arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

یک نوزاد 10 روزه دوباره متولد شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با تلاش فراوان و اقدام سریع کمتر از یک دقیقه ای نیروی های امداد اورژانس خمینی شهر یک نوزاد پسر 10 روزه، که به دلیل قطع تنفس کاملا سیاه شده بود به زندگی دوباره بازگشت.

به گزارش انتخاب به نقل از  ایسنا , نوزاد 10 روزه‌ای که درهنگام تغذیه با شیر مادر دچار خفگی شده و تنفسش را به‌طور کامل از دست داده بود با اقدام سریع تکنسین های فوریت های پزشکی خمینی‌شهر برای بار دوم متولد شد.
ساعت 14 روز سیزدهم فروردین سال جاری، اتاق فرمان فوریت های پزشکی (115) در تماسی با پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان خمینی‌شهر، تکنسین های واحد امدادی این پایگاه را جهت امدادرسانی به نوزاد 10 روزه‌ای که در هنگام شیر خوردن، دچار خفگی شده بود به ماموریت اعزام کرد.
بر اساس این گزارش تکنسین های این واحد امدادی به منظور انجام عملیات اعلام شده در حال خروج از پایگاه بودند که با پدر و مادر جوانی مواجه شدند که نوزاد 10 روزه‌ خود را بر دست گرفته و با گریه و زاری فراوان با گفتن کمتر از 10 کلمه اعلام کردند که شیر مادر در گلوی بچه پریده و نفس نمی‌کشد و تقاضای کمک‌رسانی و نجات جان فرزندشان را داشتند.
نیروهای امدادی اورژانس نیز سریعا کودک را تحویل گرفتند و با انتقال او به داخل آمبولانس عملیات احیای نوزادان را بر روی وی اجرا کردند و با تلاش فراوان و اقدامی سریع در کمتر از یک دقیقه این نوزاد پسر 10 روزه را که به دلیل قطع تنفس کاملا سیاه شده بود به زندگی دوباره بازگرداندند.
 باقر عابدی و احسان زرتشتی تکنسین های حاضر در عملیات نجات‌بخش نوزاد 10 روزه بودند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا عموشاهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
17
از این دو همشهری عزیزم به خاطر عکس العمل سریع و نجات یک کودک تشکر میکنم.
کیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
16
نجات جان یک انسان نجات بشریت است
با تشکر از باقر عابدی و احسان زرتشتی
123
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
0
5
خيلي باحاليد
نظرات بینندگان