صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۴۰۶۸۴
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲
مطهري در پاسخ به اين سوال كه نظر شما درباره فتنه‌گران سال 88 چيست گفت: اين افراد متهم به برخي اقدامات در كشور هستند. وي اظهار داشت: نظرم را درباره اين افراد در روزهاي اول هم گفتم كه حصر خانگي زمان مشخصي دارد در حد 10 تا 20 روز قابل قبول است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي مطهري دوشنبه‌شب كه به مناسب روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي مازندران حاضر شد در اين نشست به پرسش‌هاي دانشجويان پاسخ داد.

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: امريكا ارتباطش را با ما قطع كرد ولي طولاني شدن اين قطع ارتباط به نظر من درست نبود. وي بيان داشت: امريكايي‌ها از اين قطع ارتباط بر ضد كشور ما تبليغات زيادي به كار بردند. اين استاد دانشگاه ادامه داد: مذاكرات اين روزها باب گفت‌وگويي را با غرب باز كرد كه ما حرف‌هاي‌مان را بزنيم و اين مذاكرات به نفع انقلاب ما است.

در مذاكرات از اصول كوتاه نمي‌آييم

وي تاكيد كرد: در مذاكرات ما از اصولي كه داريم كوتاه نمي‌آييم از حقوق بحق مردم فلسطين و دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي كوتاه نمي‌آييم. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه به برخي اظهارنظرهاي اوباما كه در رسانه‌ها مطرح شد اشاره كرد و گفت: اوباما براي متقاعد كردن مخالفانش مجبور است كه از اينگونه ادبيات استفاده كند، همان‌طور كه ما در داخل كشور اين مشكلات را داريم. وي اضافه كرد: در مذاكرات هسته‌يي هنوز موضوعي قطعي نشده است و موارد مطرح شده تنها در حد بيانيه است و قانوني نشده است.

دو كارت زرد نشانه اخراج نيست

اين استاد دانشگاه درباره كارت زردي كه نمايندگان مجلس به وزير اقتصاد دادند و واكنش نامناسب وزير اقتصاد گفت: مسائل مطرح شده نمايندگان مجلس از وزير اقتصاد درباره اظهارات رييس كل بانك مركزي بود كه سوال‌كننده‌ها مي‌توانستند به دليل عدم ارتباط اين سوال از وزير اقتصاد منصرف شوند و نماينده‌ها منصرف نشدند ولي عكس‌العمل وزير اقتصاد به كارت زرد‌هاي نمايندگان غيرطبيعي بود. مطهري ادامه داد: وزير نبايد كارت زردها را جدي مي‌گرفت و مشكل ندارد و كارت زرد مجلس مثل كارت زرد فوتبال نيست كه با دو كارت اخراج شود. براي استيضاح وزير 10 امضا لازم است.

آمارهاي اعلام شده روحاني توسط نيروهاي احمدي‌نژاد اعلام شد

وي بيان داشت: روحاني در اين گزارش بيشتر مسائل اقتصادي و تورم را مطرح كردند براي اينكه توقعات مردم بالا نرود. مطهري ادامه داد: رشد اقتصاد ما منفي است حرف‌هاي خوبي بود جا داشت كه روحاني از زحمات دولت هم مسائلي را مطرح مي‌كرد و عدم تقدير از دولت عده‌يي را ناراحت كرد. وي درباره آمارهاي مطرح شده بيان داشت: آمارهايي كه دولت در گزارش 100 روزه مطرح كرد از طرف كسي در اختيار روحاني قرار گرفت كه احمدي‌نژاد اين فرد را منصوب كرده بود. اين مسوول گفت: احمدي‌نژاد بي‌انضباطي مالي داشت كه بودجه‌ها را جابه‌جا مي‌كرد ولي در جاده‌سازي و مسكن مهر كارهايي داشت و بايد انصاف را رعايت كنيم.

