arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱

تصویر: این کلاهبرداران را شناسایی کنید/ شگرد عجیب دو کلاهبردار برای برداشت از حسابهای بانکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحقیقات پلیس برای شناسائی و دستگیری دو مرد تبهکار که با برداشت از حساب مشتریان بانک، با پول های سرقتی سکه طلا می خریدند با کشف تصاویر آنها در دوربین مداربسته طلافروشی و بانک وارد مرحله تازه ای شد.



سوم بهمن ماه سال گذشته مردی با مراجعه به شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۱ تهران ، با طرح شکایتی اظهار داشت: با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به وی در خارج از تهران افتتاح حساب شده و مبلغ ۳۰ میلیون تومان از حساب جاری وی در شعبه تهران برداشت شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شادابی ، دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۱ تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم ، در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: ۲۷ دی ماه سال ۹۰ مردی حدود ۵۰ ساله با مراجعه به محل کارم در نمایشگاه خرید و فروش خودرو واقع در خیابان اشرفی اصفهانی ، با معرفی خود به نام احمدی مدعی شد که کارمند بانک است و به علت خوش حسابی و مطلوب بودن کارکرد حساب هایم ، بانک تصمیم دارد تا دستگاه کارت خوانی به من تحویل دهد. او به این بهانه تصویر مدارک شناسایی ام کارت ملی و شناسنامه را گرفت و قول داد که تا چند روز دیگر دستگاه کارت خوان در محل نمایشگاه خودرو به من تحویل داده خواهد شد. این در حالی بود که من مدارک شناسایی او را ندیدم و تنها با توجه به سن و نحوه صحبت هایش به او اعتماد کردم .



مالباخته در ادامه اظهارات خود گفت : چند روز پس از این ماجرا ، در تاریخ ۲۹ دی از طریق اینترنت بانک در حال بررسی حساب بانکی خود بودم که متوجه شدم نزدیک به ۳۰ میلیون تومان از حساب من خارج شده است. زمانی که با شعبه بانک تماس گرفته و در این خصوص از رئیس بانک سؤال کردم وی پس از بررسی حساب اظهار داشت که این مبلغ را به حسابی که به تازه گی در شعبه بانکی در استان قم افتتاح کرده بودم، واریز کرده ام. این در حالی بود که من هیچگونه حساب بانکی دیگری در خارج از شهر تهران ندارم .

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به استان قم رفته و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی موفق به شناسایی تصاویر متعلق به دو مرد حدود ۵۰ و ۳۵ ساله شدند که در مراجعه به شعبه بانکی در این استان ، با استفاده از هویت مالباخته اقدام به افتتاح حساب و برداشت نزدیک به ۲۰ میلیون تومان از آن کرده بودند .

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اطلاع پیدا کردند ، این دو نفر علاوه بر برداشت ۲۰ ملیون تومان وجه نقد ، با گرفتن عابر بانک اقدام به خرید سکه طلا به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون تومان کرده اند که با شناسایی محل خرید سکه های طلا در خیابان کریم خان تهران ، تصاویر دوربین های مداربسته این محل نیز مورد بررسی قرار گرفت .

با بررسی تصاویر بانک و محل خرید سکه ها در خیابان کریم خان ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که دو مرد مراجعه کننده به شعبه بانک استان قم ، پس از برداشت نقدی از حساب بار دیگر اقدام به خرید سکه طلا از تهران کرده اند .

کارآگاهان اداره چهاردهم در ادامه رسیدگی به این پرونده و با همکاری پلیس آگاهی استان قم موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که آنها نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری و برداشت غیر قانونی از حساب های بانکی شده بودند .

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر با اشاره به انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : با توجه به وقوع کلاهبرداری های مشابه و برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده ، شادابی دادیار محترم شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۱ تهران دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضایی را صادر کرد.

از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده و اطلاعاتی از مخفیگاه و یا محل های تردد آنها دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۶۱۴ در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی متهمان شده اند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی و یا شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۱ تهران مراجعه کنند .
نظرات بینندگان