عادی از جنس واقعی مردم ندارید تا ببینید حال و روزشان چگونه است؟ البته بعضی از اقوام شما هم شاید از این سفره پهن رانت و رانتخواری نصیبی برده باشند. ما شما را می شناسیم و به سلامت اقتصادی شما نیز اذعان داریم ولی لطفا این حرفها را تکرار نکنید. شما طرف مقابل مردم که نیستید که اینگونه موضع می گیرید. می خواهید سوبسید سوخت را بردارید؟ اول جلوی قاچاق سوخت را بگیرید- نه با گران کردنش- بلکه با تقویت کنترل مرز- خدا را شکر که بیست میلیون بسیجی و یک میلیون و یا بیشتر نیروی نظامی و انتظامی داریم- بعد از آن مالیات را از کسانی که پول اسان و زیاد و مبتنی بر رانت در می آورند ، بگیرید- زور اداره مالیاتی فقط به شرکتهای دوسه نفره میرسد حال آنکه ارگانها و نهاد ها از پرداخت مالیات معافند.!!! و کس دیگری هم زورش به آنها نمیرسد. سوم زمینه سرمایه گذاری خارجی از جمله امنیت آن را فراهم کنید نه فقط در نفت و گاز بلکه در همه زمینه ها از جمله توریسم- مردم را به مصرف تشویق کنید تا زمینه رشد تولید فراهم شود. خنده دار است که حتی اقتصاد دانان ما هم مردم را به صرفه جویی و قناعت تشویق می کنند. پس اگر مردم کمتر مصرف کنند ، لابد باید تولید را هم کاهش دهیم؟!!!! در همه دنیا فروش محصولات را تبلیغ می کنند اما در ایران این تبلیغات تقبیح می شود. عجبا!! به هر صورت جان برادر مشکلات زیادی در ایران وجود دارد که کلید حل آن به دست دولت است. همین حقوقها و فوق العاده ها و کارانه ها و حق حضور آدم هایی که در بیست شرکت عضو هیئت مدیره هستند و این همه ریخت و پاش زاید و سمینار های بی حاصل که از آن هیچ چیز در نمی اید و ...... همین طرح های اقماری وزارتخانه متبوع خودتان را ببینید. دو هفته کار و دو هفته رست و هزینه چارتر ها و ..... و نهایتا بهره وری کم و سپردن کار یکنفر به پنج نفر.
ای کاش میشد یک نصفه روز تعطیل با هم بنشینیم و گپی بزنیم و در این باره با هم صحبت کنیم
ناشناس
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
پمپها ال.پي.جي براى قشرهاى آسيب پذير و مستضعف يادتان نرود.
ناشناس
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
وقتی نمی ذارید خودروی خارجی و فوق العاده کم مصرف وارد بازار بشه تا مردم بخرند هر سال آقای وزیر بدتر از سال قبل می شه همه مردم می دونند که مصرف بالا به خاطر خودروهای آشغال 30 سال پیش هست ولی هیچ اقدامی نیست تا جلوی این انحصار را بگیرد و هزینه ها صرف عمران و آبادانی کشور بشود
تافزدا
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بسمه تعالی
این مباحث جناب آقای زنگنه شیخ الوزرا حقیقت است اما واقعیت این است که سیاست های حمایتی برصنعت خوردوسازی آن هم درانحصار دولت، حاکم است وتا این سیاست ملغی وانحصارنشکند همه ی برنامه ریزی ها درخصوص یهینه سازی سوخت عملی نیست.