همراه همه نمايندگان شنود مي‌شود

مطهري ادامه داد: در سياست خارجي و فرهنگ توضيحات روحاني خوب بود. نماينده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به سئوال كار گذاشتن دستگاه شنود در محل كارش گفت: موبايل‌هاي همه نمايندگان مجلس شنود مي‌شود. وي بيان داشت: دفتر نمايندگان مجلس محل رفت و آمد بسياري از سياسيون است و در دفتر كار من نيز سياسيون زيادي رفت و آمد دارند. مطهري بيان داشت: در دفتر كار من خانواده‌هاي دراويش گناباد رفت و آمد دارند و خانواده‌هاي سياسيون 88 به دفتر من مراجعه مي‌كنند كه به دليل اين رفت و آمدها به دفتر من برخي‌ها نسبت به اينگونه ورود و خروج‌ها به دفتر من حساس شدند. وي اضافه كرد: كساني كه دستگاه شنود در دفتر كار من كار گذاشتند براي بار دوم اقدام به كار گذاشتن دستگاه در دفتر كارم كرده بودند. مطهري بيان داشت: بار اول به دليل زيركي مسوول دفترم موفق نشدند. وي بيان داشت: مسببان اين امر حتي مسوول دفترم را تهديد كرده بودند و براي بار دوم ردپاي آنها بر روي محل كارم مشخص شد كه پس از بررسي دستگاه در كانال كولر جاسازي شده بود كه دستگاه لو رفت. نماينده مردم تهران در ادامه بيان داشت: وزير اطلاعات اسامي مسببان را به من اعلام كرد.

سه نفر در فتنه 88 مقصر هستند

مطهري در پاسخ به اين سوال كه نظر شما درباره فتنه‌گران سال 88 چيست گفت: اين افراد متهم به برخي اقدامات در كشور هستند. وي اظهار داشت: نظرم را درباره اين افراد در روزهاي اول هم گفتم كه حصر خانگي زمان مشخصي دارد در حد 10 تا 20 روز قابل قبول است.

نماينده مردم تهران در مجلس ابراز داشت: محبوس كردن اين افراد در مدت سه سال بدون محاكمه را نمي‌پسندم و آثار خوبي براي نظام ندارد. وي بيان داشت: يكي از اين افراد حال خوبي ندارد و اگر از بين برود براي نظام هزينه دارد و اگر لازم است اين افراد محاكمه شوند. مطهري با اشاره به اقداماتي كه اين افراد در عاشورا و روز دانشجو انجام دادند، گفت: تصميم حصر طولاني مدت براي اين افراد تصميم يك‌طرفه است. وي اضافه كرد: من معتقدم اين افراد آزاد شوند و محاكمه علني برگزار شود تا حقايق روشن شود و اگر محكوم شوند به حكم قانون كسي اعتراضي ندارد.

محاكمه علني فتنه‌گران

اين نماينده مجلس ادامه داد: محاكمه آنها بايد همزمان با محاكمه احمدي‌نژاد انجام شود و اين موضوعي است كه در يكي، دو ماه اول بحران نيز مطرح كردم اين سه نفر بايد همزمان محاكمه شوند و اگر اين محاكمه در كشور انجام مي‌شد كار به اينجاها كشيده نمي‌شد. وي اضافه كرد: هر سه نفر در قضيه 88 متهم هستند و بحران 88 درست مديريت نشد و موسوي و كروبي در سال 88 كاملا بي‌گناه نيستند. مطهري ادامه داد: موسوي تحت تاثير احساسات گفت برنده انتخابات است ولي بحران 88 از مناظره‌ها شروع شد. اين نماينده مجلس در ادامه گفت: از مناظره‌ها انتقاد درستي نشد و شوراي نگهبان بايد درباره مناظره‌ها هشدار مي‌داد و اينكه اعلام مي‌شود بحران بد مديريت شد به خاطر اين چيزها است. وي برگزاري جشن ملي را از ديگر مواردي دانست كه به بحران سال 88 دامن زد. مطهري بيان داشت: موسوي بايد صبر مي‌كرد اما قانع نشد و حرف مراجع قانوني را قبول نكرد. وي بيان داشت: در مناظره تنها بود و اين طور تشخيص داد كه اعتراض كند و شوراي نگهبان را نيز بي‌اساس تشخيص داد، با همه اين تفاسير بايد حرف‌هاي آنها نيز مطرح شود. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: نوع رفتاري كه شد موسوي و كروبي را تحريك كرد و حتي در اعلام نتايج نيز برخي ايرادات وارد است.

تك‌خواني زنان سوال مجلس از وزير ارشاد

اين مسوول در ادامه بيان داشت: در حوزه فرهنگ عملكرد دولت خوب بود، در آزادي بيان و مطبوعات خوب عمل كرد و در برخي موارد درباره تك‌خواني زنان مسائلي مطرح شد كه مجلس از وزير سوال كرد.

