arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

بارزانی: نگران تحولات عفرین هستیم

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق ضمن تشریح نتایج سفرش به تهران و بغداد به ابراز نگرانی اربیل درباره تحولات عفرین اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در نشست خبری در اربیل گفت: نشست کابینه اقلیم کردستان درباره نتایج سفر هیاتی از اقلیم به بغداد و تهران بود. ما در نشست با نخست وزیر عراق بر ضرورت حل اختلافات بر اساس قانون اساسی تاکید کردیم و با بغداد درباره تشکیل برخی کمیته ها درباره نفت، گذرگاههای مرزی و فرودگاهها رایزنی کردیم. ما درباره مناطق مورد مناقشه و اجرا شدن ماده ۱۴۰ قانون اساسی در این باره تبادل نظر کردیم و اجرای ماده ۱۴۰ بهترین راه برای حل مشکل مناطق مورد منازعه است.

 

وی افزود: ما با مسئولان ایرانی درباره توسعه روابط اقتصادی میان اربیل و تهران رایزنی کردیم و از مسئولان ایران به خاطر استقبال گرمی که از هیات اقلیم کردستان داشتند تشکر می کنیم.

 

بارزانی بیان کرد: ما گامهای مثبتی را در روند حل اختلافات با بغداد برداشتیم. بار دیگر با حیدر العبادی و  وزیر نفت عراق در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس دیدار خواهم کرد. قانون اساسی عراق حقوق اقلیم کردستان درباره موضوع نفت را مشخص کرده است.

 

وی درباره روابط اقلیم کردستان عراق با کشورهای همسایه گفت: اقلیم کردستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با ایران و ترکیه است. ایران و ترکیه دو کشور همسایه ما هستند و ما به دنبال برقراری بهترین روابط با آنها هستیم. نباید اجازه بدهیم که اقلیم کردستان به عرصه و میدانی برای حمله به کشورهای همسایه باشد و ما عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه می مانیم.

 

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق درباره عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه عفرین در سوریه تاکید کرد: اقلیم کردستان عراق نگران حوادث عفرین است و امیدواریم که مشکل در اسرع وقت با کمترین تلفات حل و فصل شود.

 
منبع: مهر
نظرات بینندگان