ناشناس
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
با سلام بر وزیر بزرگوار اولین کاری که ایرانی ها در این لحظه از شما می خواهند
فقط
و
فقط
و
فقط
تعیین تکلیفه
azmoon.nioc.ir
است
همین و بس
از خبرگزاری انتخاب میخوام که در این مورد شفاف سازی انجام دهند لطفا
ناشناس
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
با توجه به تجربیات گذشته، ادامه حمایت از خودروسازان داخلی به بهانه حمایت از تولید داخل، هدر دادن سرمایه ملی، لطمه به سلامت و محیط زیست مردم و عدم استفاده بهینه از انرژی و نیروی کار انسانی است. تعرفه بالای واردات خودرو ضمن سلب حق انتخاب مردم و نارضایتی آنان، فاصله اقتصاد کشور را از اقتصاد نوین جهانی نیز بیشتر می کند.
ناشناس
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
"ما از طریق انحصار، خودروهای پرمصرف را با قیمت بالا به مصرف کننده تحمیل می کنیم."
جمله ای که سالیان است حرف مردم ایران است هیچ کجای دنیا چنین انحصاری وجود ندارد که خودرو گران و سوخت گران . 100٪ گمرک و عوارض واردات خودرو در هیچ کشوری حتی آفریقا پیدا نمیشه.
بدبخت
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
تحمیل خودرو به مردم توسط دولتهای قبلی و کنونی صورت گرفته، آقای زنگنه بهتره به جای طرح شعار آقای رئیس جمهور و وزیر صنایع را قانع کنه
رضا جلالی
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
زنده باد اقای زنگنه.امیدوارم گفته های ایشان در مورد مصرف انرژی جدی گرفته شود و خود ایشان به عنوان وزیر نفت برای رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیر باشند زیرا در صورت اعمال سیاستهای ذکر شده نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی میشود بلکه قسمت عمده ای از مشکلات زیست محیطی و الودگی هوا هم حل میشود برای ایشان و همه ی زحمت کشان دولت تدبیر و امید ارزوی موفقیت دارم
رضا جلالی
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
زنده باد اقای زنگنه.امیدوارم گفته های ایشان در مورد مصرف انرژی جدی گرفته شود و خود ایشان به عنوان وزیر نفت برای رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیر باشند زیرا در صورت اعمال سیاستهای ذکر شده نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی میشود بلکه قسمت عمده ای از مشکلات زیست محیطی و الودگی هوا هم حل میشود برای ایشان و همه ی زحمت کشان دولت تدبیر و امید ارزوی موفقیت دارم
ناشناس
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من تو فرانسه چند سال زندگي كردم واز خودرو كم مصرف با مصرف 2.5ليتر در 100كيلومتر استفاده ميكردم وبنزين رو هم ليتري تقريبا2000تومان با پول ايران پرداخت ميكردم الان كه به وطن باز گشتم شاهدم كه خودرو بنده 11ليتر در 100كيلومتر مصرف ميكند ومتاسفانه اين معضلي براي اقتصاد يك كشور است كه سرمايه هاي خود را دود كند وآلودگي ايجاد نموده ومجددا بودجه كلاني تهيه وصرف رفع اين آلودگي دست ساز نمايد واين درحالي است كه ميتوان با ايجاد زمينه مناسب براي ورود خودرو كم مصرف هم سرمايه از دست نداد وهم مشكل آلودگي را حل كرد مگر نه اين است كه خودرو بنده در ايران 4برابر خودرو خارجي ام ميباشد پس قطعا 4برابر هم آلودگي ايجاد ميكند.اميدوارم از اين نظرات استفاده بهينه شود
etemad
