arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

سرقت 2 برادر به دستور مادر +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ن میانسال در مراسم جشن تولد یکی از بستگانش دسته کلید خانه آنها را به سرقت برد و از 2پسرش خواست تا نقشه سرقت میلیونی را اجرا کنند.

20 اسفندماه90 ماموران کلانتری 113 بازار در جریان سرقت گاوصندوق از داخل خانه‌ای در خیابان 17 شهریور قرار گرفتند.
مالباخته در توضیح ماجرای سرقت به ماموران گفت: ساعتی پیش با اصرار یکی از بستگان نزدیکم برای خرید عید به نمایشگاه رفتیم. بعد از 2ساعت به خانه برگشتم و با سرقت گاوصندوقی که داخل یکی از اتاق‌ها گذاشته بودم روبه‌رو شدم. داخل گاوصندوق بیش از یک کیلو طلا، 3هزار دلار آمریکا، پول، مدارک شناسایی و اوراق مشارکت ( جمعا به ارزش تقریبی 230 میلیون تومان ) بود که به سرقت رفته است.

بعد از اظهارات مالباخته ماموران به بررسی‌ محل حادثه پرداختند و با توجه به سالم بودن قفل درها فرضیه سرقت از سوی یک آشنا با نقشه قبلی قوت یافت. بنابراین پرونده با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 12 در اختیار ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. ماموران مجددا به تحقیق از مالباخته پرداختند و متوجه شدند که وی چند روز پیش از حادثه برای دخترش جشن تولد گرفته‌ و بعد از جشن متوجه گم شدن دسته کلید خانه ‌اش شده است.

به همین خاطر ماموران تحقیقات خود را بر میهمانانی که در جشن حضور داشتند متمرکز کردند تا اینکه به سرنخ‌هایی دست یافتند. کارآگاهان به یکی از زنان میانسالی که از بستگان مالباخته بود و در جشن حضور داشت و روز حادثه با اصرار، وی را برای خرید به نمایشگاه برده بود مشکوک شدند. شواهد حکایت از این داشت که این زن 2پسر شیشه‌ای دارد که با دستور قاضی این دو پسر بازداشت شدند. 2برادر در بازجویی‌های نخست خود را بیگناه دانستند اما سرانجام لب به اعتراف گشودند و به سرقت گاوصندوق به دستور مادرشان و همدستی یکی از دوستانشان به نام علی اعتراف کردند.

پس از اعتراف این دو برادر، مادر آنها 25اسفند ماه دستگیر شد و ماموران 80 گرم از طلا‌های مسروقه را در بازرسی از وی کشف کردند.وی در بازجویی‌ها به طرح نقشه سرقت اعتراف کرد و گفت: مالباخته از بستگانم بود و می‌دانستم داخل گاوصندوق پول و طلاهای زیادی دارد، به همین خاطر در مراسم جشن تولد در فرصتی مناسب دسته کلید خانه‌شان را سرقت کردم و از 2پسرم خواستم تا سناریوی دزدی را اجراکنند.

بعد از اقرار این زن، ماموران به جست و جو پرداختند تا علی همدست 2برادر در سرقت را دستگیر کنند. سرانجام با شناسایی پاتوق وی متهم فراری 19 فروردین ماه دستگیر شد و ماموران گاوصندوق و همه اموال مسروقه را در مخفیگاه وی پیدا کردند.
سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبرگفت: با تحقیقات انجام شده از متهمان مشخص شد که متهمان اصلی پرونده ( مادر و 2فرزند ) به واسطه ارتباط خانوادگی و رفت‌وآمد با مالباخته، از محل دقیق گاوصندوق به‌عنوان محل نگهداری طلا و جواهرات و دیگر اموال باارزش اعضای خانواده اطلاع دقیق داشته‌اند و همین موضوع زمینه اصلی ارتکاب سرقت را از سوی متهمان فراهم کرده است؛ متهمانی که پس از اعتراف روانه بازداشت شدند. همچنین همه اموال مسروقه نیز به مالباخته برگردانده شد.

نظرات بینندگان