صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۳۴۲۶
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
براساس این تحلیل اطلاعات جدید اینمارست و ای ای آی بی نتیجه گیری شده است که پرواز ام اچ 370 در یکی از کوریدورهای پروازی جنوبی پرواز کرده و موقعیت خود را در منطقه ای در اقیانوس هند در غرب از دست داده است. این محل بسیار دور افتاده است و از هر گونه باند فرود بسیار دور بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



نخست وزیر مالزی اعلام کرد هواپیمای پرواز شماره ام اچ سیصد و هفتاد خطوط هوایی مالزی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، نجیب رزاق گفت عصر امروز گزارش نمایندگانی از تیم تحقیقاتی انگلیس درباره سانحه ناپدید شدن هواپیما را دریافت کردم. آنها به من اعلام کردند این تیم اطلاعات ماهواره ای کوریدورهای جنوبی و شمالی را دریافت و تحلیل کرده اند و نتیجه تحلیل و بررسی اطلاعات دریافتی که پیش از این هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفته بود،منجر به روشن شدن مسایل بیشتری درباره پرواز 370 شده است.

براساس این تحلیل اطلاعات جدید اینمارست و ای ای آی بی نتیجه گیری شده است که پرواز ام اچ 370 در یکی از کوریدورهای پروازی جنوبی پرواز کرده و موقعیت خود را در منطقه ای در اقیانوس هند در غرب از دست داده است.

وی افزود:  این محل بسیار دور افتاده است و از هر گونه باند فرود بسیار دور بوده است.

نخست وزیر مالزی اضافه کرد: بنابراین با تاسف عمیق باید به اطلاع شما برسانم براساس این اطلاعات جدید پرواز هواپیمای ام اچ سیصد و هفتاد در جنوب اقیانوس آرام پایان یافته است. ما فردا کنفرانسی خبری برگزاری خواهیم کرد و جزییاتی بیشتر دراین باره اعلام خواهیم کرد.

رزاق گفت: در همین حال قصد داریم شما را در زودترین زمان ممکن جریان این تحول جدید بگذاریم و این اطلاعات را براساس تعهد خود به عملکرد شفاف و احترام به خانواده ها با شما به شراکت بگذاریم، دو اصلی که در این تحقیقات همواره رعایت شده است. خطوط هوایی مالزی با خانواده های سرنشینان و خدمه این هواپیما صحبت کرده است تا این تحول را به اطلاع آنها نیز برساند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس پیامکی که مالزی ایرلاینز به خانواده قربانیان ارسال کرده است، هیچ یک از سرنشینان این هواپیما نجات نیافته اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۷
محمد
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
هنوز هیچ گونه سند و مدرکی از سقوط هواپیما وجود ندارد ................این همه ردیاب وجود داشته ..همه گوشیهای مسافرین ردیاب دارند ..خود هواپیما هم ردیاب داره ...این همه هواپیما جاسوسی وجود دارد ..ماهواره ها ریزترین اطلاعات را جستجو می کنند ..چگونه است که هنوز نتوانسته اند این را پیدا کنند!!!!!!!!!!
ناشناس
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
حالا از ایرانیها عزر خواهی کنین باباتون تروریست 2 هموطن مارو کشتند طلبکار هم شدند بی ناموسها
سجاد
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
نظرتون راجع به این فرضیه چیه ؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ساعاتی پس از ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد شنبه، فاکس نیوز، سی ان ان و تایمز به طور همزمان، با حذف واژه سقوط و تاکید روی موضوع ناپدید شدن هواپیما، به انتشار اخبار و اظهارنظرهایی پرداختند که ضمن انحراف افکار عمومی، توجه رسانه های دیگر را نیز از پیگیری عادی ماجرا، به داستان سرایی و دامن زدن به فضای پر از وهم و خیال منحرف کرد.
با وجود توضیحات کارشناسان فن آوری های الکترونیک و مخابرات درباره علت زنگ خوردن گوشی های همراه برخی از مسافران، بدون وجود ایستگاه های مخابراتی ثابت در اقیانوس، هنوز هم این رسانه ها با تکیه بر این موضوع، به ایجاد فضای رازآلود پیرامون حادثه دامن می زنند و مقامات مالزیایی را در پاسخ دادن به خانواده ها و بازماندگان امیدوار قربانیان که توقع دارند، محل سقوط هواپیما با استفاده از ردیاب و مکان نما و جی پی اس گوشی ها مشخص شود، تنها می گذارند و به سرعت، ادعای جادوگران و پیشگویان نقاط مختلف جهان و حتی دست داشتن اجنه را پوشش داده و تبدیل به خبر نخست رسانه های جهان می کنند.
کارشناسان مخابرات و شبکه‌های بی‌سیم بارها تاکید کردند که شنیدن صدای بوق به این معنی نیست که گوشی که با آن تماس گرفته‌اید درحال زنگ خوردن است. این اتفاق برای اغلب ما نیز رخ داده و به کارکرد شبکه های مخابراتی و نوع تلفن ها ربط دارد.
سی ان ان، در تداوم تلاش برای غبار آلود کردن فضای رسانه ای، امروز بار دیگر با ارائه انواع سناریوهای تخیلی و غیرواقعی، نتیجه گیری کرد؛ از شدت مبهم بودن اطلاعات و جزئیات این ماجرا، جامعه حمل و نقل هوایی به شدت آشفته است ...!

