arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۱

هشدار پلیس: جلوگيري از تردد خودروهاي حامل مسافر در كابين بار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده پليس راه استان گيلان با اشاره به نزديك شدن به ايام سيزدهم فروردين و روز طبيعت گفت: استفاده از کابین حمل بار خودروهای باربری برای حمل مسافر ممنوع است و پليس به ويژه در روز 13 فروردین با جدیت با این خودروها برخورد خواهد كرد.

سرهنگ مجید جمشاد در گفت‌وگو با (ايسنا)، با اعلام این خبر گفت: حمل مسافر با استفاده از کابین حمل بار خودروهای باربری برابر مقررات ممنوع بوده و جریمه 500 هزار ریالی برای راننده به همراه خواهد داشت ضمن اینکه تا پیاده شدن مسافران از ادامه حرکت این خودروها ممانعت خواهد شد.

وي با بيان اينكه حمل مسافر در کابین حمل بار خودروهای باربری بسیار خطرآفرین است، اظهار كرد: به دلیل ویژگی خاص این وسایل نقلیه مسافران هیچ گونه تکیه گاهی ندارند و با کوچکترین تغییر حالت یا واژگونی خودرو، مسافران از داخل خودرو به بیرون پرتاب شده و حوادث دلخراشی به وقوع خواهد پيوست.

فرمانده پليس راه استان گيلان با بيان اينكه مسافران مستقر در قسمت بار خودرو شامل بیمه خودرو نمی‌شوند، گفت: در صورت وقوع هر نوع حادثه‌اي، هزینه‌های سنگین مالی بر عهده راننده متخلف خواهد بود.

جمشاد با بيان اينكه برخورد با خودروهای باربری که اقدام به حمل مسافر می‌کنند همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، تاكيد كرد: اما با توجه به نزدیک شدن به روز 13 فروردین و احتمال افزایش تخلف در این روز با جدیت و بدون اغماض با رانندگان خودروهای باری حامل مسافر برخورد خواهد شد و ضمن اعمال قانون از حرکت خودرو تا زمان پیاده شدن وسیله نقلیه جلوگیری می‌شود.

به گفته وي، هدف از اجرای این اقدام ایمنی شهروندان است كه لازم است همه هموطنان با پرهیز از انجام این عمل با پلیس همکاری داشته باشند.
نظرات بینندگان