رفع فيلتر فيس‌بوك

مطهري درباره رفع فيلتر از فيس‌بوك بيان داشت: براي رفع فيلتر از فيس‌بوك بايد مزايا و معايب كار سنجيده شود اگر بنا است رفع فيلتر شود بايد براي اعمال مجرمانه‌يي كه در فيس‌بوك انجام مي‌شود، ابزارهايي داشته باشيم. اين مسوول درباره حد و ميزان آزادي بيان گفت: آزادي بيان را از دين ياد گرفتيم. وي با اشاره به تحريم‌هايي كه بر كشور ما بر اثر برخي ادبيات تند تحميل شد، گفت: تحريم‌ها در اثر ادبيات غلط و گاهي توام با لجاجت تحميل شد.

تصميم حذف شعار مرگ بر امريكا با مردم است

نماينده مردم تهران درباره حذف شعار مرگ بر امريكا گفت: حذف يا ادامه شعار مرگ بر امريكا را برعهده مردم بگذاريم. به مردم نمي‌توانيم دستور بدهيم كه عليه امريكا شعار بدهند. مردم رفتار امريكا را ببينند درباره آن تصميم مي‌گيرند. مطهري در پاسخ به اين سوال كه چرا از مواضع اصلاح‌طلبان حمايت مي‌كند و مخالف حضور زنان در جامعه است، گفت: در حوزه سياست، حقوق شهروندي و آزادي بيان مواضع من به اصلاح‌طلبان نزديك است. وي بيان داشت: در بعضي مسائل نظير حجاب ضوابط شرعي و احكام اسلام وجود دارد كه نمي‌توانيم از خودمان در اين امر مايع بگذاريم. اين استاد دانشگاه ادامه داد: در مساله پوشش پاي احكام اسلام در ميان است.

