arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

ادعای العرب: ماهی گیری روس ها از آب گل آلود / سرمایه گذاری در سوریه برای جایگزینی تهران / اسد از این پس به کاخ کرملین دل می بندد؟

نظام سوریه بر این عقیده است که هم پیمان ایرانی اش، در مقایسه با روسیه، از ظرفیت های زیاد برخوردار نیست و در حال حاضر، به صلاح دمشق نیست که به اصطلاح همچنان با کشتی ایرانی که تحت فشارهای شدید است، دریانوردی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای العرب: ماهی گیری روس ها از آب گل آلود / سرمایه گذاری در سوریه برای جایگزینی تهران / اسد از این پس به کاخ کرملین دل می بندد؟

العرب مدعی شد: نظام سوریه بر این عقیده است که هم پیمان ایرانی اش، در مقایسه با روسیه، از ظرفیت های زیاد برخوردار نیست و در حال حاضر، به صلاح دمشق نیست که به اصطلاح همچنان با کشتی ایرانی که تحت فشارهای شدید است، دریانوردی کند.

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه چاپ لندن ادعا کرد: منابع می می گویند: دمشق در شرایط کنونی احساس می کند امنیت و پایداری نظام اسد به شکلی قدرتمند به موضع مسکو در حمایت نظامی و دیپلماتیک آن از سوریه مربوط می شود.

منابع مذکور به این مساله معترفند که ایران اشتیاق و صداقت بیشتری در حمایت از نظام سوریه و ادامه ریاست اسد داشته است، اما اکنون نظام سوریه، روس ها را به تهران ترجیح می دهد.

در واقع بعضی جریانهای موافق نظام سوریه بر این عقیده اند که ارتباط نزدیک سوریه با ایران در زمان حاضر به نفع آن نیست؛ چرا که ایران در معرض فشارهای وحشتناکی از سوی دونالد ترامپ قرار دارد و جریانهای مذکور نگران تغییر موضع اروپایی ها و نزدیکی آنها به موضع واشنگتن در خصوص تهران هستند. این مجامع سوری ایران را در مقابل تلاشهای دیپلماتیک مسکو برای حل بحران در سوریه و باقی ماندن اسد در رأس دولت، عاملی بی تاثیر می دانند.

در این میان، روسیه تلاش می کند از شرایط داخلی ایران برای انجام عملیات سیاسی روسیه در دمشق استفاده کند، بویژه آنکه مسکو در آستانه انتخابات به تحقق اقدامی بزرگ در منطقه نیاز دارد.

 

نظرات بینندگان