arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۲۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۱

هولناک ترین جنایات سال 90

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جنایت هولناک مرد شیشه در قلعه مرغی

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، در نخستین روز آذر ماه سال 90 پدر معتاد پس از آتش زدن دو دختر خردسالش خود را به آتش کشید .

حدود ساعت ۸ شب یکم آذر سال 90 وقوع یک مورد آتش سوزی در خیابان قعله مرغی به ماموران پلیس اطلاع داده شد. پس از حضور ماموران در صحنه آتش سوزی و اطفای حریق ماموران کلانتری در یکی از اتاقها با سه جسد سوخته رو برو شدند. پس از بررسی های بیشتر مشخص شد یکی از اجساد مرد و دو جسد دیگر دو دوختر بچه بودند.

در ادامه با تحقیقات تخصصی هویت احمد، صاحبخانه و دو دخترش به نام های تینا ۹ ساله و مبینا ۸ ساله شناسایی شد. بااعلام نظر کارشناسان آتش نشانی مبنی بر حریق عمدی تحقیقات وارد فاز جدیدی شد.

ماموران با بررسی سابقه زندگی احمد متوجه شدند او هشت ماه قبل در جریان درگیری با همسرش او را به شدت مجروح کرده و سپس اقدام به خود زنی کرده است. اما احمد با ابراز پشیمانی و دادن تعهد قول داده بود دیگر همسر و فرزندانش را مورد آزار و اذیت قرار ندهد.

ماموران کلانتری با مراجعه به همسایه ها و پرس و جو متوجه شدند هرگاه همسر مرد معتاد سرکار بوده است او با فحاشی کودکان را مورد ضرب و شتم قرار می داده است. یکی از همسایه ها در این باره گفت: صبح بار دیگر احمد کودکانش را به باد کتک و فحاشی گرفته بود. ابتدا اعتنایی به موضوع نکردیم اما پس از مدتی متوجه دود و آتش سوزی شدیم.

ماموران در ادامه با برسی اجساد متوجه شدند مرد جنایتکار برای اینکه فرزندانش هنگام آتش سوزی فرار نکنند یکی از کودکان را میان پای خود قرار داده و دست کودک دیگر را محکم نگه داشته است. همچنین دو کودک جزو دانش آموزان ممتاز بودند.

با حضور شاهنگیان بازپرس ویژه قتل اجساد به پزشکی قانونی منتقل و پرنده نیز برای بررسی بیشتر با دایره ویژه قتل پلیس آگاهی ارسال شد.

کفاش جنایتکار پای چوبه دار

در این ماه شمارش معکوس برای اعدام مرد کفاش که در جریان سرقت، منشی یک آموزشگاه را به قتل رسانده بود، آغاز شد.

«علیرضا» - مرد کفاش –  روز 24 فروردین 84 دختر 24 ساله‌ای به نام «سکینه» را در آموزشگاه رایانه در بلوار امامزاده حسن کرج به قتل رساند و پس از سرقت پول و طلاهای مقتول متواری شد. پیکر دختر جوان نیز از سوی مدیر آموزشگاه کشف شد. کارآگاهان جنایی پلیس کرج در تحقیقات سرانجام مرد کفاش (علیرضا) را طی دو مرحله دستگیر کردند و او راز جنایت را افشا کرد. مرد جنایتکار وقتی در شعبه 80 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی صولتی پای میز محاکمه ایستاد، گفت: مقتول را هر روز در مسیر رفت و آمد به آموزشگاه می‌دیدم. از آنجا که با مشکلات مالی شدید روبه‌رو بودم وسوسه سرقت از آموزشگاه به سرم زد. روز حادثه وقتی وارد آنجا شدم سکینه را در اتاقش دیدم. همین‌که در را بستم فریاد کشید و من هم با چوب ضربه‌‌ای به سرش زدم که بیهوش روی زمین افتاد.

بعد هم با یک تکه سیم خفه‌اش کرده و پس از سرقت پول و طلاهای موجود در گاوصندوق فرار کردم. قاضی صولتی و 4 قاضی مستشار پس از محاکمه مرد کفاش با توجه به درخواست اولیای دم، وی را به قصاص نفس – اعدام – محکوم کردند. اما قضات دیوان عالی کشور به خاطر نواقصی در پرونده، حکم را قابل اجرا ندانستند.

بدین‌ترتیب «علیرضا» بار دیگر در همان دادگاه محاکمه و پس از رفع نقص برای دومین بار محکوم به مرگ شد. این حکم پس از بررسی نهایی در شعبه یازدهم دیوان عالی کشور تأیید و بدین‌ترتیب شمارش معکوس برای اعدام مرد جنایتکار آغاز شد.

مرگ تلخ 5 معلم

سرعت زیاد خودروی قاچاقچیان سوخت پنج معلم دبستان یک روستا را به کام مرگ کشید.

این حادثه خونین ساعت 5 و 40 دقیقه بامداد شنبه - 19 آذر - در 40 کیلومتری جاده میناب رخ داد. کارشناسان پلیس پس از تحقیق در این‌باره دریافتند خودروی نیسان حامل سوخت قاچاق پس از تخلیه بار هنگام بازگشت به دلیل سرعت زیاد و انحراف به چپ با خودروی پراید حامل 5 معلم مرد که عازم روستای گرکان بودند برخورد کرد. متأسفانه در این حادثه ناگوار سه معلم به نام‌های سیدمصطفی علم کمالی، مجید پرهون و محمود پوداد در دم کشته شده و دو معلم دیگر به نام‌های مصطفی سلیمانی و مرتضی ذاکری پس از انتقال به بیمارستان میناب به خاطر شدت جراحات وارده جان باختند.

