صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۳۸۲۶۸
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت الف نوشت:

بوی کباب می‌آید یک عبارت است با دو مفهوم مختلف، یکی در عیش و نوش بساط شادی و سفره کباب گسترده و درست همسایه کناری از بوی کباب او کباب می‌شود، واضح‌تر بخواهید بنویسم می‌گویم حکایت آگهی بازرگانی صدا و سیما را ببین، که با نشان دادن انواع خوراکی‌ها چه بلایی بر سر فقرا یا همان ولی نعمتان بدور از نعمت جامعه می‌آورد.

از محاسن فصل سرما این است که می‌شود درها و پنجره‌های منزل را به بهانه فصل پاییز محکم بست اینطوری هم خود راحتی هم در برابر همسر و فرزند شرمسار نمی‌گردی پس استراتژی مناسبی به شمار می‌رود زیرا در تابستان هر کاری می‌کردی کولر بی‌رحم و بی‌جان یک راست دود کباب برخاسته از خانه همسایه را می‌بلعید و درون خانه جمع می‌کرد خلاصه اینکه با همسایه هماهنگ بودیم الحمدلله هر جمعه آنها کباب می‌خوردند و ما بوی کباب.

این روزها دیگر منت‌کش همسایه نیستیم زیرا تلویزیون مابین سریال‌های تکراری که تمام صحنه‌ها و دیالوگ‌هایش را مانند شعر باز باران حفظ کرده‌ایم برنامه خود را قطع می‌کند و برای کباب‌پزی مجهز به شش سیخ کوبیده و شش سیخ مخصوص جوجه که با باطری هم می‌گردد تبلیغ می‌کند؛ به بهانه اینکه ببینیم شبکه‌های دیگر چه دارند کانال تلویزیون را عوض می کنم اما آنجا هم می‌گوید با ماهیتابه دو طرفه می توانید چند جور غذا بپزید و مرغ و ماهی سوخاری را نشان می‌دهد پس وضع اقتصادی ما بهتر شده زیرا می‌توانیم بگوییم از بوی غذا به رنگ غذا ارتقاء یافته‌ایم.

مطلب بالا طنز نبود و با این کار میانه‌ای ندارم اما همیشه برایم این سئوال بوده که شورای سیاست‌گزاری صدا و سیما درآمدزایی را با چه قیمتی می‌خواهد که کودکی یتیم و زنی بی‌سرپرست یا خانواده‌ای مستمند را به بهانه کسب درآمد لگدکوب می‌کند و کسانی که جای طعام سیلی خورده‌اند در برنامه‌ریزی رسانه ملی جام زهر و خون دل می‌خورند و می‌نوشند.

این اهل سیاست چه میزان کیاست دارند تا بفهمند تبلیغ انواع اطعمه و اشربه در برابر دیدگان کسانی که محتاج شام شب هستند و کارگران و کارمندانی که حقوق ۳۰ روزه خود را ۳ روزه خرج می‌کنند رنجی مضاعف به شمار می‌رود.

سخن دلم را ساده و بدون کلمات پرطمطراق نوشتم تا نگویند جان کلام در لابلای واژه‌های ادبی و پیچیده گم گردید ؛ من یک ایرانی و یک معلم هستم و می‌دانم دانش آموزی که با کفش‌های تابستانی به کلاس می‌آید و لباس مندرس سال قبل را می‌پوشد در مقابل تلویزیون ذره ذره زرد شدن رنگ رخسار والدینش را بسان برگ‌های پاییزی دیده است.

برادر گرامی جناب آقای ضرغامی بدانید و آگاه باشید در جامعه ما کسانی که فقط می‌خواهند زنده بمانند در مقابل کسانی که زندگی می‌کنند را نباید با یک مقیاس سنجید زیرا دو طیف مختلف هستند، آنانکه می‌خواهند زنده بمانند همه ساله کاشتند و داشتند اما در نهایت کسانی که زندگی می‌کنند محصول را برداشتند پس شما باید تفاوت را از همین جا درک نمایید.

