arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹

احمدی نژاد: انقدر سریع افراد را متهم به کفر نکنید

رئیس قوه مجریه در دیدار اهالی روزنامه ایران، از آنان خواست كه اجازه ندهند هركس به راحتی به دیگری اتهام كفر بزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس قوه مجریه در دیدار اهالی روزنامه ایران، از آنان خواست كه اجازه ندهند هركس به راحتی به دیگری اتهام كفر بزند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از مشرق، محمود احمدی نژاد صبح امروز پنجشنبه در مراسم هفدهمین سالگرد انتشار روزنامه ایران، در جمع كاركنان این موسسه فرهنگی و رسانه ای كه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری گرد هم آمده بودند، در بخشی از سخنانش گفت:  موقعیت خاص جمهوری اسلامی ایران در این دوره گذار به جهان جدید اقتضاء می كند كه ابزاری برای پیام رسانی در طراز این موقعیت داشته باشیم و روزنامه ایران نه تنها باید روزنامه دولت بلكه باید روزنامه متعلق به مردم ، انقلاب اسلامی و تمام بشریت باشد و وظیفه خطیر اطلاع رسانی در این عرصه را به بهترین نحو ممكن ایفا نماید .
وی افزود: شما باید پیام جبهه موحدان را به جهان منتقل كرده و از ادبیاتی برای این منظور استفاده كنید كه در آن انسان، كمال انسانی ،‌كرامت انسانی و عدالت مورد توجه قرار گیرد و اگر هم مجبور بودیم از ابزار اطلاع رسانی فعلی استفاده كنیم آنها را در خدمت هدف متعالی جبهه حق یعنی بیان حقایق قرار دهیم .
رییس جمهور از كاركنان روزنامه ایران خواست تا همواره خط مستقیم را طی كنند و بدون اشاره به فرد خاصی درباره مفهوم دقیق جملات خود، تصریح كرد : فضای كشور را به فضای منطق و گفت و گوی دوستانه تبدیل كنید و مانع از آن شوید كه عده ای هر موضوع كوچك را به جنجال تبدیل كنند. عده ای دوست دارند هر بحثی كه پیش می آید سریع آن را وارد فضای كفر و ایمان كنند و طرف خود را متهم به كفر ورزیدن نمایند . شما با تلاش برای ایجاد فضای بحث منطقی به هر ترتیب ممكن مانع از تحقق نیت این عده شوید .
احمدی نژاد  با اشاره به تلاش مستكبران برای ممانعت از حركت پیشروانه ملت ایران و صدور قطعنامه‌های متعدد و تحریم اقتصادی خاطرنشان كرد: ملت ایران برای دشمنان تره هم خرد نكرد . شما هم نباید به مطالب دم دستی و بی اهمیت كه هیچ تاثیری در سازندگی ایران اسلامی ندارد ورود كنید اما روی عدالت ، منطق ، برنامه و قانون محكم بایستید و تحلیل های قوی ، درست ، مطالعه شده به جامعه ارائه دهید. امید آفرینی را در كانون توجه خود قرار دهید چرا كه از جمله القائات شیطان ایجاد یاس در افراد است.
وی با بیان اینكه اگر به دنبال اثر گذاری عمیق و ماندگار در جامعه هستید باید ابتدا درون خودتان یك علم حقیقی و بستری از اخلاق ایجاد كنید ، اظهار داشت : با دقت و حساب شده روی حقوق ملت ها ،‌كرامت انسان ، عزت ایران و ارتقاء روحیه استكبار ستیزی بایستید و اگر در گوشه ای از اداره كشور ضعفی به چشم شما آمد آن را با انصاف و عدالت نقد كنید.
احمدی نژاد با اظهار امیدواری از اینكه گام‌های دقیق ، مكتبی و آرمانی اهالی رسانه ای ایران، اندیشه ملت ایران را هر چه سریعتر جهانی و فراگیر كند، تاكید كرد : بنده در كنار شما تا آخرین نفس برای تحقق ایده ها و آرمان های متعالی ملت ایران می ایستم .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روش برخی افراد در تخریب دولت گفت: دست مخالفان دولت آنقدر خالی است كه جابجایی یك نفر در دولت را به موضوعی بزرگ تبدیل كرده و یا دولت را متهم به بی‌توجهی به احزاب می كنند در حالی كه ضعف ساختار احزاب مانع از پذیرش عمومی آنها شده است.
دكتر احمدی نژاد با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق و تاثیرات آن در جامعه گفت: خبررسانی مهم‌ترین عامل كمك به تصمیم‌گیری صحیح افراد و تعالی جامعه بوده و این مسئولیت بر دوش خبرنگاران و اهالی رسانه‌ است.
نظرات بینندگان