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بعد از چندین سال ناله ام و حرفم از زبان وزیری شنیدم خوشحال شدم. مصرف انرژی ایران بیشتر بی مدیریتی در بحث کلان مدیریت شهری و شهر سازی و چگونگی اسکان جمعیت و پراکندگی آن در محیط شهری است .برای نمونه ایران خودرو دارای 30 هزار کارمند و کار گر است و همه آنان در کل شهر تهران تا قزوین و ورامین و رود هن پراکنده اند با احتساب خودرو های شخصی تک سر نشین اگر بطور متوسط هر سرویس اتوبوس رفت و آمد را 20 نفر فرض کنیم 1500 دستگاه اتوبوس هر روز در تهران برای ایران خودرو در ترددند با فرض 75 کیلومتر حرکت در روز برای هر اتوبوس با مصرف سوخت 2.8 لیتر در کیلومتر بدون احتساب ترافیک روزانه در تهران 322 هزار لیتر سوخت فقط از طریق ایران خودرو بر مصرف انرژی تحمیل می شود. ولی درصورتی که در زمان قبل ایران خودرو برای خود شهری بنام پیکان شهر داشت کارمند و کارگر و رئیس مجبور بودند در آنجا سکونت کنند. اما الان هر جا توان دارند ساکن می شوند به همین خاطر بخاطر بعد مسافت و خستگی و آلودگی هوا توان کارگر از بین می رود بگذریم که خیلی از مراکز تولید و وزارت خانه ها و بیمارستان های تهران ووو به این وضعیت دچار هستند. یعنی روزی در تهران با این شرایط نزدیک به 10 میلیون لیتر سوخت اضافی با بی مدیرتی در کلان مصرف می شود . داد کسی هم در نمی آید. دوم آقای وزیر به بخاری اشاره کردند ولی به نحوه ساخت ساختمان ها و آپارتمان ها اشاره نکردند . پرت انرژی ساختمان ها هزار برابر بیشتر از بخاری هاست . در این رابطه طرحی دارم بعنوان نو سازی شهر های فرسوده بزرگ و کلان شهر، اگر چنانچه مایل باشند در اختیار می توانم قرار دهم.
ناشناس
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
درآمد حاصل از انحصار خودرو به جیب دولت میره دیگه، پس همیشه انحصار وجود داره!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
متاسفانه ایرانخودرو وسایپا با گران کردن خودرو به ملت خیانت میکند وتاسف بارتر این است وزیر صنعت نیز از آنها دفاع میکند
رضا
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بايد واردات همه نوع خودرو با تعرفه پايين آزاد شود ، اكثر خودرو هاي وارداتي مصرفشان پايين تر از خودروهاي ايران خودرو و سايپاست ، قيمت دلار هم اگه مدير، مدير باشه ميتونه كنترل كنه
ناشناس
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من مطمئنم دوره شما هم با این شعارها تموم میشه و وضع همین وضع می مونه! اگه راست میگی کاری بکن.
محمد حسینی
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
به نظر من یکی دیگه از روشهای کاهش مصرف سوخت اینه که به جای استفاده از سرعت گیرها که موجب بالابردن بیش از حد مصرف سوخت خودرو میشوداز پلهای زیر گذر وروگذر وهمچنین از پلهای عابر پیاده با پله برقی استفاده شود.
ناشناس
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
چه فایده فقط در حد حرفه شما اگه راست میگی تو دولت پیگیری کنید تعرفه واردات خودرو رابردارن بعد سوخت را گرون کنید ولی زورتون به جریان انحصار نمیرسه همونهایی که پشت پرده واردات خودرو هستند همونهای خودروی چینی وارد میکنند ولی خوب زورتون به مردم که عادی میرسه پس سوخت باید گرون بشه
وحید
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خدا کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
جناب آقای زنگنه به مولا نوکرتم
ای کاش یکی پیدا می شد این حرفهای شما را می شنید که بابا 76 میلیون ایرانی گروگان 1 میلیون کارمند سایپا و ایران خودرو هستند
پاسخ ها
محمد
| |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اگه کارکنان سایپا و ایران خودرو یک میلیون نفر بودند باز هم دلمون نمی سوخت !!!!!
بعید میدونم خمس این هم باشند ...
ناشناس
| |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
کی گفته یه میلیون کارمند دارن؟!!!
