arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

نگرانی ایالات متحده از وضعیت امنیت تماشاگران جام جهانی / هکرهای روسی در کمین تماشاگران فوتبال ؟

 ایالات متحده به شدت در خصوص  هکرهای روسی حاضر در جام جهانی به مردم کشور خود هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایالات متحده به شدت در خصوص  هکرهای روسی حاضر در جام جهانی به مردم کشور خود هشدار داد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت در شرایطی که از فردا بازی های جام جهانی آغاز می شود، دولت ایالات متحده به مردم هشدار داده است که حتی الامکان موبایل ها و وسایل هوشمند خود را به روسیه نبرده و از دسترس هکرها دور کنند.

اما آیا واقعا نبردن موبایل و تبلت به روسیه کار ساده ای است؟آن هم با این حجم از هیجان مسابقات ؟ پاسخ احتمالا منفی است. 
یک مقام  ارشد وزارت خارجه به مسافران آمریکایی توصیه کرد که حتی بهتر است دستگاه های الکترونیکی خود را حداقل در هتل نگه دارند و در مناطق مختلف شهر و به ویژه استادیوم به اینترنت متصل نشوند. 

ویلیام اوانینا، مدیر مرکز ملی اطلاعات و امنیت ملی ایالات متحده، در بیانیه ای  گفت: "مقامات شرکت های دولتی و دولتی بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند، اما این فرض به این معنا نیست که افراد عادی در معرض خطر نیستند. در ضمن توصیه می شود وقتی نیازی به موبایل های خود ندارید باتری را خارج کنید."

بر اساس گفته مقامات دولتی هر گونه اطلاعاتی از دستگاه های الکترونیکی کاربران به راحتی  می تواند در دسترس باشد، از جمله اطلاعاتی که هویت افراد را نشان می دهد . البته آمریکا تنها کشوری نیست که در این خصوص نگران است و  سازمان های امنیتی بریتانیا نیز هشدارهای مشابهی را منتشر کرده اند.

همه این نگرانی ها در شرایطی مطرح می شود که هکرهای روسی به نوعی با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نیز مرتبط شده اند.

فیفا، که مسابقات جام جهانی را سازماندهی می کند، گفت که هیچ نظری در این خصوص ندارد. اما باید دید آیا واقعا هکرهای روسی تا این حد خطرناکند یا خیر.

 

برچسب ها: هک ، روسیه ، هکر
نظرات بینندگان