صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۲۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام اینکه هیچ قطعه بی کیفیتی مجوز واردات از این سازمان را نخواهد داشت، گفت: به کارگیری قطعات درجه ۳ در تولید خودرو به هیچ عنوان درست نیست.

نظام‌الدین برزگری در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد واردات تمام قطعات خودرویی را که مشمول استانداردهای اجباری هستند زیر نظر دارد، اظهار داشت: بیش از 5هزار قطعه در تولید خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این میان هستند قطعاتی که مشمول استاندارد اجباری سازمان ملی استاندارد نمی باشند.

وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد تمام محصولات خودروسازان را در رعایت 51 استاندارد ایمنی و عملکرد مورد بررسی قرار خواهد داد، افزود: به کارگیری قطعات درجه 3 در تولید خودرو به هیچ عنوان درست نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه به تجربه قطعات وارداتی نادرست پژو 405 اشاره کرد و گفت: این خودرو در سال‌های گذشته به دلیل نقص فنی در موتور مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود که با اخطارهای سازمان استاندارد به شرکت خودروساز این نواقص برطرف گردید.

به گزارش تسنیم، پیش از این یک مقام مسئول در انجمن قطعه سازان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده قطعه سازان امکان تأمین مواد مورد نیاز خود را از شرکت های صاحب نام خودروساز دنیا ندارند، اظهار داشت: اعمال محدودیت های جدید برای صنعت قطعه سازی کشور باعث شده تا این بخش برای تأمین قطعات مورد نیاز خود به سمت شرکت های چینی و کره ای رفته و با خرید قطعات درجه 3 نیازهای خود را تأمین نماید.

وی ضمن تأکید براینکه استفاده از قطعات بی کیفیت چینی محصولات نهایی خودروسازان را فاقد استانداردهای لازم می‌کند، افزود: این روزها صنعت خودروسازی کشور با لزوم افزایش حجم تولید و نبود نقدینگی روبه رواست که به همین دلیل با واردات قطعات بی کیفیت خودرو را تولید و با قیمت های بالا وارد بازار می‌کند.

 البته رئیس انجمن خودروسازان در واکنش به این اظهاردات ضمن رد آن به تسنیم گفت: مسئولان در بیان نظرات خود کم لطفی می‌کنند چراکه در شرایطی که صنعت خودرو در تحریم های شدید بین المللی قرار دارد این صنعت تمام تلاش خود برای تأمین مواد اولیه خود بکار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم توجه به ساخت داخل قطعات بیش از پیش در اولویت کاری خودروسازان قرار گرفته است، افزود: این گونه اظهارات به نوعی عملکرد سازمان استاندارد را زیر سوال خواهد برد چراکه تمام قطعات وارداتی کنترل شده و با تأییده این سازمان امکان ترخیص پیدا خواهند کرد.