arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

تعرض به ۱۰ زن در پرونده مرد مسافربر و همدستش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو مرد جوان كه متهم هستند زنان را می ربودند و آنها را مورد تجاوز قرار می دادند در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شدند.

این دو متهم از سال ۸۵ زنان جوان را به عنوان مسافر سوار ماشین می كردند و در اطراف كرج آنها را مورد آزار جنسی قرار می دادند و اموال شان را سرقت می كردند.

اولین شكایت توسط دختری جوان به ماموران داده و وی مدعی شد وقتی به عنوان مسافر او را سوار ماشین كردند در بیابانی روی صندلی عقب ماشین مورد آزار قرار دادند.

این دختر گفت: وقتی متوجه شدم مسیری كه می روند اشتباه است و آنها نیت بدی دارند سعی كردم از ماشین بیرون بپرم اما درها قفل بود و نمی شد آن را باز كرد. آنها من را به بیابانی بردند و خواستند به من تجاوز كنند اما مقاومت كردم. آنها دو نفر بودند و نمی توانستم كاری بكنم با این حال تا جایی كه می توانستم مقاومت كردم. من را كتك زدند و زخمی ام كردند بعد مورد تجاوز قرار دادند. هرچه پول و طلا هم داشتم گرفتند و رفتند.

مدتی بعد شكایت دیگری به ماموران ارایه شد. در این شكایت هم زنی جوان ادعا كرده بود در همان مسیری كه شاكی قبلی گفته بود ربوده شده و مورد آزار قرار گرفته است. این زن گفت: خیلی دست و پا می زدم و سعی می كردم جلوی تجاوز دو مرد را بگیرم. آنها برای اینكه مقاومت من را بشكنند به من مواد تزریق كردند بی حال شدم و آنها مرا مورد آزار قرار دادند و اموالم را هم سرقت كردند.

در حالی كه تعداد شاكیان رو به افزایش بود ماموران متوجه شدند متهمان به صورت باندی و با برنامه ریزی قبلی این جرایم را انجام می دهند و فقط اموالی را می دزدند كه قابل ردیابی نیست.

در مدت سه سال تعداد شاكیان دو مرد ناشناس به ۱۰ زن افزایش یافت، بنابراین گشت های پلیس در مسیری كه احتمال می رفت دو مرد متجاوز مرتكب جرم شوند فعال شد تا اینكه ماموران به پرایدی كه با مشخصات خودرو متهمان شباهت داشت، مشكوك شدند. وقتی ماموران به این ماشین نزدیك شدند متهمان آن را رها كردند و پا به فرار گذاشتند. اتومبیل به پاركینگ پلیس انتقال یافت و تحقیقات آغاز شد. ماموران متوجه شدند شماره پلاك ماشین مربوط به مردی به نام شاهین است كه در اطراف كرج زندگی می كند. وقتی ماموران به خانه این فرد رفتند متوجه شدند او همان متهمی است كه دنبالش می گردند. خانواده این مرد گفتند چند روزی است از شاهین خبر ندارند و نمی دانند كجاست.

بررسی های پلیسی ادامه یافت و ماموران بعد از مدتی توانستند شاهین را در مخفیگاهش شناسایی و بازداشت كنند. او كه در ابتدا مقاومت می كرد بعد از چندین جلسه بازجویی بالاخره لب به اعتراف گشود و گفت: من با همدستی یكی از دوستانم به نام خسرو زنان را می دزدیدم و مورد آزار قرار می دادیم و بعضی از آنها را كه مقاومت می كردند با مواد بی حال شان می كردیم.

پس از دستگیری دو متهم هر ۱۰ زن بار دیگر شكایت خود را مطرح كردند. یكی از این دختران جوان كه دچار بیماری شدید روحی هم شده است گفت: هرچه التماس كردم با من كاری نداشته باشید و هرچه بخواهید به شما می دهم می خندیدند و توجهی نمی كردند. هدف آنها سرقت نبود بلكه می خواستند تجاوز كنند. چون من لاغراندام هستم و زور زیادی نداشتم دست و پایم را بستند و كتكم زدند و بعد مورد تجاوز قرار دادند.

پرونده در ادامه تحقیقات به شعبه ۷۹ دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد و كیفرخواستی از سوی دادستان علیه آنها درخصوص اتهام آدم ربایی و سرقت مقرون به آزار نیز صادر شد. شعبه ۷۹ دادگاه كیفری به ریاست قاضی محمد كشكولی در دو مرحله تشكیل جلسه داد. در مرحله اول متهمان درخصوص اتهام تجاوز به عنف به ۱۰ زن مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها كه در مراحل اولیه به تجاوز به زنان اقرار كرده بودند این بار اعترافات خود را پس گرفتند و مدعی شدند حرف های شاكیان فقط یك ادعاست و آنها فقط سرقت كردند و هیچ تجاوزی انجام ندادند. قبل از تشكیل جلسه متهمان به دلیل تجاوز به عنف، دو مرد جوان با توجه به كیفرخواست صادر شده درخصوص اتهام آدم ربایی و سرقت مقرون به آزار و ضرب وجرح شاكیان در شعبه ای دیگر محاكمه شدند. آنها اتهام آدم ربایی را قبول نكردند و مدعی شدند فقط دست به سرقت زده اند. با این حال از سوی قضات مجرم شناخته و هر كدام به ۲۵ سال حبس، رد مال و پرداخت دیه به شاكیانی كه به آنها آسیب وارد كرده بودند، محكوم شدند.

روز گذشته خسرو و شاهین به اتهام تجاوز به عنف مورد محاكمه قرار گرفتند اما از آنجایی كه برخی شاكیان از جمله دختر جوانی كه دچار بیماری روانی شده است در دادگاه حضور نداشتند ادامه رسیدگی به پرونده به بعد موكول شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
3
39
"با این حال از سوی قضات مجرم شناخته و هر كدام به ۲۵ سال حبس، رد مال و پرداخت دیه به شاكیانی كه به آنها آسیب وارد كرده بودند، محكوم شدند"
این همه وحشی گری تنها 25 سال حبس!!! باید تاسف خورد ...!
پاسخ ها
IRAN
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
دوست عزیز دقت نکردی بقیه جرم باید در یه دادگاه دیگه بررسی بشه!
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
7
38
100%حكم اعدام واسشون ميبرن...باز بگيد اعدام كار بديه..خيلي هم خوبه من كه موافقشم.
نظرات بینندگان