نمی‌خواهم بگویم تبلیغات تلویزیونی که در تمام دنیا مرسوم است را شما منسوخ کنید اما این استنباط هم که برای ساختن خانه‌ای بزرگ باید آشیانه‌ای را ویران کرد معقول نمی‌باشد. کسی منکر این نیست که تبلیغات هم به نفع خریدار است هم فروشنده به شرطی که متناسب باشد البته آن هم نه به سبک کرم حلزون که اول تبلیغ شد بعد دنبال مجوز گشتید و معلوم نشد درآمد ۳۰ میلیاردی آن کجا رفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۲
مهرناز
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
نویسنده محترم "این افرادبوی کباب خرده "وقتی توی
خبابان میروند"چشم هایشان را می بندند تا ماشین های مدل بالا وفروشگاه های پر زرق وبرق را نبینند"
شانس اورده که ماشین ندارند "در خیابان های بالا شهربروند و اپاتمان ها وخانه های اخرین مدل را ببینند"بهتر است چشم هاین انها را در بیاوریم "که برای هیچ احدی مزاحمت نداشته باشند.
ناشناس
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
واقعا تلوزیون ملی کپی برابر اصل شبکه های ماهواره ای 10 سال پیش شده؛میگویم ده سال پیش چون تبلیغات بی کیفیتی که پخش میکند همان تبلیغات ده سال پیش شبکه های ماهواره ای است،آن شبکه ها الان تبلیغات بهتر و مفید تری پخش میکنند!
اسدالله
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
عدالت مهر گستر مهر ورزی !!! یک مشت اراجیف این دارودسته توی این هشت سال تحویل مردم بدبخت دادند وقتی یادم می اید ان کثافت کاریها و.......یادم می اید حالم بهم می خورد
سروش
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
من ... اصلا نگاه نمیکنم زیرا:
ا-اخبارش فقط مختص جستجوی مصائب و بدبختی وجرم و جنایت ولو یک تصادف بی ارزش در آمریکاست نه اینکه در کشور خودمون هیچ اتفاقی نمی افته
2-فیلم وسریال هاش فقط بیانگر نامردی اختلاس دزدی قتل عشق و عاشقی
باقیش ارزش نداره بگم
ناشناس
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
حالم بهم میخوره ازاین تبلیغات مزخرف
ناشناس
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
7 سیخ کباب 7 سیخ جوجه، نه 6 تا!
از بس دیدیم ملکه ذهنمون شده!
ماهم مجبوریم محض دلخوشی باباجون، وقت پخشش بزنیم یه کانال دیگه و بگیم " اه، هزار بار این آشغالارو تبلیغ میکنن!"
ناشناس
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
ديگه وقتشه كه ضرغامي هم عوض بشه!
عليرضا
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
از رسانه ميلي انتظاري بيش از اين نيست همكار عزيزم
ناشناس
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
بوی کباب ؛ بوی دماغ سوخته یه...
ناشناس
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
اینا رو به روحانی بگو تا یه فکری به حال مردم کنه
ناشناس
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
واقعا هر وقت از اینجور تبلیغ ها میده، من به کسانی فکر می کنم که بچه کوچک دارند، فقیر هستند و امکان تهیه این غذاها را ندارند و شرمنده زن و بچه شان می شوند. آخر این چه رسانه ایست؟ شرم کنید! از این همه بی عدالتی و بی تفاوتی در این جامعه که 90 درصد فقیرند، یعنی فقیر کردند مردم را، این مردم آبرومند را، حالا هم از سر سیری دست به این کارها می زنند. اینها غم مردم را ندارند، این بود عمل به سخن امام که می گفت مستضعفان، پا برهنه ها، پا برهنه ها ولی نعمت ما هستند؟ اینطور اکرامشان می کنید؟
ناشناس
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
برا يه سي دي و كفش و منقل يه فيلم سينمايي درست ميكنن