این در حالی است که ماجرا آنقدرها نیز مبهم و اسرارآمیز نیست و نگاهی به گزارش ها و اخبار مربوط به سوانح هوایی گذشته، آشکار می سازد که ناپدید شدن یک هواپیما از صفحه رادار بارها حتی به دلیل وجود تکه ای ابر، رخ می دهد و در تمامی سقوط ها، هواپیما از صفحه رادار ناپدید می شود.

از پرواز شماره mh370 خطوط هواپیمایی مالزی، هیچ پیامی مبنی بر نقص فنی، تهدید، وضعیت اضطراری یا بدی آب و هوا مخابره نشده و سانحه به طور ناگهانی و به یک باره رخ داده است. به طوری که مدیرکل دایره حوادث شرکت بوئینگ تصریح کرد؛ در این حادثه خلبان حتی فرصت غافلگیر شدن نیز نداشته و انفجار به طور ناگهانی رخ داده است. آخرین پیام خلبان به برج مراقبت این بود: همه چیز خوب و عادی است.
علاوه بر کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی، مردم عادی نیز به لطف گزارش ها و اخبار حوادث مشابه، می توانند حدس بزنند که در چنین شرایطی، هواپیما منفجر و متلاشی شده که علت آن می تواند عواملی چون برخورد پرنده یا شی دیگر، انفجار موتورها، کنده شدن قطعه ای بدنه باشد.

در مورد هواپیمای خطوط هوایی مالزی می توان حدس زد که هواپیما با عاملی مخرب تر، منفجر و به شدت متلاشی شده است.

رسانه های همسوی امریکایی با اشراف به این امر، تلاش کردند با برجسته کردن حضور دو ایرانی در میان مسافران و تاکید بر مشکوک بودن آنها، سرنخ کامل کننده ای در اختیار معتقدان به فرضیه انفجار هواپیما بگذارند و آنها را به این نتیجه برسانند که اگر هم انفجاری درکار بوده، کار تروریست های ایرانی بوده است.
با وجود توضیحات مدیرکل اینترپل و مقامات مالزیایی درباره این دو مسافر ایرانی و رد اتهام از آنها، موج تبلیغاتی و جوسازی این رسانه ها هنوز ادامه دارد و سی ان ان، حتی در روزشمار حادثه نیز، داستان خود را از دو روز قبل از حادثه و با خرید بلیت برای این دو جوان ایرانی آغاز می کند و سپس به اتفاقات روز شنبه، از سوار شدن مسافران گرفته تا چک کردن وضعیت آب و هوا توسط خلبان می پردازد.
در جدیدترین تلاش برای انحراف اذهان عمومی، خبر تغییر مسیر هواپیما و ردگیری آن تا تنگه مالاکا منتشر شد تا باز هم مقامات مالزی ناچار به توضیح و تکذیب اینگونه شایعات بی انتها شوند.
در حالی که تایمز، واشنگتن پست و سی ان ان با قاطعیت از تغییر مسیر هواپیما خبر داده و حتی نقشه مسیر را نیز ترسیم کرده بودند، فرمانده نیروی هوایی مالزی اعلام کرد جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده این کشور در تنگه ملاکا صحت ندارد!
علت تمام این داستان پردازی ها و رازآلود کردن این حادثه، به ناوگان هفتم نیروی دریایی امریکا ربط دارد. آنها نمی خواهند کسی فرصت فکر کردن به ماجرا را داشته باشد و با پیگیری عادی خبرها، به این واقعیت پی ببرد که بدون تردید، هواپیما با اسلحه ای قوی و بسیار مخرب تر از بمب دست ساز یا مواد منفجره ای که بتوان آنها را از حلقه های امنیتی عبور داده و درون هواپیما برد، منفجر و تکه تکه شده است.
این نخستین نکته ای است که یک تفنگدار سابق نیروی دریایی امریکا در صفحه اینترنتی خود به آن اشاره کرده و از فرماندهان ناوگان هفتم سوال کرده است که چرا حضور ناوشکن پینک نی، بزرگترین ناو در کلاس برک و تنها ناو مجهز به انواع موشک های ضد هوایی، ضد سطحی و ضد زیر دریایی مستقر در جنوب شرقی آسیا را در چند مایلی نقطه ناپدید شدن هواپیما انکار کرده و سپس، همین ناوشکن و ناوچه دیگری را برای جستجوی قطعات هواپیما اعزام کرده اید؟

