صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر پیگیری این شرکت برای برداشته شدن انحصار رایتل، گفت: بحث انحصار و تمدید ارائه خدمات نسل سوم مشکل مردم را بیشتر کرد و به این ترتیب مردم از دریافت سرویس‌های متنوع محروم شدند.

به گزارش سیتنا (citna.ir)، مهندس مظفر پوررنجبر - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران – که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در نشست خبری سخن می گفت، اظهار داشت: تمدید انحصار دیتا به ما خسارت وارد کرد. البته ممکن است در این میان عده‌ای بگویند مگر سرویس‌های دیتا بیش از 20 تا 30 درصد بر درآمدزایی شرکت مخابرات تاثیر دارد؟ اما واقعیت این است همین مقدار عدد بزرگی محسوب می‌شود و در سرویس‌های آتی مخابرات نقش بسزایی دارد؛ چرا که دیتا پایه خدمات است. من در حال حاضر عدد و رقم در دست ندارم اما می‎توانم بگویم به دلیل تمدید این دوره انحصار، ما بسیار ضرر کردیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل خود را آماده کرده‌ایم که به محض پایان رسیدن دوره انحصار این موضوع را پیگیری کنیم. از سوی دیگر تمام تلاش خود را خواهیم کرد که زمان پایان دوره انحصار را جلوتر بیندازیم و در دولت جدید این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. در حال حاضر هم برای بررسی این موضوع به تمام مراجع ذیصلاح مراجعه کردیم.

پوررنجبر در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص وضعیت اینترنت، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تعداد متقاضیان ADSL رشد بالایی داشته و در سال 92 هم ما تلاش داریم که حداقل مشتریان را در ارائه این سرویس معطل نکنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با معضلات مختلفی که شرکت‌های PAP با مخابرات دارند، اظهار کرد: ما اختلافی با PAPها نداریم اما شرکت‌های PAP دارای پروانه خاص خود هستند و ما هم پروانه دیگری داریم و شاید مشکل از تفاسیری که در این پروانه‌ها صورت می گیرد باشد.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات متاسفانه ما به بلوغ نرسیده‌ایم اما در عین حال در زمینه مدیریت هم در بخش‌های مختلف کشور و در شرکت‌های متعدد مدیریت بالغی وجود ندارد از سوی دیگر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ما هم سازمان جدیدی است که اگر قوانین آن را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که گاه در آن‌ها مسائلی وجود دارد.

پوررنجبر در عین حال یادآور شد: همان طور که گفتم این پروانه‌ها تکمیل نیست و می توان از آن‌ها تفسیرهای مختلف داشت از سوی دیگر ما باید خدماتی را به شرکت‌های PAP ارائه کنیم اما به نظر ما توقع این شرکت‌ها کمی بالا است و می‌خواهند بیشترین خدمات را با کمترین قیمت دریافت کنند که البته این شرکت‌ها هم حق دارند اما ما تلاش می کنیم مطابق پروانه‌ای که در اختیار داریم به وظایف خود عمل کنیم.