عصاب آدم رو خراب ميكنن
ناشناس
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
خدا خیرتان بده این درد دل ماست
بچه می گوید بابا بخر من هم با خجالت سرم رل زیر می اندازم که 188000 تومان تازه بعئ گوشتش از کجا بیارم!!!!!!!!!!
خودم
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
مطلبی که فراموش شده این است که در اکثر کشورها شبکه های دولتی چون بودجه ی دولتی میگیرند حق تبلیغ کالا ندارند و شبکه های خصوصی برای تامین هزینه اقدام به پخش آگهی میکنند،البته طوری هم تبلیغ میکنند که بعضی از آیتم ها از خود برنامه جذاب تر هستند،نه مثل اینجا که تبلیغات حکم شکنجه وسط برنامه(بر فرض محال جذاب)را دارد.
ناشناس
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
احسنت
پسری از نارمک
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
نویسنده مقاله شیر مادرت حلالت !!
مادر سه تابچه
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
شكر خدا ما دستمان به دهنمان مي رسد و هر از گاهي بچه ها را به وصال كباب هم مي رسانيم، اما همين بچه هاي رنج نكشيده ي من وقتي تلويزيون تبليغات كباب پز را پخش مي كند چهره در هم مي كشند و فهيمانه اعتراض مي كنند: بي چاره بعضي از هم كلاسيهامون كه حتي لباس گرم ندارن بپوشن و بايد اين تبليغات رو ببينن....
آقاي ضرغامي! كمي به وجدانت -اگه داري- مراجعه كن.
ناشناس
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
من زندگی خانواده ام را با سختی با نان بخور و نمیر اداره میکنم اما سیاستهای صدا و سیما انگار نه انگار همچون منی در جامعه وجود دارم.
حتی فیلمها گر از تجمل گراییست .
چطور منی که بعد از 7 سال ازدواج و کار مداوم و بی دریغ نوز یک دست مبلمان بسیار معمولی ندارم اما جوانانی که در سریالها به تازگی ازدواج می کنند از همان روز اول دارای مسکن شیک و مبلمان گران قیمت و اساسیه منزل مجلل و ... بر خوردارند؟! واقعا این چه کشوری را نشان میدهد که هیچ مشکل مالی در زندگیشان نیست.
ناشناس
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
بدبختانه تلويزيون همش داره تبليغ اشرافيگري ميكنه چه با پخش اگهي چه فيلمايي كه نشون ميده
ناشناس
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
جالب بود ولی فرق زنده ماندن و زندگی کردن رو به نظر میاد جابجا فرمودید
ناشناس
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
از هر کدوم 7 تا سیخ داره نه 6 تا! ;)
مهرداد
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
احسنت
تو صدا و سیما اول کار می کنن بعد در موردش فکر می کنن
ناشناس
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
شما چرا یه سیخش رو کش رفتی جیگر!!!؟
البته شاید به شما کم فروشی کردن. چون به هفت سیخ اشاره میکنه عزیز برادر...
در هر صورت تا زمانی که رئیس رسانه میلی، میلی عمل کنه همین است که هست!!!
ناشناس
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
نوشته بسیار تامل برانگیزی بود، صدا و سیما برای خالی کردن جیب آنهایی که وسعشان می رسد، دل طبقه محروم و ضعیف (از نظر اقتصادی) را می سوزاند. تبلیغات نا صحیح همان چیزیست که امروز گریبان وال استریت را گرفته است. به هر قیمتی نباید سعی در کسب درامد نمود. البته اینرا فروشندگان محصولات نیز باید رعایت کنند و راهی مناسب برای تبلیغات خود بیابند.
ناشناس
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
واقعا مطلب به این بی ربطی تا حالا نخونده بودم!!!! واقعا بیشتر دقت کنید توی انتخاب مطالبتون....