arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۶
لوپوئن:

این زن نماد اپوزیسیون اردوغان است

هفته‌نامه لوپوئن فرانسه با انتشار گزارشی از "اصلی اردوغان" نویسنده و روزنامه‌نگار ترک از او به عنوان "نماد اپوزیسیون" دولت فعلی ترکیه یاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته‌نامه لوپوئن فرانسه با انتشار گزارشی از "اصلی اردوغان" نویسنده و روزنامه‌نگار ترک از او به عنوان "نماد اپوزیسیون" دولت فعلی ترکیه یاد کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ لوپوئن نوشته که «اصلی اردوغان» همچنان تهدید شده به اینکه بار دیگر دستگیر و زندانی شود، هرچند که او اکنون در فرانکفورت زندگی می‌کند. جایی که خبرنگار لوپوئن به سراغش رفته و با او گفت‌وگو کرده است.

این نویسنده می‌گوید که سال گذشته بعد از آزادی از زندان اصلا به زندگی در فرانکفورت نیندیشیده بود و در واقع هیچ‌چیز در این زمینه برنامه‌ریزی نشده بود. او که به دلیل توقیف پارسپورتش، چندین بار جوایزی که در اروپا به او اهدا شد را از دست داد و نتوانسته بود در مراسم آنها شرکت کند، و هرچه هم که برای دریافت گذرنامه‌اش اصرار می‌کرده پلیس به او می‌گفته که چنین کاری به نظر دادگاه مربوط است تا اینکه فرانسه و آلمان در این زمینه اعتراض کردند و دولت ترکیه مجبور شد به این سوال پاسخ دهد که آیا اصلی اردوغان اجازه سفر دارد یا نه؟ و به همین دلیل هم گذرنامه‌اش را به او تحویل دادند و بلافاصله ویزای آلمان برایش صادر شد و همزمان وزارت فرهنگ فرانسه هم برای او دعوتنامه فرستاد.

اصلی اردوغان می‌گوید: "تا روزی که به فرودگاه رفتم درگیر یک موضوع بودم. بلیت برگشت من برای سه روز بعد بود و همه به من می‌گفتند اگر در فرانکفورت امکان ماندن داشته باشم، دیوانه‌ام اگر به استانبول برگردم. به همین دلیل هم به دعوت‌هایی که از سوئد و جاهای دیگر از من شده بود فکر می‌کردم و به همین دلیل هم در فرانکفورت ماندم. هرچند عده‌ای از جمله سردبیر نشریه‌ای که قبلا در آن می‌نوشتم به من می‌گفتند می‌توانم به ترکیه بازگردم. اما من از این می‌ترسیدم که این بار گذرنامه‌ام باطل شود و بار دیگر خودم را در ترکیه گرفتار بیابم، آنهم در شرایطی که وقتی کتاب‌هایم هر ماه به زبانی منتشر می‌شد، از آن کشور دعوتنامه داشتم. به همین دلیل هم فعلا برای مدتی اینجا هستم، نیاز به استراحت دارم و اینکه از پلیس نترسم."

اصلی اردوغان به لوپوئن می‌گوید: "فقط خود من هستم که می‌توانم تصمیم بگیرم که بار دیگر به زندگی برگردم و همیشه با نوشتن به سوی آن بازگشته‌ام، راه دیگری هم نمی‌شناسم. هیچ حد و مرز دیگری از وجود را نمی‌شناسم."

نظرات بینندگان