ناوشکن پینک نی، USS Pinckney DDG مجهز به سامانه شناسایی و ردیابی قدرتمند و موشک های هدایت شونده به اهداف پروازی، می تواند هرگونه هدفی را در محدده بسیار طولانی با استفاده از سیستم پرتاب عمودی، نابود کند.
این ناوشکن، چند هفته پیش به عنوان نخستین ناو امریکایی پس از 70 سال وارد آبهای منطقه شد و پس از پنج روز اقامت در بندر مانیل، به هنگ کنگ رفت و از 27 فوریه، دو هفته قبل، وارد آبهای خلیج تایلند و دریای چین جنوبی شد. این ناوشکن درست روز جمعه و شنبه سرگرم انجام رزمایش در منطقه ای بود که هواپیمای مالزی ناپدید شده است.

کارکنان این ناوشکن در فیسبوک فعالند و گزارش و خاطرات سفرهای آنها هنوز در دسترس است.
این ناوشکن به قدری به نقطه ناپدید شدن هواپیما نزدیک بود که کاربران امریکایی، پس از اطلاع از سانحه هوایی، در صفحه اینترنتی ناوشکن کامنت گذاشته و از آنها خواسته اند منطقه را جستجو کنند. جالب آنکه یکی از کاربران در کامنت خود به آنها اطلاع داده که یک هواپیما درست در نقطه ای که شما هستید ناپدید شده، سعی کنید به آنها کمک کنید!
این ناوشکن و نیروی دریایی امریکا در ساعات نخستین حادثه، مانور خود را متوقف کرده و سکوت می کنند. در شرایطی که ناوگان ویتنام که بسیار دورتر از آنها به این نقطه بوده، از دریافت آخرین سیگنال هواپیما خبر داده است، این ناوشکن مجهز به رادارهای پیشرفته، از هواپیمایی بوئینگی که بالای سرش پرواز می کرده، اظهار بی اطلاعی کرده است!
پس از حدود هشت ساعت، به ناوشکن ماموریت داده می شود به جستجوگران ملحق شود، اما کاربری که خود را تفنگدار سابق نیروی دریایی معرفی می کند، معتقد است که پینک نی ماموریت دارد ضمن پنهان ساختن محل سقوط از دید جستجوگران، زودتر از دیگران، شواهد احتمالی اصابت موشک خود به هواپیما را نابود کند.اگرچه هیچ سند قاطعی برای فرضیه شلیک موشک توسط ناو امریکایی به هواپیمای مالزی (در اثر خطای انسانی یا اشکال در سیستم خودکار پدافند موشکی) وجود ندارد، اما این موضوع به مراتب منطقی تر از دست داشتن جن ها و جادوگران، موجودات فضایی، سیاه چاله ها، بیگانگان فضایی و یا داستان تخیلی دست داشتن دو جوان ایرانی است که هرگز نمی توانسته اند بمبی با حجم و قدرت انفجاری در حد تکه تکه کردن یک بوئینگ 777 را از حلقه های مختلف امنیتی عبور داده و درون هواپیما ببرند.در این میان، تعلل مقامات مالزی در این ماجرا و عدم قاطعیت آنها در اعلام نظر صریح، فرضیه هدف قرارگرفتن هواپیما توسط نیروی دریایی امریکا را تقویت کرده و تحلیلگران معتقدند به احتمال فراوان، مقامات امریکایی، حتی در صورت نیاز به عذرخواهی و پرداخت خسارت، همتایان مالزیایی خود را قانع کرده اند که در این مورد سکوت کنند.اعتراض چین به مقامات مالزی در این باره نیز به همین امر ربط داده شده و گفته می شود، چین اصرار دارد که مقامات مالزی موضوع را فاش کنند.دو سوم از مسافرین پرواز شماره ام اچ 370 هواپیمایی مالزی شهروند چین بودند و این کشور، خود را طرف حساب اصلی ماجرا می داند. مالزی به همین علت فرستاده ویژه ای برای بررسی این مساله و گفت و گو با مقام های چین به پکن اعزام کرده است. "شیه هونک شونک " معاون وزیر امور خارجه چین در این باره گفته است: ما می دانیم مالزی صداقت دارد و در تلاش است اما باید با چین نیز همکاری لازم راداشته باشد و به خواسته چینی ها توجه کرده و شک و شبهات آنها را برطرف کند.با این وجود، به ناوهای چینی اعلام شده است برای یافتن هواپیما آماده ورود به خلیج تایلند باشند.برخی از رسانه های منطقه گزارش کرده اند که اطلاعات دقیق نیست و باید مشخص شود که مالزی دقیقا چه چیزهایی را در باره علایم مربوط به هواپیما می داند.
شتاب و پرکاری سی ان ان، فاکس نیوز و ان بی سی در انتشار مطالب و خبرهای عجیب و غریب به قدری است که حتی برخی رسانه های غربی را نیز به تعجب واداشته و در اغلب مطالبی که تئوری های مختلف در آنها بررسی می شود، فرضیه های امریکایی به سخره گرفته می شود. به هر روی، با جستجوی نام ناوشکن پینک نی USS Pinckney DDG می توان علت اصلی این همه داستان پردازی را دریافت.
