پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سعید سعدی تاکید کرد که تلاش دارد «آرایش غلیظ» را برای نوروز آمادهی اکران کند. حمید نعمتالله (کارگردان «آرایش غلیظ») درباره فیلم جدیدش اظهار کرد: ما میخواستیم در ابتدا یک فیلم پرانرژی بسازیم.
وی در پاسخ به این انتقاد که در اواسط فیلم کمی از جذابیت آن کاسته میشود، گفت: فکرهایی داریم که فیلم جذابتر بشود و قرار است تغییراتی در آن بدهیم که پرکششتر بشود. قرار است روی «آرایش غلیظ» بیشتر کار کنیم و انشاءالله این مشکل حل میشود.
نعمتالله که در نشست پرسش و پاسخ فیلمش در کاخ جشنوارهی فیلم فجر سخن میگفت، همچنین درباره حضور حبیب رضایی در فیلمش عنوان کرد: حبیب رضایی بازیگر فوقالعاده و باسوادی است که درباره مقوله بازیگری حرفهایی برای گفتن دارد؛ چه در عرصه نوشتن و چه جلوی دوربین. قطعا این خصوصیات ایشان باعث شد که در این فیلم هم در خدمت ایشان باشیم.
حامد بهداد هم در پاسخ به پرسشی درباره اجرای صحنه اکشن توسط خودش در فیلم عنوان کرد: باید از بچههای گروه «بدلکاران 13» تشکر کنم. ما در 5-6 فیلم با هم کار کردیم و به من جرات دادند و البته امنیتش را هم تامین کردند که این کار را خودم انجام دهم. دوست داشتم یکبار خودم این تجربه را داشته باشم که صحنههای اکشن را اجرا کنم.
وی همچنین درباره اینکه آیا بازیهایش خودمحور است یا توسط کارگردان کنترل میشود، گفت: من گمان نمیکنم اصولا کارگردانی فیلمی بسازد و اجازه دهد بازیگری از اندازههای که نوشته است بیرون بزند. دوربین، کاراکترها و ... در ید کارگردان هستند و اینطور نیست که بازیگر هر کار دلش بخواهد در فیلم انجام بدهد.
سهراب پورناظری (آهنگساز این فیلم) هم در سخنانی درباره موسیقی متفاوت «آرایش غلیظ» گفت: ساخت موسیقی برای فیلمهای حمید نعمتالله، عذابالعلیم است چون لحن در آن معلوم نیست. در هرصورت این تجربه جدیدی بود و فضایی گانگستری داشت که با توجه به جنس کارهای قبلیمان، کار را سخت میکرد. باید از تمامی بچههای گروه تشکر کنم؛ به ویژه از همایون شجریان که این ریسک را پذیرفت که با گیتار برقی و درامز یک موسیقی ایرانی را کار کنیم.
همایون شجریان (خواننده تیتراژ فیلم) هم در تکمیل سخنان پورناظری گفت: قصد ما این بود که موسیقیای را اجرا کنیم که پرانرژی و با فیلم هماهنگ باشد. در این راستا به شعر مولانا و ساختار خاصی از ملودی رسیدیم و در نهایت برای تنظیم این ملودی تصمیم گرفته شد که از سازهای الکترونیکی استفاده کنیم.
وی افزود: از همان ابتدا قرار بود که در خواندن تیتراژ، از صدای در اوج و بدون فرود استفاده کنیم. خودم فکر میکردم شاید نتیجه خیلی خوب از آب در نیاید اما الان از نتیجه راضی هستم.
در ادامه این جلسه، سعید سعدی (تهیهکننده) نیز درباره هزینه تولید این فیلم پرلوکیشن اظهار کرد: این فیلم کلا در بخش خصوصی تولید شده و هیچ مشارکت دولتی ندارد. من و آقای ملکان هزینههای آن را تامین کردیم. البته باید از آقای نعمتالله هم تشکر کنم که در زمانی کمی که داشتیم، خیلی پرفشار کار را جلو بردند.
این تهیهکننده سینما افزود: ما برای تولید «آرایش غلیظ» پروداکشن سنگینی در پنج شهر و بندر داشتیم که طبیعتا هزینههای تولید را بالا میبرد. ضمن اینکه در این شهرها، لوکیشنهای زیادی نیاز داشتیم و همین باعث شد که هزینه تولید این فیلم، کمی از هزینه تولید نرمال سینمای ایران بالاتر برود.
سعدی در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مهناز افشار به عنوان سرمایهگذار در تیتراژ این فیلم هم بیان کرد: خانم افشار قرار بود در «آرایش غلیظ» سرمایهگذاری کنند اما تا امروز این اتفاق نیفتاده و تنها نامشان در تیتراژ است.
وی همچنین درباره زمان اکران عمومی این فیلم گفت: در حال تلاش هستیم که بتوانیم «آرایش غلیظ» را در نوروز اکران کنیم اما باید ببینیم امکانش فراهم میشود یا خیر.
نکته جالب توجه این نشست، پاسخهای یک خطی و یا حتی یکی دو کلمهای حمید نعمتالله به سوالات بود که باعث خنده حاضران شده بود. همچنین حضور باران کوثری و تشویقهای پر سر و صدای او برای عوامل «آرایش غلیظ» و مخصوصا حامد بهداد از حاشیههای این نشست بود.
علیرضا برازنده، هادی مقدمدوست، خشایار موحدیان، هادی مقدمدوست و حبیب رضایی از عوامل تولید این فیلم بودند که در نشست پرسش و پاسخ فیلم حضور داشتند. رییس کمیسیون امور داخلی و قوانین مجلس شورای اسلامی و ابراهیم شیبانی (کارگردان) هم از حاضران نشست «آرایش غلیظ» بودند. تصاوير ايرنا، مهر و تسنيم را از نشست خبري آرايش غليظ ميبينيم: