arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

رئیس سیا: نگرانیم رهبر کره شمالی اطلاعات لازم را دریافت نکند

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا رهبر کره شمالی را بازیگر منطقی می داند اما می گوید نگران آن است که کیم جونگ اون اطلاعات لازم را دریافت نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سیا: نگرانیم رهبر کره شمالی اطلاعات لازم را دریافت نکند

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا رهبر کره شمالی را بازیگر منطقی می داند اما می گوید نگران آن است که کیم جونگ اون اطلاعات لازم را دریافت نکند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مایک پومپئو که روز سه شنبه در موسسه امریکن اینترپرایز سخن می گفت، افزود مفاهیم باید بر اساس روابط آمریکا- کره شمالی در نظر گرفته شوند نه این که با توئیت و اظهار نظر پریشان شود.
وی در عین حال اظهار کرد ما معتقدیم که کیم جونگ اون، با توجه به مجموعه قابلیت های هسته ای، آنها را برای چیزهایی که صرفا حفاظت از رژیم خود است، استفاده می کند.
رئیس سیا با انتقاد از دولت سابق ایالات متحده ادامه داد وقتی به این مسئولیت آمده است به اندازه کافی بر موضوع کره شمالی تمرکز وجود نداشته است.
پومپئو اضافه کرد ما نگران آن هستیم که کیم جونگ اون اطلاعات لازم را از مشاورانش دریافت نکند. چیز خوبی نیست که مقام ارشد کره شمالی اطلاعات بدی را برای کیم جونگ اون بیاورد.
او که در یکمین سالگرد ریاستش بر این سازمان سخن می گفت، افزود: افسران ما زندگی شان را به خطر می اندازند تا اطلاعات محرمانه را به دست آورند و در نهایت از زندگی مردم آمریکا محافظت کنند.
رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا ادامه داد: این ماموریت اساسی ما است و آن را با شدت و بدون هیچ عذری پیگیری می کنیم.
پومپئو اضافه کرد: ما نیاز داریم به اندازه دشمنانمان چالاک باشیم. اگر نتوانیم ما مردم آمریکا را ضعیف خواهیم کرد.
وی با تاکید بر این که متعهد هستیم هرآنچه که می توانیم را برای افزایش اعتماد مردم آمریکا به کار گیریم که در این صورت قدرت و اختیارات سیا باقی خواهد ماند.
رئیس سیا اظهار کرد: ما تنها بر کره شمالی و ایران متمرکز نمی شویم. ما در حال تلاش برای حل مشکلات در ونزوئلا و آفریقا هستیم. ماموریت های ما برای برون مرزی تعریف شده است.
پومپئو درباره توجیه اطلاعاتی ترامپ هم گفت، این کار هر روز انجام نمی شود، اما نزدیک به هر روز است.

نظرات بینندگان