ناشناس
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
من عظ شما معظرط میخاهم
سحر
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
البته اقیانوس هند صحیح می باشد نه اقیانوس آرام
khodam
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
این خبر تابلو دروغ و ساختگی هست.بچه هم این خبر باور نمیکنه.
ناشناس
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
سقوط هواپیما ها در دنیا موضوعی مهم ، تاثرانگیز اما واقعی است .برای من ایرانی این واقعه جانگدازترست بخاطر 2 جوان ایرانی که با پاسپورت های قلابی ، ریسک بزرگی را در زندگی شان برای رهائی از زندگی در ایران ناامید از اینده ،زندگی شان بر باد رفت ...
امیر
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
مگه تا چند روز بعد گوشی 19 نفرشون زنگ نمیخورد؟!
این چطوری توجیه میشه؟!
اسدالله
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
نكته مبهمش اينه:هواپيما بايد از ازسمت شمال شرق مالزي بره به چين اما الان در جنوب يعني اقيانوس هند سقوط كرده.
محمد
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
مطمئنا در پیدا نشدنش در طول این 17 روز حکمتی بوده ..............90%اینهایی که ادعاشون میاد تسلط کامل داریم تو جهان بر احولش.......دروغ میگن..................خدایشان بیامرزد
حميد
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
دوست عزيز معذرت را اينطور مي نويسند.
ناشناس
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
کاملا مشخصه داره ماست مالی میشه. پیدا نشده! میگن چون اونجایی که پرواز کرده دور از فرودگاه ها بوده سقوط کرده
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
بدجور موافقم
ناشناس
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
فکر کنم اسراییل این تهمت را زده بود نه مالزی
داریوش
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
با ابراز تاسف از در گذشت دو جوان ایرانی و بقیه مسافران ، مدارک تقلبی و پاسپورت دزدی این دو جوان ایرانی ، آنچنان هم جایی برای معذرت خواهی مالزی از ایران باقی نگذاشته . چرا در ایران به این ثروتمندی باید اینهمه موانع و محرومیت باشه که جوانان ایرانی مجبور به ترک ایران بشوند و جانشان را از دست بدهند . چرا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
نه این که تو ایران هیچ هواپیمایی سقوط نمی کنه و کسی هم کشته نمیشه
محسن
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
مالزی باید ازین ایران بابت افترایی که زده معضرت خواهی بکنه....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
معذرت! مجید دلبندم.
ناشناس
| |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
اولاً معذرت نه معضرت ...

ثانیاً کدوم افترا ؟
هکر اسلامی
| |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
من نمیدونم چرا بعضی از دوستان منفی میدن؟
ناشناس
| |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
کدوم افترا قربان ؟؟؟ تو این خبر که اصلا اسمی از ایران نیست که افترا باشه یا نباشه
قایدی- بوشهر
| |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
منفی جان چه کاره ای؟ ها
ناشناس
| |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
چه افترائی ؟
ناشناس
| |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
با صواط مگه چن تا ایران داریم؟
ناشناس
| |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
شما هم باید به خاطر املای ضعیفتون عذر خواهی کنید.
ناشناس
| |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
معضرت خواهی؟!!!!!
رضا
| |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
شما اول دیکته معذرت درست بنویسید بعد درخواست عذر خواهی کنید
امیر
| |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
البته معذرت درست است محسن خان!!!
محسن
| |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
محسن جان معذرت ن....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1