آموزش و پرورش هم این تعداد کارمند نداره. کلا با احتساب کارگرها، 50 یا 60 هزار نفر توی این صنعت مشغولند. مسئله کارکنانش نیس؛ بلکه رانتیه که این وسط خیلی ها ازش ارتزاق میکنن
كمال
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
چرا هيچ كسي مقتدرانه در مورد قيمت و كيفيت خودروها وارد نمي شه!؟
ناشناس
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
80 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران پرداخت می شود که از آن می توان برای افزایش حقوق کارمندان و معلمان و ....غیره در سطح حداقل حقوق استفاده کرد.در آمریکا حداقل حقوق ماهی 8 میلیون تومان ایران می شه زیر این مقدار برده داری حساب می شه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
درسته اما از اون طرف هم ارزش کار اونها همین مقداری که میگی هم هست ولی ارزش میانگین کاری ما ایرانیها یک میلیون در ماه هم نیست.
کارمند شرکت بهره برداری مترو
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
با سلام.گویا اقای زنگنه که به شهرداری تهران قول مساعدت برای تامین واگن های مترو را داده اند از اصراف کاری و هرج و مرجی که اقای قالیباف از دو سال قبل انتخابات در شرکت مترو ایجاد کردندند و شرکت مترو را فدای تبلیغات انتخاباتی خود کردند بیخبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من هم با نظر شما موافقم. سونامي و فاجعه مديريت در شركت بهره برداري مترو در دو-سه سال اخير.
امید
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
تو رو خدا دیگه در مورد قیمت خودرو نگین... ما جوونا که نمیتونیم بخریم هی میگن حرصمون بیشتر میشه... جوونی کجایی یادت بخیر... نه ماشینی.. نه خونه ای.. نه ازدواجی ... از بس شعار شنیدیم به خدا اتوماتیک دیگه جملات فلسفی میدیم بیرون از تراووش های ذهنیمون
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3000مليارد لايك داره
مهدی
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
خودروهای برقی و هیبریدی رو از تو لپ لپ در میارین؟
انتخاب نا امیدم نکن ،به خودت بیا
خسرو
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
مقاله بسیار جالبی را دکتر ماهاتیر محمد در وب سایت خود در مورد خودروهای برقی و هیبرید چاپ کرده بود که توصیه میکنم حتما مطالعه شود. خودروهای برقی خودشان برای شارژ نیازبه برقی دارند که از نیروگاههای سوخت فسیلی بدست میآیند. البته اگر نیروی برق هسته ای و یا خورشیدی در کشور غالب بود بحث تغییر میکرد. ضمن اینکه خودروهای برقی برای شارژ به زمان طولانی نیاز دارند. بازهم مگر اینکه با فن آوری جدید این زمان کاهش پیدا کند . به هر حال راهی نداریم مگر ورود به بحث استفاده از خودروهای کم مصرف , خودروها برقی و نیز استفاده از سوختهای باکیفیت بالا که آلودگی کمتری ایجاد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خواهشا اگه تو مسئله ای اطلاعات کافی ندارین نظر ندین
خودروهای هیبریدی دارای باتری هایی هستن ک هنگام ترمز کردن ماشین (که یکی از عوامل مهم اتلاف انرژی است) انرژی را مجددا در باتری ها ذخیره میکند و به این ترتب مصرف سوخت رو خیلی کاهش میده
دوستدار ذخایر
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
گفته ها و طرح ها خوبند ولی تا عمل فاصله زیاداست.تا امکانات ناوگان عمومی حداقل نصف کشورهای پیشرفته نشود شدت مصرف انرژی همچنان بالاست.
پاسخ ها
moshtari
| |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
باید بصورت ضربتی ماشینهای با کیفیت برای تاکسیرانی وارد شود،حتی تاکسیهای جدید نیویورک هم نیسان است
وحید
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
به این میگن وزیر دمش گرم دولت قبل که باشهرداری مشکل داشت وپول انچنان نمی داد از اول هم کار را باید به کاردان میسپردند
پاسخ ها
مرتضي
| |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
عجله نكن بذار لا اقل 50 درصد حرفاشو عملي كنه بعد با هم ازش تعريف و حتي تشكر مي كنيم