ديواركشي بين اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم

وي ادامه داد: در بحث اصولگرا و اصلاح‌طلب خودم هم نمي‌دانم چه كاره هستم ولي ديواركشي بين اصلاح‌طلب و اصولگراها را قبول ندارم. نماينده مردم تهران با اشاره به مسائل مربوط به ستار بهشتي گفت: برخي‌ها معتقد بودند كه مسائل مربوط به ستار بهشتي نبايد اين طور مطرح مي‌شد. وي اضافه كرد: من معتقد بودم بايد اين مسائل مطرح شود كه تكرار نشود و اصلاحات مربوط به نظام را بايد از خودمان شروع كنيم و رويه كم‌كم اصلاح شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
مهرداد
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
واقعا منطقیه،خوشم میاد ازش.روانی پاراگراف سومشم
نام و نام خانوادگی
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
انشاا... در آینده دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزبان چهره های علمی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی باشد. با همت مسئولین و مدیران خبره و تیزبین و حضور گسترده ی دانشجویان.
ساجده
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
از تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه به خاطر برگزاری ـه چنین نشست سیاسی که در طول 20 سال در دانشگاه بی سابقه بود، قدر دانی میشود
علی
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
شنیده ها هاکی ـست که نشست 16اُم آذر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد استقبال گرم ـه چهره های فرهنگی و سیاسی استان و مسئولین استانی و دانشجویان فهیم مازنی قرار گرفته است. دیگر دانشگاه های کشور از مازندران یاد بگیرند...
ناشناس
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
دروود بر فرزند بحق استاد آيت الله شهيد مرتضي مطهري
حمید
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
نمایندگان و مسئولین کشور که کوجک ترین سخنان و اعمال و رفتار آنان برگرفته شده از نمایندگی مردم ایران است باید تحت کنترل باشند علی الخصوص آقای مطهری که تعادل درستی در موضع گیری ها ندارد . بنابراین ضمن حمایت از اقتدار اطلاعاتی وزارت اطلاعات در این برهه از زمان انتظار از آقای مطهری این است که از عملکرد وزارت اطلاعات در مراقبت از ایشان حمایت نمایند
ناشناس
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
ای کاش 30درصد نمایندگان مجلس مانند مطهری بودند ، بر روح بلند استاد شهید مرتضی مطهری درود و صلوات می فرستیم و از خداوند بزرگ می خواهیم که مطهری ها را برای این نظام حفظ و زیاد فرمایید.
ناشناس
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
بهتر است روراست باشیم . قطعا مطهری آدم شجاعی است .
654
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
جناب مطهری تا حد بسیار زیادی منطقی هستند وبرخوردشان معقول. جای قدردانی دارد.اما نباید از هیچ کس بت ساخت به ضرر همه است هردوطرف.
leila
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
با رفع فيلتر فيسبوك رديابي كساني كه اعمال مجرمانه در فضاهاي مجازي انجام مي دهند ساده تر خواهد بود. با فيلترشكن به سختي مي توان كسي را رديابي كرد.
یوسف
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
درود بر این آزادمرد که به حق شایسته فرزندی بزرگمرد اسلامشناس واقعی شهید مطهری است.درود بر مادر بزرگوار ایشان.
مجید
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
آقای مطهری میشه بفرمایید چرا دفتر کار شما محل رفت و آمد افراد مسئله داره؟؟؟
چی توی وجود شما میبینن که به دفتر شما میان؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
مجید جون دلبندم! مسئله و گرفتاری اصلی این مملکت طرز فکر امثال شماست
ناشناس
| |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
دروجود ایشان انصاف می بینند که مراجعه می کنند
اصغر
| |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
شاید انصاف، شاید یک جو غیریت که این روزا باید با چراغ دنبالش گشت، شما بگو چرا؟
ناشناس
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
درود بر تو نماینده شجاع
سپيدار
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مرد عادل.
والسلام.
مسعود
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
درود بر مطهری شجاع، مدرس زمان!
مجتبی
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
آفرین خیلی خوب و سنجیده حرف زد
ناشناس
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ایا در کشور شهروند درجه 2 و 3 وجود دارد؟
اگر قرار باشد شنود شود باید همراه همه شنود شودنه فقط یک قشر؟
پاسخ ها
321
| |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
این دیگه چه استدلالیه اگه خیلی ناراحتی شماره تو بفرست تا موبایل توروهم شنود کنن از قافله عقب موندی!!!؟؟؟
ناشناس
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مطهری عزیز چرا حرف های شما راجع به حوادث سال 88 جدی گرفته نمی شود.
ایرانی
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
زنده باشی! نماینده واقعی واقعی مردم!
ناشناس
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
انتخاب کسی متون شما را ویراستاری نمی کند ؟ مایه گذاشتن نه مایع گذاشتن اگرکسی را نداریم بیایم ویراستاری کنم . تقریبا همه متون شما غلطهای املایی وایشایی دارند. واقعا که ....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ایشایی نه انشایی!
بهادر
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
جناب مطهری عزیز ایا همین یک قلم حقوق ها وپاداش های چند ملیونی نشان از ان ندارد که مقصر اصلی حوادث سال 88 رییس دولت عدالت محور!!!!!!!!وپاکترین دولت تاریخ !!!!!!!!است
مژگان
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مثلا حضور زنان در جامعه چه لطمه ای به اسلام می زند!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
کی گفته حضور زنان در جامعه لطمه دارد که شما انتقاد میکنی؟!
ناشناس
| |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
منظور استفاده ابزاری از زنان است، به اسم حضور زن در جامعه.
و الا کسی با حضور ضابطه مند بانوان در جامعه مشکلی نداره.
abbasjoulaei
| |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
باعث به وجود آمدن فساد می شود.
منم از حضور زنان در جامعه مخالف هستم.
سایه
| |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اول خدمت دوست ناشناس: 1- دقیقا بفرمایید منظورتان از ضابطه چیست؟ 2- مگر حضور آقایان خیلی ضابطه مند است که دنبال ضابطه برای حضور خانم ها می گردید؟! دوم خدمت عباس جولایی: فکر نمی کنید وجود آدم هایی که سلامت روح و روان ندارند در جامعه باعث فساد می شود؟!
حمید
| |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
دوستان عزیز توجه داشته باشین که اولا خبرنگار عدم حضور زن رو تو جامعه مطرح کرده!نه اقای مطهری
دوما اقای مطهری هم جواب داده که ما پیرو دین اسلام هستیم،و دین اسلامم حضور اجتماعی زن رو تو اجتماع به رسمیت شناخته
ناشناس
| |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
ضابطه یعنی، به اسم حضور زنان در جامعه ازشون سو استفاده نشه.