حمله ناکام به خودروی زندانیان

در این ماه حمله سه پسر تبهکار به خودروی حامل زندانیان ناکام ماند اما یک مامور محافظ به شهادت رسید.

ساعت 9صبح سه‌شنبه -22 آذر-خودروی حامل زندانیان از ندامتگاه مرکزی کرج راهی دادگاه انقلاب بود که در پل محمدشهر، مهاجمان یک تصادف صوری با خودروی زندان ایجاد کردند.

سپس راننده نقابدار خودروی پیکان با اسلحه کلاشینکف وارد خودروی زندان شد و شروع به تیراندازی کرد. مرد مسلح که با مقاومت علیرضا مرادخانی مأمور بدرقه زندان روبه‌رو شده بود، ناگهان به سوی او تیراندازی کرد اما پس از ناکامی در اجرای نقشه با رها کردن خودروی پیکان با کمک همدستانش گریخت.

در ادامه با توجه به حساسیت ماجرا، چهار گروه از مأموران مبارزه با جرائم جنایی و اطلاعات پلیس آگاهی، تجسس در این‌باره را آغاز کردند.

آنها پس از یک هفته موفق به شناسایی هویت متهمان شدند. سه مرد مهاجم اهل یکی از استان‌های غربی کشور و ساکن سرآسیاب ملارد بودند، اما همزمان با جنایت به محل نامشخصی گریخته بودند.سرانجام مخفیگاه تبهکاران در شهرستان جاجرود شناسایی شد و شامگاه سه‌شنبه - 29 آذر- آنها به محاصره پلیس درآمدند. با توجه به اینکه متهمان مسلح بودند، امکان درگیری و تیراندازی وجود داشت، به همین خاطر نیمه‌های شب و در عملیاتی غافلگیرانه مأموران وارد مخفیگاه تبهکاران شدند و 3متهم اصلی پرونده را دستگیر کردند.

در جریان تحقیقات، متهم اصلی پرونده به تیراندازی و به ‌شهادت‌ رساندن مامور زندان اعتراف کرد. متهم اصلی در حضور کارآگاهان جنایی و بازپرس ویژه قتل کرج به بازسازی صحنه درگیری و قتل پرداخت و گفت: پدرزنم به اتهام حمل دو کیلوگرم هروئین دستگیر شده بود. می‌دانستیم مجازاتش اعدام است به همین خاطر تصمیم به فراری‌دادن او گرفتیم. براساس نقشه‌ای که طراحی کرده بودیم، قرار شد در مسیر خودروی حمل زندانیان تصادف صوری درست کنیم و بعد با تهدید مامور محافظ زندان، پدرزنم را فراری دهیم، اما زمان اجرای نقشه با مقاومت مامور زندان روبه‌رو شدم. خیلی ترسیده بودم. ابتدا چند تیر هوایی‌ و سپس گلوله‌ای به سوی او شلیک کردم. وقتی مامور زندان را غرق در خون دیدم از ترس فرار کردم.2متهم دیگر پرونده نیز ادعا کردند در این درگیری نقشی نداشته‌اند و فقط متهم اصلی را از محل قتل فراری داده‌اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲
پیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
4
67
همه اش علتش گرانی هست!
مشکلات اجتماعی هست!چرا همه چیز را به گردن شیشه می اندازیم!
بدترین جنایت سال 90 گرانی های یگ روزه است که قیمت اجناس شبانه دو برابر میشود
پاسخ ها
...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
آفرین پیمان
دلسوز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
2
34
در سال 90 در مدت بسیار کمی ارزش دلار و درهم و ارزهای خارجی بالا رفت به نحویکه درهم از 330 تومان در تابستان به حدود 530 تومان در زمستان رسید. در این میان قیمت برنج، لباس، قطعات اتومبیل و لوازم منزل وارداتی به شدت گران شد به نحویکه یک گونی برنج پاکستانی 40 کیلویی از 60000 تومان در زمستان 89 به 120000 تومان در زمستان امسال رسید، کولر گازی معمولی از 450000 تومان در پارسال به 850000 تومان در امسال رسید دولت که دارد دلار و درهم را که سرمای ه ملت است را به همان نرخ سال قبل می فروشد ولی این سرمایه مملکت به بهانه دو نرخی بودن دلار بصورت نجومی به جیب عده ای وارد می شود و کسی هم پاسخگوی پولی که از جیب مردم به ناحق خارج و به جیب عده ای سودجو وارد می شود نیست. عده زیادی از هم میهنان ما مقدار زیادی درهم را در اوایل زمستان پیش خرید کرده بودند ولی طرف حساب پس از دریافت ریال از پرداخت درهم سرباز زد و توان اجرای تعهداتش را نداشت و حتی مبالغ دریافتی به ریال را به آنها باز نگرداند در این میان با گران شدن ارز حساب کنید چه سودی نصیب دریافت کنندگان وجه شد و چه خانواده هایی به خاک سیاه نشستند و با وجود پیگیری توسط مراجع قضایی هنوز حق خریداران ارز احقاق نشده است و هیچ کس هم پاسخگو نیست، واقعا این است امنیت اقتصادی وعده داده شده؟ اگر در کشور دیگری بود عده زیادی به پای میز محاکمه کشیده می شدند ولی در اینجا هیچ! خب عزیزان فقر و بدبختی از این جاها و نظایر آن بوجود می آید دیگر و به دنبال آن خلافها و جنایتهای دیگری رقم خواهد خورد.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
4
41
مشکل ، اول به دلیل عدم ایمان به خدا و دوم تورم بسیار بالا در سالهای اخیر می باشد .
soroosh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
4
56
هولناک ترین جنایات سال گرانی یکشبه دلار است!
ياسين قاسمي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
0
11
گراني
و ديگر هيچ !
نظرات بینندگان