arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

یک کارشناس: ضربه به کشتی و تناژ بالای میعانات گازی دلیل اصلی انفجار سانچی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشکده صنعت نفت محمودآباد گفت: ضربه به کشتی و تناژ بالای میعانات گازی دلیل اصلی انفجار و آتش سوزی کشتی سانچی می تواند باشد.

حمید رضایی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تحلیل درباره حادثه کشتی سانچی باید از سوی کارشناسان مربوطه و بررسی جعبه سیاه صورت گیرد، اظهار کرد: تحلیل این موضوع باید توسط کارشناسان مربوطه و بررسی جعبه سیاه صورت گیرد و هر اظهار نظر و تحلیل غیرکارشناسی صحیح نیست.

وی تصریح کرد: تناژ بالای میعانات گازی و ضربه وارده به کشتی سانچی منجر به انفجار و آتش سوزی شده که شدت سرعت حادثه و حرارت بالای 900 درجه سانتیگراد ناشی از آن، قدرت هرگونه تصمیم گیری را از مسئولان و کادر فنی کشتی گرفته است.

رضایی با بیان به اینکه نفتکش سانچی متعلق به شرکت ملی نفت کش ایران بوده و از عسلویه برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شد، گفت: محموله نفتکش سانچی 136 هزار تن میعانات گازی و نفت سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود و این امر موجب آتش سوزی فوق سریع کشتی شد.

رئیس دانشکده نفت محمودآباد در مورد محمد پیرایی جان باخته کشتی سانچی و دانشجوی ممتاز رشته مهندسی کشتی گرایش موتور که جهت گذراندن دوره کارورزی در دریا سوار سانچی شد، خاطرنشان کرد: وی امکان استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان و ورود به دوره کارشناسی ارشد را داشت اما با توجه نیاز به اشتغال و بورسیه شدن استخدام در شرکت ملی نفت کش را ترجیح داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید پیرایی اهل شهرستان بروجرد استان لرستان بوده و از اردیبهشت امسال با طی کردن مراحل مصاحبه و گزینش، بورسیه شرکت ملی نفت کش شد.

نظرات بینندگان